نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

با کمک استاد بانک و دیالوگ های معروف بازی Last of Us 2 زبان انگلیسی یاد بگیرید

فراموش کردن رنج‌ها و غم‌ها از بازی last of us 2 بسیار دشوار است. این اثر زیبا سرشار از دیالوگ‌های متاثرکننده است.

دیالوگ‌هایی که برای شخصیت‌های داستان یعنی جوئل، الی، دینا، تامی و ابی که از مهم‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده این گیم هستند، نوشته شده و مستقیماً عواطف انسانی را هدف قرار داده است. دیالوگ‌هایی که علاوه‌بر تاثیرگذاری‌شان بر عواطف طرفداران این بازی، تا حد مطلوبی مکالمه و تسلط‌‌شان بر زبان را نیز بهبود می‌بخشد.

این بازی سریالی، مملو از کلمات و عبارت‌هایی است که یک زبان‌آموز نیاز دارد آن‌ها را بشنود. عباراتی که به‌دلیل هدف قرار دادن احساسات زبان‌آموز، بهتر از هر لغت و عبارت دیگری در ذهن او ثبت می‌شود. درواقع این بازی سریالی last of us 2 باعث شده است زبان آموز یادگیری زبان انگلیسی را در یک فضای زیبا تجربه کند. بنابراین به‌دلیل موثر بودن بازی last of us 2 و سایر بازی‌ها بر یادگیری زبان ، در ادامه چند پارت از بهترین دیالوگ‌های معروف این اثر غمگین را با هم مرور می‌کنیم.

دیالوگ‌های تاثیر‌گذار سریال last of us 2 بر احساس و زبان طرفداران این بازی

دیالوگ اول: اگر تو را از دست بدم، واقعاً خودم رو گم می‌کنم

(If I Were To Lose You, I’d Surely Lose Myself)

آهنگی که در سکانس ابتدایی بازی، جوئل برای الی می‌خواند. یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین لحظات اول بازی، سکانسی است که جوئل با گیتار برای الی آهنگی از Pearl Jam با عنوان Future Days را می‌خواند که این پخش آهنگ و حرکت جوئل نشان‌دهنده احساس عمیق و پدرانه او به الی است. بعدها بعد از مرگ جوئل، الی به‌تنهایی در سال سینما این آهنگ را می‌خواند و این جمله را بارها تکرار می‌کند (اگر تو را از دست بدم، واقعا خود رو گم می‌کنم.)

برای یادگیری زبان انگلیسی با کمک یک آهنگ فوق‌العاده که متاثر از بازی جوئل و الی است، حتماً این بخش را با چندبار تکرار ببینید.

دیالوگ دوم: ما یک خانواده‌ایم، اون دختر که نباید از این مهم‌تر باشد

(Dina: We Have A Family. She Doesn’t Get To Be More Important Than That)

در این سکانس، الی سر دوراهی انتخاب قرار می‌گیرد. انتخاب بین خانواده‌اش یا انتقام مرگ پدرش از ابی. در این سکانس دینا به الی می‌گوید ما یک خانواده هستیم، من، تو و فرزندت، یک خانواده خیلی مهم‌تر از هر مفهوم دیگری است. درنهایت الی که مجبور می‌شود دینا را ترک کرده و برای انتقام گرفتن از ابی، او را ترک ‌کند.

انتخاب الی، باعث می‌شود که دینا نیز او را رها کرده و به سراغ سرنوشت خود برود. یکی از دلخراش‌ترین دیالوگ‌های این بازی دقیقاً در این سکانس قرار دارد که پیشنهاد می‌شود بار دیگر به این سکانس برگشته و دیالوگ‌های دردناک دینا و الی را ببینید.

دیالوگ سوم: اگه خدا یک بار دیگه بهم فرصت دهد، باز هم همین کار را انجام خواهد داد

(Joel: If Somehow The Lord Gave Me A Second Chance At That Moment… I Would Do It All Over Again)

این سکانس از بازی، دقیقاً جایی از بازی است که باید اشک شما را در بیاورد. سکانسی که پر از عشق پدر و دختری است. احساساتی که از دیدن زیبایی عشق در دنیای تاریک و بی‌رحم the Last of Us Part 2 بیرون زده است. این سکانس نشان می‌دهد که رابطه عمیق بین جوئل و الی تا چه حد صادقانه و عمیق است.

دیالوگ‌های کوتاهی که جوئل با لحنی واضح و شیوا بیان می‌کند، فهم و درک آن عبارت‌ها را برای شما راحت می‌کند. تنها کافی است که این لحظات خاص و پر از عشق این دو نفر را با دقت بیشتری دنبال کنید.

الی و جویل در بازی لست اف آس پارت ۲

دیالوگ چهارم: من تامی‌ام، اینم بردارم؛ جوئل

(Tommy: Hey. I’m Tommy. That’s Joel. What’s Your Name)

گاهی حتی ساده‌ترین جملات باعث اتفاقات ناگوار و شومی‌ می‌شود. تامی به‌راحتی با معرفی خود و برادرش جوئل، باعث مرگ جوئل شد. شخصیتی که از ابتدای بازی last of us با او انس گرفته و با مرگش نقطه تاریکی را در قلب هواداران این سریال ایجاد کرد. از بین تمام دیالوگ‌های این بازی، کاش فقط این یک جمله گفته نمی‌شد.

بزرگ‌ترین اشتباه این بود که تامی خود و جوئل را به آدم‌هایی معرفی کرد که هیچ شناختی از آن‌ها نداشت. درهرصورت این جمله بیان شد و باعث مرگ زودهنگام جوئل شد. دیالوگ‌های این بخش به قدری شفاف و سلیس بیان شده است که به‌راحتی می‌توانید متوجه آن شده و درک خود را از مفهوم کلمات بالا ببرید.

دیالوگ پنجم: سکانس پایانی فیلم، سکانس رستگاری الی

(Ellie: Go. Just Take Him)

سکانسی که درنهایت الی بعد از خشم و کینه‌‌های زیاد برای گرفتن انتقام از ابی بابت مرگ پدرش جوئل، به رستگاری می‌رسد. سکانسی که الی خودش را به ابی رساند و سعی کرد او را بکشد ولی درنهایت از انتقام و کینه خود دست می‌کشد و او را رها می‌کند. سکانسی که الی زخمی و درمانده در تنهاترین و غمگین‌ترین حالت ممکن خودش قرار می‌گیرد. الی بعد از دست کشیدن از انتقام، اکنون آرام آرام است، به ‌گونه‌ای که آن همه خشم به غم و اندوه بی‌پایانی تبدیل می‌شود و در یکی از تنهاترین سکانس‌های بازی، در خون، اشک و آب، بالاخره پایان سفرش فرا می‌رسد.

چرا بازی last of us 2 برای یادگیری زبان پیشنهاد می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد این بازی برای یادگیری زبان، درگیری احساسات زبان‌آموز هنگام یادگیری زبان است. اگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد بیشترین یادآوری‌ها در هر موضوعی زمانی برای‌تان اتفاق افتاده که هنگام به خاطر سپردنش، احساسات‌تان نیز دخیل بوده است. بهتر است برای یادگیری زبان انگلیسی، از روش مطالعه کتاب‌های ترمیک زبان، آموزشگاه رفتن و استفاده از روش‌های معمول کمی فراتر رفته و وارد یک فضای جدید شوید. فضایی که علاوه‌بر ذهن، احساسات‌تان را نیز درگیر کند.

یادگیری زبان با بازی و سرگرمی یکی از روش‌های نوین یادگیری زبان است که به‌شدت جوابگو بوده و تاثیر‌گذار است. پس بهتر است روش‌های کلیشه‌ای یادگیری زبان را رها کرده و با کمک آهنگ و موسیقی، انیمیشن و فیلم‌های تأثیرگذار و همچنین بازی‌های نظیر last of us 2 یادگیری زبان را آغاز کنید.

استاد بانک

استادبانک چه نقشی می‌تواند در یادگیری زبان شما داشته باشد؟

اگر در یادگیری زبان مبتدی هستید یا تسلطی فراتر از حد معمولی می‌خواهید، دیدن سریال یا گیم نمی‌تواند به‌تنهایی پاسخگو هدف و نیاز شما باشد. در این موقعیت به شما مرجعی را معرفی می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید. چون در این مجموعه بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان از هر جای ایران مشغول به تدریس هستند. سایت تدریس خصوصی زبان انگلیسی استادبانک برای هر هدفی که نیاز به معلم دارید، می‌تواند به شما بهترین معلم خصوصی زبان را معرفی کند. فقط کافی است برای رسیدن به بالاترین سطح زبان خود یا وارد سایت استادبانک شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده