نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

سناریوهای ترسناک در اتاق های فرار دنیا

به نقل از بخش تفریحی و سرگرمی تخفیفان، اتاق‌های فرار یکی از بهترین راه‌های پر کردن اوقات فراغت بوده و این فرصت را ما می‌دهند که برای بازه‌ای هر چند کوتاه از دنیای تکنولوژی فاصله گرفته و اوقات خوشی را کنار دوستان و عزیزان‌مان سپری کنیم.

از آنجایی که هدف از اتاق فرار این است که هیجان و تفریح زیادی را تجربه کنیم، ایده و سناریوی پشت این اتاق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اتاق‌های فراری که سناریوی جذاب و موفقی دارند، طرفداران و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنند. در ادامه ما قصد داریم تا معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سناریو‌های ترسناک اتاق‌های فرار دنیا را به شما معرفی کنیم.

1. سناریوی فیلم اره

اتاق فرار اره (The Official SAW Escape Room)که در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده، با الهام از مجموعه فیلم‌های اره ساخته شده است. بیشتر مواردی که شما در این مجموعه فیلم شاهد آن بوده‌اید، در این اتاق فرار نیز وجود دارد؛ با این تفاوت که در این اتاق خبری از درد، شکنجه و قتل وجود ندارد.

علاوه‌بر موارد بالا در بخش‌های مختلف این اتاق از اره‌ی برقی استفاده شده است. به افرادی که از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های ژانر وحشتناک به‌خصوص فیلم "اره" هستند، توصیه می‌شود در سفر خود به لاس وگاس حتما این اتاق فرار را امتحان کنند.

2. سناریوی زیر زمین

اتاق فرار زیر زمین که از این سناریوی ترسناک استفاده کرده، در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده است. زیرزمینی که محل اصلی این اتاق فرار است، با پس زمینه‌ و تم‌های ترسناک طراحی شده است.

گروهی که وارد این اتاق فرار می‌شوند، توسط یک قاتل زنجیره‌ای دزدیده می‌شوند و باید به او ثابت کنند که در صورت نجات پیدا کردن، ارزش فرار از زیر زمین پیچ در پیچ او را دارند. باتوجه‌به سختی و پیچیدگی سناریو و ایده‌ی این اتاق، تنها افرادی می‌توانند از آن نجات پیدا کنند که قدرت حل مسئله‌ی بالایی داشته باشند.

3. سناریوی پناهنده

یکی از معروف‌ترین اتاق‌های فراری که از ایده استفاده کرده، تحت همین عنوان یعنی اتاق فرار پناهنده در شهر بتن روژ ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده است. جالب است بدانید این اتاق به خاطر این سناریو به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین اتاق‌های فرار با سناریوی وحشتناک شناخته شده است.

در این سناریو گروهی از افراد برای جستجوی پناهنده‌ای که بازنگشته است، باید وارد اتاق شده و به‌دنبال او بگردند. هیجان، ترس و معما‌هایی که باید حل شوند، در این اتاق منتظر افراد هستند.

4. سناریوی شبح

اتاق فراری که این سناریو را پیاده می‌کند، باید جمع و جور و ترسناک بوده و در عین حال خنده‌دار باشد. معروف‌ترین اتاق این سناریو در شهر نیویورک واقع در ایالت نیویورک ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفته است. این سناریو علاوه‌بر ترسناک بودن، می‌تواند ذهن افراد داخل اتاق را به چالش بکشد.

اتاق فرار شبح

در سناریوی شبح اتاق فرار، افراد وارد یک خوابگاه دانش آموزی می‌شوند که مدت‌ها است کسی در آن زندگی نکرده است. افراد در این سناریو باید تلاش کنند که به درستی فکر کرده و معما‌های سر راهشان را برای نجات پیدا کردن حل کنند و گرنه داخل اتاق گیر می‌افتند.

5. سناریوی سریال دارک

اتاق فرار ترسناک دارک با الهام گرفتن از یک سریال آلمانی به همین نام در اسلامشهر استان تهران قرار گرفته است. خلاقیت و ترس دو فاکتور اصلی این سناریو هستند که افراد آن را در این اتاق تجربه می‌کنند.

در سناریوی دارک گروهی از دانشجویان بدون توجه به شایعات، ساکن خانه‌ای می‌شوند که ظاهر و زمان را به چالش می‌کشد. یکی از این دانشجویان شایعاتی که درباره‌ی این خانه شنیده را جدی گرفته و از سایر جدا می‌شود. بعد از یک هفته بیخبری، دانشجویان پیامی از یک ناشناس مبنی بر اینکه “برای نجات دوستت عجله کن” دریافت می‌کنند. افرادی که وارد این اتاق فرار می‌شوند، باید معما‌های پیش رو را حل کرده و دانشجوی گم‌شده را پیدا کنند.

6. سناریوی روستای ناپاک

اتاق فرار روستای ناپاک یا روستای عینیان که در محله‌ی قلهک واقع شده، یکی دیگر از اتاق‌های فراری است که براساس یک سناریوی ترسناک ساخته شده است.

براساس سناریوی پشت این اتاق فرار، مردم روستایی در اطراف تهران به نام عینیان سالیان درازی است که هیچ غریبه‌ای را به روستا راه نمی‌دهند و اگر متوجه ورود غریبه‌ای به روستا شوند، با پرتاب سنگ آن را از روستا دور می‌کنند. مردم روستای عینیان شکل و شمایلی ترسناک داشته و ناقص الخلقه متولد می‌شوند. افرادی که وارد این اتاق فرار می‌شوند باید از راز این روستا پرده بردارند.

7. سناریوی بختک

اتاق فرار بختک که این سناریو را پیاده‌سازی کرده در منطقه‌‌ی آیت الله کاشانی تهران واقع شده است. ایده‌ی این سناریو از موجودی افسانه‌ای از دل باورهای خرافه‌ای قدیمی برداشته شده که می‌توان از اسم بازی متوجه این امر شد.

بختک بیشتر از چالش ذهنی، بازیکن را با چالش‌های فیزیکی مواجه می‌کند و شما باید تحرک، قرار گرفتن در تنگنا و فرار را تجربه کنید. باتوجه‌به پر پیچ و خم بودن مسیر بازی و چالش‌ها و موانع جذاب فضا، وحشت مناسبی در بازیکنان ایجاد می‌شود.

اتاق فرار شب سیزدهم

8. سناریوی شب سیزدهم

اتاق فرار شب سیزدهم که این ایده و سناریو را اجرا می‌کند، در بزرگراه حقانی، نرسیده به چهار‌راه جهان کودک واقع شده است. این سناریو از درجه سختی 10، درجه‌ی 8 را به خود اختصاص داده است.

طبق داستان این سناریو مردم یک روستای دوردست، شب سیزدهم هر ماه منتظرند تا نفرین بلقیس، جان یکی از فرزاندانشان را بگیرد. آن‌ها تا ابد تقاص مرگ بی‌رحمانه‌ی اختر، دختربچه‌ی بلقیس را خواهند پرداخت؛ مگر آنکه افرادی حاضر شوند بهای باطل شدن دائمی نفرین را بپردازند. افرادی که وارد این اتاق فرار ترسناک می‌شوند، باید پرده از راز شب سیزدهم بردارند.

سخن آخر...

در این مطلب سعی کردیم تا هشت مورد از سناریو‌های ترسناک داخلی و خارجی را برای شما برشمرده و توضیح دهیم. اگر شما هم به‌دنبال بهترین سناریو در بین اتاق های فرار تهران هستید، ازطریق سایت تخیفان به‌دنبال اتاق‌های فراری باشید که یکی از ایده‌ها و سناریو‌های ترسناک بالا را به شما ارائه دهد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده