نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

ویدئو پروژکتور گیمینگ نوآوران تحقیق، سکوی پرش به دنیای پر از هیجان بازی

ویدئو پروژکتور گیمینگ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های صوتی و تصویری است که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به پروژکتو‌رهای سینمای خانگی دارد.

پروژکتورهای گیمینگ به اندازه‌ای پیشرفت کردند که کاملا با تحول و انقلابی که در صنعت بازی‌های کامپیوتری انجام گرفته سازگار شده و تغییرات متعددی از لحاظ کیفیت، گرافیک، ابعاد نمایش و همگام شدن با کنسول‌های بازی برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا اصلی ترین نیازهای گیمرهای حرفه‌ای را برآورده کنند.

گیمرهای حرفه‌ای با وجود این تکنولوژی پیشرفته، نه تنها دیگر نگران کیفیت، سرعت و ابعاد صفحه نمایش ویدئو پروژکتور نیستند، بلکه می‌توانند تمام بازی‌های کامپیوتری را با بهترین کیفیت تجربه کرده و از بازی کردن در شرایطی بی نظیر که قبل از ظهور ویدئو پروژکتور‌ گیمینگ امکان پذیر نبود، لذت ببرند.

در ادامه این مقاله از شرکت مهندسی نوآوران تحقیق به مقایسه ویژگی‌های پروژکتورهای گیمینگ و سینمای خانگی می‌پردازیم و انواع تکنولوژی‌های بکار رفته در آن را با در نظر گرفتن تاثیر هر یک بر قیمت ویدئو پروژکتور بررسی خواهیم کرد.

 

نحوه کار دستگاه ویدئو پروژکتور

برای درک بهتر نحوه کار ویدئو پروژکتور گیمینگ، ابتدا بهتر است اطلاعاتی درباره اجزای  این دستگاه‌های پیشرفته ارائه دهیم. به طور کلی ویدئو پروژکتورها از لحاظ منبع نور به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ویدئو پروژکتور لیزری
  • ویدئو پروژکتور LED
  • ویدئو پروژکتور لامپی

بیایید ببینیم هر کدام از آن‌ها چگونه کار می‌کنند.

ویدئو پروژکتور لیزری

در ویدئو پروژکتورهای لیزری بجای استفاده از نور لامپ از لیزر برای تامین نور استفاده می‌شود. این به آن معناست که در ساختار این نوع ویدئو پروژکتورها از لامپ‌های قدیمی استفاده نشده و همین امر باعث می شود این ویدئو پروژکتورها قابلیت استفاده تمام وقت را داشته باشند. اغلب در در موزه‌ها، رستوران‌ها و سینماها از ویدئو پروژکتورهای لیزری استفاده می‌شود.

ویدئو پروژکتور LED

در این نوع ویدئو پروژکتور به جای لامپ از LEDها استفاده شده است که باعث کاهش مصرف برق و عمر طولانی محصول می‌شود.

ویدئو پروژکتور لامپی

 در پروژکتورهای لامپی، دو جزء اصلی یعنی لامپ و عدسی برای نمایش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لامپ تعبیه شده در این دستگاه‌ها، نور مورد نیاز برای نمایش تصویر را تامین کرده و عدسی نیز وظیفه بزرگنمایی تصویر را برعهده دارد. به این ترتیب، دیتا پروژکتور می‌تواند هر نوع سیگنال ورودی اعم از عکس، ویدئو، صدا و ... را روی هر سطح مسطحی مانند دیوار یا پرده نمایش نشان دهد.

 

اما ساخت دستگاه‌های پیشرفته امروزی فقط به همین سه جزء ساده ختم نمی‌شود. هر یک از انواع ویدئو پروژکتور گیمینگ و سینمای خانگی، ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی دارند که کاربرد آن‌ها را بر اساس نیازهای کاربر بهینه سازی می‌کند.

پیش از اینکه تکنولوژی ساخت این دستگاه‌ها را با هم مقایسه کنیم بهتر است با انواع ویدئو پروژکتور و کاربردهای مختلفی که می‌توانند داشته باشند، آشنا شویم.

 

کاربرد انواع ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور سینمای خانگی

 ویدئو پروژکتور سینمای خانگی برای پخش محتوای سرگرم کننده مثل فیلم، مسابقات ورزشی یا عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد .

ویدئو پروژکتور آموزشی

 این نوع ویدئو پروژکتور در محیط‌های آموزشی برای هوشمندسازی دانشگاه‌ها و مدارس استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این  دسته از محصولات می‌توان به طول عمر بالای لامپ  و کارکرد طولانی مدت اشاره نمود.

ویدئو پروژکتور اداری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت و سازمان، سالن جلسات و همایشات آن است، در این سالن‌ها برای ارائه گزارش کار و سخنرانی‌ها از ویدئو پروژکتور اداری استفاده می‌شود.

ویدئو پروژکتور چند منظوره

ویدئو پروژکتورهای چند منظوره در سال‌های اخیر به علت مجهز بودن به ورودی‌ها و خروجی‌های کامل بسیار محبوب شده اند. از این دستگاه‌ها که به ویدئو پروژکتور فول پورت نیز مشهور هستند، در بسیاری از سازمان‌های اداری، تجاری و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بزرگ نیز استفاده می شود.

 

ویدئو پروژکتور گیمینگ

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ویدئو پروژکتور گیمینگ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پروژکشن است که در سال‌های اخیر با هدف برآورده کردن نیاز گیمرهای حرفه‌ای با مشخصات فوق العاده به بازار عرضه شده است.

 

 ویدئو پروژکتور گیمینگ چه تفاوتی با سایر مدل‌ها دارد؟

ویدئو پروژکتور گیمینگ با هدف ایجاد تجربه‌های هیجان انگیز و لذت بخش برای گیمرها طراحی شده است. با توجه به کیفیت و سرعت بسیار بالای پخش تصاویر توسط این دستگاه‌ها می توان آن‌ها را جزو پرچمداران دستگاه‌های صوتی و تصویری در نظر گرفت. کیفیت و قدرت این دستگاه‌ها آنچنان بالاست که تمامی نیازها و تقاضای بازیکنان حرفه‌ای و حتی کافی نت‌ها و گیم نت‌ها را نیز برای پخش محتوایی بی نظیر در ابعاد بسیار بزرگ برآورده می‌کند.

در این ویدئو پروژکتورها، ویژگی‌ها و امکانات خاصی در نظر گرفته شده که بازی کردن با آن‌ها را مهیج تر می کند. به همین دلیل است که اکثر جوانان و نوجوانان علاقمند به بازی‌های خانگی ترجیح می‌دهند این سرگرمی مفرح را با پروژکتورهای گیمینگ تجربه کنند.

خرید پروژکتور گیم

برای خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

چندین ویژگی اساسی وجود دارد که هنگام خرید پروژکتورهای گیمینگ باید به آن‌ها توجه کنید. همانطور که قبل از این اشاره کردیم، کیفیت تصویر ارائه شده هنگام نمایش تصاویر بازی باید عالی باشد در نتیجه هر ویژگی که به کیفیت رنگ و وضوح بالا بستگی داشته باشد را باید در خرید پروژکتورهای مخصوص بازی در نظر گرفت.

از مهمترین مشخصات ویدئو پروژکتورهای گیمینگ که هنگام خرید دستگاهی با هدف سرگرمی و بازی کردن باید در نظر بگیرید، می توان به نرخ پاسخگویی عالی، وضوح بالا، کنتراست عالی، نرخ تازه سازی یا رفرش ریت خوب و روشنایی بالا اشاره کرد.

اگر تجربه کافی در خرید این دستگاه‌ها نداشته باشید، بررسی این ویژگی‌ها می تواند برای شما مشکل ساز باشد. اما نگران نباشید در ادامه هریک از این مشخصات را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

روشنایی ویدئو پروژکتور مخصوص بازی

وقتی صحبت از پروژکتور مخصوص بازی به میان می آید، به سطحی از روشنایی نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد تمام جزئیات بازی را بدون هیچگونه نقصی ببینید.

انتخاب روشنایی یا لومن به فضایی که تصویر خود را نمایش می دهید، بستگی دارد. مثلا اگر در یک اتاق تاریک هستید، کم بودن تعداد لومن پروژکتور، مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، خرید یک پروژکتور با 2000 تا 3000 لومن عالی است.

اما اگر در اتاقی هستید که نور محیط در آن زیاد است، بهتر است پروژکتوری با روشنایی 3000 تا 5000 لومن خریداری کنید.

وضوح عالی پروژکتور گیمینگ

 هنگام خرید پروژکتور گیمینگ، همیشه وضوح تصویر را بررسی کنید. برخی از پروژکتورهای ارزان قیمت، وضوح پایین تری دارند که این برای بازی خوب نیست.

1080p یک تصویر واضح را به نمایش می‌گذارد که برای بازی عالی است. اگر می‌توانید برای پروژکتوری با وضوح بالاتر هزینه کنید، حتما آن را انتخاب کنید.

نسبت کنتراست بالا

برای درک بهتر کنتراست، باید بدانید که هر تصویر در پروژکتور، یک فریم در نظر گرفته می شود و فریم ها در اصل سیاه و سفید هستند. رنگ تصاویر، از نور انعکاس یافته‌ای می‌آید که توسط لیزر یا لامپ ایجاد می شود.

بنابراین، هنگامی که به دنبال پروژکتور مخصوص بازی می گردید، با عددی مانند 10000:1 مواجه می شوید. این عدد نشان می دهد که رنگ سفید در تصویر 10000 برابر روشن تر از رنگ سیاه در تصویر است. بنابراین تصویر پروژکتوری با کنتراست بالاتر، بسیار واضح تر است.

نرخ تازه سازی یا رفرش ریت سریع ویدئو پروژکتور گیمینگ

نرخ تازه سازی شبیه به نرخ پاسخ به نظر می‌رسد، اما کمی با آن متفاوت است. نرخ تازه سازی به سرعت نمایش ویدئو و صدا توسط پروژکتور بستگی دارد. بنابراین هرچه نرخ تازه‌سازی سریع‌تر باشد برای پخش تصاویر بازی بدون هیچ تاخیری بهتر است. یک پروژکتور گیمینگ مناسب دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و بالاتر است.

رفرش ریت بالا نه تنها برای نمایش بدون تاخیر بازی مناسب است بلکه به دلیل کیفیت بالای نمایش تصویر، چشم را کمتر خسته می‌کند.

خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ

در این مقاله با انواع ویدئو پروژکتوها و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها و همچنین ویژگی‌های مهمی که باید هنگام خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ در نظر بگیرید، آشنا شدید. پروژکتورهای مخصوص بازی برای گیمرهای حرفه‌ای که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند، طراحی شده اند تا تمام نیاز‌های آن‌ها را به خوبی برآورده سازند.

اگر شما نیز جزو گیمرهایی هستید که می خواهید با خرید یک ویدئو پروژکتور گیمینگ حرفه‌ای، لذت و هیجان را تجربه کنید اما نمی‌دانید از کجا و چگونه بهترین پروژکتورهای مخصوص بازی را خریداری کنید، می توانید در سایت www.noavaran-eng.com  بهترین و جدیدترین مدل این دستگاه‌ها را مشاهده کرده و در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این شرکت از سال 1374 در زمینه ارائه تجهیزات کمک آموزشی، صوتی و تصویری و ارتباطی در حال فعالیت است و توانسته با تکیه بر دانش و نیروهای مجرب خود با بیش از 25 سال خدمت، حضور موفق و نام درخشانی در این زمینه کسب کند. 16 نمایندگی از این شرکت در سراسر ایران وجود دارند که برای رفاه حال مشتریان در حال فعالیت در این عرصه هستند.

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق، مشتریان و خریداران خود را از شرکا و همکاران خود دانسته و برای رضایت روز افزون آ‌ن‌ها می‌کوشد و این نشان از مشتری مداری این شرکت است. همچنین شرکت نوآوران برای کسب رضایت مشتری از خدماتی همچون مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش استفاده می‌کند. با وجود نمایندگی‌ها و تیم حرفه‌ای، سرعت و دقت سرلوحه کار این شرکت قرار گرفته است و شما می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ از این شرکت معتبر کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده