نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

آشنایی و فواید استفاده از لامپ های LED با روشنایی فرنام

همیشه لامپ های ال ای دی مصرف برق و هزینه های شما را کاهش می‌دهد و معمولا روشنائی لامپ ال ای دی 80 درصد بیشتر از لامپ رشته ای و قدیمی دیگر است، همچنین گرمای کمترینسبت به لامپ های رشته ای قدیمی تولید می‌کنند که گرمای کمتر باعث جلوگیری از به هدر رفتن انرژی می‌شود.

این مقاله با همکاری شرکت روشنایی فرنام با بیش از 35 سال تجربه در تولید محصولات الکترونیکی و روشنایی تهیه شده است که تولید کننده بهترین لامپ های LED با گارانتی معتبر در ایران است، پس با ما همراه باشید تا با مزایای لامپ ال ای دی آشنا شوید .

با استفاده از لامپ های LED دیگر نگران گرم شدن محیط زیست نباشید زیرا لامپ های ال ای دی سازگار با محیط زیست هستند. لامپ های ال ای دی قابل بازیافت هستند و تا یک سوم اثر کربن ایجادشده را کم می‌کنند. تکنولوژی LED تا سال‌ها رقیبی ندارد و روشنائی بخش پاک بر کره زمین خواهد بود.

رنگ‌های اصلی لامپ LED

رنگ‌های متنوع و گوناگون یکی از مهم‌ترین ویژگی این لامپ ها به شمار می‌رود. سه نوع رنگ اصلی در این لامپ ها وجود دارد: رنگ مهتابی که سفید و خنک است و استفاده بالائی دارد. درجه دمائی ای رنگ حدود 6000 کلوین است.

رنگ دوم رنگ زرد یا آفتابی است که درجه دمائی این رنگ حدودا 3000 کلوین است و رنگ سوم که با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است، رنگ یخی یا رنگ صدفی است، این رنگ نزدیکی زیادی به رنگ محیط اطراف ما دارد به همین خاطر به رنگ طبیعی نیز شناخته می‌شود. دمای رنگ یخی 4000 درجه کلوین است.

LED فناوری امیدوارکننده در تکنولوژی های امروزی است زیرا :

  • طول عمر آن 20 برابر بیشتر از محصولات روشنائی قدیمی است
  • نیاز به جیوه ندارد و جایگزینی پاک در محیط زیست برای لامپ های فلورسنت و CFL است
  • کیفیت نور آن بیشتر از محصولات روشنائی سنتی یا قدیمی است
  • کمترین مصرف انرژی را در صنعت تولید محصولات روشنائی دارد

در برخی موارد لامپ های ال ای دی سوخته حتی در خانه قابل تعمیر هستند، پیشنهاد ‌می‌کنیم مطلب عیب‌یابی و تعمیر لامپ‌ ال ای دی بخوانید

کدام یک کارآمدتر است؟ LED یا فلورسنت؟

در یک نگاه کلی با بررسی میزان انرژی بهره وری، ال ای دی با اختلاف بسیار زیاد از فلورسنت برنده می‌شود. زیرا ال ای دی در هوای سرد و در آب نیز کار می‌کند، و از نظر جنس بدنه استفاده از پلاستیک نسبت به شیشه مزیت به حساب می‌آید. لامپ ال ای دی سازگار با قانون محدودیت مواد خطرناک Rohs ( دستورالعمل منع استفاده از مواد خطرناک در ساختن محصولات الکتریکی ) است اما لامپ فلور سنت با این قانون سازگار نیست.

لامپ ال ای دی

شکل های مختلف لامپ های LED

روشنائی LED سه حالته

لامپ های ال ای دی می‌توانند سه حالت داشته باشند: روشن، نیمه روشن و خاموش. ویا اینکه این لامپ ها می‌توانند دارای 3 رنگ متفاوت در هر بار روشن شدن داشته باشند.

لامپ‌های حبابی LED

لامپ های حبابی شرکت فرنام با مصرف بسیار پایین انرژی و با نور کاملاً یکنواخت، جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای و کم‌مصرف هستند، گروه بازده انرژی +A و قابل نصب روی سرپیچ‌های معمولی هستند.

اشکال استاندارد A19

طراحی لامپ های ال ای دی در شکل ها، ابعاد و اندازه هایی برابر با لامپ رشته ای استاندارد باتوجه‌به استانداردهای موجود لامپ LEDدر سوکت ها و جایگاه های لامپ فعلی استفاده می‌شود. که این لامپ ها سرپیچ های E14,E27,E40، سوکت های هالوژنی و... دارند.

کاربرد LED در مکان های مرطوب

لامپ های ال ای دی را می‌توانیم در مکان ها و جاهائی که شرایط جوی مرطوب یا محیط باز دارند و امکان آب ریختن روی لامپ ها وجود دارد، استفاده کرد.

رشته های LED فیلامنتی

لامپ های ساخته شده از رشته های ال ای دی که فیلامنتی شناخته می‌شوند، برای طراحی در لامپ دکوراتیو استفاده می گردند. این لامپ نور نارنجی گرمی دارد و سطح روشنائی کمی به‌دلیل سبک دکوراتیو بودن را دارا است. این لامپ ها همچنین به سبک زیبای ویکتوریا یا ادیسونی ساخته شده‌اند که می‌تواند گروه وسیعی از اشکال جذاب متنوع را ایجاد کند.

لامپ LED لوله ای بلند تیوبی

این نوع از لامپ های ال ای دی مناسب برای مکان های مسکونی و تجاری هستند. لامپ تیوبی در اندازه T5 تا T12 ساخته می‌گردد و برای روشنائی های طولی مناسب است. این نوع از لامپ ها مانند لامپ های فلورسنت T8سنتی هستند که بسیار پراستفاده هستند اما با تغییرات بالا در تکنولوژی آن در مناطق سرد یا در داخل یخچال که لامپ های فلورسنت روشنائی کم دارند بسیار کاربرد خوبی دارند.

لامپ LED دکوراتیو

لامپ ال ای دی قابلیت ساخت با انواع مدل‌ها و فرمها را دارا است و می‌تواند در مدل‌های مختلف مانند الماسی، گلابی، گرد، کریستالی، شفاف، مات و ... تولید گردد. پس می‌توان گفت به آسانی قابل استفاده در انواع مختلف دکوراتیو با ایده‌های مختلف و کاربردی مانند لوستر و.... است. عمر زیاد لامپ نیز باعث شده است تا دیرتر این لامپ ها تعویض گردند.

چراغ نوری LED ریسه شلنگی

این مدل به‌صورت یک نوار از نور در مدل‌های متنوعی موجود است که استفاده های جالبی دارد که چون به‌صورت نور است می‌تواند برای مشخص کردن مسیرها کاربرد داشته باشد.

لامپ LED بازتابنده رفلکتور

این نوع لامپ از جمله چراغ های نقطه ای است و برای جهت دادن به نور و نورپردازی به نقطه خاص استفاده می‌گردد. در این تکنولوژی ال ای دی نسبت به لامپ های هالوژنی و رشته ای گرمای کمتری ایجاد می‌شود و بهره وری بالاتری دارد. این نوع لامپ ها CRI بالاتری نسبت به رفلکتورهای فلورسنت برای به وجود آمدن رنگ‌های بهتر دارند.

لامپ ال ای دی فرنام

انتخاب برند معتبر لامپ های LED ( روشنایی فرنام )

باید از برندهای شناخته شده با گارانتی معتبر و خرید کنید. برندهای باکیفیت زیادی در کشور ما ایران تولید کننده لامپ های کم مصرف هستند. در بین آن‌ها شرکت روشنهایی فرنام با 35 سال سابقه در تولید محصولات روشنایی با کیفیت برتر و طول عمر بالا یکی از برندهای شناخته شده با گارانتی معتبر است .محصولات روشنایی فرنام را می‌توانید از وب سایت روشنایی فرنام یا در دیجی کالا خرید کنید. https://farnamlighting.com

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده