نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

۱۰ اسکیپ روم جذاب، ترسناک و معمایی در t4f

اسکیپ روم از تفریحاتی است که این روزها توجه مخاطبان زیادی را به خودش جلب کرده است. لذت حضور فیزیکی در دنیای فانتزی بازی‌ها چیزی است که تا همین چند سال پیش فقط تصورش نصیبمان می‌شد.

اما این روزها به‌لطف اسکیپ روم و البته طراحان خلاق و توانمندی که پا به این عرصه گذاشته‌اند، این رویا به واقعیت تبدیل شده است. شاید اگر ده سال پیش به ما می‌گفتند که اتفاق بزرگ پیش روی دنیای بازی‌ها این خواهد بود که خود را در یک اتاق حبس کنید و بعد تلاش کنید تا از آن‌جا فرار کنید به این ادعا می‌خندیدیم.

اما نه‌تنها استقبال عظیم و لذت مخاطبان از انجام این کار را دیدیم، بلکه خودمان نیز به‌عنوان یک مخاطب از این بازی‌ها لذت بردیم. فرار کردن از دست زامبی‌ها، مشاهده جن و روح در چند قدمی، کمک به نجات دختر بچه تنها و... تجربه‌هایی تکرار نشدنی در زندگی ما و دیگران هستند که فقط با اسکیپ روم قابل مشاهده و لمس می‌شدند.

همان‌طور که نمی‌توانند ادعا کنید از بازی خوشتان نمی‌آید، اینکه بگویید از اسکیپ روم خوشتان نمی‌آید نیز برای ما غیر قابل قبول و شاید درک است. قطعا ممکن است شما یک بازی به‌خصوص را دوست نداشته باشید، اما تنوع دنیای بازی‌ها و شیوه انجام آن‌ها چیزی است که مارا مطمئن می‌کند حتما برای شما نیز یک اسکیپ روم دوست داشتنی و خاطره انگیز وجود دارد.

البته ممکن است امروز تنوع موجود در بازار سلیقه شما را پوشش ندهد، ولی حتما بازی ای در سلیقه شما هم وجود دارد که احتمالا از بخت بد هنوز ساخته نشده است.

ما در این مطلب میخواهیم 10 اسکیپ روم جذاب، ترسناک و معمایی را به شما معرفی کنیم که از نظر ما جزو بازی‌های مناسب به شمار می‌روند و اگر به آن‌ها سر بزنید، به احتمال زیاد پشیمان نخواهید شد.

بازی‌هایی که در این مطلب به شما معرفی می‌شوند صرفا طبق سلیقه شخصی نویسنده، از بین بازی‌هایی که استانداردهای لازم بازی‌سازی در آن‌ها رعایت شده انتخاب شده‌اند.

پس با خیال راحت از بین آن‌ها بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید که با یک اسکیپ روم درست و اصولی مواجه خواهید شد. نبودن احتمالی نام بازی مورد علاقه شما در این فهرست می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد، اما مطلقا به‌معنی بد یا غیراستاندارد بودن آن بازی نیست.

همچنین سعی کردیم تنوع را در معرفی این بازی‌ها در نظر بگیریم و بدون افشای داستان یا انتهای بازی، اشاره مختصری به حال و هوای آن‌ها بکنیم تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

اسکیپ روم خاموشی

تصور کنید شما آخرین بازماندگان یک شهر هستید که در اثر حمله موجوداتی رو به نابودی است. برخلاف جناب شکسپیر که مسئله‌اش بودن بود یا سرکار خانم ماری آنتوانت که مسئله‌اش نان و کیک بود، در این شرایط تنها مسئله مهم برای شما زنده ماندن است.

میل به بقا انگیزه ای است که انسان را از ملیونها سال پیش تا به امروز زنده نگه داشته است. زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده و فرزندآوری هم جنبه های مختلفی از علاقه انسان به بقا است. خاموشی شما را در شرایطی قرار می‌دهد که هر لحظه به پایان نزدیکتر می‌شوید و یک قدم اشتباه می‌تواند به‌معنی پایان شما باشد.

هیجان غیر قابل وصفی که این موقعیت به بازیکن منتقل می‌کند، شما را ناچار می‌کند با استفاده از حداکثر ظرفیت تمام حواس در جهان بازی غرق شوید. و این بهترین کاری است که یک بازیساز برای خلق اتمسفر باورپذیر می‌تواند انجام دهد.

بازی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است که این هم یکی دیگر از عواملی است که به شما اجازه خروج فکری از جریان بازی را نمی‌دهد. در اسکیپ روم خاموشی شما به مدت یک ساعت کاملا از جهان بیرون و زندگی روزمره خود جدا می‌شوید و فقط به یک چیز فکر می‌کنید. زنده ماندن! امیدواریم زنده بمانید!

خاموشی را می‌توان به‌عنوان نمونه موفق اسکیپ روم سوروایوال (تلاش برای زنده ماندن) به مخاطبان معرفی کرد.

اسکیپ روم در اعماق تاریکی

بازی‌های انجام مأموریت‌های نظامی همواره علاقمندان خاص به خود را داشته‌اند. در بازی‌های کامپیوتری مثال‌های موفق فراوانی برای آن وجود دارد که از سال‌ها پیش تاکنون با تکیه بر جذابیت مأموریت‌ها و مکانیک بازی هنوز در دسته بازی‌های پرمخاطب قرار گرفته‌اند.

در اعماق تاریکی اسکیپ رومیست که تمام آن احساس به ثمر رساندن یک مأموریت نظامی فوق سری را به شما القا می‌کند. حتی بهتر، چرا که در اسکیپ روم شما باید خودتان به‌صورت فیزیکی از پس موانع فیزیکی یا زنده بازی بربیایید. طراحی خوب فضای مخفی محل انجام عملیات از لحظه ورود برای بازیکنان مشخص می‌شود و شما می‌فهمید که با یک بازی معمولی مواجه نیستید، بلکه واقعا باید برای انجام این مأموریت اعزام شوید.

داستان جذاب بازی هم بازیکنان را کاملا در فضای آن قرار داده و باعث می‌شود انگیزه دوچندانی برای انجام دادن مأموریت و اتمام بازی داشته باشید.

در اعماق تاریکی را می‌توان به‌عنوان یک نمونه موفق اسکیپ روم ماجراجویی به مخاطبان معرفی کرد.

اتاق فرار معبد سامو

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که به تاریخ و موزه گردی علاقه دارید، معبد سامو یکی از بهترین ترکیبهای این دو، آنهم در قالب اسکیپ روم است. البته که ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، در معبد سامو یک داستان به‌شدت جذاب و هدفمند ازطریق انجام دادن چندین بازی در دل هم و حل کردن معماها برای شما روایت می‌شود. نمایش هایی که برای بازی طراحی شده نیز بازیکنان را در طول مسیر این تجربه تکرار نشدنی همراهی می‌کند.

می‌توان گفت معبد سامو بازی ای برای تمام سلیقه ها است. شما به هر بخش از اسکیپ روم‌ها علاقه داشته باشید، در معبد سامو با بهترین شکل آن مواجه می‌شوید. معماهای چالش برانگیز، مینی گیم های متنوع، نمایش خیره کننده و... به هیچ وجه خودتان را از این بازی هیجان انگیز محروم نکنید. معبد سامو را می‌توان به‌عنوان یک نمونه موفق روایت هدفمند با درون متن متعالی در جریان بازی به مخاطبان معرفی کرد.

اسکیپ روم طوبی

اکثر ما خانه‌های دهه شصت و هفتاد و حال و هوای آن‌ها را به خاطر داریم. گاهی دلمان هم برای آن معماری زیبا و صمیمی و خانه های دوست داشتنی تنگ می‌شود. پشتی ها و فرشهایی که از پای این دیوار تا دیوار روبه رو کشیده شده‌اند، حیاط و حوض وسط، دقت به این جزئیات طوبی را جزو یکی از تجربه‌های به یاد ماندنی اسکیپ روم می‌کند.

داستانی که برای بازی در نظر گرفته شده هم در همان حال و هوا است، شما به منزل خاله طوبی می‌روید تا سر از رازی که در اتاق‌های آن خانه مخفی شده در بیاورید. اما در منزل خاله طوبی داستانهای عجیبی رخ داده که شما با حضور در آن مکان از نزدیک آن‌ها را تماشا می‌کنید و ترس دوباره دیدنشان یک لحظه هم شما را رها نخواهد کرد.

از لحاظ قصه هم جزئیاتی که سازنده بازی به آن‌ها توجه کرده، باعث می‌شود تمام حفره های ذهنی مخاطب را کاملا پر کند و شما در پایان بازی هیچ سوالی نداشته باشید. آن هم چه پایانی! یک نمایش عالی به‌عنوان پرده آخر یک بازی عالی. زمانی‌که شما ارتباط عمیقی با داستان بازی برقرار کرده‌اید، قطعا تحت تاثیر اتفاقات انتهای آن نیز قرار خواهید گرفت.

از نحوه خلاقانه و مرتبط با سناریو انتقال هینت هم نباید گذشت که یک آفرین جداگانه برای سازنده بازی دارد. اسکیپ روم طوبی را می‌توان به‌عنوان نمونه موفق دقت به جزئیات به مخاطبان معرفی کرد.

اتاق فرار ماماچه

سفر در زمان مقوله‌ای بوده که از دیرباز همواره ذهن بشر را درگیر کرده است. ماماچه به ساده ترین شکل این امکان را برای شما فراهم می‌کند. با باز کردن یک در شما به شصت سال قبل برمیگردید تا سر از حوادث و اتفاقاتی که در یک زایشگاه قدیمی رخ داده در بیاورید. داستان بازی ساده و روان و در عین حال به شکل خوبی در جریان بازی روایت می‌شود. در طول مسیری که طی می‌کنید با فضاهای مختلفی مواجه میشوید که تمام آن‌ها کمک می‌کنند شما در اتمسفر بازی بمانید. اما نقطه قوت این اسکیپ روم معماهای آن است. معماهایی که با حل کردن هرکدام فریادی از سر ذوق و شوق خواهید زد.

همچنین ترس خاصی که فضاها و نمایشهای هنرمندانه بازی به شما منتقل می‌کنند می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود کند. ماماچه را می‌توان به‌عنوان یکی از نمونه های موفق خلق اتمسفر در فضای بازی به مخاطبان معرفی کرد.

اسکیپ روم تیمارستان آرکام

حتی اگر هم از طرفداران کامیک بوک و داستان‌های ابرقهرمانی نباشید، حتما تا به حال حداقل یکی از فیلم‌های بتمن را دیده‌اید. بتمن یک ابرقهرمان محبوب در دنیای دی سی است که بعد از کشته شدن والدینش قسم می‌خورد تا دربرابر مجرمین قد علم کند. در این راه او دشمنان زیادی پیدا می‌کند که بین آن‌ها احتمالا نام جوکر برایتان آشنا باشد.

در داستان‌های بتمن می‌خوانیم که او دشمنانش را در یک تیمارستان به نام آرکام زندانی می‌کند. اکنون شما وارد این تیمارستان شده اید تا در میان این دشمنان دیوانه‌ی بتمن، ماموریتی را به انجام برسانید. فکر ساختن یک اسکیپ روم که در دنیای کاملا فانتزی کارتون‌ها اتفاق می افتد به خودی خود جذاب است، چه برسد به اینکه این دنیای فانتزی بخواهد قسمتی از دنیای دی سی باشد.

بازیساز اسیکپ روم تیمارستان آرکام به خوبی از عهده انجام این کار برآمده و موفق شده تجربه دلنشینی برای بازیکنانش بسازد.

برای مشاهده تمامی بازی‌ها روی لینک اسکیپ روم کلیک کنید.

در این بازی شما با یک اسکیپ روم عادی مواجه نیستید، چرا که تم و درون مایه فانتزی آن حتی به المانهای موجود در بازی نیز رسیده است و با دستگاههای الکترونیکی و مکانیزم‌های فیزیکی به‌شدت چشم نواز و لذت بخشی مواجه خواهید شد. تمام این المانهایی که به‌صورت تخصصی برای این بازی طراحی و ساخته شده‌اند، نقش پررنگی در پیشبرد ماجرای بازی بر عهده دارند.

تیمارستان آرکام را می‌توان به‌عنوان یک نمونه خوب از طراحی و استفاده از المان‌های الکترونیکی و مکانیکی دست ساز در بازی معرفی کرد.

اسکیپ روم طاق خونی

در کشور ما داستانهای فولکلور زیادی وجود دارند که هرگز جایی ثبت نشده اند و فقط سینه به سینه نقل می‌شوند. راز ماندگاری این قصه ها در طول زمان، درون مایه آموزنده آن‌ها است که بدون اینکه متوجه شویم و به‌خاطر تاثیر عمیقی که روی ما می‌گذارند در خاطرمان میمانند. اسکیپ روم طاق خونی روایت یکی از همین داستانهاست. قصه دعوا و زد و خورد افراد دو کوی بهبهانی و شبندی در بوشهر زیر طاقی که حد فاصل این دو کوی قرار داشت و باعث شد این طاق به اسم خونی شناخته شود.

خلاقیت بازیساز آنجایی نمایان می‌شود که این ماجرای قدیمی را بدون اینکه به شالوده اصلی آن دست ببرد، با یکی از معضلات امروزه جامعه عجین کرده و از دل آن یک بازی زیبا در آورده است.

حفظ همبستگی بین این دو ماجرا ازطریق هنرنمایی بازیگر نمایش‌های این بازی محقق می‌شود. حضور و عدم حضورهای به موقع، توانایی کنترل موقعیت و تسلط بر داستان و اجرا از جمله اموری است که باعث می‌شود این داستان برای مخاطب شنیدنی و لذت بخش باشد.

طاق خونی را می‌توان یک نمونه موفق از بازسازی و روایت داستانهای فولکلور در قالب اسکیپ روم دانست.

اسکیپ روم هیپنوگرام

همه ما شنیدیم که سنگ بزرگ نشانه نزدن است، اما در هیپنوگرام اصلا از این اخبار نیست! اسکیپ روم هیپنوگرام سنگ یک ایده‌ی بسیار بزرگ را برداشته و به بهترین شکل ممکن هم آن را پرتاب کرده است! ایده اصلی بازی از آنهایی است که اکثر بازیسازان حداقل یک بار به آن فکر کرده‌اند اما برای فرار از پیچیدگی‌های احتمالی اجرا، قیدش را زده اند.

در هیپنوگرام تمام این پیچیدگی‌ها حل می‌شوند و مانند قندی که در یک استکان چای لب سوز حل شده باشد، نوش جان بازیکن می‌شوند و شیرینی‌شان را به مخاطب ارزانی می‌کنند. شاید فکر خلاقانه و جسارت بازیساز در اجرای طرح ذهنی‌اش پررنگ ترین قسمت هیپنوگرام باشد، اما این اجرای موفق بدون موفقیت تک تک اجزای آن مانند دکورو سناریو و موزیک و غیره هرگز تا این اندازه به مذاق مخاطبان خوش نمینشست.

همین الان اگر از چند بازیکن حرفه‌ای اسکیپ روم نام بازی مورد علاقه شان را بپرسید، کاملا محتمل است که هیپنوگرام را به‌عنوان بهترین بازی عمرشان به شما معرفی کنند. هیپنوگرام را می‌توان به‌عنوان یک نمونه موفق اجرای ایده‌ی بلندپروازانه در قالب اسکیپ روم به بازیکنان معرفی کرد.

بازماندگان

اتاق فرار جن گیر

جن گیر از آن دسته اسکیپ رومهاییست که بین مخاطبان به نام کلاسیک شناخته می‌شوند. در این بازی‌ها از اتفاقات خیلی عجیب و غریب خبری نیست و معمولا شما با یک روند داستانی کاملا خطی در طول سناریو پیش می‌روید.

معمولا هم تکیه اصلی این بازی‌ها بر معماهای خلاقانه آن‌ها است. جن گیر علاوه‌بر دارا بودن تمام این صفات خوب به‌عنوان یک اسکیپ روم، بلکه داستانی جدید و شاید کمی عجیب تر از معمول دارد. شیوه روایت داستان هم در نوع خود جالب است، که اوج آن را می‌توان در نحوه انتقال هینت به بازیکنان دید. اما از نظر معما جن گیر حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تنوع بسیار بالا با شیوه های حل خلاقانه، قفلهای جدید و هیجان انگیز، معماهای فردی و گروهی، همه و همه باعث می‌شوند جن گیر یک وعده خوشمزه برای ذهن شما باشد! جن گیر را می‌توان به‌عنوان یک نمونه موفق از اسکیپ رومهای معمایی به مخاطبان معرفی کرد.

اسکیپ روم ضحاک کرج

از کودکی داستان‌های شاهنامه را در قالبهای مختلف دیده و شنیده‌ایم. از خواندن خود شعرها در کتاب ادبیات مدرسه گرفته تا فیلم و کارتون و قصه شب مادربزرگهایمان.

یکی از معروف‌ترین این داستانها، روایت ضحاک است. پادشاهی که بعد از بوسه شیطان از دو کتفش دو مار میرویند و او ناچار می‌شود برای سیر نگه داشتن آن‌ها روزانه سر دو جوان را از بدن جدا کرده و خوراک ماران کند تا آرام بگیرند و پادشاه را به حال خود رها کنند.

در این اسکیپ روم شما وارد این ماجرای جذاب می‌شوید تا سرنوشت کشور را درکنار قهرمانان افسانه‌ای آن عوض کنید، و خودتان نیز در این پیروزی سهم بزرگی داشته باشید.

اسکیپ روم ضحاک به هنرمندانه ترین شکل ممکن بازیکنان را درگیر این ماجرا می‌کند و به زیبایی فرمان احساسات آن‌ها را در دست ‌می‌گیرد و هرگز آن‌ها را به بیراهه نمی‌برد. ضحاک را می‌توان به‌عنوان یک نمونه موفق اجرای اسکیپ روم جذاب و درگیر کننده به مخاطبان معرفی کرد.

در پایان

امیدواریم در اولین فرصت اسکیپ رومهای معرفی شده در این مطلب را تجربه کنید و از سپری کردن چند ساعت خارج از دنیای واقعی و پا گذاشتن به دنیای افسانه ای بازی‌ها لذت ببرید.

اگر هم از بازی‌های فهرست بالا یک یا چندتا را قبلا تجربه کرده باشید، پس میدانید که سایر نامهایی که در این فهرست آورده شدند می‌توانند تا چه حد بازی‌های هیجان انگیز و جذابی باشند. رزرو کردن تمام بازی‌های گفته شده در فهرست بالا به‌سادگی چند کلیک ازطریق سایت تایم فور فان قابل انجام است.

کافی است اینجا کلیک کنید تا اطلاعات لازم در مورد این بازی‌ها و اسکیپ رومهای بیشتری را ببینید. شما این فرصت را دارید تا قهرمان اساطیری ایران شوید، به کمک روح پیرمرد اسیر شده در یک کالبد بشتابید، به خوابی عمیق تر از فلسفه هستی انسان بروید، به یک دعوای قبیله ای قدیمی خاتمه دهید، تیمارستان را از دست دیوانگان نجات دهید، راز مرگ نوزادان را کشف کنید، مهمانان خوبی برای منزل خاله باشید، سر از راز یک معبد اسرار آمیز در آورید، مأموریت مخفی نجات شهر را به پایان برسانید و درنهایت زنده بمانید!

منبع: t4f

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده