نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

هاست نگار، از تفاوت های هاست وردپرس با هاست لینوکس می گویید

اگر یک کسب‌وکار آنلاین داشته باشید، احتمالاً «میزبانی سایت» یک مسئله بسیار مهم برایتان محسوب می‌شود!

درواقع مسئله اصلی اینجا است که شما می‌خواهید هاستی را داشته باشید که بالاترین سرعت را داشته باشد و دسترسی کاربران را به بهترین شکل ممکن فراهم کند. هاست های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند.

یکی از انواع این هاست ها که بسیار بین صاحبین کسب‌وکار محبوب شده است، هاست وردپرس است. همان‌طور که از نام این نوع هاست مشخص است، هاست وردپرس برای میزبانی سایت‌های وردپرسی ایجاد شده است. اما این نوع هاست چه تفاوتی با دیگر هاست ‌ها دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به برسی کامل این موضوع بپردازیم.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی شده است تا بتواند بهترین عملکرد را برای سایت‌های وردپرسی به‌همراه داشته باشد. هاست وردپرس از نظر سرور و سخت‌افزار تفاوت خاصی با دیگر هاست ‌ها ندارد و بیشتر در مورد بعضی از مشخصه‌ها و ویژگی‌های خاص، تمایزاتی حس می‌شود. البته معمولاً برای آنکه هاست وردپرس بهترین عملکرد را داشته باشد، از سرورهای قدرتمندتری استفاده می‌کنند. در هاست وردپرس، سایت‌های وردپرسی بالاترین سرعت را تجربه می‌کنند و امنیت یک سایت وردپرسی روی هاست وردپرس، بیشتر از امنیت آن روی هاست ‌های دیگر است.

اتاق سرور با نور آبی

هاست وردپرس نسبت به هاست اشتراکی هزینه بیشتری هم دارد و همین مسئله باعث می‌شود تا یک سؤال اساسی برای کاربران پیش بیاید! آن‌هم اینکه آیا واقعاً برای میزبانی یک سایت وردپرسی، نیاز به هاست وردپرس داریم یا هاست اشتراکی هم می‌تواند کارمان را راه بیندازد؟ یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، این است که هاست وردپرس به‌تازگی در فضای هاستینگ متولد شده است و قبل از آن، از هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی برای میزبانی سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شد. بنابراین در حال حاضر هم می‌توانید برای میزبانی سایت وردپرسی خود، از هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی استفاده کنید، اما مسلماً عملکرد هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی، بهتر است.

مزایای استفاده از هاست وردپرس

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی 6 مورد از مهم‌ترین مزایای هاست وردپرس در مقابل هاست لینوکس بپردازیم تا بتوانید راحت‌تر در مورد استفاده از این نوع هاست تصمیم بگیرید:

  • اختصاص منابع کافی برای میزبانی سایت وردپرسی

اولین و مهم‌ترین مزیتی که هاست وردپرس دارد، این است که منابع کافی برای میزبانی سایت وردپرسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در هاست لینوکس اشتراکی برای آنکه بتوانید منابع زیادی در دسترس داشته باشید، باید پلن‌های بالاتر را تهیه کنید که گاهی اوقات برخی موارد آن نظیر حجم هاست برای شما زیاد خواهد بود. درحالی که در هاست وردپرس در پلن‌های اولیه هم منابع کافی در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید سایت وردپرسی خود را به بهترین شکل ممکن میزبانی کنید. به‌عنوان مثال تعداد هسته‌های پردازنده در هاست وردپرس بیشتر از هاست لینوکس اشتراکی است.

  • تنظیمات اختصاصی سرور متناسب با میزبانی وردپرس

بالاتر گفتیم سروری که برای هاست وردپرس استفاده می‌شود، با سروری که برای هاست لینوکس اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی است. پس چه چیزی باعث می‌شود که هاست وردپرس عملکرد بهتری نسبت به هاست لینوکس اشتراکی داشته باشد؟ تنظیمات اختصاصی سرور.

درواقع سرور باید تنظیم شود تا برای سیستم‌عامل موردنظر شما قابل استفاده باشد. در هاست وردپرس، تنظیمات متناسب با میزبانی وردپرس انجام می‌شود تا بتوانید سایت خود را به بهترین صورت میزبانی کنید. همچنین تعداد سایت‌هایی که روی یک سرور قرار دارند، در هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس اشتراکی محدودتر هستند و این مسئله روی عملکرد بهتر هاست وردپرس تاثیر زیادی دارد.

  • تأمین امنیت بالاتر برای سایت‌های وردپرسی

کانفیگ امنیتی هاست وردپرس به‌نحوی انجام شده است که بتواند امنیت سایت وردپرسی شما را تأمین کند. هرچقدر امنیت سرور بالاتر باشد، امنیت سایت شما هم بیشتر است و این یک مسئله بسیار حیاتی‌ست. اگر یک کسب‌وکار آنلاین دارید که اطلاعات مشتریان شما در سایت ذخیره شده است، باید به فکر امنیت وب‌سایت‌تان باشید تا علاوه‌بر اینکه سایت از بین نرود، اطلاعات مشتریان شما هم به‌دست افراد دیگری نیفتد. بنابراین در هاست وردپرسی کانفیگ امنیتی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود تا بتوانید نتیجه خوبی از آن بگیرید.

  • امکان به‌روزرسانی وردپرس به‌صورت خودکار

یکی دیگر از قابلیت‌های هاست وردپرس که به‌صورت ویژگی مهمی در آن وجود دارد، امکان به‌روزرسانی‌ست. در هاست وردپرس شما می‌توانید سایت را به‌نحوی تنظیم کنید که به‌صورت خودکار نسخه وردپرس به‌روزرسانی شود. همچنین اگر قالب شما نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد، آپدیت آن هم به‌صورت خودکار انجام می‌شود. قابلیت آپدیت خودکار در سایت‌هایی که افزونه‌های مختلفی دارند، بسیار کاربردی است، زیرا این مسئله به‌معنای صرفه‌جویی در زمان برای سایت‌هایی با پلاگین‌های مختلف است.

  • بهبود سئو باتوجه‌به دسترسی بهتر ربات‌های گوگل

در هنگام خرید هاست این نکته را توجه داشته باشید که هاست روی سئو تاثیر زیادی دارد! درواقع اگر ربات‌های گوگل نتوانند به‌راحتی به بخش‌های مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند، شما نمی‌توانید رشد زیادی داشته باشید و دیده شوید. گاهی اوقات در هاست لینوکس اشتراکی کانفیگ به‌نحوی صورت گرفته است که ربات‌های گوگل به‌راحتی نمی‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. همین مسئله باعث می‌شود تا سئوی شما بهبود پیدا نکند و نتوانید بهترین نتایج گوگل را بگیرید. همچنین مسائل دیگری نظیر سرعت سایت و تجربه کاربری می‌تواند به بهبود سئو کمک کند که هاست وردپرس می‌تواند روی این دو مورد نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

درنهایت، هاست وردپرس بخریم یا هاست لینوکس؟

هاست وردپرس و هاست لینوکس هر دو سرور یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها بیشتر در بخش منابع اختصاص داده شده و کانفیگ آن است. گاهی اوقات با خرید هاست لینوکسی که منابع اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید سایت وردپرسی را با همان کیفیت هاست وردپرسی تجربه کنید. اما مسئله‌ای که وجود دارد، این است که برای هاست لینوکس با منابع بالا در اکثر مواقع باید هزینه بیشتری نسبت به هاست وردپرس بپردازید. گاهی اوقات با وجود آنکه هزینه بیشتری هم پرداخت می‌کنید، اما باز هم عملکرد هاست وردپرس را ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً از هاست وردپرس برای میزبانی سایت‌های وردپرسی و از هاست لینوکس برای میزبانی انواع دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید.

سرویس های کلاد

یک پیشنهاد ویژه!

اگر قصد خرید انواع هاست را دارید، مثلاً هاست ایران یا هاست خارجی، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات هاست نگار است! هاست نگار با سابقه چندین‌ساله در زمینه میزبانی وب و موفقیت‌های زیادی که در این زمینه کسب کرده است، توانسته یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران باشد. اگر شما هم قصد خرید هاست وردپرس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از هاست نگار استفاده کنید. تیم پشتیبانی و فنی آن‌ها درکنار شما هستند تا اگر مشکلی به‌وجود بیاید، سریعاً رفع کنند. هم‌اکنون می‌توانید با سر زدن به آدرس hostnegar.com در کمتر از چند دقیقه سایت خود را به هاست نگار منتقل کنید و تجربه یک میزبانی بی‌نظیر را داشته باشید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده