نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

۱۲ بازی موبایل به پیشنهاد فروشگاه آی گیم که باید نصب کنید

صنعت گوشی‌های هوشمند از سال 2007 بود که با معرفی آیفون توسط شرکت اپل دگرگون شد.

کاربری موبایل‌ها از سال 2007 تغییر کرد و مردم از تلفن‌های جیبی خود علاوه ‌بر تماس گرفتن، برای انجام بازی‌های ویدیویی هم استفاده می‌کردند. از زمانی‌که موبایل‌های هوشمند جزئی از زندگی مردم شده‌اند فرصتی مناسب برای استودیوهای بازی‌سازی مختلف پیش آمد که بتوانند ایده‌های خود را به‌گونه‌ای راحت‌تر در دسترس کاربران قرار دهند. این امر با پیشرفته‌ شدن موبایل‌های هوشمند در ده سال گذشته کار را برای توسعه‌ دهنده‌ها برای خلق بازی‌های متنوع محیاتر کرد. حال می‌خواهیم در این مقاله نگاهی کوتاه به 12 بازی موبایلی بیاندازیم. بازی‌هایی که در سبک‌های متنوع سعی در جذب مخاطب خود دارند.

بازی‌ها از نظر تعداد دانلود در موبایل

یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب برترهای موبایل، میزان دانلود این بازی‌ها در طول تاریخ است. میزان دانلود یک بازی نشان‌دهنده آن است که چه میزان توانسته در میان کاربران دستگاه‌های موبایل محبوبیت پیدا کند. در ادامه آمار دانلود 12 بازی برتر از نظر میزان دانلود را بررسی می‌کنیم.

12- My Talking Angela

سبک بازی‌های مراقبت از حیوان خانگی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در میان کاربران بازی‌های موبایلی دانست. بازی My Talking Angela، یک بازی در سبک مراقبت از حیوانات است که در آن‌ باید از حیوانی که در بازی مسئولیت او را برعهده دارید، مراقبت کنید.

در بازی My Talking Angela، شما علاوه‌بر مراقبت از گربه‌ای به نام انجلا می‌توانید با گزینه‌های دیگر موجود در بازی مانند انتخاب لباس و آوازخوانی خود را سرگرم کنید. در گوگل‌پلی بازی My Talking Angela، توانسته آمار فوق‌العاده بیش از 500 میلیون دانلود را به ثبت برساند.

11- Hill Climb Racing

بازی Hill Climb Racing، یک بازی در سبک مسابقه‌ای است که شما در آن می‌توانید با خودرویی که در اختیار دارید، با دیگر رقبا مسابقه دهید. این بازی توانسته در گوگل‌پلی آمار 500 میلیون دانلود را ثبت کند. در این بازی شما می‌توانید با ارتقا ماشین خود رکورد سرعت و زمان خود را جابه‌جا کنید. ویژگی اصلی این بازی امکان ارتقا تمام قطعات ماشین است.

10- Clash of Clans

احتمالا اسم بازی Clash of Clans را شنیده‌اید. بازی Clash of Clans یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی در کشور ایران است که کاربران زمان زیادی را صرف انجام این بازی می‌کنند. سبک بازی Clash of Clans در سبک بازی های استراتژی است که شما در آن می‌توانید به‌صورت آنلاین با رقبای خود مبارزه کنید.

کلش آف کلنز در رده محبوب‌ترین‌های سبک استراتژیک در پلتفرم‌های موبایل تحت سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS است. این بازی توسط شرکت محبوب و فنلاندی سوپرسل (Supercell) طراحی و ارائه شده است. کلش آف کلنز نخستین‌بار در سال 2013 میلادی منتشر شد. این بازی به‌صورت رایگان قابل دانلود است.

9- Pou

یکی دیگر از بازی‌های سبک مراقبت از حیوانات که در بین کودکان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بازی ساده و شیرین Pou است. بازی Pou را می‌توان یک مثال دقیق از بازی‌های ساده‌ای دانست که کاربران زیادی را مجذوب خود می‌کند. بیشتر بازیکنان بازی Pou را گروه سنی کودکان تشکیل می‌داد و به همین علت این بازی توانسته در گوگل‌پلی آمار بسیار خوب بیش از 500 میلیون دانلود را به ثبت برساند.

8- 8 Ball Pool

تنها بازی ورزشی در میان بازی های این فهرست در پلتفرم موبایل از نظر آمار دانلود، بازی 8 Ball Pool است. این بازی در بین طرفداران ورزش بیلیارد است. در این بازی شما می‌توانید با به چالش کشیدن دوستان خود، با آن‌ها به‌صورت یک در مقابل یک مبارزه دهید.

از نکات جالب این بازی می‌توان به گرافیک ساده و گیم‌پلی آسان آن اشاره کرد. این بازی توانسته در فروشگاه گوگل‌پلی به آمار خوب بیش از 500 میلیون دانلود برسد. باید اشاره کرد که در گوگل‌پلی آمار دانلود بازی‌ها با جزئیات کامل درج نمی‌شود و در گوگل‌پلی آمار دانلود بازی‌ها به‌صورت رند نمایش داده می‌شود.

7- Temple Run 2

در رتبه هفتم فهرست بازی های برتر موبایل، بازی Temple Run 2 قرار می‌گیرد. این بازی نیز توانسته تا به امروز در گوگل‌پلی به رکورد بیش از 500 میلیون دانلود دست پیدا کند. در این بازی شما باید با حرکت دادن انگشتان خود روی صفحه و تغییر جهت مسیر کاراکتر اصلی، از دست دشمنان فرار کنید.

سبک بازی Temple Run 2، یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین کاربران بازی‌های پلتفرم موبایل است. در این بازی‌ها به علت ریتم تند بازی، بازیکن استرس و هیجان زیادی را تحمل می‌کند.

6- My Talking Tom

بسیاری از افراد با گوشی‌های سیستم‌عامل اندرویدی را با نسخه اولیه این بازی به‌خاطر می‌آورند. بازی My Talking Tom نسخه دوم بازی Talking Tom بود که در سال 2013 منتشر شد. این بازی توانست موفقیت نسخه اول خود را تکرار کند و در گوگل‌پلی به رکورد دانلود بیش از 500 میلیون نسخه ای دست پیدا کند. در این بازی نیز مانند بازی‌های Pou و My Talking Angela شما باید از حیوان خانگی خود که در این بازی یک گربه با نمک است مراقبت کنید.

بازی Garena Free Fire

5- Garena Free Fire

بازی Garena Free Fire در سال 2019 و 2020 به معروف‌ترین بازی در پلتفرم موبایل در صنعت گیم تبدیل شد و جایزه “بهترین با‌ز‌ی” را از Google Play در سال 2019 دریافت کرد. ماه می سال 2020، این بازی با بیش از ۸۰ میلیون بازیکن روزانه در سطح دنیا، رکورد داشته است. از نوامبر 2019، بازی گارنا فری فایر یک میلیارد دلار در کل جهان فروش داشته ‌ هم‌اکنون به رکورد بیشترین دانلود در جهان رسیده است.

4- Candy Crush Saga

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در بین کاربران بازی‌های پتلفرم موبایلی، بازی Candy Crush Saga است. احتمالا شما هم این بازی جذاب و اعتیادآور را در تلفن همراه خود داشته باشید. در این بازی شما باید با جورکردن آب‌نبات‌های داخل بازی، امتیاز به‌دست آورید. این بازی در گوگل‌پلی به رکورد دانلود بیش از یک میلیارد نسخه دست پیدا کرده است.

3- PUBG

بازی پابجی یک بازی ویدیویی در سبک بتل رویال است که توسط استودیوی Bluehole و با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته و در اختیار کاربران قرار داده شده است. درباره ساخت این بازی باید گفت که PlayerUnknown نام مستعار یک Modder (سازنده ماد) به نام برندن گرین است که مادهای مختلف بتل رویال را برای DayZ ساخته بود. نتیجه همکاری او با استودیوی کره‌ای Bluehole باعث ایجاد بازی پابجی موبایل شد.

2- Call of Duty: Mobile

به نظر هر گیمری که به سبک شوتر علاقه دارد، کالاف دیوتی یک موهبت الهی محسوب می‌شود. اما شاهکار این بازی، لذت همراه شدن با کالاف روی موبایل است. کالاف دیوتی موبایل در نوع خود یک اعجوبه است و توانسته تمام انتظارات گیمرهای کالاف را برآورده کند. گرفیک، داستان، روان بودن و هیجان بازی آنلاین در کالاف موبایل واقعا ستودنی و قابل تحسین است. هر چند بازی کالاف دیوتی موبایل یک بازی رایگان است، اما بازی نوعی طراحی شده که برای بعضی موارد و کارها نیاز به قدرت و امکانات بیشتری دارید و باید با سی پی کلاف، ابزارهای مورد نیازتان را خریداری کنید.

1- Subway Surfers اولین بازی فهرست بازی های برتر موبایل

رتبه اول فهرست بازی های برتر در پلتفرم موبایل از نظر میزان دانلود در اختیار بازی Subway Surfers است. این بازی، اولین بازیی بود که توانست به رکورد یک میلیارد دانلود دست پیدا کند. گرافیک جذاب و رنگی، گیم‌پلی سریع، انتقال هیجان و استرس زیاد و موسیقی جذاب از دلایل محبوبیت این بازی به‌شمار می آیند. در این بازی شما باید با حرکات دست خود کاراکتر بازی را از بین قطارهای در حال حرکت راهنمایی کنید تا از دست پلیسی که در حال تعقیب او است، فرار کند.

فروشگاه آی گیم

10 بازی شناخته شده موبایل از نظر تعداد بازیکن

فهرست بازی های پلتفرم موبایل برتر از نظر دانلود، فهرست مناسبی است اما برخی از بازی‌های موجود در این فهرست زمان زیادی است که بین برترین بازی‌های موبایل قرار نمی‌گیرند. یکی از مولفه‌هایی که اهمیت زیادی در انتخاب بازی های پلتفرم موبایل دارد، تعداد بازیکنان بازی است. بازی‌هایی که بیشتری بازیکن را دارند قطعا انتخاب مناسبی هستند. بازی‌هایی با بیشترین تعداد بازیکن عبارت‌اند از:

  • Garena Free Fire
  • PUBG Mobile
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Pokemo Go
  • Subway Surfers
  • Clash of Clans
  • Fruit Ninja
  • Candy Crush Saga
  • Among Us
  • Mini World

انتخاب بازی برترارتباط مستقیمی با سلیقه وعلاقه شما دارد.

بازی های ساخته شده برای موبایل در ایران کدام ها هستند؟

در سال‌های اخیر بازی‌های موبایل زیبایی منتشر شد‌ه‌اند. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به پسرخوانده، شاه دزد، آنسوی باران، آمیرزا، کلماتیک، ۴۱۱۴۱۸ و بازی های دیگر از جمله سایه‌ هیچ اشاره کنیم.

انتخاب بازی های پلتفرم موبایل برتر، صرفا براساس آمار منتشره و مستند صورت می‌گیرد. اما انتخاب هر بازی توسط یک گیمر مگر در موارد استثناء، کاملا یک انتخاب سلیقه ایست و می‌تواند برخلاف تمام رده بندیها باشد.

برگرفته از فروشگاه اینترنتی آی گیم (https://igame.ir/)

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده