نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

خرید کتاب داستان کودک؛ ضرورتی که باید به آن توجه کرد

این روزها کودکان هم کتابخانه‌ی شخصی خودشان را در خانه دارند. کتاب‌ها دنیای بچه‌ها را گرم‌تر و ذهنشان را برای پذیرش چالش‌ها و مسئولیت‌ها، حل مسئله و... بارور می‌کنند. اما تمام کتاب‌ها چنین ویژگی‌هایی دارند؟

ازآنجایی که ذهن کودک مثل یک اسفنج می‌تواند همه چیز را جذب کند؛ مطالعه‌ی یک کتاب با آموزه‌های نادرست، یا حتی بیان یک ارزش صحیح به شکل نامطلوب می‌تواند روی ذهن کودک تاثیر بگذارد. پس شاید بهتر باشد برای خرید کتاب داستان کودک وقت بیشتری صرف کنیم.

اما، در خرید آنلاین کتاب که دسترسی فیزیکی به کتاب‌ها نداریم، چطور حواسمان به این حساسیت‌ها باشد؟ برای یک خرید مطمئن از فروشگاه آنلاین کتاب و یافتن رموز یک خرید موفق همراه ما باشید.

چرا باید به سراغ مطالعه کتاب داستان کودک برویم؟

داستان‌ها دریچه‌‌ی ورود بچه‌ها به دنیاهای جدید هستند. حتی در همان نوزادی نیز آواها و شعرها می‌توانند تاثیر مستقیمی روی درک کودکان از محیط اطرافشان بگذارند و ساختارهای ذهنی‌شان را فعال کنند؛ به طوری‌که بتوانند بعدها بهتر مفاهیم مختلف را کنار هم بگذراند.

بهبود هوش هیجانی درکنار تقویت مهارت حل مسئله هم یکی دیگر از هزاران فایده‌ی مطالعه کتاب کودک است؛ بچه‌ها در داستان‌ها با یک خطر ناشناخته یا یک چالش جدید مواجه می‌شوند. این چالش می‌تواند گم شدن راه خانه‌ی خاله کبوتر باشد یا کثیف شدن اسباب‌بازی‌های قهرمان کتاب و...

تمام این‌ها به کودک کمک می‌کند در یک محیط راحت، فکرکند؛ استدلال داشته باشد و درنهایت راه‌حل را پیدا کند.

درکنار این موضوع کتاب خواندن یک فرصت خوب برای گفتگوی سالم میان اعضای خانواده است. کودک بعد از مطالعه کتاب می‌تواند از خیالاتش بگوید؛ والدین نیز می‌توانند ضمن مطالعه کتاب، با کمک قهرمان داستان، از مزایای خوابیدن دراتاق به‌تنهایی، یا بهتر غذا خوردن یا حتی نترسیدن از تاریکی بگویند؛ چالش‌های ریزودرشتی که مطمئنم به‌عنوان پدر و مادر با آن‌ها مواجه شده‌اید.

کتاب داستان کودک

کتاب داستان کودک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

شاید اگر بخواهیم تنها یک ویژگی مهم برای کتاب داستان کودک ذکر کنیم؛ باید بگوییم یک کتاب داستان خوب، باید متناسب با سن کودک، نیازها و خواسته‌هایش و درعین حال جذاب باشد.

زبان کتاب باید متناسب با ادبیات کودک و گروه سنی‌اش باشد.

دغدغه‌ها و چالش‌های مطرح شده در کتاب نباید از سن کودک عقب‌تر باشد؛ چراکه او را دل‌زده می‌کند. از طرفی مطالب کتاب نباید از کودک جلوتر باشد؛ چراکه او را با موضوعاتی مواجه می‌کند که شاید در مواقع عادی اصلا به آن‌ها فکر نمی‌کرد.

نکته‌ی آخر اینکه نوع جلد کتاب، رنگ و لعاب نقاشی‌ها، طراحی شخصیت‌ها و داستان و روایت کتاب باید آن‌قدر جذاب باشد که بتواند کودک را برای دقایقی سرگرم کند و عطش مطالعه را در او زنده نگهدارد.

خرید آنلاین کتاب چه مزایایی دارد؟

وقت طلاست؛ این ضرب‌المثلی است که همه ما شنیده‌ایم؛ خرید از فروشگاه اینترنتی کتاب کمک می‌کند تا با خیال راحت در وقت‌مان صرفه‌جویی کنیم. دوری از ترافیک و دردسرهای مختلف سفرهای درون شهری هم از آن فایده‌های وسوسه‌‌انگیزی هستند؛ که نمی‌توانیم رد کنیم.

تنوع زیاد کتاب‌ها در خرید آنلاین کتاب مزیت دیگری است؛ شما به‌راحتی می‌توانید نام کتاب مورد علاقه‌تان را درنوار جست‌وجو بنویسید و آن را پیدا کنید. اگر از کارهای قبلی یک نویسنده خوشتان آمده، می‌توانید کتاب‌های دیگرش را هم به سبد خریدتان اضافه کنید؛ ضمن اینکه در این نوع خرید دیگر کودکان همراهتان نیستند و می‎توانید بدون دغدغه راجع به کتاب در موتورهای جست‌وجو تحقیق کرده و خرید مناسبی داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی کتاب معمولا کدهای تخفیف را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، این موضوع درکنار عدم استفاده از خودرو و صرفه‌جویی درهزینه‌ی رفت‌و‌آمد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. این موارد درکنار همان ماجرای خرید بهتر می‎تواند برگ‌های برنده‌ی خرید آنلاین کتاب باشد.

چطور از فروشگاه اینترنتی کتاب خرید مطمئن داشته باشیم؟

قبل از خرید باتوجه‌به نیازهای کودک، مطالب مورد علاقه‌اش و سقف هزینه‌ای که در نظر دارید، یک فهرست پروپیمان برای خرید آماده کنید. این فهرست را می‌توانید با کمک کتاب‌های معرفی شده در شبکه‌های اجتماعی، تحقیق در موتورهای جست‌وجو، پیشنهادهای دیگر ناشر یا نویسنده‌ی مورد علاقه‌تان برای گروه سنی کودک بنویسید.

تصاویر کتاب را با امکانات سایت بررسی کنید تا مطمئن شوید کودکتان از کتاب استقبال می‌کند. نماد الکترونیکی سایت را بررسی کنید، یا حتی از همه‌ی اینها مطمئن‌تر به سراغ سایت خود ناشران بروید تا بتوانید تمام کتاب‌ها را از منبع اصلی‌شان تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی کتاب پیدایش

فروشگاه اینترنتی کتاب پیدایش و دنیای کتاب‌های رنگارنگ

خرید کتاب داستان کودک پر از جزییات و حساسیت است. ما در انتشارات پیدایش سعی کرده‌ایم باتوجه‌به همین حساسیت‌ها کتاب‌های به روز، متناسب با فرهنگ و سلیقه‌ی کودکان تهیه کنیم و در اختیار کودکان و والدین قرار بدهیم. همچنین، با ایجاد امکان خرید آنلاین کتاب تلاش کرده‌ایم تا تجربه‌ی خرید کتاب را به خاطراه‌ای شیرین تبدیل کنیم.

برای شروع تجربه دلچسب خرید کتاب‌های خردسال و کودک از اینجا شروع کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده