نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم؛ روشی جادویی برای تقویت زبان

مشاهده فیلم و سریال انگلیسی زبان یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی برای افرادی است که تمایلی به یادگیری زبان با کتاب ندارند.

برای زبان‌‌آموزانی که همواره بعد از مدتی خواندن کتب انگلیسی را رها می‌کنند، یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان بدون کلاس، دیدن فیلم و سریال است. یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب است، در عین حال از روش‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی نیز محسوب می‌شود. به دلیل نقش و جایگاه فیلم در آموزش زبان انگلیسی، راجع به تاثیرگذارترین مزیت‌های دیدن فیلم و همچنین معرفی بهترین فیلم‌های یادگیری زبان، صحبت کرده‌ایم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تاثیرگذارترین مزیت‌های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کوتاه یا مشاهده سریال یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی است که در یک بازه زمانی مشخص این نتایج و مزیت‌های زیر را برای شما به همراه دارد:

۱.یادگیری زبان اصلی و کاربردی نه آنچه که در کتاب‌ها آموزش داده می‌شود

زبان انگلیسی که در کتاب‌ها آموزش داده می‌شود را اکثر مواقع نمی‌توان در موقعیت‌های واقعی به کار برد. به عنوان مثال جمله آن دانش‌آموز هر روز به مدرسه می‌رود، یک عبارت ثابت با کلمات مشخص شده است که شما در کتاب انگلیسی با ساختار گرامری درست، آن را یاد می‌گیرید اما چقدر احتمال  دارد که این عبارت‌ها را در موقعیت‌های واقعی نیز به کار ببرید؟

در مقابل در فیلم و سریال‌ها همان جملاتی استفاده می‌شود که مردم درمحیط‌های کاری، تفریحی و در تعامل با یکدیگر به کار می‌برند. تلفظ صحیح کلمات، کاربردهای یک کلمه در جملات مختلف، پرکاربردترین اصطلاحات و جملات رایج انگلیسی، حتی فرهنگ و سبک زندگی مردم را می‌توانید با مشاهده سریال و فیلم یاد گرفته و درک کنید.

۲.افزایش جذابیت یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود اکثر زبان‌آموزان یادگیری زبان انگلیسی را رها کنند، استفاده از روش‌های مرسوم و خسته‌کننده آموزش زبان است. استفاده از روش‌های قدیمی و تکراری در آموزشگاه‌ها برای یادگیری زبان یا مطالعه کتاب‌های مختلف، باعث شده است که یادگیری زبان از حالت لذت بخش خود خارج شده و به یک اجبار تبدیل شود. اما مشاهده فیلم و سریال یکی از روش‌های تقویت زبان بدون کلاس است که به دلیل نوع روش آموزشی و همچنین متنوع بودن سطح یادگیری، برای زبان‌آموز جذابیت ایجاد می‌کند.

۳.کاربرد همه مهارت‌های زبان در یک جمله

اکثر روش‌های تدریس آموزشگاه‌ها یا کتاب‌هایی که از بازار تهیه می‌کنیم، به این صورت بوده که مهارت‌های مختلف زبان یعنی مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و همچنین صحبت کردن از هم تفکیک شده‌اند. برای مثال، در اکثر کتاب‌ها بخش گرامر جدا از بخش ریدینگ است. این تفکیک مهارت‌ها از هم شاید به درک و یادگیری بیشتر زبان‌آموز کمک کند اما در موقعیت‌های واقعی کاربرد این چهار مهارت را برای او سخت و دشوار می‌کند.

اما در فیلم وسریال شما در یک جمله هم گرامر و نقش دستوری کلمات و نحوه کاربرد آن‌ها را مشاده می‌کنید و هم نحوه تلفظ درست کلمات و آواها را می‌شنوید. اگر با زیرنویس انگلیسی سریال را مشاهده کنید، می‌توانید بخش رایتینگ جملات را نیز یاد بگیرید. بنابراین آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم کوتاه یا سریال،‌ یکی از بهترین روش‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی و سایر مهارت‌های زبان است.  

۴. خلق نتایج شگفت انگیز، به دلیل تاثیر آموزش زبان با فیلم‌های کوتاه یا بلند

اگر بتوانید به صورت مستمر و با روشی صحیح، فیلم و سریال‌های مناسب با هدف یادگیری زبان مشاهده کنید، بعد از مدت زمانی کوتاه، پیشرفت را احساس خواهید کرد. مهم‌ترین نتیجه استفاده از این روش، بهتر صحبت کردن، بالا رفتن اعتماد به نفس شما است. علاوه بر تقویت مکالمه، تلفظ صحیح کلمات، افزایش دایره لغات زبان، استفاده از ضرب‌المثل‌ها و در نهایت یادگیری زبان رسمی و بومی مردم انگلیسی زبان مهم‌ترین دستاورد‌های این روش یادگیری است که برای خود خلق کرده‌اید.

مطالعه مقاله زیر درباره یادگیری زبان انگلیسی با فیلم نیز پیشنهاد می‌شود تا بیشتر و بهتر بدانید که یادگیری زبان انگلیسی با این روش، چه  تاثیرات عمیقی می‌تواند برای زبان و گویش شما بگذارد.

آموزش زبان با فیلم‌های تاثیر‌گذار

حال که با تاثیرگذارترین مزیت‌های یادگیری زبان با فیلم آشنا شدیم، بهتر است مروری هم راجع به بهترین نوع فیلم‌های زبان انگلیسی که بر زبان و گویش‌مان تاثیر می‌گذارد، نیز آشنا شویم.

هری پاتر و محفل ققنوس

۱.آموزش زبان انگلیسی با فیلم فرندز (friends series)

سریال فرندز یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان است. معمولاً کسی که می‌خواهد با هدف یادگیری زبان، سریال ببیند، یکی از گزینه‌های محبوب روی میز برای او این سریال است. سریال فرندز با شخصیت‌های کمدی داستان، هم خنده‌دار است و هم می‌تواند باعث تقویت زبان شما شود. حتماً این سریال را با زیرنویس انگلیسی آن ببینید.

2. مشاهده فیلم the kings speech

مشاهده این فیلم به این دلیل توصیه می‌شود که در تمام طول فیلم، دیالوگ‌ها به صورت بریده و غیرپیوسته ادا شده و تلفظ‌ها به درستی به تماشاگر انتقال داده می‌شود همچنین این فیلم از امتیاز بالایی در imdb برخوردار است. به طور کلی نیز موضوع فیلم نیز راجع به اتفاقاتی بوده که برای پادشاه جورج ششم پیش آمده است.

3. فیلم پارک ژوراسیک

فیلم پارک ژوراسیک، یکی از بهترین فیلم‌ها، برای یادگیری لغات و عبارات علمی است. عبارات و جملاتی که کاربرد زیادی در زبان انگلیسی و آزمون‌های مرتبط با آن دارد.

4.یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌های انگیزشی

یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای تماشای فیلم‌های یادگیری زبان، فیلم‌های با ژانر الهام بخش، انگیزشی و ایمان است. این فیلم‌ها هم در شخصیت و روان شما تاثیر مثبتی دارد و هم باعث بالا رفتن انگیزه شما برای تلاش کردن در یادگیری زبان می‌شود.

چند نمونه از برترین فیلم‌های انگیزشی برای یادگیری زبان انگلیسی که می‌توان به آن اشاره کرد:

  • در جستجوی خوشبختی یا The Pursuit Of Happiness

این فیلم داستان تلاش کردن‌ها و سماجت‌های یک پدر فداکار را نشان می‌دهد که به راحتی تسلیم مشکلات زندگی نمی‌شود و با تلاش خود در نهایت به موفقیت می‌رسد. تماشای این فیلم، علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، تاثیر به سزایی بر انگیزه و تلاش شما خواهد گذاشت.

  • دست نیافتنی‌ها یا The Intouchables

این فیلم داستان یک نویسنده ثروتمند را روایت می‌کند که معلول می‌شود و با این معلولیت مجبور شده تا چند خدمتکار را برای خود استخدام کند. در این بین، اتفاقات جالبی بین او و خدمتکار جوانش پیش می‌آید که تماشای آن خالی از لطف نیست.

5.دنیای انیمیشن‌ها حرف اول را برای شروع یادگیری می‌زنند

انیمیشن‌ها بیشتر مناسب افرادی است که زبان ضعیفی داشته و تمایل دارند با ساده‌ترین دیالوگ‌ها، یادگیری زبان را شروع کنند. بنابراین بهترین پیشنهاد برای افراد مبتدی، یادگیری زبان با انیمیشن‌های زبان اصلی است.

به چند نمونه از بهترین انیمیشن‌ها برای یادگیری زبان اشاره می‌کنیم:

  • انیمیشن Animal United

این انیمیشن از شخصیت‌های حیوانی برای بیان احساسات مختلف استفاده کرده است. به دلیل وجود سطح مبتدی و سرعت آهسته بیان کلمات و جملات، یکی از بهترین انیمیشن‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است.

  • آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Frozen برای دختران

کاربرد موسیقی به همراه متن یکی از ایده‌های جذاب برای یادگیری زبان است که در این انیمیشن به کار رفته است. ریتم تند و روان دیالوگ‌های شخصیت‌ها برای افرادی که در حال یادگیری مکالمه زبان با ریتم تند هستند، بسیار کاربردی است.

  • تقویت مکالمه زبان انگلیسی با انیمیشن Toy Story

داستان اسباب‌بازی‌ها به دلیل دیالوگ‌های رد و بدل شده با موضوعاتی همچون فضا، کابوی‌ها، دایناسورها، سربازان و افسانه‌ها یک مرجع و منبع غنی برای کلمات و عبارات‌های متداول زبان انگلیسی است.

  • یادگیری زبان انگلیسی با مجموعه تلویزیونی خانواده سیمپسون‌ها

این مجموعه طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها حکایت می‌کند که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد که یکی از بهترین گزینه برای تقویت زبان انگلیسی با تماشای انیمیشن است.

 

6.سریال‌های تاریخی، تاثیرگذار اما کمی سخت

اگر سطح زبان‌ بالایی دارید و می‌خواهید هدفمند و بهینه، فیلم و سریال مشاهده کنید، سریا‌ل‌های تاریخی بهترین گزینه‌ها هستند. در این سریال‌ها، از کلمات و اصطلاحات قدیمی، پرکاربرد و ریشه‌ای زبان انگلیسی استفاده می‌شود. گویش و لهجه بازیگران در این سریال‌ها غلیظ و تند است و عبارت‌ها و اصطلاحات متنوعی از زبان انگلیسی در این فیلم‌ها به کار برده می‌شود. بنابراین،‌ چنین فیلم‌هایی بهترین پیشنهاد برای زبان‌آموزانی است که در سطح متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی هستند.

7. فیلم‌های ژانر کودکانه

فیلم‌های ژانر کودکانه مانند مجموعه هری‌پاتر به دلیل کاربرد کلمات و جملات در سراسر فیلم، هم باعث درک یک زبان‌آموز مبتدی و هم باعث تقویت زبان یک فرد با سطح متوسط زبان می‌شود بنابراین فیلم‌های زبان اصلی کودکانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مشاهده سریال در زمان یادگیری زبان انگلیسی است.

ترکیب جادویی آموزش زبان از طریق فیلم با آموزش زبان از طریق کلاس معلم خصوصی

یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال بسیار موثر است اما شما می‌توانید این تاثیر عمیق را با استفاده از کلاس معلم خصوصی دو چندان کنید. به خصوص اگر فردی هستید که پایه ضعیفی در زبان دارید، استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان در کنار مشاهده فیلم، می‌تواند هم به یادگیری شما سرعت ببخشد و هم پایه زبان‌تان را تقویت کند. در واقع بهترین نتایج در زبان زمانی اتفاق خواهد افتاد که بهترین‌ روش‌های یادگیری زبان انگلیسی با یکدیگر تلفیق شود. روش‌هایی که به هیچ عنوان خسته ‌کننده نبوده و بهینه و هدفمند است و به دلیل تنوع بالا در نوع آموزش، تاثیرگذار‌ترین نتایج را خلق می‌کند. استفاده از کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و در منزل https://www.ostadbank.com/tutor-list/english در کنار مشاهده فیلم، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های انتخابی شما برای یادگیری زبان انگلیسی است.

 

برای درخواست معلم خصوصی از طریق این سایت اقدام کنید

همانطور که گفتیم از روش‌های تقویت زبان انگلیسی در کنار مشاهده فیلم، روش معلم خصوصی زبان است. می‌توانید برای درخواست معلم خصوصی زبان به سایت استادبانک مراجعه کنید. بهترین اساتید زبان انگلیسی، مناسب‌ترین قیمت‌های کلاس خصوصی و پیگیر‌ترین تیم پشتیبانی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه است. برای اطلاع از مهم‌ترین مزایا درخواست معلم خصوصی از سایت تدریس خصوصی استادبانک، وارد سایت به نشانی www.ostadbank.com شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده