نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

بهترین صندلی های گیمینگ در فروشگاه جهان بازار

در این مطلب نکاتی برای خرید صندلی گیمینگ را مرور خواهیم کرد.

براساس مطالعات علمی انجام شده، بدن انسان ممکن است بر اثر نشستن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، با آسیب های جبران ناپذیری مواجه گردد. از جمله افرادی که در معرض اینگونه صدمات هستند، می‌توان به گیمرها اشاره کرد. به منظور پیشگیری از بروز چنین عوارضی، خرید صندلی گیمینگ می‌تواند بهترین گزینه محسوب گردد. افراد علاقمند به بازی های کامپیوتری، به احتمال زیاد وقت زیادی را جهت نشستن پای سیستم صرف می‌کنند. این مسئله می‌تواند صدمه به ستون فقرات آن‌ها به‌ویژه گردن را در پی داشته باشد. بنابراین، صندلی گیمینگ نقش مؤثری را در حفاظت از گردن و مهار ستون فقرات شما ایفا می‌کند. افرادی که در پشت صندلی‌های معمولی به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، به احتمال زیاد با درد کمر و گردن در مدت زمان کوتاه و همچنین دیسک کمر و گردن در دراز مدت مواجه خواهند شد.

نکاتی که باید درباره صندلی گیمینگ و نحوه خرید آن بدانید

بنابراین می‌توانیم بگوییم که مناسب‌ترین و بهترین گزینه جهت جلوگیری از صدمات ناشی از انجام بازی های کامپیوتری، استفاده از صندلی گیمینگ است. شما تنها با یک بار هزینه کردن جهت خرید این صندلی می‌توانید از دردسرهای رفتن به بیمارستان و هزینه های ناشی از آن پیشگیری کنید. شایان ذکر است که بسیاری از این صدمات ممکن است تا ابد باقی مانده و برگشت ناپذیر باشد. البته این نوع صندلی‌ها مناسب افرادی که کارهای اینترنتی می‌کنند، نیز است.

منظور از صندلی گیمینگ چیست؟

طراحی و ساخت صندلی باتوجه‌به نیازهای مختلف افراد صورت می‌گیرد. بعضی از صندلی‌ها تنها برای نشستن و استراحت کردن هستند و از نوع راحتی محسوب می‌شوند. اما برخی دیگر مناسب محل کار هستند و دسته ای دیگر نیز مختص گیمرها طراحی و ساخته شده‌اند. تحقیقات انجام‌شده در رابطه با چگونگی نشستن گیمرها روی صندلی و نحوه حرکات آن‌ها، سبب خلق صندلی گیمینگ توسط کارشناسان گردید. به عبارت دیگر، متخصصان رفتار گیمرها را هنگام انجام بازی های رایانه‌ای مورد ارزیابی قرار دادند و باتوجه‌به نیازهای آن‌ها دست به طراحی این نوع صندلی زدند. البته امکان استفاده از صندلی گیمینگ برای افرادی که زمان طولانی را به نشستن پای رایانه اختصاص می‌دهند نیز وجود دارد. شما می‌توانید از جهان بازار که ارائه‌دهنده انواع صندلی‌های گیمینگ در مدل‌ها و ابعاد مختلف و با قیمتی مناسب است، صندلی مورد نظر خود را خریداری کنید.

صندلی گیمینگ با صندلی معمولی چه تفاوتی دارد؟

همانگونه که می‌دانید، صندلی‌های معمولی از بخش چرخان و مکانیزم زانویی برخوردار است که البته این ویژگی‌ها را می‌توان در صندلی گیمینگ نیز مشاهده کرد. اما صندلی گیمینگ مکانیزم تنظیم خودکار و کج شدن همگام را نیز داراست.

شباهت زیادی بین صندلی گیمینگ و صندلی اتوبوس وی آی پی وجود دارد. صندلی گیمینگ درکنار برخورداری از پشتی کمری و دسته‌های اطراف، دارای یک بالشتک چرک نیز در زیر پای شخص است. صندلی‌های اداری و معمولی فاقد این ویژگی هستند و همین امر سبب کمتر خسته شدن گیمرها هنگام انجام بازی های رایانه‌ای به مدت طولانی خواهد شد. همچنین باتوجه‌به روکش چرم این صندلی و طراحی ارگونومیک آن، فرد در زمان بازی و تماشای فیلم در بهترین حالت ممکن خود قرار می‌گیرد و با گرفتگی عضلات کمر و گردن مواجه نخواهد شد.

کلیه موارد ذکرشده در بالا، افزایش قیمت صندلی گیمینگ در مقایسه با صندلی‌های اداری و معمولی را در پی خواهد داشت.

معرفی انواع صندلی‌های گیمینگ

در ادامه این مقاله از جهان بازار، قصد داریم به معرفی انواع صندلی‌های گیمینگ بپردازیم.

  • صندلی شبیه‌ساز مسابقه ای

پیشرفته ترین و مدرن ترین صندلی گیمینگ، صندلی شبیه‌ساز مسابقه ای است که مختص انجام بازی های رانندگی است. ساخت این نوع صندلی‌ها به نحوی است که کاربر قادر به چسباندن کاکپیت (ابزاری جهت اتصال پدال، فرمان و دنده) به آن خواهد بود. و در نتیجه وی می‌تواند در کنترل وسایل نقلیه مختلف همچون موتور و خودرو، تجربه‌ای واقعی‌تر و عمیق‌تر را برای خود رقم بزند. گیمرهایی که علاقمند به انجام بازی های رانندگی هستند، معمولا صندلی‌های مسابقه‌ای را انتخاب می‌کنند. البته این به‌معنی استفاده نکردن گیمرهای مبتدی و غیر حرفه‌ای از این صندلی نخواهد بود. با وجود این، پیشنهاد ما به شما در صورت محدود بودن بودجه‌تان این است که هرگز به سراغ صندلی شبیه‌ساز مسابقه ای نروید.

  • صندلی کنسولی

طراحی این صندلی‌ها برای دارندگان کنسول‌ها صورت گرفته و این نوع صندلی‌ها از تنوع بالاتری نسبت به سایر صندلی‌های گیمینگ از لحاظ شکل و ابعاد برخوردار هستند. یکی از پرطرفدارترین صندلی‌های گیمینگ که به علت داشتن شکل L معروف است، راکر است و بدون پایه است.

صندلی‌های کنسولی مناسب قرارگیری در پشت میز نیستند و کلا برای افرادی که جهت انجام بازی های ویدیویی از نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، مناسب است. چرا که در فاصله تقریبا دوری از صفحه کامپیوتر جای می‌گیرند. همچنین در بعضی از مدل‌های این صندلی شاهد وجود پورت اسپیکر یا USB هستیم.

صندلی گیمینگ بادی

صندلی بازی های کامپیوتری

این نوع صندلی گیمینگ از یک دستگیره، جهت بالا و پایین کردن ارتفاع صندلی و پنج چرخ برخوردار است. همچنین امکان حرکت پشت میز، به‌راحتی با قابلیت چرخش 360 درجه این صندلی وجود دارد. باتوجه‌به بلند بودن دسته این صندلی‌ها، میزان تسلط شما بر موس و کیبورد افزایش خواهد یافت.

  • صندلی کیسه ای موسوم به کیسه لوبیا

انتخاب بسیاری از گیمرها جهت انجام بازی های ویدیویی، صندلی کیسه ای بوده و دلیل آن هم راحتی خیلی زیاد این نوع صندلی‌ها است. صندلی‌های کیسه ای دارای سایز بزرگی بوده و فاقد طراحی ارگونومیک هستند. و همین امر، امکان نشستن به شکل های مختلف را روی صندلی‌ها فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که قیمت صندلی گیمینگ کیسه ای در مقایسه با سایر صندلی‌ها ارزان‌تر است.

نکاتی که باید هنگام خرید صندلی گیمینگ در نظر بگیرید

همانگونه که ذکر شد، احتمال ایجاد آسیب های جبران ناپذیر به بدن انسان با نشستن های طولانی مدت پشت رایانه و در حالت ثابت و خاص وجود دارد. گیمرها جهت خرید صندلی بازی باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. در ادامه این مقاله به ارائه مهم‌ترین موارد در این زمینه خواهیم پرداخت.

1-قیمت صندلی گیمینگ

این پارامتر را می‌توان از مهم‌ترین نکات در خرید صندلی گیمینگ دانست. شما پیش از خرید باید به تعیین مقدار هزینه‌ای که برای این کار در نظر دارید، بپردازید. چرا که با این کار بسیاری از گزینه‌ها خود به خود حذف می‌گردد و در نتیجه به‌راحتی قادر به انتخاب صندلی مورد نظر خود خواهید بود.

2-نحوه تنظیم صندلی

از دیگر مواردی که باید در خرید صندلی گیمینگ در نظر بگیرید، تعداد دکمه های موجود روی صندلی جهت تنظیم آن است. چرا که فقط امکان تنظیم پشتی برخی از صندلی‌های گیمینگ وجود دارد. همچنین بعضی از مدل‌های دیگر این صندلی‌ها، دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و دسته هستند.

3-نوع صندلی گیمینگ

افراد گیمر باید بسته به نوع بازی که قصد انجام آن را دارند، اقدام به انتخاب صندلی گیمینگ کنند. این صندلی‌ها دارای انواع مختلفی همچون کامپیوتری، مسابقه ای، کنسول و صندلی راحتی یا کیسه ای بوده و هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

4-جنس روکش صندلی

جنس روکش، از دیگر فاکتورهای مهم جهت خرید صندلی گیمینگ به شمار می‌رود. به‌طور کلی، صندلی گیمینگ از جنس چرم مصنوعی است. البته دسته‌بندی چرم های مصنوعی نیز بر حسب کیفیت آن انجام می‌گیرد. برخی از آن‌ها از خاصیت ضد تعریق برخوردار هستند که همین امر مانع از عرق کردن بدن گیمرها هنگام بازی خواهد شد.

5-دسته صندلی

گیمرها در صورتی که صندلی گیمینگ دارای تنظیمات بیشتری همچون بالا و پایین شدن ارتفاع دسته ها و همچنین افزایش و کاهش عرض دسته باشند، دچار خستگی کمتری حین بازی شده و در نتیجه احساس راحتی و آرامش بیشتری هنگام استفاده از صندلی خواهند داشت.

6-قابلیت قفل تنظیمات

برخی از صندلی‌های گیمینگ از قابلیت قفل تنظیمات بهره می‌برند که شما به کمک آن، هر بار درگیر تنظیم پشتی و ارتفاع صندلی نخواهید بود. به عبارت دیگر پس از تنظیم هر قسمت با زدن قفل مربوط‌به آن، مانع از ایجاد تغییر در آن می شوید و در نتیجه به نحو احسن می‌توانید از صندلی استفاده کنید.

صندلی گیمینگ ریزر

7-ابعاد و سایز صندلی

باتوجه‌به اندازه و ابعاد اتاق، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و نباید صندلی با ابعاد بزرگ را برای اتاقی کوچک خریداری کنید. چرا که علاوه‌بر بهم ریختن دکوراسیون اتاق‌تان، میزان بازدهی شما نیز کاهش خواهد یافت.

8-بررسی میزان تحمل وزن صندلی

بیشتر سازندگان صندلی گیمینگ، اقدام به تعیین یک آستانه تحمل برای آن می‌کنند. در صورت بیشتر بودن وزن شما از آستانه تحمل صندلی، بهتر است آن را خریداری نکنید.

9-متناسب بودن صندلی با بازی

باید آشنایی لازم با صندلی مخصوص هر کنسول بازی داشته باشید. این نوع صندلی‌ها دارای تعداد معینی خروجی و پورت USB بوده و امکان اتصال هدست، دسته و سایر لوازم به آن، جهت پشتیبانی از کنسول بازی وجود دارد.

10-قد گیمر

ساخت پشت صندلی‌های گیمر براساس قد افراد صورت می‌گیرد. به طوری که نباید کمرتان بلندتر از پشتی باشد. علاوه‌بر آن، به منظور پیشگیری از وقوع مشکلات ستون فقرات، باید پشتی صندلی متناسب با قد گیمر باشد.

جمع بندی

به‌کار‌گیری موارد و نکات ذکر شده در این مقاله می‌تواند کمک شایانی به شما در انتخاب بهترین صندلی گیمینگ باتوجه‌به نیازتان کند و از این طریق قادر به کسب بهترین بازدهی و تجربه در هنگام بازی خواهید بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده