نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

خرید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ در فروشگاه اگزوگیم

تیم اگزو در نظر دارد شما را با تمام ملاک‌های مهمی که در خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشید، آشنا کرده و شما را از اهم ویژگی‌های یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب آگاه سازد.

همه می‌دانیم PCها و سیستم‌های گیمینگ، قدرت‌مندترین دستگاه‌هایی هستند که می‌توان بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات و بهترین نرخ فریم تجربه کرد. ولی با وجود تمام مزیت‌های کامپیوترهای گیمینگ، دردسرهای بسیاری را هم باید تحمل کرد. دردسرهایی که در یک لپ‌تاپ مخصوص گیم پیدا نمی‌شوند!

تیم اگزو در نظر دارد شما را با تمام ملاک‌های مهمی که در خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشید، آشنا کرده و شما را از اهم ویژگی‌های یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب آگاه سازد. بنابراین با ما همراه شوید تا انتخاب مناسبی در خرید لپ‌تاپ گیمینگ‌تان داشته باشید.

بعد از مطالعه‌ی این راهنما می‌توانید از میان لپ تاپ‌های گیمینگ اگزو به راحتی انتخاب خود را بر اساس بودجه، سلیقه و نیازتان داشته باشید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای لپ‌تاپ‌ها، سادگی حمل و نقل و جابه‌جا کردن آن است، دستگاهی با وزنِ کم تا سه کیلوگرم در قیاس با یک کیس بزرگ و سنگینِ پانزده کیلو و بیشتر! شما می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ‌تان را از روی میز برداشته و روی تخت دراز بکشید و از بازی لذت ببرید. یا اگر اهل مسافرت‌های طولانی هستید، منتقل کردن یک کیس گیمینگ کار بسیار سختی و هزینه‌بری است در حالی که می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ‌تان را در کیف گذاشته و آن را به خود حمل کنید.

لپ تاپ سفید رنگ داخل کیف

از نظر هزینه نیز با توجه به این که لپ‌تاپ‌ها پکیج کاملی شامل قعطات پردازشی و حافظه، نمایشگر و موس و کیبورد می‌شوند، هزینه‌ای به نسبت کم‌تر به همان قعطات اما به شکل دسکتاپی دارند.

در کنار این، لپ‌تاپ‌های گیمینگ از نظر عملکرد و طراحی، طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری کرده‌اند. برای مثال عملکرد پردازنده‌ی گرافیکیِ لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با نسخه‌ی دسکتاپی طی سال‌های اخیر بسیار کم شده و از نظر قدرت و عملکرد، GPUهای نسل جدید، لپ‌تاپ به خوبی قابل قیاس با کارت گرافیک‌های دسکتاپی هستند.

پیش از آن که سراغ جزئیات برویم، بد نیست با برخی از برندهای معروف و مهم در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ آشنا باشید. شرکت Asus چندین سری لپ‌تاپ مانند RoG، TUF و Zephyrus در زمینه‌ی گیمینگ تولید کرده در حالی که شرکت‌هایی مانند MSI، Razer و Gigabyte (تحت برند Aorus) نیز به تولید اختصاصی لپ‌تاپ‌های گیمینگ پرداخته‌اند و برخی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های چند سال اخیر را عرضه کرده‌اند.

شرکت‌های HP و Dell نیز در کنار محصولات معمول‌شان، توجه ویژه‌ای به لاین‌آپ گیمینگ خود دارند. البته عموم تفاوت فلسفه‌ی این برندها در شیوه‌ی طراحی و ارزش نام آن برند نهفته که باعث می‌شود برخی مدل‌ها (با وجود سخت‌افزار برابر) قیمت بیش‌تری نسبت به هم داشته باشند.

در میان قعطات سخت‌افزاری، در اولین گام باید به اهمیت پردازنده‌‌‌ی گرافیکی شما در لپ‌تاپ گیمینگ پرداخت. عملکرد بسیاری از بازی‌های روز وابسته به کارت گرافیکِ شما و نوع کارکرد آن است و به این ترتیب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای یک لپ‌تاپ گیمینگ خواهد بود. سؤال اساسی این است که دوست دارید بازی را در چه تنظمیاتی قرار دهید؟ به طبع تنظیمات پایین، کیفیت گرافیکی کم‌تری دارند ولی عملکرد بهینه و با سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهند، در حالی که برای تنظیمات بالا و کیفیت عالی، نیاز به GPUهای قدرت‌مند و گران‌قیمت دارید.

برای مثال در میان کارت گرافیک‌های انویدیا، پردازنده‌ی GTX1650 برای اجرای بازی‌های روز به کیفیت متوسط و فریم‌ریت ثابت 60 انتخاب مناسبی است، در حالی که برای بهره‌گیری از کیفیت بالاتر و قابلیت ره‌گیری پرتو نور یا Ray Tracing، باید سراغ پردازنده‌های گرافیکی سری 30 انویدیا مانند RTX 3060 بروید.

در کنار پردازش گرافیک، پردازنده‌ی مرکزی شما نیز می‌تواند در عملکرد بازی‌ها تأثیرگذار باشد. عموم لپ‌تاپ‌های سری جدید شرکت‌های مشهور مانند ایسوس، ام‌آس‌آی و ریزر از پردازنده‌های نسل جدید اینتل (سری یازده و دوازده) یا رایزن (سری پنج هزار) استفاده می‌کنند. برخی از پردازنده‌ها نیز دارای گرافیک مجتمع هستند که پیشنهاد ما دوری از این مدل‌ها تا جای ممکن است! چرا که هر چه‌قدر هم آن CPU قدرت‌مند باشد، عدم وجود پردازنده‌ی گرافیکی مجزا در دستگاه لپ تاپِ شما را عملا برای استفاده در بازی‌های روز بلا استفاده می‌کند.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس روی میز

میزان حافظه نیز از جمله ارکان مهم دیگر یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب است. عموم بازی‌های مدرن میزان رمی معادل 16 گیگابایت برای اجرای بهینه‌ی بازی‌ها می‌خواهند بنابراین اطمینان حاصل کنید که لپ‌تاپ مورد نظر شما این میزان رم را داشته یا حداقل قابل ارتقاء است.

در کنار رم، میزان ظرفیت دستگاه شما چه به شکل هارد دیسک و چه حافظه‌ی اس‌اس‌دی نیز در ذهن داشته باشید. حافظه‌ی اس‌اس‌دی به مراتب سریع‌تر و کار با آن راحت‌تر است، اما به دلیل هزینه‌ی بالا عموم لپ‌تاپ‌ها از رویکردی ترکیبی استفاده می‌کنند. برای مثال یک حافظه‌ی اس‌اس‌دیِ 250 گیگابایتی جهت نصب ویندوز و برنامه‌های اولیه و در کنار آن یک هارد درایو یک یا دو ترابایتی برای ذخیره‌ی اطلاعات و نصب بازی‌های دیگر. برخی لپ‌تاپ‌ها امکان ارتقای حافظه‌ی دستگاه را نیز به شما می‌دهند.

فارغ از تمام این‌ها، مزیت واقعی لپ‌تاپ نسبت به سیستم‌های گیمینگ در آسان بودن جابه‌جایی و انتقال آن است. با این وجود باید این نکته را در خاطر داشته باشید که لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم به دلیل نیاز به تهویه‌ی مناسب و انتقال حرارت، ضخامت زیادی داشته و بعضا وزن بالایی نیز دارند. به همین دلیل، جابه‌جایی می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر فکر می‌کنید سیستم‌تان را بسیار جابه‌جا می‌کنید، سراغ لپ‌تاپ‌های نازک و کم‌وزن‌تر بروید.  

با این وجود، انتظارتان را از باتری لپ‌تاپ چندان بالا نبرید. این مسأله دو دلیل دارد: بازی‌های سنگین معمولا باتری لپ‌تاپ شما را سریع خالی می‌کنند و در کنار این، بهترین عملکرد و سرعت فریم از لپ‌تاپ‌تان را در حالتی می‌توانید بگیرید که در شارژ باشد و بتواند به خوبی گرافیکِ شما را تغذیه کند.

شاید به نظرتان، حجم بالای این فاکتورها و گوناگونی و تنوع محصولات باعث گیج شدن شما شود! ولی متخصصین فنی اگزوگیم در تمامی مراحل راهنمای شما در انتخاب لپ‌تاپ مورد نظرتان هستند. پس از ارائه‌ی مشاوره و ثبت خرید توسط شما، کارشناسان تیم اگزو مشغول به نصب ویندوز و تمام نرم‌افزارها و درایورهای مرتبط شده و بعد از اتمام کار، در تمامی نقاط ایران در درب منزل ارسال می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید بهترین و مناسب‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ را دارید، فروشگاه اگزو پذیرای شماست.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده