نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۵

میانگین قیمت تدریس خصوصی ابتدایی در کلان‌ شهرها و شهرهای متوسط

هزینه معلم خصوصی ابتدایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم.

در پایه ابتدایی، مهم‌ترین مورد در بحث کلاس تدریس خصوصی، قیمت تدریس خصوصی ابتدایی است. یعنی والدین تمایل دارند قیمت و تعرفه کلاس خصوصی پایه ابتدایی را بدانند. هزینه معلم خصوصی ابتدایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یعنی زمانی که شما برای کلاس تدریس خصوصی ابتدایی فرزند خود، مبلغی را پرداخت می‌کنید، این مبلغ بسته به مرجعی که معلم خود را انتخاب کرده‌اید یا سایر عواملی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، قیمت کلاس‌های تدریس خصوصی اساتید مشهور و برجسته متفاوت است و نرخ ثابتی ندارد. یعنی اگر شما معلم خصوصی به صورت آزاد و از طریق معرفی دوستان یا سایت‌های آگهی درخواست دهید، هزینه و نرخ ثابتی ندارد زیرا هر معلمی با توجه به میزان مشهور بودن و حرفه‌ای بودن خود، قیمت‌ها را تعیین می‌کند. اما اگر برای درخواست معلم خصوص فرزند‌تان از سایت تدریس خصوصی مثل استادبانک اقدام کنید، قیمت‌ها مشخص بوده و براساس عوامل تاثیرگذار بر قیمت، نه سلیقه شخصی خود معلم تعیین می‌شود.

اما این عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت تدریس خصوصی در سایت استادبانک چیست؟ میانگین قیمت معلم خصوصی ابتدایی در کلان شهرها و شهرهای متوسط چقدر است؟

هزینه معلم خصوصی ابتدایی در کلان شهرها و شهرهای متوسط چقدر است؟

تعرفه کلاس خصوصی ابتدایی در سایت استادبانک در همه شهرهای ایران یکسان نیست. در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کلاس خصوصی ابتدایی، شهر محل سکونت شاگرد است. در اکثر شهرهای بزرگ ایران، قیمت جلسات بیشتر از شهرهای متوسط و ضعیف است. به طور مثال قیمت تدریس خصوصی تهران در استادبانک کمتر از تدریس خصوصی در مشهد است و قیمت تدریس خصوصی مشهد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد  کمتر از تدریس خصوصی در زاهدان است. البته قیمت کلاس‌های معلم خصوصی ابتدایی تنها به نوع محل سکونت دانش‌آموز و استاد ربط ندارد و عوامل زیر نیز در تعیین قیمت‌ها به شدت تاثیرگذار است:

۱.دروس پرتقاضا؛ قیمت تدریس خصوصی ابتدایی ریاضی بیشتر از علوم

یکی از عواملی که تعیین کننده قیمت‌ها در استادبانک بوده، درخواست معلم خصوصی شما براساس نوع درس است. اگر برای فرزند خود در هر شهری که هستید، معلم خصوصی ابتدایی درخواست می‌کنید، بسته به نوع درس، قیمت‌ها متفاوت است. به طور مثال تعرفه کلاس معلم ابتدایی برای دروس پرتقاضا مثل قیمت تدریس خصوصی ابتدایی ریاضی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از کلاس علوم ابتدایی است.

بنابراین اگر برای دو درس علوم و ریاضی برای فرزند خود معلم گرفته و متوجه تفاوت قیمت کلاس‌های این درس شدید، تعجب نکنید. چون شما معلم برای یک درس پرتقاضا را در کنار یک درس با درجه سختی کمتر برای فرزند خود درخواست کرده‌اید. 

۲. مقطع صیلی؛ هزینه معلم خصوصی کلاس سوم ابتدایی بیشتر از اول دبستان

قطعاً هزینه معلم خصوصی کلاس سوم ابتدایی به دلیل زیاد‌تر شدن و سخت‌تر شدن مباحث کتب کلاس سوم، بیشتر از کلاس اول ابتدایی است. به طور مثال دانش‌آموز در کتاب ریاضی اول ابتدایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبحث یعنی جمع اعداد را یاد می‌گیرد اما در کلاس سوم علاوه بر یادگیری جمع اعداد اعشاری، مبحث ضرب و تقسیم را به طور مفصل‌تر آموزش می‌بیند. بنابراین با سخت‌تر شده مباحث و گستردگی کتب، معلم باید وقت بیشتری بگذارد. در نتیجه قیمت کلاس خصوصی دانش‌آموز بسته به سال تحصیلی او بیشتر خواهد شد.

معلم و دانش آموز در کلاس درس

۳.نوع تدریس؛ هزینه تدریس خصوصی ابتدایی در منزل بیشتر از تدریس خصوصی ابتدایی آنلاین

فرقی نمی‌کند ساکن کدام شهر باشید، قیمت تدریس خصوصی ابتدایی در منزل همیشه بیشتر از قیمت تدریس خصوصی ابتدایی آنلاین است. مهم‌ترین دلیل اختلاف قیمت، زمان و هزینه‌ای است که معلم باید صرف کرده تا به منزل شما برسد. اما در تدریس خصوصی آنلاین، با حذف زمان رفت و‌ آمد استاد به منزل‌تان، کلاس با کمترین هزینه برگزار می‌شود. البته برای دروس ابتدایی، تدریس خصوصی در منزل در کنار تدریس آنلاین پیشنهاد می‌شود و آن هم به دلیل کم بودن سن دانش‌آموز و عدم تمرکزش در کلاس‌های آنلاین است. اگر روی لینک قیمت تدریس خصوصی ابتدایی در منزل کلیک کنید، می‌توانید با توجه به محل سکونت خود، قیمت کلاس‌های حضوری و همچنین آنلاین استادبانک را مشاهده نمایید.

۴.سوابق استاد؛ قیمت معلم خصوصی ابتدایی باتجربه بیشتر از اساتید کم‌تجربه

اساتید پرستاره با تعداد سابقه بالا، در نوع تدریس و آموزش خود با دانش‌آموز متفاوت‌تر از اساتید کم‌تجربه عمل می‌کنند. معلمان با‌تجربه به دلیل سابقه بالا در کلاس‌های تدریس خصوصی، در زمان کمتری ضعف‌های دانش‌آموز خود را برطرف کرده و او را به پیشرفت درسی می‌رسانند. بنابراین طبیعی است که مبلغ جلسات‌شان بیشتر از معلمان کم تجربه باشد. اما اساتید کم‌تجربه نه به دلیل عدم توانایی در تدریس، بلکه به دلیل پایین بودن سال‌های تدریس خود، قیمت و امتیاز کمتری دارند. امتیاز اساتید در استادبانک و ستاره آن‌ها که همگی نشات گرفته از کیفیت تدریس‌شان در جلسات تدریس خصوصی بوده، در همه شهرهای ایران بالاتر از اساتید دیگر است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم هزینه کلاس خصوصی ابتدایی در استادبانک براساس ستاره اساتید به صورت زیر تعیین می‌شود:

  • معلم های یک ستاره و دو ستاره

این گروه از اساتید، معلم‌های خصوصی کم‌تجربه‌تر با سابقه کم‌تری در زمینه تدریس خصوصی هستند. اما کم‌تجربه بودن به معنای بی کیفیت بودن آموزش این گروه از اساتید نیست.

  • معلم‌های سه ستاره و چهارستاره

این گروه از اساتید سابقه تدریس بیشتری دارند و تعداد شاگردان خصوصی آن‌ها کمتر از ۵۰ نفر نیست. رنج قیمتی جلسات تدریس خصوصی ابتدایی و سایر دروس برای این اساتید حدوداً از جلسه‌ای بالای 100هزار تومان شروع خواهد شد و به مبالغ بالاتری خواهد رسید.

  • معلم‌های پنج ستاره

این گروه از اساتید جروه بهترین‌ها در زمینه تدریس خصوصی هستند و به دلیل داشتن سوابق بالای تدریس در مدارس، آموزشگاه‌ها، موفقیت‌های عالی علمی و تحصیلی و همچنین تدریس در مدارس تیزهوشان و برتر کشور، امتیاز و عملکرد بالایی در استادبانک دارند.

  • معلم‌های VIP

این گروه از اساتید، جزو اساتید نخبه استادبانک محسوب می‌شوند. همگی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های برجسته ایران و خارج از ایران هستند و تعداد بالایی از دانش‌آموزان نخبه را نیز با روش تدریس خود تعلیم داده‌اند. جلسات تدریس خصوصی این اساتید از حدود قیمتی ۳۰۰ هزار تومان بسته به نوع شهر، شروع می‌شود و به مبالغ بالاتری از تدریس می رسد.

۵.شهر محل سکونت؛ قیمت تدریس خصوصی تهران بیشتر از معلم خصوصی ابتدایی در کرج

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، ساکن هر شهری که باشید، بسته به نوع بزرگ بودن یا متوسط بودن شهر، قیمت‌ها تغییر می‌کند. اگر معلم خصوصی ابتدایی را به صورت آنلاین از استادبانک درخواست دهید، دیگر فرقی نمی‌کند که ساکن چه شهری باشید، یک هزینه مشخص برای برگزاری کلاس پرداخت کرده و می‌توانید استاد خود را از هرجای ایران داشته باشید. اما اگر کلاس  تدریس خصوصی در منزل با استادبانک درخواست دهید، بسته به نوع شهر، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

بهترین معلم با بهترین قیمت تدریس خصوصی ابتدایی را از استادبانک بخواهید

همانطور که گفتیم، اگر به غیر از سایت‌های معتبر تدریس خصوصی، برای درخواست معلم از روش‌های دیگر اقدام کنید، قیمت ثابتی را بابت کلاس‌های خود پرداخت نخواهید کرد. چون هر معلمی براساس فاکتورها و معیارهای شخصی خود قیمت‌ها را تعیین می‌کند. اما تعرفه کلاس خصوصی در استادبانک یک رویه مشخص و شفافی دارد و براساس معیارهای کم اهمیت تعیین نمی‌شود. بنابراین اگر در جستجو بهترین اساتید تدریس خصوصی ابتدایی با قیمت مناسب و شفاف هستید، یا وارد سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳  تماس بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده