نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

جاذبه های گردشگری کیش با فلایتیو

در این مطلب با جاذبه‌های گردشگری کیش آشنا می‌شویم تا در یک سفر عالی به این جزیره، آنها را از دست ندهید.

شاید بتوان کیش را تفریحی‌ترین جزیره‌ی کشورمان دانست که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. جزیره‌ی کیش در کنار آب‌های نیلگون خلیج همیشگی فارس، یک مکان دیدنی با انواع جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تفریحی و اقامتی است و یک سفر عالی را برای گردشگران رقم می‌زند. در اینجا با جاذبه‌های گردشگری کیش آشنا شوید تا در یک سفر عالی به این جزیره، آنها را از دست ندهید.

از شهر باستانی حریره چه می‌دانید؟

ممکن است فکر کنید که کیش تنها یک جزیره است که گردشگری آن تنها در تفریحات دریایی و آبی خلاصه شده است، اما اینطور نیست. جزیره‌ی کیش دارای یک بخش باستانی است که جاذبه‌های تاریخی زیادی در آن جای گرفته‌اند. این مقصد گردشگری تاریخی در شمال جزیره‌ی کیش واقع است که شهر باستانی حریره نام دارد. شهر باستانی حریره که در زمان گذشته بسیار پیشرفته بود، مرکز توقف دریایی برای کشتی‌های مختلف به شمار می‌رفت. شهر تاریخی حریره دارای بخش‌های زیادی برای بازدید دارد.

دیدنی‌های شهر حریره

شما می‌توانید در این مکان تاریخی از حمام، مسجد، خانه‌ی اعیانی، آب انبار و قنات‌های قدیمی دیدن کنید. برای رفتن به این شهر تاریخی سوار بر اتوبوس هاپ‌آن- هاپ‌آف بشوید که خودش یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌آید. درخت سبز کیش یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در شهر حریره واقع شده است. این درخت توسط مردم کیش مقدس شمرده می‌شود و پارچه‌های زیادی به آن بسته شده که آن را بسیار دیدنی و زیبا کرده است.

از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید

شهر زیرزمینی کاریز یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی جزیره‌ی زیبای کیش است که هم معماری خاص و متفاوتی دارد و هم دارای اهمیت زیادی از نظر کاربردی است. در روزگار گذشته شهرهای زیرزمینی مکان‌هایی برای پناه گرفتن مردم و در امان ماندن از هجوم دشمنان بود. می‌گویند که بسیاری از شهرهای ایران دارای چنین شهرهایی هستند اما هنوز کشف نشده‌اند. خوشبختانه شهر زیرزمینی کاریز در کیش به خوبی مورد اکتشافات باستان‌شناسی قرار گرفته است. این مکان با سقف‌های مرجان و صدف خود بسیار زیباست و بازدید از آن ما را با روش‌های گذشتگانمان برای حفظ جانشان آشنا می‌کند. 

کشتی یونانی

یکی از جاذبه‌های زیبای تاریخی جزیره، یک کشتی یونانی است که در آب‌های خلیج فارس جا خوش کرده است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در کیش به گل نشست و چون در آن زمان به یک فرد یونانی تعلق داشت، به این نام معروف است. بازدید از این کشتی را از دست ندهید زیرا ممکن است به زودی به دلیل فرسایش زیاد، به درون آب برود و دیگر امکان دیدن آن نباشد.

دریا در شهر کیش

جاذبه‌های تفریحی کیش چه چیزهایی هستند؟

جاذبه‌های تفریحی کیش به قدری زیاد است که شما باید از لحظه‌ای که بلیط هواپیما را خریدید برای آن برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از آنها بیشترین استفاده را ببرید. اگر چنین قصدی دارید، باید از لحظه‌ای که پا به جزیره می‌گذارید تا زمانی که قصد خروج از آن را دارید، یک برنامه‌ی منظم تفریحی برای خود بچینید تا بتوانید از انواع تفریحات موجود در جزیره استفاده کنید.

می‌توان جاذبه‌های تفریحی جزیره را اینگونه برشمرد:

  • انواع تفریحات جذاب و به روز آبی و دریایی
  • انواع تفریحات صحرایی و سافاری
  • سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی
  • بازدید از باغ‌ وحش
  • بازدید از دلفین‌ها و موجودات دریایی
  • شهربازی‌ها و تم‌ پارک‌های کیش
  • شرکت در جنگ‌های شادی
  • رفتن به کنسرت
  • نشستن کنار ساحل به ویژه هنگام غروب
  • دوچرخه‌سواری
  • سوار شدن بر اتوبوس هاپ آن-هاپ آف
  • خرید

در جنگ‌های شادی شرکت کنید

در جزیره، امکانات زیادی برای کسانی است که دوست دارند بخندند و شاد باشند. مسافران می‌توانند در جاهای مختلفی به جنگ‌های شادی بروند و از برنامه‌های شادی که برای آنها تدارک دیده لذت ببرند. این جنگ‌های شادی در رستوران‌ها، کشتی‌ها و یا مراکز خرید برپا می‌شود و بعضی از هنرمندان کشورمان به اجراهای تئاتر و نمایش‌های شادی‌آور می‌پردازند. حضور در این جنگ‌ها امکان چند کار را با هم فراهم میکند چون شما برای دیدن آنها یا به یک رستوران‌ شیک و درجه‌ی یک میروید و یا سوار بر کشتی‌هایی میشوید که شما را در ساعات مختلف روز روی آب‌های نیلگون خلیج فارس به گشتوگذار می‌برند. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید برای تماشای این جنگ‌های شادی به جنگ‌های شبانه‌ی ایرانیان، ستارگان رنگارنگ، پازل شو، سی شو، دینامیت شو، پرشین شو و بابک شو بروید.

کنسرت خوانندگان محبوب

رفتن به کنسرت خوانندگان معروف و محبوب کشورمان، کار دیگری است که شما علاوه بر جنگ‌های شادی می‌توانید در آنها شرکت کنید. البته برای این کار  باید برنامه‌ی خواننده‌ی مورد نظر خود را بدانید و همزمان با برگزاری کنسرتش، برای سفر کیش برنامه‌ریزی کنید. قطعاً رفتن به کنسرت خواننده‌ی محبوب شما در جزیره، حال و هوای دیگری دارد.

چقدر با تفریحات دریایی کیش آشنا هستید؟

اگر به تفریحات آبی علاقه دارید باید لیستی از تمام کارهای جذابی که می‌توانید بر روی آب در کیش انجام دهید را داشته باشید و بخشی یا همه‌ی آنها را در سفر خود به جزیره امتحان کنید. این کارها را می‌توان به تفریحات زیر آب، روی آب و بالای آب تقسیم کرد که شامل انواع غواصی، انواع کشیده شدن روی آب و سوار شدن بر کایت‌های کوچک است. هر کدام از این تفریحات شما را غرق لذت و هیجان می‌کند.

چهار مرد سوار با قایق بادی

تفریحات زیر آب  

در تفریحات زیر آب شما می‌توانید به غواصی بروید که وسایل مخصوص خود را دارد و یا اسکوتر زیر دریای را انتخاب کنید که تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای داشته و از غواص معمولی جذاب‌تر است. هم‌چنین یک نوع دیگر از سفرهای زیر آب با اسنورکلینگ انجام می‌شود که مخصوص آب‌هایی با عمق کمتر است. شما در این حالت یک لوله‌ی هوا را در دهانتان می‌گذارید که این لوله از آب بیرون می‌آید و سبک و بدون تجهیزات اضافی زیر آب شنا می‌کنید.

با تفریحات روی آب آشنا شوید

از انواع تفریحات روی آب می‌توان به شاتل سواری و بنا سواری اشاره کرد که شما سوار بر تیوپ شده و توسط قایق موتوری روی آب کشیده می‌شوید. اسکی روی آب یا کیبل اسکی فعالیتی است با که لباس و تجهیزات مخصوص انجام می‌شود. فلای بورد یک تجربه‌ی عجیب بین زمین و هوا است: شما به جت اسکی وصل می‌شوید و روی هوا هستید و با فشار آب کارهای مهیجی می‌کنید، علاوه بر این می‌توانید با ایستادن روی یک تخته که پدل برد نام دارد یک کار قدرتی و مهارتی را انجام ‌دهید، جت اسکی‌ کنید و روی آب ویراژ دهید، داخل توپ‌های بیگ بال بروید و روی آب حرکت کنید. البته یکی دیگر از تفریحات جالب قایق‌سواری با قایق‌های تندرو روی آب است.

چگونه از بالا دریا را ببینیم؟

اگر به دیدن دریا از بالا علاقه دارید خوب است بدانید که خوشبختانه در جزیره امکاناتی برای تماشای خلیج همیشگی فارس از بالا وجود دارد. شما می‌توانید سوار جایروکوپتر بشوید که یک هلی‌کوپتر تک نفره است و بالای آب پرواز می‌کند. اگر دوست دارید فعالیت ورزشی نیز انجام دهید، می‌توانید از کایت بردینگ استفاده کنید که  پاراگلایدر و اسکی روی آب است. هم‌چنین می‌توانید پاراسل اجاره کنید که پرواز روی آب با یک چتر بزرگ از طریق کشیده شدن با یک قایق موتوری را ممکن می‌کند.

تفریحات سافاری کیش

شما در تفریحات سافاری می‌توانید انواع مختلف کارهایی که در صحرا انجام می‌شود را تجربه کنید. اولین چیزی که در صحرا به یادتان می‌افتد چیست؟ برای خیلی‌ها شترسواری معروف‌ترین کاری است که می‌توان در صحرا انجام داد. اما این اول راه است. کارهای زیادی مثل موتورسواری با موتورهای مختلف و هم‌چنین کارتینگ،  فوتبال حبابی، ترامپولین، عینک واقعیت مجازی و زورب بال، پینت بال، استوانه جادویی در کیش انتظار شما را میکشند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده