نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۱

با این تست سطح هوش خود را بسنجید

در این مطلب با تست هوش ریون آشنا می‌شویم که یک تست هوش استاندارد به‌حساب می‌آید.

تست هوش استاندارد یکی از بزرگترین موفقیت‌های علم روانشناسی است و مطمئناً این اختراع یکی از ماندگارترین و پرکاربردترین اختراعات این حوزه به شمار می‌آید. اما با توجه به اینکه برخی تست‌های هوش به عدم رعایت برخی فاکتورهای مهم در تمام افراد مانند نژاد، جنسیت، طبقه و فرهنگ متهم شده‌اند، به همین دلیل نمی‌توان به تمام تست‌های هوش اطمینان کرد و از آنها برای اندازه گیری هوش استفاده کرد. در نتیجه، بسیاری از این تست‌ها توسط منتقدان آنها کاملا رد می‌شوند. اما در حال حاضر تست‌های معتبر و کاملی در دسترس هستند که بر خلاف تست‌های هوش سنتی، بر اساس نظریه‌های مدرن عملکرد مغز هستند و می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که تست‌های هوش انجام می‌دهند، اندازه گیری ضریب هوشی است. برای اندازه گیری ضریب هوشی، تست‌های بسیاری وجود دارد. برخی از شناخته شده‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • تست هوش ریون
  • تست هوش وکسلر
  • تست هوش بینه استنفورد
  • تست توانایی شناختی
  • تست‌های هوش وودکاک-جانسون

 اما از آنجایی که اندازه گیری هوش سیال و استدلال انتزاعی تاثیر بیشتری در زندگی روزمره افراد دارد، قصد داریم تا یکی از معتبرترین تست‌های هوش را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با کمک آن هوش خود را بسنجید.

تست هوش ریون

تست هوش ریون یکی از شناخته‌ شده‌ترین، مطرح‌ترین و متداول‌ترین آزمون‌ها برای سنجش ضریب هوشی به شمار می‌آید. این تست توسط «جان سی ریون» طراحی شده و به طور خاص روی هوش سیال افراد تمرکز دارد. تست هوش ریون یک تست هوش تصویری است که برای اندازه گیری استدلال انتزاعی افراد بزرگسال، توانایی پردازش اطلاعات، استدلال مفهومی، توانایی حل مسئله، توانایی‌های شناختی استفاده می‌شود. در واقع این تست برای ارزیابی هوش سیال، مستقل از دانشی که کسب کرده‌ایم، مفید و معتبر است.

تست هوش ریون به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از نتیجه آن برای موارد مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان از آن برای آزمون‌های ورودی موسسات آموزشی، آزمون‌های استخدامی برخی از شرکت‌ها و در تحقیقات و مطالعات بالینی استفاده کرد.

مزایای تست هوش ریون

همان‌طور که گفتیم، اولین قدم برای انتخاب تست هوش، اعتبار و صحت آن است. یکی از بزرگترین مزایای تست هوش ریون این است که از اعتبار بالایی برخوردار است و نتیجه آن نسبت به بسیاری از تست‌های دیگر قابل اعتمادتر است. اما تست هوش ریون مزایای دیگری نیز دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • این تست به هیچ عنوان خسته کننده و کسل کننده نیست و جذابیت بصری آن، باعث می‌شود که در طول تست از آن دست نکشید.
  • این تست کاملا تصویری است و برای انجام آن نیاز به محاسبات ریاضی و پاسخ داد به سؤالات تشریحی و چند گزینه‌ای ندارید.
  • تست هوش ریون قابلیت اندازه گیری میزان هوش عمومی افراد و آن هم با دقت بالا را دارد.
  • سابقه آکادمیک و علمی قوی این تست، آن را به ابزاری ایده‌آل با اجرای آسان، برای تحقیقاتی که نیاز به اندازه‌گیری توانایی‌های شناختی در حوزه‌های آموزشی و بالینی دارند، تبدیل کرده است.

برای انجام تست هوش ریون به کجا مراجعه کنیم؟

نتایج تست هوش در حال نمایش روی لپ تاپ

ریون یک تست هوش بصری است که مناسب تمام فرهنگ‌ها طراحی شده و به همین خاطر به معروف‌ترین و محبوب‌ترین تست هوش جهان تبدیل شده است. تست هوش پیشرفته ریون در ایران تلنت، نسخه‌ای به روز شده و البته کاملی از این تست هوش در ایران است.

تست هوش ریون را می‌توانید در سایت کاریابی ایران تلنت به صورت رایگان انجام دهید. همچنین می‌توانید این تست را در رزومه خود در ایران تلنت قرار دهید تا کارفرمایان و کارشناسان استخدام، آن را مشاهده و نتیجه آن را بررسی کنند. برای انجام تست هوش ریون در ایران تلنت اینجا را کلیک کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده