نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۱

خرید مانیتورهای حرفه‌ای گیمینگ در اگزوگیم

مانیتور یا نمایشگر شما، دریچه‌ای است به سوی دنیایی وسیع و زیبا که پلتفرم شما اعم از سیستم‌های قدرتمند تا کنسول‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو برای شما تدارک دیده‌اند. پس نمایشگر اهمیت ویژه‌ای برای درک زیبایی‌ها و شگفتی‌های این دنیا دارد و می‌تواند برای ساعت‌های زیادی در روز، شما را غرق در بازی کند.

تنوع و مدل‌های بسیار زیاد مانیتورها و نمایشگرهای موجود در بازار، دست شما را برای انتخاب گزینه‌ی مناسب‌ باز گذاشته‌اند، اما این موضوع می‌تواند در دیدگاه اول کمی گیج‌کننده باشد، چرا که در هر مانیتور فاکتورهای مهم و متنوعی برای نیازهای مختلف دیده می‌شوند.

اما آشنایی با این ویژگی‌ها چندان سخت نیست! برای همین هم فروشگاه اگزوگیم در نظر دارد با آشنا کردن شما گیمرهای عزیز با این فاکتورها، توانایی تشخیص و انتخاب انواع مانیتورها را بدهد. با ما همراه باشید تا بدانید چه مانیتوری مناسب شماست.

در قدم اول سایز مانیتور باید مورد توجه شما باشد. بسته به فضای روی میز و ‌هم‌چنین سلیقه‌ی شخصی‌، مانیتورها می‌توانند اندازه‌های مختلفی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن فضای کافی، سراغ نمایشگرهای بزرگ‌تر بروید چرا که این موضوع به خصوص در بازی‌های رقابتی می‌تواند کمک حال شما شود.

برخی نیز برای انجام کارهای مختلف و مولتی‌تسکینگ، به جای اتصال چند مانیتور به سراغ مانیتورهای فوق عریض می‌روند که می‌تواند در کنار بازی، در کار با چند نرم‌افزار مختلف بسیار کاربردی باشد.

نمای جلو از یک مانیتور گیمینگ

در همین راستا باید در مورد کیفیت تصویر مانیتور یا رزولوشن نیز نکاتی را در نظر گرفت. رزولوشن در واقع میزان تراکم پیکسل‌ها در یک مانیتور است که مقیاس‌های مشخصی دارد. بیش‌تر مانیتورهای امروزی حداقل از رزولوشن Full HD یا 1080p پشتیبانی می‌کنند که از نظر کیفی تصویر مطلوبی را به خصوص در اندازه‌های پایین با قیمتی نازل در اختیار بیننده قرار می‌دهد.

با این وجود در ابعاد بزرگ‌تر، مانیتورهای 4K می‌توانند کیفیت تصویری بی‌نظیری در اختیار شما بگذارند. در میان این دو، پیشنهاد ما مانیتورهای اگزو با کیفیتی مانند مدل فوق‌العاده‌ی 7SAMSUNG ODYSSEY G است که با قیمت مناسب، کیفیتی بالا را با سرعت بسیار خوب به شما ارائه می‌دهد.

صحبت از سرعت شد! شاید مهم‌تر از رزولوشن، نرخ به‌روزرسانی سریع نمایشگر یا همان ری‌فرش است که می‌تواند تأثیر شگرفی در بازی ایجاد کرده و توانایی نمایش بازی با فریم‌ریت بالا را در اختیار شما قرار دهد. بسیاری از مانیتورهای پرفروش بازار از نرخ به‌روزرسانی 120، 144 یا 165 هرتز و بالاتر بهره‌مند هستند.

کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت و سونی نیز از 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین این عدد را مینیمم میزان Refresh Rate در نظر بگیرید. یک نمونه‌ی عالی مانیتور SAMSUNG LC27RG50FQMXUE 240HZ است که با قیمتی مقرون به صرفه، نرخ به‌روزرسانی تصویر معادل 240 هرتز به شما ارائه می‌دهد.

تکنولوژی HDR نیز می‌تواند اهمیت بیش‌تری نسبت به رزولوشن داشته باشد. این فناوری با افزایش محسوس و قابل‌توجه رنگ‌ها، تیره کردن کامل سایه‌ها و مناطق سیاه و افزایش نور در قسمت‌های سفید پیشرفت چشم‌گیری را در رابطه با رنگ تصویر به وجود آورده و بعید نیست شما را شگفت‌زده کند! استانداردهای زیادی برای HDR تعبیه شده بنابراین توجه داشته باشید که مانیتور انتخابی شما از HDR10 پشتیبانی می‌کند یا قابلیت DisplayHDR 400 را دارد.

اگر فکر می‌کنید HDR چندان با سلیقه‌ی شما متناسب نیست یا نمایشگرهایی با این قابلیت قیمت بالایی دارند، پشتیبانی مانیتور شما از طیف رنگی کامل نیز می‌تواند فاکتوری مهم در زیبایی تصاویری که می‌بینید باشد. هنگام خرید مانتیور، دقت داشته باشید که میزان پوشش رنگ مانیتور شما نزدیک به 100 درصد باشد تا بتوانید طیف رنگی فوق‌العاده‌ای را در مانیتور خود مشاهده کنید.

مانیتور گیمینگ خمیده

گاهی نوع پنل مانیتور شما می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد. به طور کلی، سه نوع پنل برای مانیتورها وجود دارد:

پنل IPS توانایی ارائه‌ی ترکیب رنگی مناسب با کنتراست خوب و سرعت پاسخ‌گویی سریع دارد ولی با قیمت بالا. پنل TN از نظر سرعت پاسخ‌گویی و نرخ به‌روزرسانی تصویر از IPS برتر است هر چند گستره‌ی رنگی محدودتری دارد. پنل‌های VA نیز کنتراستی عالی دارند اما با برخی کمبودها در زمینه‌ی گیمینگ و اجرا در قیاس با دو پنل دیگر.

هر کدام از این پنل‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما شما باید توجه کلی خود را روی رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی تصویر مناسب بگذارید.

در نهایت بهتر است آشنایی کوتاهی با انواع پورت‌های موجود در مانیتور داشته باشید. دو استاندارد اصلی ‌DisplayPort و HDMI هستند که شما تقریبا در تمام مانیتورها می‌‌توانید آن را پیدا کنید. HDMI را امروزه می‌توان همه‌جا یافت و کابلی استاندارد برای انتقال تصاویر است. اما DisplayPort می‌تواند از رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی بیش‌تر پشتیبانی کند هر چند به دلیل قیمت نسبتا بیش‌تر، استفاده‌ی عامه‌ی کم‌تری دارد.

مانیتور شما هم‌چنین ممکن است از USB Type-C نیز پشتیبانی کند. اگر تنها یک دستگاه به مانیتور خود وصل کرده‌اید، موضوع پورت‌ها چندان مهم نیست اما اگر می‌خواهید هم‌زمان با PC، از لپ‌تاپ‌تان روی مانیتور استفاده کرده و کنسول خود را نیز به این اکو سیستم اضافه کنید، خوب است نگاهی به تعداد و نوع پورت‌های موجود بر روی مانیتور انتخابی‌تان داشته باشید.

شاید تعداد این فاکتورها و مشخصات زیاد به نظر برسد اما نگران نباشید! کافی است مهم‌‌ترین ویژگی‌ای که در یک مانیتور به آن نیاز دارید را انتخاب کنید تا سایر فاکتورها نیز به مرور در کنار آن قرار بگیرند و در نهایت شما را به مدل مورد نظرتان برسانند. کارشناسان متخصص و مجرب اگزوگیم در این زمینه در هر قدم پشتیبان شما خواهند بود و شما را در انتخاب‌تان یاری خواهند داد.

پس از نهایی شدن انتخاب شما و ثبت سفارش، تیم لاجیستیک به شکلی حرفه‌ای مانیتور شما را بسته‌بندی می‌کنند به شکلی که احتمال صدمه و آسیب به مانیتور به صفر برسد. در صورت بروز هرگونه مشکل نیز بخش گارانتی و پشتیبانی از مشتریان آماده‌ی ارائه‌ی تمامی خدمات پس از فروش به شماست.

پس همین حالا برای خرید خود اقدام کنید چون می‌توانید با یک انتخاب مناسب، جهانی فوق‌العاده را به خود هدیه دهید. برای بررسی انواع مانیتور و انتخاب مدل مورد نظر خود، همین حالا می‌توانید به سایت فروشگاه آنلاین اگزوگیم سر بزنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده