نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

5 شهر برای دیدن شفق قطبی: آشنایی با شفق قطبی در فلایتیو

دیدن شفق قطبی یکی از پدیده‌های منحصربه‌فردی است که اکثر افراد در سرتاسر دنیا آرزوی دیدن آن را برای یکبار دارند، فلایتیو در این نوشتار شفق قطبی را توضیح می‌دهد و ۵ شهر برای دیدن این پدیده زیبا را معرفی می‌کنند.

احتمالا شما هم پدیده شفق قطبی را شنیدید یا مسافرانی مانند مسافران فلایتیو را دیدید که برای دیدن شفق قطبی برنامه‌ریزی می‌کنند و بلیط هواپیما می‌خرند تا در زمان اتفاق این پدیده به جاهای خاصی از دنیا سفر کنند تا شفق قطبی را کامل ببینند و از آن لذت ببرند. شفق قطبی درواقع رنگ‌های زیبایی هستند که در آسمان به رقص در می‌آیند و منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز را به‌وجود می‌آمورند که با دیدن این منظره هر فردی به وجد می‌آید و لذت می‌برد.

به نظر شما شفق قطبی چگون به وجود می‌آید و برای دیدن این پدیده منحصر‌به‌فرد را می‌توان در چه کشورهایی به‌صورت کامل و زیبا دید؟

پدیده شفق قطبی چیست؟

شفق قطبی در مکان جغرافیایی دو قطب به وجود می‌آید و مولکول‌هایی با بار الکتریکی مثبت یا منفی با ذرات خورشیدی هستند که با گازهایی مانند اکسیژن و نیتروژن برخورد می‌کنند و صحنه‌ای بسیار دیدنی را به‌وجود می‌آورند. بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی در ماه دسامبر تا مارس است که آسمان شب صاف است و ساعت‌های طولانی‌تری آسمان تاریک است. قطعا بهترین مکان‌های جهان برای دیدن پدیده هیجان‌انگیز شفق قطبی، مکان‌هایی هستند که به قطب شمال نزدیک‌تر باشند، اما شامل چه کشورهای می‌شود؟

تماشای شفق قطبی در سوئد

سوئد یکی از مکان‌هایی است که برای تماشای شفق در هوای زمستان بسیار مناسب است. آسمان سوئد با رقص نورهای صورتی، سبز و بنفش گردشگران را جذب زیبایی خود می‌کند. به‌دلیل تاریکی آسمان سوئد مخصوصاً درقسمت‌های شمالی این کشور، بهترین مکان برای تماشای این پدیده شگفت‌انگیز است. غروب‌های صاف و ساعت ۶ بعدازظهر تا ۲ بامداد بهترین زمان برای تماشای نورهای رنگی در آسمان سوئد است و البته تماشایی‌ترین ساعات حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب است.

بسیاری از گردشگران سوئد را برای تماشای شفق انتخاب می‌کنند زیرا شاهد منظره‌ای جادویی هستند که رنگ‌های جذاب در آسمان هستند که با موسیقی ناشنیده‌ایی به نمایش در می‌آیند و حرکت می‌کنند. به‌دلیل استقبال زیادی که از این شهر می‌شود، امکانات خوبی هم در اختیار گردشگران قرار گرفته است، هتل‌ها و مکان‌های ویژه‌ای وجود دارند که دوستداران راحت‌تر بتوانند این پدیده بسیار شگفت‌انگیز را با ابهت و زیبایی هرچه تمام‌تر تماشا کنند.

در سوئد علاوه‌بر تماشای شفق قطبی می‌توانید از زمین‌های پوشیده از برف هم استفاده کنید و انواع ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی را انجام دهید.

شفق قطبی در کانادا

در کانادا شفق قطبی را تماشا کنید

کانادا یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تماشای شفق است، روزها را می‌توانید با کفش‌های برفی، اسکی و سورتمه‌سواری لحظات خوبی را داشته باشید و از عصر به‌دنبال شفق در آسمان باشید تا این منظره زیبا را هم ببینید و لذت ببرید. دیدن نورهای زیبای شفق تقریبا در همه جای کانادا امکان‌پذیر است ولی شمال کانادا بهترین مکان برای دیدن نورهای رنگی است.

در کانادا هم مانند سوئد مکان‌های را برای تماشای بهتر شفق اختصاص دادند. در وسط جنگل‌ها کمپ‌های شیشه‌ای با ویوی ۳۶۰ درجه وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آن برای تماشای این پدیده زیبا لذت ببرند. به این نکته توجه داشته باشید که نورها از میان ابرها دیده نمی‌شوند پس اگر نزدیک ساحل هستید باید از ابرهای ساحلی فاصله بگیرید و به سمت شمال بروید که آسمان صاف است. بهترین ساعت برای تماشای شفق حدود نیمه شب و ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد است.

ایسلند مکانی رویایی برای تماشای شفق قطبی

ایسلند یکی از بهترین مکان‌ها در دنیاست که می‌توانید شفق را تماشا کنید. در شب‌های صاف و شفاف زمستانی ایسلند، رقص نورهای هیجان‌انگیز به‌صورت کاملا جادویی در آسمان دیده می‌شوند که هر ببیننده‌ای را مجذوب زیبایی خود می‌کنند. زمان دیدن شفق قطبی در ایسلند را از سپتامبر تا اواسط آوریل می‌دانند و برخی نیز نوامبر تا فوریه را بهترین زمان برای مشاهده نورهای رنگی می‌دانند زیرا این ماه‌ها تاریک‌ترین ماه‌های سال هستند و شفق به‌صورت خیلی زیبایی در آسمان این ماه‌ها دیده می‌شود.

در ایسلند با استفاده از غارهای یخی که دارد، می‌توانید شفق قطبی را کامل‌تر و مسلط‌تر ببینید. در ایسلند مکان‌های جذابی برای گردشگری هم وجود دارد که می‌تواند گردشگران را سرگرم کند و از سفر خود لذت ببرند. آسمان ایسلند به‌گونه‌ای است که می‌توانید به‌صورت بسیار شگفت‌انگیزی رقص نورهای مختلف در آسمان را ببیند و از دیدن این مناظر جذاب حیرت‌زده شوید.

پیشنهاد می‌شود از تورهای محلی برای تماشای شفق استفاده کنید چون در شهر و اطراف شهر که نور زیادی وجود دادر امکان دیدن شفق نیست و باید به مکان‌های تاریک بروید که لیدرهای محلی بهتر می‌توانند مکان‌های ناب پیدا کنند که نور کمتری دارد و آسمان به زیبایی دیده می‌شود.

دیدن شفق قطبی از فنلاند

فنلاند یکی از بهترین کشورهای جهان برای مشاهده‌ی شفق‌های قطبی است. در فنلاند آسمان به‌دلیل شفق قطبی به رنگ‌های سبز و آبی و گاهی نیز قرمز و صورتی در می‌آید. این پدیده‌ی نورانی به اندازه‌ای آسمان را جذاب و دیدنی می‌کند که بسیاری از گردشگران را برای تماشای این پدیده‌ی زیبا به این کشور می‌کشاند. اگر شما هم مشتاق دیدن این پدیده‌ی طبیعی در کشور فنلاند هستید، با خرید بلیط هواپیمای خارجی به این کشور سفر کرده و زیبایی شفق‌های قطبی را در آسمان شب مشاهده کنید.

برای تماشای شفق شمالی به کدام قسمت فنلاند برویم؟

منطقه‌ی لاپلند بهترین مکان برای خرید بلیط هواپپما و سفر به فنلاند برای شکار شفق شمالی است. زیرا در این منطقه از کشور می‌توانید با راهنمایانی محلی ارتباط برقرار کنید که دانش خود و نقاط دیدنی محبوب برای تماشای شفق‌های قطبی را با شما به اشتراک می‌گذارند. اگر به‌دنبال یک سفر خانوادگی رویایی هستید رووانیمی که به‌عنوان شهر رسمی بابانوئل شهرت دارد، می‌تواند مکانی ایده‌آل برای شما باشد. زوج‌های زیادی با اقامت در مکان‌های منحصربه‌فرد و تجربه‌های غذاخوری بی‌نظیر، رووانیمی را دوست دارند.

اگر اواخر زمستان و بهار به این شهر بروید، می‌توانید در دهکده‌ی بابا نوئل، تمام خانواده می‌توانند از بازدید از کارگاه بابانوئل و نوازش بینی مخملی گوزن شمالی لذت ببرند. سپس بعدازظهر خود را با سورتمه‌سواری در حومه‌ی شهر پوشیده از برف صرف کنید و بعد، از شهر شلوغ بیرون بروید و با ماشین برفی به‌دنبال شفق‌های قطبی شمالی بگردید. رووانیمی گزینه‌های اقامتی متناسب با هر بودجه‌ای را دارد. از این سرزمین عجایب زمستانی نهایت استفاده را ببرید و در یک کلبه‎ی چوبی دنج که با آتش چوب گرم می‌شود، لذت ببرید. می‌توانید در یک هتل ایگلوی شیشه‌ای (به سبک خانه‌ی اسکیموها) اقامت کنید و شفق قطبی را تماشا کنید.

تماشای شفق قطبی

برای تماشای شفق قطبی به این نکات توجه کنید

  • هرچه زودتر بلیط هواپیمای خارجی خود را خریداری کنید.
  • یک مکان تاریک و باز ترجیحاً دور از چراغ‌های شهر پیدا کنید.
  • یک منظره‌ی وسیع و نامحدود به سمت افق شمالی پیدا کنید.
  • در شب‌های تاریک و بدون ابر به‌دنبال شفق قطبی باشید.
  • هوای شب‌های فنلاند سرد است، پس لباس گرم بپوشید.
  • به‌جای اینکه برای تماشای آسمان گردن خود را برای مدت طولانی به عقب خم کنید، دراز بکشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده