نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

بردگیم‌های جذاب و سرگرم‌کننده برای چهار بازیکن

هیچ چیز مانند یک بازی جذاب نمی‌تواند یک جمع چهار نفره دوستانه یا خانوادگی را سرگرم کند.

شاید شما هم بخواهید برای دورهمی‌های کوچک خود یک بردگیم تازه بخرید، اما در بازار بازی‌های بسیار متنوعی وجود دارد که ممکن است همه آن‌ها برای شما جالب نباشند. چه یک بازیکن تازه‌کار باشید و چه یک حرفه‌ای کهنه‌کار، بهتر است قبل از خرید چند تا از بهترین بازی های ۴ نفره را بشناسید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله چند بازی چهار نفره را به شما معرفی می‌کنیم. بعضی از آن‌ها ساده‌تر هستند و بیشتر برای خنده و سرگرمی طراحی شده‌اند، اما در انتهای مقاله چند بازی سنگین و پیچیده هم برای حرفه‌ای‌ها معرفی خواهیم کرد.

پی‌شوم، برای یک دورهمی پر از خنده

اگر حوصله بازی‌های فکری و استراتژیک را ندارید و بیشتر به‌دنبال خنده هستید، پی‌شوم حال و هوای جمع شما را شاد می‌کند. برای انجام این بازی به یک جمع سرخوش، کمی خلاقیت و مقدار زیادی شیطنت نیاز دارید. بازی برای 3 تا 12 نفر بازیکن طراحی شده است و قرار است هر بازیکن جاهای خالی در جملات را با بامزه‌ترین یا عجیب‌ترین کلماتی که در دستشان دارند پر کند. در این بازی از قوانین پیچیده، مهره و تاس خبری نیست. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که روی کارت‌ها تعدادی کلمه جدید اضافه و وارد بازی کنید.

بردگیم استورژیت

استوژیت، بازی تصاویر شگفت‌انگیز

بگذارید با بازی‌های مشهورتر و البته ساده‌تر شروع کنیم. استوژیت احتمالا یکی از ساده‌ترین و البته مفرح‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید در جمع‌های چهارنفره خود امتحان کنید. بازی استوژیت ترکیبی از خلاقیت و البته قدرت ذهن‌خوانی است. این بازی می‌تواند تا هشت بازیکن داشته باشد و اتفاقا هرچه تعداد بازیکن‌های بازی بیشتر باشد، جذابیت‌های آن هم بیشتر خواهد بود. اگر دوست دارید در بین بازی معاشرت کنید و از صحبت کردن لذت می‌برید شاید این بازی انتزاعی را بپسندید.

به‌طور کلی بازی به این صورت است که در هر دست بازیکنی که نوبتش است یک کلمه یا جمله در توصیف یکی از کارت‌هایی که در دست دارد به زبان می‌آورد. بازیکنان دیگر هم سعی می‌کنند یک کارت که آن توصیف در موردش صادق است را به کسی که نوبتش است بدهند. سپس بازیکنی که نوبتش است کارت‌ها را، به طوری که مشخص نباشد هر کارت برای چه کسی است، روی صفحه می‌گذارد و سایر باید حدس بزنند کدام کارت برای او است.

مونوپولی، مشهورترین بازی اقتصادی

اگر به بردگیم‌های کلاسیک علاقه داشته باشید، حتما مونوپولی را می‌شناسید. در ایران این بازی با نام‌های روپولی و ایوپولی هم شناخته می‌شود. اگر بگوییم مونوپولی مشهورترین بردگیم اقتصادی است، اغراق نکرده‌ایم. در این بازی امکان حضور دو تا هشت بازیکن وجود دارد و همان‌طور که از نام بازی پیداست، بازیکنان سعی می‌کنند تا با به‌دست آوردن انحصار خانه‌های بازی، از بازیکنان دیگر اجاره‌های آنچنانی بگیرند و آن‌ها را ورشکسته کنند.

البته این بازی با ریختن تاس پیش می‌رود پس همه‌چیز به انتخاب‌های اقتصادی افراد بستگی ندارد، بلکه شانس آن‌ها هم در آنچه بر سرشان می‌آید دخیل است. همه افراد بالای هشت سال می‌توانند در این بازی شرکت کنند. اما سعی کنید سر فرصت مناسب این بازی را انجام دهید، زیرا انجام آن ممکن است از بیست دقیقه تا سه ساعت طول بکشد.

ریسک، کشورگشایی در جنگ جهانی

جنگ جهانی سوم آغاز شده و تمام کشورهای دنیا درگیر جنگ هستند. نوبت شماست که شانس خود را برای کشورگشایی و فتح دنیا امتحان کنید. بازی ریسک به زمان، حوصله، استراتژی دقیق و کمی شانس احتیاج دارد. پس اگر همه این‌ها را دارید و از بازی‌هایی که کمی پیچیدگی دارند خوشتان می‌آید، بد نیست هنگام خرید بردگیم ریسک را هم در میان گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. تعداد بازیکنان این بازی دو تا شش نفر است و هرچه به تعداد بازیکن‌ها اضافه شود پیچیدگی بازی هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل نسخه چهار نفره آن از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

بردگیم دهکده

دهکده، زندگی در قرون وسطی

کم‌کم داریم به بازی‌های سنگین و پیچیده می‌رسیم. دهکده یک بازی نیمه سنگین است که در یک روستای قدیمی اتفاق می‌افتد. در این بازی شما سرپرست یک خانواده هستید و باید سعی کنید برای خانواده خود افتخار کسب کنید. با گذشت زمان هرکدام از مردم روستا از دنیا می‌روند، اما اگر بتوانند قبل از آن برای خانواده خود افتخاری کسب کنند، در پیروزی خانواده شریک خواهند بود.

مکانیزم‌های این بازی بسیار منحصربه‌فرد و هوشمندانه هستند و شما برای پیروزی در بازی نیاز دارید از تاکتیک‌های پیچیده استفاده کنید. می‌توانید جمع‌های 2 تا 4 نفره خود را با این بازی استراتژیک سرگرم کنید. کل بازی بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد، تا زمانی‌که یا قسمت سرگذشت روستا یا قبرستان آن پر شود.

کاورنا: کشاورزان غارنشین، یک بازی برای حرفه‌ای‌ها

اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های رومیزی باشید، شاید دیگر از انجام بازی‌های ساده مثل مونوپولی لذت نبرید. در این صورت احتمالا بعد از مدتی دوست دارید بازی‌های سنگین‌تر را امتحان کنید و ذهن خود را به چالش بکشید. کاورنا یک بازی سنگین و پیچیده است که باید در ابتدا زمانی را برای یادگیری آن صرف کنید. اساس این بازی بر مزرعه‌داری است. شما در این بازی سرپرست یک خانواده هستید که با یک زن و شوهر کشاورز آغاز می‌شود. تعداد کارهایی که می‌توانید در این بازی انجام دهید، بسیار زیاد است؛ از کشاورزی و دامپروری گرفته تا کندن کوه برای رسیدن به سنگ‌ها قیمتی.

این بازی برای 1 تا 7 بازیکن طراحی شده است و نسخه چهار نفره آن حدود دو ساعت طول می‌کشد. بازی کاورنا به‌نوعی نسخه پیچیده‌تر بازی اگریکولا است. پس اگر علاقه دارید نسخه ساده‌تری را امتحان کنید می‌توانید به سراغ آن بازی بروید و اگر از اگریکولا خوشتان آمده و دوست دارید نسخه پیچیده‌تری از آن را بازی کنید، کاورنا انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

بازی‌های رومیزی انواع و اقسام بسیاری دارند. هرکس باتوجه‌به ویژگی‌های شخصیتی و سلیقه‌ای که دارد نوعی از این بازی‌ها را بیشتر می‌پسندد. این بازی‌ها هم می‌توانند یکی از اسباب بازی های فکری و آموزشی برای کودکان و نوجوانان باشند و هم بزرگ‌ترها را سرگرم کنند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چند تا از مشهورترین بازی‌های رومیزی چهارنفره آشنا کنیم تا باتوجه‌به سلیقه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید و در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود سرگرم شوید.

منبع: وب سایت ویززززز

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده