نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

پنج راه برای بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان

در این مطلب با پنج راه برای بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها می‌تواند به‌شدت برای شما مفید باشد.

وقتی نوبت به یادگیری زبان می‌رسد، لازم است بدانید اگر از آن زبان استفاده نکنید آن را از دست می‌دهید. امروزه دانستن زبان انگلیسی اهمیت زیادی در موفقیت شغلی و تحصیلی دارد. به همین دلیل، دغدغه امروزی بسیاری از افراد به‌ویژه کسانی که تصمیم به مهاجرت دارند، یادگیری زبان انگلیسی است. اگر شما نیز از در این دسته از افراد قرار دارید لازم است بدانید استفاده از برخی راهکارها به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر و راحت‌تر بر این زبان تسلط پیدا کنید. نگران نباشید. وقتی زبان اول شما انگلیسی نیست، طبیعی است که در یادگیری این زبان با مشکل مواجه شوید. در ادامه با پنج راه برای بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها می‌تواند به‌شدت برای شما مفید باشد.

  1. به کتاب‌های صوتی و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید

بسیاری از افراد برای یادگیری زبان انگلیسی این راه‌حل را نادیده می‌گیرند. ممکن است فکر کنید گوش کردن به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی انگلیسی کسل‌کننده است اما واقعا این‌طور نیست. ازآنجایی‌که امروزه پادکست‌ها بسیار محبوب شده‌اند می‌توانید از میان آن‌ها پادکستی را انتخاب کنید که در مورد موضوعات موردعلاقه شماست. سپس گوش کردن به پادکست یا کتاب صوتی را به یک عادت تبدیل کنید و هنگام دویدن یا آشپزی به آن‌ها گوش دهید.

این تمرینی است که وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما به تقویت زبان انگلیسی شما کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین، برای این کار می‌توانید از سی دی آموزش زبان انگلیسی نصرت نیز استفاده کنید. می توانید از خرید درس 1 این سی دی، یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

راه های یادگیری زبان انگلیسی

  1. به صحبت کردن به زبان انگلیسی ادامه دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان این است که مطمئن شوید به اندازه کافی به زبان انگلیسی گفتگو می‌کنید. با دوستان انگلیسی‌زبان در ارتباط باشید و به‌طور مرتب با آن‌ها صحبت کنید. شما می‌توانید برای این کار از تماس‌های ویدئویی نیز استفاده کنید. بااین‌حال، حتی چت کردن به انگلیسی با افرادی که انگلیسی‌زبان هستند نیز به شما در بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن انگلیسی کمک بسیار زیادی می‌کند.

علاوه بر این، می تواید با خودتان نیز صحبت کنید. ما هر روز چندین بار با خودمان صحبت می‌کنیم و معمولا این کار را با زبانی انجام می‌دهیم که با آن راحت‌تر هستیم. از این پس تصمیم بگیرید که حتی وقتی فکر می‌کنید نیز به زبان انگلیسی فکر کنید. این راهکاری بسیار عالی برای افزایش اعتمادبه‌نفس، توسعه دایره لغات و بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان است. حتی وقتی زمان و مکان کافی دارید می‌توانید جلوی آینه بنشینید و با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از لهجه، تلفظ و زبان بدن خود در هنگام انگلیسی صحبت کردن نیز آگاه شوید.

  1. تماشای فیلم و شنیدن اخبار را فراموش نکنید

چه کسی گفته است فیلم‌ها آموزشی نیستند؟ فیلمی را انتخاب کنید و زیرنویس انگلیسی بر روی آن قرار دهید. در این صورت می‌توانید تماشای فیلم را به تماشای فیلم و خواندن همزمان تبدیل کنید. اگرچه این رسمی‌ترین سبک یادگیری زبان انگلیسی نیست اما بسیار موثر است و مهم‌تر از همه نیز به‌شدت سرگرم‌کننده است.

گوش کردن اخبار به زبان انگلیسی نیز بسیار کمک‌کننده است. اگرچه ممکن است بسیاری از ما به شنیدن اخبار علاقه نداشته باشیم اما این کار می‌تواند به‌شدت زبان انگلیسی ما را بهبود ببخشد. برخلاف فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های خبری سبک ارتباطی حرفه‌ای‌تری دارند و از سوی دیگر، هنگامی‌که مجری، اخبار را ارائه می‌دهد شما می‌توانید کلمات مختلف جدیدی را بیاموزید. همچنین، می‌توانید به خبرهایی با موضوع موردعلاقه خود گوش دهید. برای مثال، می‌توانید اخبار ورزشی گوش کنید.

۵ راه برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید و بانک کلمات داشته باشید

ایجاد و گسترش دایره لغات، گامی اساسی برای بهبود زبان انگلیسی توسط خودتان است. برای انجام این کار لازم است منظم باشید. هر روز کلمه‌ای را از دیکشنری انتخاب کنید و آن را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که از کلماتی که یاد می‌گیرید استفاده کنید تا آن واژه در ذهنتان تثبیت شود.

از سوی دیگر، کلمه‌هایی که یاد می‌گیرید را در یک دفترچه یادداشت کنید و هر وقت زمان اضافه داشتید دفترچه خود را مرور کنید. برای این کار می‌توانید از خرید انواع محصولات نرم افزاری مثل دیکشنری نیز استفاده کنید. شما می‌توانید انواع نرم افزار کاربردی برای ویندوز کامپیوتر یا مک را دانلود کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

  1. بخوانید، بخوانید، بخوانید

خواندن به‌صورت بالقوه بهترین راهکار برای بهبود زبان انگلیسی است و می‌توانید آن را به‌تنهایی انجام دهید. برای این کار می‌توانید از روزنامه‌ها، کتاب‌ها، مجلات و حتی وبلاگ‌های انگلیسی‌زبان استفاده کنید. موضوعاتی را برای خواندن انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه‌مندید. اگر این کار را به‌طور مداوم و هر روز انجام دهید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن است زبان انگلیسی شما تقویت می‌شود. بنابراین، این راهکار را فراموش نکنید و به انجام آن متعهد بمانید. همچنین شما می‌توانید تکنیک‌های موثر و جدید برای بازدهی بیشتر هنگام درس خواندن را در این مقاله مطالعه کنید.

درنهایت، امروزه یادگیری زبان انگلیسی یکی از فاکتورهای مهم برای رسیدن به موفقیت تحصیلی و شغلی است. بنابراین، اگر می‌خواهید آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید، یادگیری این زبان را نادیده نگیرید. به یاد داشته باشید که برای یاد گرفتن زبان‌ها ازجمله زبان انگلیسی، صحبت کردن به این زبان اهمیت بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر به خاطر داشته باشید که هر روز برای بهبود زبان انگلیسی خود وقت بگذارید و به برنامه یادگیری خود متعهد بمانید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده