نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی در پیشرفت کسب و کارهای آنلاین

وقت آن رسیده است که کمی احساس خطر کنید و از حاشیه امن خود خارج شوید! کسب‌وکارهای زیادی هستند که هنوز به خود جرات این را نداده اند که از روش سنتی دست بکشند و به فروش در فضای اینترنت روی آورند.

زیرا از تغییر وضعیت هراس دارند. درحالی‌که تجربه به خوبی نشان داده است که آینده خرید و فروش، در بستر فضای مجازی رقم خواهد خورد. کار سختی هم نیست؛ ایجاد یک سایت فروشگاهی و انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی و پس از آن سرازیر شدن سیل سفارشات و رونق کسب و کارتان.

اما این شروع نسبتا راحت، نیاز به هوش و دقت زیادی در "انتخاب" دارد. انتخاب درگاه پرداخت نقطه حساسی است. چرا؟

چون مشتری به‌جای اینکه در دستگاه کارتخوان شما کارت بکشد یا نقدی به شما پول پرداخت کند، ازطریق درگاه اینترنتی سایت، پرداخت خود را انجام می‌دهد. پس بسیار مهم است که فرایند پرداختی که برای مشتری خود تعریف می‌کنید، بهینه و استاندارد باشد.

اگر از دید مشتری به مسئله نگاه کنیم:

  • مشتری نباید برای پرداخت خود معطل شود.
  • مشتری نباید تراکنش ناموفق داشته باشد.

امنیت درگاه پرداخت برای مشتری بسیار اهمیت دارد و باید با خیال راحت خرید اینترنتی انجام دهد.

بنابراین اگر محصول یا سرویس خوبی را ارائه می‌دهید، باید فرایند پرداخت درستی هم برای آن تعریف کنید تا فروش خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

در قسمت بعد مهم‌ترین فاکتورهایی که یک درگاه پرداخت استاندارد و ایده‌آل باید داشته باشد را با هم بررسی می‌کنیم.

و در انتها، یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • هزینه
  • زمان
  • رضایت و وفاداری مشتری

قبل از بررسی ویژگی‌ها، سه مورد بالا را در پس ذهن خود نگه دارید. حالا ادامه مطلب را بخوانید.

پشتیبانی

زمانی‌که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، درصورتی که بخواهید وضعیت تراکنش خاصی را پیگیری کنید، یا به هر دلیلی به پشتیبانی نیاز داشته باشید، افرادی که حرفه‌ای و فنی باشند و بتوانند به شما کمک کنند، مورد نیازتان خواهد بود.

تصور کنید در شرایطی که نیاز به سؤال و بررسی شرایط دارید، کسی جواب شما را ندهد یا با لحن و روش ناخوشایندی به شما پاسخ دهد.

بنابراین درگاه پرداخت انتخابی شما را باید یک تیم حرفه‌ای، صبور و البته فنی پشتیبانی کند. (رضایت مشتری)

برخورداری از افزونه و پلاگین های مورد نیاز نصب درگاه برای وب سایت

نصب درگاه پرداخت به روی سایت تا حدی نیاز به دانش کدنویسی دارد. چنانچه خود شما به این دانش مسلط نباشید، باید بابت نصب درگاه به فردی که این کار را بلد است، هزینه بپردازید.

بعضی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت مانند زیبال،افزونه‌های مورد نیاز نصب درگاه را (مانند ووکامرس، مجنتو، پرستاشاپ و …) از قبل آماده کرده‌اند و به رایگان در قسمت مستندات سایت خود برای دانلود قرار داده‌اند.

تا با چند کلیک ساده به‌سادگی بتوانید درگاه را نصب کنید. ضمن اینکه در این مسیر پشتیبانان زیبال نیز شما را راهنمایی خواهند کرد. (کاهش هزینه)

کارمزد پایین

یکی از ویژگی‌هایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت را از هم متمایز می‌کنید تعرفه کارمزدشان است. برخی از شرکت‌ها مانند شرکت زیبال با وجود امکانات پرداختی بسیار کاربردی و مهمی که به رایگان در اختیار پذیرندگانش قرار داده، کارمزد بسیار پایینی برای تراکنش‌های درگاه اینترنتی خود تعریف کرده است.

ضمن اینکه شما می‌توانید تعیین کنید کارمزد، از شما کسر شود یا از مشتری شما. در نتیجه امکان انجام تراکنش‌ها بدون کارمزد نیز فراهم خواهد بود. (کاهش هزینه)

مسیردهی هوشمند

درصورتی که بخواهید کندی و قطعی درگاه برای مشتریان تان رخ ندهد و تراکنش‌های آن‌ها با مشکل مواجه نشوند، باید از سرعت و پایداری درگاه انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. خب این غیر ممکن است!

مگر آن که درگاه پرداختی انتخاب کنید که قابلیت سوییچ‌کردن رو سایر درگاه های پرداخت بانکی را داشته باشد.

این ویژگی که مسیردهی هوشمند نامیده شده است باعث می‌شود در لحظه پرداخت، وضعیت سایر درگاه ها چک شود و تراکنش مشتری به روی سریع‌ترین درگاه پرداخت انجام شود.

در حال حاضر تنها درگاه پرداخت شرکت راهکار نوین زیبال است که به 5 درگاه می‌تواند متصل باشد.

به این وسیله نرخ تراکنش‌های موفق و به‌دنبال آن نرخ فروش کسب‌و‌کار به طرز چشمگیری افزایش می یابد. (رضایت مشتری؛ افزایش فروش)

تسهیم

اگر کسب‌و‌کار شما چند شریکی است این ویژگی برای شما طراحی شده است.

شما اگر بخواهید سهم شرکای‌تان را از هر تراکنش پرداخت کنید، در هر نوبت، هزینه مالی و زمانی بسیاری پرداخت خواهید کرد؛

  • کارت به کارت و سایر روش‌های انتقال وجه که مشمول کسر کارمزد می‌شوند.
  • پرداخت مالیات پول زیادی که در حسابتان است و متعلق به شما نیست.
  • مراجعه به بانک و اتلاف وقت و هزینه
  • احتمال خطای انسانی و ایجاد اختلاف بین شرکا
  • و … .

بنابراین بهتر است درگاه پرداخت شما مجهز به سرویسی باشد که تمام این امور را به‌صورت خودکار و با استفاده از وب سرویس انجام دهد و دیگر نیاز نباشد که حجم زیادی پول به حساب یک نفر بیاید و آن فرد یا تیم حسابداری، تقسیم سهم انجام دهند.

درگاه پرداخت زیبال سرویسی دارد که شما می‌توانید شماره حساب شرکا را تعریف کنید، سهم هر شخص و زمان پرداخت را هم مشخص کنید. بعد از هر تراکنش به‌صورت خودکار در زمان دلخواه هر فرد سهم خود را از فروش در حساب شخصی‌اش خواهد داشت.

شرکت زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی است که توانسته است بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را در سال‌های اخیر در اختیار کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار دهد.

وکتور درگاه پرداخت واسط

گفتنی است که این شرکت ارائه‌دهنده درگاه پرداخت واسط ، به مدت 15 روز با کد zibal15 بدون دریافت کارمزد، درگاه پرداخت اینترنتی با تمامی امکانات را برای متقاضیان فعال می‌کند.

برای آگاهی از جزئیات این مهلت تست 15 روزه و سایر اطلاعات درباره گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی، ازطریق چت آنلاین در وب سایت زیبال یا تماس تلفنی با پشتیبانان، در ارتباط باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده