نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

مادربرد پرچمدار MSI MEG Z690 GODLIKE معرفی شد

چندی پیش بود که تصویر مادربرد غول پیکر MEG Z690 GODLIKE نه به بهانه معرفی رسمی بلکه به‌عنوان یکی از برندگان جوایز CES 2022 منتشر شد.

در ابتدا تنها تصویری از PCB این مادربرد به بیرون درز پیدا کرد که تنها همان تصویر حاکی از آن بود که با محصولی بسیار متمایز طرف هستیم. بالاخره ام اس آی این مادربرد هیولا را به‌طور رسمی معرفی کرد و ما هم به همین بهانه نگاهی داریم به برخی از ویژگی‌های برترین مادربرد Z690 دنیا.

مادربرد MEG Z690 GODLIKE نه‌تنها به‌عنوان یک محصول پرچم‌دار و خاص، بلکه به‌عنوان یک مادربرد تولید محدود 1000 عددی به‌طور رسمی معرفی شد. درواقع باید گفت که مادربرد MEG Z690 GODLIKE برترین مادربرد برای پردازنده‌های قدرتمند نسل 12 اینتل یا ALDER LAKE و خصوصا 12900K است.

مادربرد MEG Z690 GODLIKE بزرگ‌ترین مادربرد Z690 است که تاکنون توسط تولیدکنندگان مطرح مادربرد معرفی شده. با اینکه مادربردهای سری گادلایک به‌طور استاندارد دارای فرم فکتور E-ATX هستند اما این نسخه حتی پا را فراتر گذاشته و به فرم فکتور جدیدی که بیشتر شبیه یک یک مربع است تبدیل شده است. این طور باید عنوان کرد که ام اس آی با این مادربرد، غنی ترین ویژگی‌ها را حتی فراتر از تصور، در یک مجموعه به خریداران عرضه می‌کند.

ظاهر مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

مادربرد MEG Z690 GODLIKE در بخش تأمین برق پردازنده، تنها برای CPU مدار قدرت 22 فاز 105 آمپر را در نظر گرفته است. مدار قدرتی که آمده است تا حتی پردازنده 12900K را تا سر حد جنون اورکلاک کند. در بخش کانکتورها هم شاهد دو کانکتور 8 پین برق پردازنده در نزدیکی اسلات های DIMM DDR5 هستیم.

در بخش ظاهری، ام اس آس سعی کرده است تا تمام نقاط بدنه MEG Z690 GODLIKE را با پنل هایی با کیفیت بپوشاند تا هم از نظر زیبایی بصری و هم در بخش راهکارهای حرارتی، گام بلندی را برداشته باشد. همچون نسخه Z590، در این مادربرد یعنی نسخه Z590 گادلایک هم شاهد پنل های آرمور هستیم تا هم از آسیب های احتمالی جلوگیری کند و هم جدا از زیبایی، به مخفی شدن کانکتورهای برق و اتصال کمک بسیار کند.

ظاهر مادربرد MSI MEG Z690 GODLIKE

اما شاید مهم‌ترین بخش ظاهری و تجهیزاتی مادربرد MEG Z690 GODLIKE، نمایشگر 3.5 اینچ لمسی از نوع IPS باشد. بزرگ‌ترین نمایشگر موجود در مادربردها، هم‌اکنون بروی این مادربرد قرار گرفته، آن هم با ابعادی برابر با اولین آیفون معرفی شده از سوی اپل. این نمایشگر قابلیت جدا شدن از جایگاهش را دارد تا در صورت نیاز، کاربر آن را در جای دیگری یا بروی میز کار قرار دهد. این نمایشگر به واسطه پورت USB-C به مادربرد متصل شد و برای نمایش محتوا روی آن، رابط کاربری اختصاصی در نظر گرفته شده است. نمایش دقیق و مانیتورینگ قطعات، اورکلاک دقیق و مشخصات لحظه‌ای، نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌ها و بسیاری از موارد دیگری، در بخش نمایش محتوا این نمایشگر قرار گرفته‌اند.

راهکاری های حرارتی همچون همیشه یکی از حساسیت های ام اس آی در محصولاتش است. این مادربرد هم به‌عنوان یک محصول فوق پرچم‌دار به هیت سینک، هیت پایپ، شیلدهای فلزی و بک پلیتی یک پارچه مجهز شده است. یکی از مواردی که حتی برای نگارنده هم جالب بود، استفاده از شیشه بجای پلاستیک بروی هیت سینک VRM بود که نشان‌دهنده حساسیت ساختاری برای یک محصول تمام عیار است.

چهار اسلات رم در MEG Z690 GODLIKE با نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز، شش درگاه سالید M.2 و پورت های ورودی و خروجی بی نقص و کاربردی، بخش دیگری از جذابیت های این مادربرد است. لازم به ذکر است که MSI به همراه مادربرد MEG Z690 GODLIKE یک خنک‌کننده حرفه‌ای MEG S360 با مشخصات بسیار عالی و یک جفت ماژول رم Kingston Fury DDR5 با ظرفیت 32 گیگابایت در داخل جعبه قرار داده است تا درنهایت باعث شود، قیمت این مادربرد به‌راحتی به بیش از 1000 دلار برسد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده