نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

انتخاب تلویزیون متناسب با سلیقه شما از دیجی کالا

تلویزیون یکی از ابزارهای مهم برای سرگرمی است و یک تلویزیون جدید می‌تواند برای سال‌ها دوست خانواده شما باشد.

بنابراین، دقت به برخی نکات در هنگام انتخاب تلویزیون بسیار مهم است. برای اینکه این کار را به‌درستی انجام دهید ما یک راهنمای جامع و کامل برای شما فراهم کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید متناسب با سلیقه خود تلویزیون مناسب را انتخاب کنید. به‌هرحال، قبل از اینکه ساعت‌ها زمان برای تماشای تلویزیون صرف کنید لازم است چند ساعتی نیز برای انتخاب تلویزیون وقت بگذارید. در ادامه با این راهنما آشنا می‌شوید.

محدوده قیمت را انتخاب کنید

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هرچه بیشتر خرج کنید از امکانات بهتری نیز برخوردار خواهید شد. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری بیشتر، صفحه‌نمایش بزرگتر و باکیفیت‌تری داشته باشید. از سوی دیگر، تلویزیون‌های گران‌تر، امکاناتی مثل رنگ مشکی عمیق‌تر، کنتراست بهتر و طیف رنگی غنی‌تر و وسیع‌تر را به شما ارائه می‌دهد. بنابراین، مهم است محدوده قیمت را انتخاب کنید و براساس آن، تلویزیون مناسب را پیدا کنید.

یکی از جدیدترین تلویزیون‌های مناسب از نظر قیمت و کیفیت، تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس است که می‌توانید برای خرید آن از نمایندگی گلدیران یا فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اقدام کنید. این تلویزیون هوشمند در سایزهای 55 / 50 / 65 / 43 اینچ موجود است که می‌توانید برای انتخاب بهترین مدل آن، مشخصات، فهرست قیمت و نظرات در مورد این تلویزیون را بررسی کنید، سپس تصمیم بگیرید.

سایز تلویزیون را انتخاب کنید

در گذشته، مبل خانواده تعیین می‌کرد که سایز تلویزیون چقدر باشد اما تلویزیون‌های امروزی تمام این قوانین را تغییر داده‌اند. درواقع، اغلب متخصصان بر این باورند که هرچه سایز تلویزیون بزرگتر باشد، بهتر است. این روزها تلویزیون‌ها نه‌تنها ازنظر تصویر، بلکه ازنظر طراحی نیز شگفت‌انگیز هستند. آن‌ها باریک و بسیار زیبا طراحی شده‌اند و به همین دلیل نیز سایز بزرگتر آن‌ها می‌تواند زیبایی فوق‌العاده‌ای به خانه ببخشد. اگر تلویزیون کوچک بخرید، پشیمان خواهید شد. در این مقاله برای شما راهنمایی برای انتخاب سایز مناسب تلویزیون نوشته شده است.

مردی در حال کار با تلویزیون با پیرهن قرمز

در مورد OLED یا LED بودن آن تصمیم بگیرید

هم OLED و هم LED عالی هستند. بااین‌حال، اگرچه OLED گران‌تر است اما بهترین تکنولوژی تصویر را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، اگرچه OLED ازلحاظ کیفیت تصویر همیشه برنده است اما یک تلویزیون LED 4K خوب نیز می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را از تماشای تلویزیون فراهم کند. همچنین، لازم است بدانید که تلویزیون‌های LED 4K ارزان‌تر از تلویزیون‌های OLED هستند و شما می‌توانید با خرید تلویزیون LED 4K مبلغی را برای سیستم صوتی کنار بگذارید.

وضوح تصویر تلویزیون را انتخاب کنید

تلویزیون 4K بخرید. نکته مهم این است که هرچه پیکسل‌های صفحه‌نمایش بیشتر باشد بهتر است. تلویزیون 4K، شش میلیون پیکسل بیشتر از تلویزیون‌های HD معمولی دارد. همچنین، لازم است بدانید تلویزیون 4K و Ultra HD با یکدیگر یکسان هستند و هر دو به‌وضوح صفحه‌نمایش و تعداد پیکسل‌های روی صفحه‌نمایش اشاره می‌کنند. هرچه تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش بیشتر باشد، تصویر بهتر، واضح‌تر و واقعی‌تر است. بنابراین، وضوح بالاتر صفحه‌نمایش می‌تواند تجربه بهتری را از تماشای تلویزیون برای شما فراهم کند.

سری 8 تلویزیون ایکس ویژن یکی از باکیفیت‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار است که در سایزهای 55 / 43 / 49 / 50 اینچ در دسترس است. اگر به‌دنبال اطلاعات در مورد قیمت و گارانتی انواع مدل این تلویزیون ال ای دی هستید می‌توانید سوالات خود را از نمایندگی بپرسید.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند را در نظر بگیرید

این روزها تلویزیون ‌های هوشمند تقریبا استاندارد هستند و این خیلی خوب است. تلویزیون هوشمند به شما امکان می‌دهند از کنترل بی‌سیم لذت ببرید و بتوانید اپلیکیشن‌هایی مثل YouTube، Netflix و Amazon Prime Video را در تلویزیون خود اجرا کنید. در این صورت می‌توانید تقریبا هر محتوایی را در تلویزیون مشاهده کنید که از میان آن‌ها می‌توان به تمام ویدیوها، عکس‌ها و موسیقی‌های روی تلفن یا رایانه نیز اشاره کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید با تلویزیون خود محتواهای مختلفی را تماشا کنید تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشند.

به کابل‌ها و پورت‌های تلویزیون توجه کنید

کابل‌ها و پورت‌های تلویزیون می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. کابل‌های ضخیم‌تر از معمول تلویزیون که برای اتصال وسایل به یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند کابل‌های HDMI نام دارند. این کابل‌ها به درگاه‌های HDMI متصل می‌شوند. اگر پول زیادی را خرج خرید تلویزیون می‌کنید کابل باکیفیت این تضمین را برای شما به همراه دارد که بیشترین بهره را از تلویزیون خود می‌برید.

از سوی دیگر، لازم است روی تلویزیون، چهار پورت HDMI وجود داشته باشد. همچنین اگر تلویزیون 4K و Ultra HD انتخاب کرده‌اید اطمینان حاصل کنید که پورت‌های HDMI آن از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر این، برخی تلویزیون‌ها قابلیت اتصال ازطریق بلوتوث را نیز دارند که این امر به شما امکان می‌دهد در خانه راه بروید یا روی تختتان دراز بکشید و بدون مزاحمت برای دیگران به موسیقی یا برنامه دلخواه خود گوش دهید. همچنین، اگر مشکل شنوایی دارید لازم است بدانید برخی از هدفون‌ها دارای فناوری بهبود صدا برای شفاف‌تر کردن صداها هستند.

گارانتی تلویزیون را فراموش نکنید

هنگامی‌که از یک نمایندگی مجاز خرید می‌کنید تلویزیون جدید با یک ضمانت‌نامه به شما تحویل داده می‌شود. از سوی دیگر، بیشتر تولیدکنندگان تلویزیون در سراسر کشور دارای مراکز مجاز خدمات هستند که در صورت ایجاد مشکل در دستگاه می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید. بنابراین، مهم است که در هنگام خرید تلویزیون به وجود گارانتی توجه کنید تا درصورتی‌که مشکلی برای دستگاه اتفاق افتاد بتوانید دستگاه را به‌راحتی تعویض یا تعمیر کنید.

درنهایت، خرید تلویزیون جدید تقریبا مانند یک سرمایه‌گذاری است و مهم است آن را از فروشگاهی قابل‌اعتماد خریداری کنید. از سوی دیگر، نکاتی که در این مقاله مطرح شد را در هنگام انتخاب تلویزیون به یاد داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین تلویزیون را برای خانه خود انتخاب کنید. در این صورت، می‌توانید اطمینان پیدا کنید که سال‌ها از این دستگاه در خانه استفاده خواهید کرد و هرگز از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

نویسنده: مینا معین اسلام

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده