نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

میکروفون بویا m1 یک میکروفون اقتصادی مناسب تولید محتوا

بی‌تردید صدا یکی از مهم‌ترین عناصر تولید محتوای ویدیویی و پادکست به شمار می‌رود و هر شخصی که تولید محتوای ویدیویی و پادکست انجام داده باشد با چالش‌های مختلفی مواجه شده است.

درواقع اهمیت صدا اگر به اندازه کیفیت محتوا نباشد، قطعا کمتر از آن هم نیست.

صدای ضعیف می‌تواند یک محتوای ویدیویی را خراب کند. شنیدن صدای باکیفیت در فیلم، پادکست و بازی‌ اهمیت زیادی دارد؛ چرا که صدای شما یک محتوا را برای مخاطب جذاب و به یادماندنی می‌کند.

صدا می‌تواند بر ذهن مخاطب و اطلاعاتی که در زمینه‌های مختلف از یک ویدیو و پادکست دریافت می‌کند، تاثیر بگذارد. اما چطور می‌توانیم محتوایی با صدای واضح و رسا تولید کنیم؟

تجهیزاتی مانند گوشی موبایل و دوربین فیلمبرداری همه یک میکروفن برای ضبط صدا دارند ولی ضبط صدا با آن‌ها کیفیت ندارد، مخصوصا وقتی نور و صحنه را را برای محتوای ویدیویی حاضر می‌کنید از این تجهیزات فاصله می‌گیرید. قطعا با فاصله گرفتن از میکروفن موبایل و دوربین موقع ضبط، صدای شما ضعیف می‌شود و مجبورید فریاد بزنید تا دیالوگ‌های شما شنیده شوند. اینجاست که میکروفن مانند یک ناجی وارد میدان می‌شود!

انتخاب یک میکروفن مناسب برای افراد تازه‌کار چندان کار آسانی نیست. در حال حاضر برندهای مختلفی انواع میکروفن را در مدل‌های متنوع تولید می‌کنند. در این بازار کدام یک از آن‌ها بهتر از دیگری است؟ برای ابتدای کار چقدر هزینه برای خرید میکروفن منطقی است؟

در این مطلب می‌خواهیم درباره کسب درآمد از صدا و ویژگی‌های میکروفن بویا m1 صحبت کنیم.

اولین میکروفن از کجا آمد؟

عبارت میکروفن اولین بار در ذهن سر چارلز ویتستون مخترع تلگراف جرقه خورد. ویتستون اولین دانشمندی بود که تشخیص داد، صدا توسط امواج منتقل می‌شود. بعد از آن در سال 1876 میلادی الکساندار گراهام بل اولین میکروفن را در دنیا به نام خودش ثبت کرد.

اولین میکروفن الکساندر گراهام بل بر پایه آب بود و در تلفن‌ها کاربرد داشت. در همان سال امیل برلینر نیز اولین میکروفن کربنی جهان را اختراع کرد که از میکروفن بل بهتر بود و بل برای ارتقا تلفن‌هایش مجبور شد، میکروفن کربنی تهیه کند. این همه اتفاق همه در دهه قبل از 1900 میلادی رخ داده است، درست زمانی که هنوز خبری از دستگاه ضبط صدا و رادیو نبود!

 

کسب درآمد از صدا

بعد از  آن همه سال چه کسی فکر می‌کرد دنیا به سمتی برود که افراد با تولید محتوای صوتی و تصویری کسب درآمد کنند؟

ولاگر شدن و ساخت پادکست دو شغل پرطرفدار و جدید است که نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است، در ادامه می‌خواهیم درباره کسب درآمد از ولاگری و پادکست صحبت کنیم.

ولاگر کیست؟

درواقع ولاگر به شخصی می‌گویند که محتوای ویدیویی تولید می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد. ولاگرها معمولا موضوع مشخصی انتخاب می‌کنند. مثلا ویدیوهای آموزشی در زمینه شغلی خود منتشر می‌کنند و یا درباره تجربیاتشان به تولید محتوا می‌پردازند.

یوتیوب برای کسب درآمد دو شرط برای کاربران در نظر دارد: شرط اول این‌که 1000 نفر کانال یوتیوب شما را دنبال کنند و شرط دوم این‌که طی یک سال ویدیوهای شما حدود 4000 ساعت توسط کاربران یوتیوب دیده شود. بعد از آن یوتیوب در ازای دیده شدن ویدیوهای شما پول پرداخت می‌کند.

ساخت پادکست

پادکست یک فایل صوتی مانند رادیو است، کسانی که پادکست می‌سازند همانند ولاگرها یک موضوع خاص انتخاب می‌کنند و درباره آن در اپیزودهای مختلف صحبت می‌کنند و نیازی به حاضر شدن جلوی دوربین نیست. پادکست‌ را می‌توانید بر روی اپلیکیشن‌های پادکست مانند کست باکس و یا شنوتو قرار دهید. اگر بتوانید مخاطب‌ زیادی از طریق پادکست‌ جذب کنید، بعد از مدتی می‌توانید برای مشاغل مختلف تبلیغ انجام دهید.

برای مثال: شما درباره کتاب تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید با معرفی کتابفروشی‌های مختلف از آن‌ها هزینه تبلیغات دریافت کنید. راه دیگر این است که از طریق موضوعی که تولید محتوا می‌کنید، مشاوره دهید و کسب درآمد کنید.

اما برای ولاگری و ساخت پادکست چه تجهیزاتی لازم است؟

تقریبا شما به تجهیزات خارق‌العاده‌ای برای شروع نیاز ندارید، همین گوشی که در دست دارید به اضافه یک میکروفن خوب، برای شروع کافی است. مهم کیفیت نسبی محتوا و رسا بودن بیان و صدای شما است.

معرفی شرکت میکروفن بویا

یکی از معروف‌ترین برندهای تولید میکروفن در حال حاضر شرکت بویا است که در زمینه تولید میکروفن‌های دوربین‌های DSLR، دوربین‌های فیلمبرداری و میکروفن‌های صوتی به صورت تخصصی عمل می‌کند.

این شرکت سه اصل کیفیت، تحقیق و توسعه را در تولید و گسترش محصولاتش رعایت می‌کند. همچنین با استفاده از تجهیزات پیشرفته و چندین آزمایشگاه استاندارد بین‌المللی بر روی محصولاتش نظارت کامل دارد. یکی از پرفروش‌ترین میکروفن‌های بویا میکروفن‌های سری m1 بویاست.

مشخصات میکروفن بویا m1

میکروفون یقه‌ای بویا M1 یک میکروفن سیمی است و نیاز اکثر تولیدکنندگان محتوا را برطرف می‌کند. سیم 6 متری میکروفن بویا M1 یک مزیت بزرگ است؛ چرا که هنگام ضبط صدا و ویدیو محدودیت حرکتی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

از سوی دیگر این مدل از میکروفن روی یقه نصب می‌شود و چون نزدیک به دهان فرد است، صدا را هنگام ضبط به خوبی دریافت می‌کند.

در تجهیزات همراه میکروفن بویا یک گیره فلزی کوچک برای نصب روی لباس و یک فوم کاهش صدای باد قرار دارد. این گیره به‌راحتی روی لباس نصب می‌شود.

 

همچنین برای ثبات بیشتر میکروفن برای ضبط صدا، روی بخش کنترل میکروفن بویا M1 یک کلیپس نگهدارنده قرار دارد که می‌توانید آن را روی لباستان نصب دهید. این بخش از جنس فلز ساخته شده است و درون آن یک محفظه برای قرار دادن باتری LR44 وجود دارد.

روی بدنه بیرونی میکروفن نیز یک دکمه قرار دارد که انتخاب می‌کنید صدا با دوربین ضبط شود یا گوشی موبایل. وقتی میکروفن را به دوربین متصل کنید، میکروفن برای ضبط صدا از باتری LR44 استفاده می‌کند و زمانی که از گوشی موبایل استفاده کنید، باتری کارایی ندارد.

 

شرکت بویا همچنین برای اتصال میکروفن به گوشی‌هایی مانند اپل که جک سه و نیم میلی‌متری صدا ندارند، رابط‌هایی را تولید کرده که می‌توانید از آن برای اتصال میکروفن به گوشی استفاده کنید.

 

میکروفن های اولیه شرکت بویا

انواع میکروفن بویا m1

شرکت بویا، میکروفن بویا m1 را در سه مدل مختلف در بازار عرضه کرده است:

  1. میکروفن بویا m1 معمولی
  2. میکروفن بویا DM m1
  3. میکروفن بویا m1 پرو

این سه مدل چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

مدل معمولی میکروفن بویا M1 ارزان قیمت‌ترین مدل بویا m1 است، اما فرق مدل میکروفن بویا M1 DM با مدل معمولی در این است که دارای دو میکروفن برای ضبط صدا است. مدل میکروفن بویا M1 PRO جدیدترین نسخه این مدل است که با گوشی‌های آیفون و پرچم‌دار سازگاری بیش‌تری دارد. در مدل پرو می‌توانید هنگام ضبط صدا، هدفون به میکروفن متصل کنید و و هم‌زمان صدای ضبط شده را بشنوید. همچنین روی بدنه میکروفن یک دکمه قرار دارد که وظیفه آن کاهش حجم صدای در حال ضبط و کاهش دریافت حجم صدای محیط است.

 

طریقه تشخیص میکروفن بویا مدل BY-M1 اصل از فیک

روی جعبه میکروفن‌های بویا یک برچسب هولوگرام وجود دارد. برچسب را که جدا کنید، زیر آن بارکد نوشته شده است، با وارد کردن اعداد بارکد در سایت بویا اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص می‌شود.

نکته: میکروفن‌های بویا m1  فقط سه مدل دارد، بنابراین هرگونه میکروفن دیگر به اسم بویا با پسوند و پیشوند بویا M1 2021 و ... در سایت رسمی این شرکت وجود ندارد و فیک است.

بویا By-M1

6 ویژگی میکروفن بویا m1

میکروفن یقه‌ای بویا M1 یکی از پرطرفدارترین میکروفن‌های موجود در سایت نورنگار است، چرا؟

  1. کیفیت بالایی در ضبط صدا دارد.
  2. نویزهای محیط را تا حدودی دریافت می‌کند.
  3. قابلیت اتصال به انواع دوربین، لپ‌تاپ و گوشی موبایل را دارد.
  4. سیم 6 متری دارد و برای تنظیم صحنه با مشکل مواجه نخواهید شد.
  5. قیمت آن نسبت به امکاناتش مقرون به صرفه است.
  6. کالای اصل خریداری می‌کنید.

تنها صداست که می‌ماند!

در این مطلب باهم در مورد کسب درآمد از صدا و ویژگی‌های میکروفن بویا m1 صحبت کردیم. راستی شما برای تولید محتوا ایده‌ای دارید؟ اگر ایده‌ای دارید و و در ذهنتان جرقه تولید محتوا خورده، لحظه‌ای غفلت نکنید و همین امروز شروع کنید و صدایتان را به گوش دیگران برسانید. میکروفن بویا m1 یکی از بهترین میکروفن‌های موجود برای تولید محتوا است که می‌توانید با هزینه کم آن را تهیه کنید.

اگر قصد خرید کالاهای دیجیتال مانند میکروفن بویا را دارید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به محصولات فروشگاه نورنگار بیاندازید. در این فروشگاه جدیدترین کالاهای دیجیتال با ضمانت اصالت کالا در مدل‌ها و قیمت‌های متنوع موجود است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده