نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

کامل‌ترین تجهیزات استریم در فروشگاه اگزوگیم

شاید یک شب در حال دیدن برنامه‌ی یکی از استریمرهای دلخواه‌ی خود باشید و به این فکر به ذهن شما خطور کرده که "چه می‌شد اگر من هم یک استریمر می‌بودم؟"

این ایده به مرور سر کار یا کلاس در ذهن شما ریشه دوانده و اکنون مصمم شده‌اید اولین قدم‌ها را در راستای تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای بردارید.

ممکن است عدم آگاهی و آشنایی کافی در این زمینه شما را برای شروعِ کار مردد کند. اما نگران نباشید! فروشگاه اگزوگیم با کارشناسان مجرب خود آماده‌ی کمک و مشاوره به شما در این زمینه است. اما بیایید ابتدا به این سؤال اساسی بپردازیم: برای شروع استریم گیم به چه لوازمی نیاز است؟

اول از همه، مسئله‌ی اساسی استریمینگ به سخت‌افزار شما برمی‌گردد. آیا سیستم شما قدرت کافی را برای اجرای بازی و درکنار آن استریم کردن روی وب‌سایت‌های مختلف دارد؟ تنوع قطعات بسیار زیاد است و ممکن است، و اسمبل کردن یک سیستم می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما فروشگاه اگزو درکنار شماست و سیستم‌هایی آماده در انواع و اقسام بازه‌ی قیمتی با کارکردهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد.

به‌طور مثال سیستم‌ میان‌رده‌ای مانند اگزو پرفورمنس توانایی اجرای بازی‌های روز را با فریم و کیفیت بالا در رزولوشن 1080p داراست. ازطریق سرویس اگزوتیک می‌توانید در بخش اسمبل هوشمند وب‌سایت ما به شکلی آسان تمامی قطعات مورد نظرتان را انتخاب کنید تا متخصصان ما سیستم مورد نظر شما را اسمبل، تست و ارسال ‌کنند.

در قدم بعد، شما برای دسترسی به سایت‌های استریم نیاز به یک انکودر دارید؛ برنامه‌ای که از بازی شما (یا اگر وب‌کم دارید از خودتان) ویدیو ضبط کند و آن را روی پلتفرم‌های استریمینگ به اشتراک بگذارد. انکودرها به دو دسته‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

برای آغاز بهتر است از انکودرهای رایگانی مثل OBS استفاده کنید و سپس با افزایش درآمدتان می‌توانید کارت‌های کپچر پیشرفته‌ای خریداری کنید که درکنار امکانات بیشتری که ارائه می‌دهد،‌ بار پردازشی زیاد را از روی سیستم‌تان برمی‌دارد.

شایان ذکر است که کنسول‌بازها لزوما نیازی به انکودر جداگانه ندارند و می‌توانند مستقیما به وب‌سایت‌هایی مانند Twitch متصل شوند.

همیشه به یاد داشته باشید کیفیت صدای شما بسیار مهم‌تر از تصویرتان است. حتما پول کافی برای خرید یک میکروفون خوب کنار بگذارید، چرا که می‌تواند کیفیت برنامه‌ی شما را واقعا دگرگون کند. انواع مختلفی از میکروفون‌ها در بازار موجود هستند و در خرید، دقت داشته باشید در چه شرایطی برنامه ضبط می‌کنید و میکروفونی متناسب با آن شرایط تهیه کنید.

برای مثال اگر صدای شما از یک جهت می‌آید، خرید یک میکروفون شاتگان ایده‌ی مناسبی به نظر می‌رسد و در مقابل اگر قصد استریم موضوعاتی جز گیم دارید و بسیار جابه‌جا می‌شوید، سراغ میکروفون‌های کاردیویدی بروید. فروشگاه اگزو دست شما را برای انتخاب کالاهای متنوع بسته به نیاز، سلیقه و بودجه‌تان باز خواهد گذاشت.

اکسسوری‌های مربوط‌به میکروفون نیز باید اولویت بالایی در فهرست خرید شما داشته باشند. عموم میکروفون‌ها با یک پایه می‌آیند ولی برای ستاپ‌های پیشرفته‌تر، خرید استندهای متحرک جزو ملزومات است. فیلتر ضد نویز را نیز فراموش نکنید چرا که کیفیت صدای شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. میکروفون‌ها و تمام لوازم مورد نیاز آن‌ را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر در فروشگاه اگزو خواهید یافت.

برای مثال یک فیلتر ضد نویز میکروفون می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این فیلتر باعث جلوگیری از رسیدن صداهای محیطی اضافه یا افزایش شدید فرکانس صدا بر اثر برخورد میکروفون با اشیاء مختلف می‌شود. برخی میکروفون‌ها خود این وسیله را دارند و نیازی به خرید جداگانه‌ی آن نیست.

نینجا استریمر بازی فورتنایت در کنار میز استریم

خرید وب‌کم به شکل کلی اجباری نیست و بسیاری از استریمرهای موفق بدون پخش تصویر از خود به کارشان ادامه می‌دهند. اما اگر به‌دنبال وب‌کم هستید، مدل‌های متنوع و ارزان‌قیمتی نیز وجود دارند که می‌توانند کیفیت تصویر با رزولوشن 1080p نیز به شما بدهند.

می‌توان گفت جای‌گیری صحیح وب‌کم و زاویه‌ی دیدی که به شما می‌دهد حتی از کیفیت لنز نیز مهم‌تر است. برای مثال یک وب کم با میدان دید 85 درجه‌ای، قابلیت چرخش 360 درجه که اجازه‌ی انعطاف زیادی به شما می‌دهد و توانایی ضبط ویدیو با زولوشن 2K انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌تواند نیاز شما را تا سال‌ها تأمین کند. همچنین، خوب است مبلغی را برای خرید یک پایه‌ی دوربین یا وب‌کم مناسب و با کیفیت کنار بگذارید.

استریم‌هایِ ابتدایی شما از نظر بصری و قابلیت‌ها ساده خواهد بود اما احتمالا در آینده نیاز خواهید داشت دسترسی فوری به طرح‌های گرافیکی و سیستم‌های مختلف داشته باشید. در چنین شرایطی داشتن یک Stream Deck برای کنترل ضبط، طرح‌های گرافیکی و کارهای مختلف دیگر می‌تواند کمک‌حال شما باشد.

کنترلرهایی هستند که می‌توانند دارای چندین کلید با قابلیت شخصی‌سازی و فرمان‌دهی به تک تک دکمه‌ها برای انجام دستورها در حین استریم باشند؛ از باز کردن برنامه‌ها، کنترل صدا و سوئیچ کردن بین صحنه‌ها تا انجام چند عمل به شکل همزمان یا به‌صورت متوالی. فروش تجهیزات استریم در اگزوگیم.

تجهیزات لازم برای استریم پی سی

زیبایی‌شناسی فضای استریم را نیز همیشه مد نظر داشته باشید. قائدتا اتاقی تمیز و مرتب جذابیت بیشتری نسبت یک فضای کثیف و گرفته دارد! نورپردازی می‌تواند در این امر به شما کمک کند. از پنل‌های روشنایی قابل‌برنامه‌ریزی تا نوارهای RGB می‌توانند حال و هوای زیبایی به استریم شما بدهند.

برای مثال با گذاشتن یک پنل روشنایی هوشمند روی میز و شخصی‌سازیِ آن به شکل دلخواه درکنار کیبورد و موس نورپردازی شده با آر‌جی‌بی، زیبایی برنامه‌ی شما را دو چندان خواهد کرد.

حالا شما آماده‌ی شروع خود به سفر به دنیای استریمینگ هستید. به تلاش و پشتکارتان ادامه دهید. شاید روزی شما نیز به یکی از بزرگ‌ترین استریمرهای تاریخ تبدیل شوید. بی‌شک سؤالات بسیاری هنوز در ذهن شما مانده و شاید برای ادامه‌ی راه‌تان نیاز به راهنمایی داشته باشید.

ما در فروشگاه اگزو مفتخر هستیم مسیر شما را هموار کنیم و در این آینده‌ی هیجان‌انگیز پشتیبان شما باشیم. تمام تجهییزات و لوازم مورد نیاز برای استریم با گارانتی معتبر و قیمت مناسب در فروشگاه ما در اختیار شما خواهد بود. کافی‌ است سری به سایت اگزوگیم بزنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده