نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

گارانتی گوشی موبایل آکاموند

اگر به بازار خرید و فروش گوشی‌های هوشمند مراجعه کرده باشید حتماً واژه گارانتی گوشی به گوشتان خورده است و دیده‌اید گوشی‌هایی که دارای گارانتی معتبر مانند گارانتی آکاموند هستند قیمت بیشتری نسبت به گوشی‌های فاقد گارانتی دارند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب در مورد گارانتی گوشی موبایل، شرایط ابطال گارانتی، مدت زمان اعتبار ضمانت نامه و تمام مواردی که شامل گارانتی گوشی نمی‌شوند را به‌طور کامل برایتان شرح دهیم.

منظور از گارانتی گوشی موبایل چیست و شامل چه مواردی میشود؟

گارانتی گوشی یا ضمانت نامه، تعهد و قولی از طرف شرکت سازنده است که براساس آن، شرکتی که گوشی را در اختیار استفاده کننده گان قرار می‌دهد، این تضمین را به مشتریان می‌دهد که در صورت بروز نقص و مشکلاتی که به‌عنوان تقصیر سازنده تشخیص داده شود، گوشی موبایلی که خریداری کرده‌اند را تعمیر یا تعویض خواهد کرد. درواقع یک گوشی هوشمند باید همان‌طور که تبلیغ می‌شود کار کند و برای هدف کاربران مناسب باشد.

گارانتی گوشی موبایل چه مدت اعتبار دارد؟

تا پیش از تصویب طرح رجیستری، گوشی‌های دارای گارانتی‌های معتبر در ایران بسیار اندک بودند. اما پس از تصویب طرح رجیستری، شرکت‌ها و برندهای معتبر زیادی به‌منظور اعطای خدمات گارانتی به مشتریان در ایران به وجود آمدند. مدت زمان اعتبار گارانتی گوشی‌ها در ایران به‌طور میانگین می‌تواند در بازه 18 ماه باشد و در این بازه زمانی اگر گوشی موبایل شما دچار مشکلات سخت‌افزاری، ایرادات ساخت یا مشکلات مربوط‌به عملکرد شود باتوجه‌به ضمانت و گارانتی که دریافت کرده‌اید، شرکت‌ها موظف به تعمیر یا تعویض گوشی هستند، مگر اینکه تشخیص دهند که مقصر شما هستید یا گارانتی خود را به نحوی باطل کرده‌اید.

کدام برندها دارای گارانتی معتبر هستند؟

درواقع تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، پوکو و بسیاری از برندهای دیگر که توسط شرکت‌ها گارانتی می‌شوند دارای گارانتی اصلی و معتبر 18 ماهه هستند. به‌عبارتی دیگر اگر شما اقدام به خرید گوشی هوشمند سامسونگ یا شیائومی کنید در صورت داشتن ریجستر، این شرکت به‌عنوان فروشنده و وارد کننده رسمی گوشی‌های این برند به شما متعهد می‌شود تا 18 ماه پس از ثبت کردن گوشی در سامانه همتا، به شما خدمات گارانتی ارائه می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل سخت‌افزاری به تعمیر یا تعویض گوشی شما می‌پردازد.

برای دریافت گارانتی گوشی، چقدر هزینه لازم است؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که تمام گوشی‌های برندهای معتبر نظیر سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، پوکو و غیره به‌صورت کاملاً رایگان گارانتی می‌شوند و برای موارد تحت پوشش گارانتی، هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند.

آیا شرکتهای گارانتی کننده معتبر و اصلی گوشی در ایران وجود دارند؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، باتوجه‌به قوانین شدیدی که در چند سال اخیر درباره طرح رجیستری گوشی‌های هوشمند تصویب شده است، شرکت‌های معتبر زیادی مسئولیت گارانتی کردن گوشی‌های برندهای مختلف را بر عهده گرفته‌اند که یکی از معتبرترین شرکت‌های گارانتی گوشی موبایل، آکاموند است. این شرکت گارانتی گوشی سامسونگ، گارانتی گوشی شیائومی و چند برند معتبر دیگر در ایران را بر عهده دارد.

تفاوت گارانتی اصلی و شرکتی چیست؟

با اجرای طرح ریجستر کردن گوشی‌های هوشمند، قوانین و شرایط استفاده از سرویس‌های گارانتی در همه برندها یکسان شده است و هیچ تفاوتی میان گارانتی اصلی و گارانتی شرکتی گوشی وجود ندارد.

مواردی که شامل گارانتی گوشی نمیشوند عبارت‌اند از:

  • استفاده و نگه‌داری نادرست یا هرگونه عملکرد نامناسب یا تغییر شکل محصول
  • نقص در عملکرد به‌دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی غیر استاندار.
  • سرویس، تعمیر یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمجاز در خارج از مرکز خدمات گارانتی
  • شکستگی، اثرات ضربه یا مخدوش شدن نمایشگر و بدنه
  • تحریف یا دستکاری شماره سریال دستگاه (IMEI) روی کارت گارانتی یا در جعبه محصول
  • نصب هرگونه اپلیکیشن مخرب و غیرمجاز که موجب آسیب دیدن گوشی شود.
  • به‌روزرسانی کردن یا فلش کردن گوشی در مراکزی غیر از شرکت‌های تحت پوشش گارانتی
  • فراموش کردن رمز حساب گوگل یا حساب کاربری و قفل شدن گوشی
  • خرابی آداپتور، کابل و هندزفری داخل جعبه
  • باتری باد کرده
  • لکه‌های سفید یا سیاه روی نمایشگر که در اثر ضربه ظاهر می‌شوند.
  • آسیب ناشی از خیس شدن گوشی (گوشی‌های ضدآب نیز شامل گارانتی نمی‌شوند).
  • گم شدن یا دزدیده شدن گوشی
  • سوخته شدن پیکسل‌هایی از LCD

Samsung IMEI MEID and S/N

برای استفاده از گارانتی گوشی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای استفاده از سرویس‌های گارانتی زمانی‌که به مراکز مراجعه می‌کنید به همراه داشتن گوشی موبایل، کارتن گوشی و فاکتور خرید الزامی است. پس اگر گوشی موبایلتان دچار خرابی و مشکل شده است و مشکل شامل گارانتی می‌شود قبل از مراجعه به شرکت گارانتی کننده حتماً اطلاعات شخصی خود را از حافظه گوشی پاک کنید و فضای داخلی گوشی را خالی کنید.

لازم به ذکر است که ارائه رمز عبور اکانت گوگل برای تعمیر گوشی‌های اندرویدی و ارائه اپل آیدی برای تعمیر گوشی‌های اپل می‌تواند کار تکنسین را آسان کند. همچنین قبل از مراجعه به مراکز گارانتی مطمئن شوید که کد IMEI آسیبی ندیده و برچسب گارانتی AKamond که روی قاب گوشی چسبانده شده است صحیح است.

چه مواردی موجب ابطال کارت گارانتی میشوند؟

  • گم شدن کارتن گوشی
  • تمام شدن اعتبار گارانتی (در ایران گارانتی گوشی تا 18 ماه پس از فعالسازی گوشی در سامانه همتا اعتبار دارد).
  • مخدوش شدن کد IMEI

آکاموند وارد کننده رسمی گوشیهای شیائومی و سامسونگ

نحوه فعالسازی گارانتی گوشی شیائومی و گارانتی گوشی سامسونگ در ایران

بعد از فعالسازی گوشی همراه معمولاً اعتبار گارانتی گوشی نیز فعال می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی وارد شده توسط آکاموند کاملاً قانونی بوده و همراه‌با کد فعالسازی همتا برای رجیستری گوشی هستند. در کل برای فعال‌سازی گارانتی گوشی شیائومی کافی است کد IMEI که روی جعبه و کارت گارانتی گوشی درج شده است را در سایت و برنامه سامانه همتا وارد کنید یا با کد دستوری *7777# اقدام به ثبت و فعالسازی کارت گارانتی کنید. به محض فعالسازی گوشی شما در این سامانه، گارانتی شما نیز فعال می‌شود و اعتبار 18 ماهه ضمانت‌نامه از این تاریخ محاسبه می‌شود.

بهترین شرکت گارانتی گوشی سامسونگ در ایران کدام است؟

همان‌طور که شاهد هستید سامسونگ جزو برندهای پرطرفدار در بازار ایران است که گوشی‌های آن توسط شرکت‌های زیادی گارانتی می‌شود اما به‌طور کلی شرکت آکاموند از نظر میزان اعتبار شرکت، نوع خدمات گارانتی و مدت زمانی‌که گوشی را تحت گارانتی خود قرار می‌دهد توانسته است نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

بهترین شرکت گارانتی گوشی شیائومی در ایران کدام است؟

شیائومی این برند جدید و پرطرفدار، توسط مراکز معتبر زیادی گارانتی می‌شود اما از آنجایی که در ایران، اغلب برندهای تولید کننده موبایل‌های هوشمند نمایندگی مستقیم ندارند عده‌ای اقدام به تأسیس شرکت‌هایی کرده‌اند که گوشی‌های برندهای مختلف را گارانتی می‌کنند و در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهند و یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات اصلی این گوشی‌ها مراکز آکاموند است.

کلام پایانی

داشتن گارانتی گوشی به‌معنی عدم مشکل قانونی برای ریجستر کردن گوشی است و گوشی‌های دارای گارانتی معتبر در صورت بروز مشکلات سخت‌افزاری دارای ضمانت تعویض و تعمیر هستند.

برای استفاده کردن از گارانتی گوشی سامسونگ، گارانتی گوشی شیائومی و گارانتی گوشی‌های دیگر برندها می‌توانید به مرکز آکاموند مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده