پشت پردهی قهرمان چه شرکتی قرار دارد؟
زمانیکه فیلم سینمایی «قهرمان»، آخرین ساخته اصغر فرهادی، در جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود کرد، این سؤال مطرح شد که فیلم چه زمانی و چطور در ایران اکران خواهد شد؟
در حاشیه همان جشنواره، زمانیکه از سعید خانی، مدیر دفتر خانه فیلم و پخشکننده فیلم قهرمان در ایران، در رابطه با اکران این فیلم سؤال شد؛ او وعده داد که اکران فیلم قهرمان در پاییز اتفاق خواهد افتاد اما در آن زمان، مسئلهای که هنوز نامشخص بود چگونگی اکران این فیلم بود.
حالا که در روزهای آخر پاییز قرار داریم، فیلم قهرمان همانطور که سعید خانی وعده داد بود، چند وقتی است که اکران شده و روی پردهی سینما است اما شاید بد نباشد که در میانهی اکران این فیلم به دغدغهی چند ماه پیش برگردیم و ببینیم که قهرمان چطور به اکران در ایران رسید و در شرایطی که حامیان مالی جهانی آن آمازون، لاکی رد، ممنتو پیکچرز و... هستند، چه شرکتی در ایران از قهرمان حمایت کرده و آن را به پردههای سینما رسانده است؟
زمانیکه آمازون بهعنوان حامی مالی فیلم قهرمان در آمریکا معرفی شد، این دغدغه برای خبرنگاران حوزه سینما شکل گرفت که حالا برای اکران این فیلم در ایران، چه نامی کنار شرکتی مثل آمازون قرار خواهد گرفت؟ «داریا همراه پایتخت»، شرکتی که در حوزه فناوری مشغول است، با پیش قدم شدن برای حمایت مالی از قهرمان، این فیلم را به پردههای سینمای ایران رساند. با نگاهی دقیقتر به حامی مالی قهرمان، شرکتی را میبینیم که از سال ۱۳۹۷ در زمینه فناوری به خوبی کار کرده و شناخته شده است. این شرکت که حالا واردکننده رسمی گوشیهای موبایل سامسونگ در ایران است، وارد عرصه سینما شده و حمایت مالی خود را از فیلم قهرمان اعلام کرده است.
حمایت مالی شرکتهای بزرگ حوزه فناوری از عرصههایی مانند ورزش، هنر و... در سطح جهانی کاری معمول به حساب میآید اما شاید بتوان گفت که داریا یکی از اولین شرکتهای این حوزه، در ایران، بوده است که برای حمایت از هنر و ورزش پا پیش گذاشته و به گسترش این دو حوزه کمک کرده است. شاید همکاری حوزه فناوری و تکنولوژی با دیگر عرصههای فرهنگی را بتوان یک گام مثبت برای پیشرفت و توسعهی این بخشها دانست. امید است که مسیری که داریا همراه آن را شروع کرده و در مصاحبههای خود گفته است که ادامهاش خواهد داد، توسط شرکتهای دیگر نیز الگو قرار داده شود تا شاهد اثرات مثبت بیشتری از این پیوند باشیم.
پایان رپورتاژ آگهی/.