نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

کیس های محبوب و استاندارد MSI در دسترس کاربران ایرانی

شرکت تایوانی MSI را باید از تولیدکنندگان مجموعه کامل ابزارها و قطعات گیمینگ دانست.

خبر خوب برای کاربران و به‌خصوص گیمرهای ایرانی آن است که به‌زودی چهار مدل از بهترین کیس‌های گیمینگ این شرکت وارد بازار کشور می‌شوند؛ کیس‌های جذابی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کیس که محل قرارگیری قطعات سخت‌افزاری یک سیستم است را باید از مهم‌ترین قطعات و بخش‌های آن دانست. درواقع با استفاده از یک کیس خوب در عین افزایش زیبایی و بخشیدن جلوه‎ای نو و جذاب به میز کار یا بازی، می‌‎توان عملکرد سیستم را نیز به‌صورت قابل توجهی افزایش داد.

توجه ویژه به قابلیت‎‌‌های دفع گرمای تولید شده توسط قطعات از یک سو و ایجاد هماهنگی بین آن‌ها از سوی دیگر، دو ویژگی هستند که یک کیس کارآمد و رده بالا باید داشته باشد. حالا بحث را به سمت گیمینگ که ببریم، همیشه و همه بخش‌‎ها باید در حد اعلای خود به کار گرفته شوند و به همین دلیل باید یک کیس همه فن حریف با طراحی مهندسی رده بالا، اولین انتخاب هر کاربر و گیمر حرف‌ه‎ای باشد.

کیس MPG SEKIRA 500X – برنده جایزه طراحی سال 2020

ابتدا به سراغ یکی از خلاقانه‌ترین کیس های MSI یعنی MPG SEKIRA 500X برویم که مثل همیشه نوآوری MSI در طراحی محصولات سخت‌افزاری را می‌توان در این محصول نیز شاهد بود. MSI برای طراحی این کیس از تبر Perun، قدرتمندترین خدای Pantheon روم باستان الهام گرفته است. لبه‌های تراش خورده تیز در این کیس نمایانگر تیزی تبر Perun است و نمایی از قدرت این تبر را به نمایش می‌گذارد. به‌لطف فضای قابل‌توجه داخل کیس، SEKIRA 500X قادر است از مادربردهای با حداکثر اندازه E-ATX نیز پشتیبانی کند. برای بخش خنک‌کننده، MSI از فن های RGB در این کیس استفاده کرده که ازطریق Mystic Light قابل کنترل و شخصی‌سازی است. سقف کیس از فضای لازم برای نصب رادیاتور خنک‌کننده مایع با ابعاد ۳۶۰ میلی‌متر برخوردار است. به‌لطف سیستم براکت ماژولار در این بخش، نصب رادیاتور روی این کیس بسیار ساده‌تر شده است.

درکنار کیس یک در شفاف از جنس شیشه حرارت داده شده با ضخامت 4 میلی‌متر قرار گرفته که دارای سیستم دو لولایی برای باز و بسته شدن شدن است که مقاومت و نمای خوب از داخل کیس را ضمانت می‌کند. در جلوی کیس، طراحی بسیار زیبایی را شاهد هستیم جایی که بخش عمده آن دارای بافت برس خورده است، درحالی‌که بخش پائینی آن طراحی شفافی دارد و یک فن ۱۴۰ میلی‌متری RGB خودنمایی می‌کند. به‌طور کلی زیبایی و اصالت در طراحی کیس توام شده‌اند که مطمئنا می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

کیس MPG SEKIRA 100P – زیبایی درنهایت سادگی

اگرچه امروزه کیس‌های گیمینگ با ظاهرهای مدرن طرفداران زیادی دارند اما سادگی همان چیزی است که هیچگاه قدیمی نمی‌شود و با کمی سلیقه به خرج دادن می‎‌توان نهایت زیبایی را در فرمی ساده ایجاد کرد. کاری که MSI با MPG SEKIRA 100P به خوبی از عهده آن برآمده است. جایی که خبری از فن و نوارهای RGB کیس نیست و MSI ترجیح داده طراحی کلاسیک این کیس را کاملا حفظ کند. MSI در این کیس میدتاور از مواد بسیار باکیفیت استفاده کرده است. جلوی کیس دارای ظاهری ساده اما به‌لطف طرح برس خورده بسیار زیبا به نظر می‌رسد. و در سمت چپ آن یک در تماما شیشه‌ای قرار دارد که نمای کاملی را از داخل کیس ارائه می‌دهد.

کیس MPG SEKIRA 100P – زیبایی در نهایت سادگی

تمامی ورودی‌های هوا در این کیس مجهز به فیلترهای ضد گرد و غبار مغناطیسی هستند. MSI در جلوی این کیس از سه فن و در عقب یک فن را قرار داده که به خوبی تهویه کیس را مدیریت می‌کنند. SEKIRA 100P در سقف خود می‌تواند رادیاتور حداکثر ۲۴۰ میلی متری و در قسمت جلو رادیاتور حداکثر ۳۶۰ میلی متری را جا دهد و از مادربردهای E-ATX یا کوچک‌تر نیز پشتیبانی می‌کند.

MAG VAMPIRIC 010 – کیس گیمینگ جذاب MSI

برخلاف سری MPG کیس‌های MSI که ظاهر نسبتا ساده و کلاسیکی دارند، سری MAG بیشتر مناسب گیمرهایی هستند که طرفدار طراحی‌های بروز و مدرن هستند. موضوعی که در کیس MAG VAMPIRIC 010 می‌توان مشاهده کرد. در طراحی این کیس از ترکیب رنگ‌های مشکی و خاکستری استفاده شده و لبه های جلویی کیس در هر دو طرف به‌صورت خمیده تراشیده شده‌اند. از قسمت‌های جذاب این کیس می‌توان به میانه پنل جلویی کیس اشاره کرد، جایی که نوار RGB قابل آدرس دهی قرار گرفته و رخ جالبی به این کیس بخشیده است. فن‌های استفاده شده در VAMPIRIC 010 نیز از نوع ARGB هستند و می‌توانند با نرم‌افزار اختصاصی Mystic Light قابل شخصی‌سازی هستند.

از نظر پشتیبانی از خنک‌کننده مایع، VAMPIRIC 010 در براکت سقف خود می‌تواند رادیاتور 40 میلی متری را جای دهد. در جلوی این کیس نیز کاربران می‌توانند رادیاتور ۳۶۰ میلی متری را نصب کنند. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کیس نیز MSI از فیلترهای مگنتی در این مدل استفاده کرده که به آسانی قابل جداسازی و شستشو هستند. درکنار این کیس نیز در تماما شیشه‌ای با ضخامت ۴ میلی‌متر قرار گرفته و قطعات داخل کیس را به نمایش می‌گذارد.

MAG GUNGNIR 100P – به عظمت خدای اودین

MSI برای طراحی هر یک از کیس‌های خود معمولا یکی از اساطیر و خدایان باستان را الگو قرار می‌دهند و در مورد GUNGNIR 100P، نیزه گانگنیر، خدای اودین را الو قرار داده است. ابهت این کیس مثال زدنیست و به خوبی می‌تواند شخصیت افسانه‌ای که برای طراحی آن مد نظر داشته‌اند را مجسم کند. خصوصا حالت مثبتی بودن پنل جلویی که به یک لبه تیز منتهی می‌شود، به خوبی ما را یاد نیزه گانگنیر می‌اندازد. به‌لطف ابعاد بزرگ این کیس، در سقف آن امکان نصب یک رادیاتور ۳۶۰ میلی متری و در پنل جلویی امکان نصب رادیاتور 420 میلی متری وجود دارد. در بخش پشتیبانی از مادربرد نیز کاربران می‌توانند مادربردهای با حداکثر اندازه E-ATX را در این کیس نصب کنند.

MAG GUNGNIR 100P – به عظمت خدای اودین

پنل کناری کیس، یک تکه از جنس شیشه حرارت داده شده با ضخامت ۴ میلی‌متر است و برای نمایش نورپردازی قطعات داخل کیس ایده آل به نظر می‌رسد. از سازگاری با ایرکولرهای CPU توسط این کیس بگوئیم که قابلیت نصب ابرکولر با حداکثر ارتفاع ۱۷۰ میلی‌متری را دارا است. این کیس می‌تواند کارت گرافیک‌های با حداکثر طول ۴۰۰ میلی‌متر را در خود جای دهد. هر چهار کیس معرفی شده در این مطلب قرار است به‌زودی وارد بازار کشورمان شوند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده