نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

اکس اونیکس: اگر 10 سال پیش بیت کوین میخریدید امروز چقدر ثروت داشتید؟

رشد نرخ ارز دیجیتال از گذشته تاکنون چقدر بوده است؟ آیا این رشد صعودی بوده است؟

اگر با دنیای معاملات ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید می دانید که امروزه ارزهای مختلفی پدیدار شده‌اند که هر کدام با ارزش خاصی در سراسر دنیا به فروش می‌رسند. در سال 2008 بود که ارزی با نام بیت کوین به مردم سراسر دنیا معرفی شد. این ارز درواقع اولین ارز دیجیتال معرفی شده به شمار می رفت که با ورود خود توانست تحولات بسیاری را رقم بزند. در این مقاله که توسط صرافی آنلاین اکس اونیکس تهیه شده است به بررسی این موضوع می‌پردازیم که اگر 10 سال پیش بیت کوین می‌خریدید امروز چقدر ثروت داشتید.

به نقل از وبسایت اکس اونیکس این انقلاب را فردی به نام ساتوشی ناکاموتو برپا کرد و به این طریق توانست اقتصاد دانان بسیاری ملزم به بحث کردن درباره این ارز تازه پدید آمده کند. رشد و پیشرفت بیت کوین از آن زمان تاکنون سبب شده است تا امروزه شاهد روی کارآمدن ارزهای متنوع دیگری نیز باشیم زیرا این ارزها به‌عنوان نوعی پول امکان انجام معاملات مختلفی را مردم می‌دهند و می‌توان آن‌ها را نوعی سرمایه‌گذاری دانست. در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی این پول‌های تازه پدید آمده پرداخته و روند صعود یا نزول نرخ ارز دیجیتال را تشریح کنیم.

تفاوت ارزهای دیجیتال با پول واقعی

آیا تا به حال به تفاوت ارز دیجیتال با پول‌های واقعی فکر کرده اید؟ اینکه این ارزها دارای چه ماهیتی هستند. برخی ممکن است با خود فکر کنند که چنین ارزهایی به شکل سکه هستند اما باید بگویمم ارزهای دیجیتال نه سکه و نه اسکناس نبوده و بانک های خاصی نیز از آن‌ها حمایت نمی‌کند. این امر درواقع به این معنا است که ارزهای دیجیتال همانند دلار و دیگر پول‌های نیستند که توسط بانک های مرکزی پشتیبانی شوند. ارزهای دیجیتال دارای واحدهای کدنویسی خاصی هستند و همراه‌با تغییراتی که در زمینه طلا و نقره صورت می‌گیرد نرخ ارز دیجیتال دچار تغییر نمی‌شود. در ادامه به بررسی مزیت های ارز دیجیتال بر ارزهای واقعی خواهیم پرداخت.

مزیت های ارز دیجیتال

همان گونه که می دانید ارزهای واقعی دربرابر نوساناتی که در راستای طلا ، نقره و .. صورت می پذیرد دچار تغییر می‌شوند و تنها یک شوک کافی است تا وضعیت قیمت آن‌ها نیز تغییر کند اما این امر برای نرخ ارز دیجیتال صدق نمی‌کند و این ارزها دستخوش چنین تحولاتی قرار نمی گیرند. این گزینه به‌عنوان یک مزیت بارز می‌تواند شرایط بهتری را برای شما رقم بزند اما آیا براین اساس می‌توان گفت نرخ ارزها تغییر نخواهد کرد؟ خیر نرخ ارزدیجیتال نیز براساس مجموعه فرآیندهایی صعود یا نزول می‌کند و نمی توان این امر را نادیده گرفت.

فردی در حال دست زدن به سکه بیت کوین

مهم‌ترین ارزهای موجود در دنیا

با پیدایش بیت کوین و رشد بی نظیر آن هم‌اکنون شما شاهد پیدایش ارزهای بسیاری هستید که در این بخش به معرفی چند نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت. از مهم‌ترین ارزهای حال حاضر در دنیا می‌توان موارد زیر را نام برد که هر کدام ارزش خاص خود را داشته و به‌عنوان رقبای بیت کوین شناخته می‌شوند.

  • اتریوم
  • ریپل
  • کش
  • تتر
  • لایت کویین

این ارزها پس از بیت کوین وارد بازار شدند و هم‌اکنون در سطح بالایی مورد معامله قرار می‌گیرند اما باید بدانید نسبت به ارزهای واقعی تعداد محدودی از آن‌ها را می‌توان مشاهده کرد. محبوبیت چنین ارزهایی موجب شده است تا شرکت‌های بسیاری به چنین فضایی وارد شده و به حمایت و پشتیبانی از آن‌ها بپردازند. لازم به ذکر است این پشتیبانی ها تاثیرات بسیاری روی نرخ ارز دیجیتال دارد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

رشد نرخ ارز دیجیتال بیت کوین از سال 2009 تاکنون

حال که با بیت کوین و دیگر ارزهایی که امروزه در سراسر دنیا بسیار محبوب هستند آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی تاریخچه رشد نرخ ارز دیجیتال بیت کوین به‌عنوان یک ارز مهم و محبوب در سراسر دنیا بپردازیم. این ارز تنها یک پول معمولی نیست و به‌عنوان یک ابزار عالی جهت سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود.

اگر بخواهیم به بررسی نرخ ارز دیجیتال بیت کوین از زمان پیدایش تاکنون بپردازیم باید بگوییم این ارز در سالی که وارد بازار شد دارای قیمتی معادل 0.5 دلار بود اما طی تحولاتی که در راستای آن صورت پذیرفته است هم‌اکنون دارای نرخی در حدود 64000 دلار است. بله ! اگر 10 سال پیش شما یک میلیون ارز بیت کوین میخریدید الان 64 میلیارد دلار پول داشتید!

سکه بیتکوین روی سخت افزار ماینینگ

دلایل افزایش نرخ ارز دیجیتال به زبان اکس اونیکس

ما در بخش قبل به بررسی روند رشد نرخ ارز دیجیتال بیت کوین از سال 2010 تاکنون پرداختیم و این بررسی به ما نشان داد که شما با خرید این ارز در همان سال 2010 یعنی 10 سال پیش امروز می توانستید به‌عنوان یک فرد بسیار ثروتمند شناخته شوید اما دلایل این افزایش قیمت چیست؟ در پاسخ به این سؤال صرافی آنلاین اکس اونیکس می‌گوید که عوامل بسیاری می‌توانند نرخ ارزهای دیجیتال را دستخوش تغییر قرار دهند. بیت کوین ابتدا مسیر خود را با نرخی بسیار کم ارزش آغاز کرد درواقع می‌توان گفت این ارز در سال 2009 دارای ارزشی معادل صفر بود و این نرخ تا سال 2010 یعنی یک سال بعد به همین شکل ثابت ماند. تغییر نرخ این ارز زمانی اتفاق افتاد که به اولین صرافی جهت فروش ورود یافت.

نتیجه‌گیری

اگر شما 10 سال پیش بیت کوین می‌خریدید، به احتمال خیلی زیاد الان یک میلیاردر بودید. اما این موضوع نباید شما را وسوسه کند که بدون علم وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. توصیه ما این است که قبل از اینکه وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، آموزش ببینید. وبسایت‌هایی مثل اکس اونیکس (https://exonyx.ir) می‌توانند در این زمینه خیلی به شما کمک کنند.

منبع: www.exonyx.ir

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع اونیکس
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده