نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

چرا پاییز بهترین فصل سفر به کیش و قشم است؟

 کشور ایران جزیره‌های فراوانی دارد. جزایر ایرانی به دو بخش مسکونی و غیرمسکونی تقسیم شده‌اند. جزیره قشم و کیش دو تا از جزیره‌های مسکونی ایران است. این دو جزیره در قلب خلیج فارس واقع شده‌اند.

جزیره به خشکی و زمینی گفته می‌شود که اطراف آن را آب فراگرفته باشد. بیشتر جزایر ایران در خلیج فارس قرار گرفته‌اند. آب و هوای خلیج فارس استوایی و خشک است. همین نوع آب و هوا جزایر مسکونی خلیج را برای فصل‌های سرد سال مناسب گشت و گذار کرده است. فصل پاییز در جنوب ایران دمای هوا شباهت بسیاری به تابستان دارد.

پاییز در جزیره قشم

جزیره زیبای قشم در فصل پاییز هوایش خنک است. این جزیره در فصل خزان و برگ‌ریزان نسیم‌های خنکی دارد. نسیم خنک جزیره در کنار نور آفتاب که قشم را می‌پوشاند بسیار دلپذیر است. بومیان منطقه قشم بهترین زمان سفر به این جزیره را فصل پاییز معرفی می‌کنند.

باور بومیان بر این است که اگر می‌خواهید به شما در زمان سفر خوش بگذرد پاییز را برای مسافرت به قشم انتخاب کنید. این فصل خاطرات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

فصل پاییز دمای هوا افت بسیاری دارد. این افت هوا در جزیره قشم نیز به وفور به چشم می‌آید. لازم به ذکر است که گفته شود با پایین آمدن دمای هوا در قشم این جزیره همچنان پرحرارت است. گرم بودن این جزیره نیلگون خلیج فارس زندگی را در آن جریان داده است. هوای مطبوع قشم در زمانی که مناطق شمالی ایران سرما را تجربه خواهد کرد دلچسب است.

جزیره قشم در فصل پاییز و خزان هر سال مراسم‌های سنتی را برای اجرا دارد. یکی از جشن‌ها که ویژه فصل پاییز در قشم است جشنواره میگو است. جشن میگوی قشم معمولا در دهه آخر آبان شروع می‌شود. هم‌زمان با آغاز این نمایشگاه که ویژه قشم است نمایشگاه صنایع دستی جزیره قشم نیز در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

از این مراسم‌ها و جشنواره‌ها نیز که عبور کنیم جزیره قشم استان هرمزگان در فصل پاییز برنامه‌های موسیقی محلی نیز دارد. این برنامه‌های شاد بسیار سرگرم‌کننده هستند و می‌توانند ساعات خوشی را برای شما به همراه داشته باشند. جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره در خلیج فارس است.

جاباما در قشم

سایت جاباما دنیای اقامتگاه و سکونتگاه است. زمانی که قصد کردید به جزیره قشم سفر کنید سامانه جاباما برای اقامتگاه شما پیشنهادهای خوب و مناسبی دارد. این سایت یک مرجع بسیار عالی و غنی از سکونتگاه‌ها را در خود جای داده است. جاباما هر نوع سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

در این سایت شما انواع اقامتگاه مانند هتل، آپارتمان، سوئیت، بوم‌گردی و... را می‌توانید برای خود انتخاب کنید. وجود این سایت مشکلات و دردسرهای اقامتگاه را برای همه مرتفع و آسان خواهد کرد. یکی از مزیت‌های جاباما اطلاعاتی است که سایت در اختیار شما خواهد گذاشت. این اطلاعات از متراژ شروع خواهد شد. تمامی امکاناتی که یک اقامتگاه نیاز است که داشته باشد در سامانه جاباما آورده شده است. این اطلاعات کار شما را برای انتخاب گزینه مورد پسندتان راحت‌تر خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جاباما داشتن فهرست کاملی از اقامتگاه بوم گردی  قشم است که به شما حق انتخاب های متعددی می‌دهد.  اگر هم اهل ماندن در هتل هستید جاباما فهرست بلندبالایی از هتل‌ های قشم دارد.

پاییز در جزیره کیش

جزیره کیش در فصل پاییز آب و هوای کاملا بهاری دارد. فصل پاییز این جزیره بهاریست که دوباره متولد شده است. اگر برای مسافرت فصل پاییز جزیره کیش را انتخاب می‌کنید باید به شما گفته شود که بسیار خوش سلیقه هستید. ساحل جزیره کیش در فصل پاییز از تمامی فصول دیگر دیدنی‌تر و زیباتر می‌شود. شن‌های سفید ساحل کیش در پاییز جلوه و زیبایی بالایی دارد.

آفتاب ملایم در جزیره کیش در ماه‌های مهر، آبان و آذر شما را نخواهد سوزاند اما گرمای دلچسب و دلپذیری خواهد داشت. پاییز جزیره کیش با وجود ساحل شنی فواید بسیاری برای علاقه‌مندان به شنا دارد. دمای آب برای شنا مناسب است. شنا و آب‌تنی در کیش را نمی‌توانید با دریای خزر مقایسه کنید. آرامش آب‌های جنوب لذت شنا را صد چندان خواهد کرد.

نماد جزیره کیش سال‌هاست کشتی به  گل نشسته یونانی‌ها بوده است. برای دیدن این کشتی پاییز بسیار مناسب است. کلوپ‌های غواصی این امکان را برای شما فراهم خواهند کرد. غروب خورشید همیشه زیبا و دیدنی است. تصور کنید غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی یا با منظره این کشتی چقدر می‌تواند زیبا و جذاب باشد.

آب و هوای جزیره کیش گرم و خشک است. این آب و هوا از بیابان تاثیر گرفته است. آب و هوای مناطق جنوبی خلیج فارس مانند عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و قطر تاثیر زیادی در گرمای مطبوع پاییز در این جزیره داشته‌اند.

جزیره کیش

حالا که برای دیدن کشتی یونانی عازم شده‌اید بد نیست سری هم به ساحل کلبه هور بزنید. غربی‌ترین نقطه جزیره یک ساحل صخره‌ای دارد. این ساحل کلبه هور نام دارد. این ساحل صخره‌ای که به صورت دست‌نخورده باقی‌مانده است برای دیدن حرکت خرچنگ‌ها بسیار مناسب است. لنجی نیز در کنار این ساحل به گل نشسته است که خود منظره زیبایی را ساخته است. سفر به جزیره کیش در فصل پاییز بسیار به شما خوش خواهد گذشت.

جاباما در کیش

ردپای سامانه جاباما در جزیره کیش نیز دیده شده است. این سایت که سال‌هاست در زمینه اجاره اقامتگاه فعالیت دارد مرجع قابل اعتمادی برای اجاره ویلا و سوئیت در کیش محسوب می‌شود. کافیست یک جست و جوی کوچک در جاباما داشته باشید. ویلاهای زیبایی برای اقامت پیدا خواهید کرد. هر اقامتگاه که شما انتخاب کنید منظره زیبایی را برای خود دارد.

گاهی از پنجره هتل خود می‌توانید ساحل را ببینید. این امکان نیز وجود دارد که هتل، سوئیت، ویلا و... دید به جاذبه‌های گردشگری کیش داشته باشند. فضایی که اقامتگاه‌ها در آن قرار دارند نیز خود به تنهایی زیبا و دیدنی است.

 

خلیج فارس و تنگه هرمز

خلیج فارس به دلیل نزدیک بودن با خط استوا آب و هوای گرمی در تمامی فصول سال دارد. گرم‌ترین دما در این جزیره‌ها بالای پنجاه درجه سانتی‌گراد ثبت شده است. این دما در فصل پاییز متعادل‌تر و مطبوع‌تر خواهد بود. فصل پاییز در این دو جزیره تکرار یک تابستان در شهرهای دیگر ایران است. پاییز در نیمه جنوبی ایران با نیمه شمالی کاملا متفاوت است. جزایر خلیج فارس و شهرهای جنوبی مانند بوشهر، اهواز، بندرعباس، قشم، کیش و... پاییز کاملا ملایمی دارند. این مناطق برای سفرهای پاییزی کاملا مناسب هستند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده