نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

ویژگی های یک خنک کننده کامپیوتر با کیفیت از زبان جالبو

انتخاب یک خنک کننده مناسب برای جلوگیری از هرگونه آسیب به اجزا داخلی و اختلال در عملکرد سیستم کامپیوتر، ضروری است.

خنک کننده کامپیوتر به این دلیل طراحی شده که گرمای حاصل از فعالیت سی پی یو و سایر اجزای داخلی سیستم را دفع کند؛ پس باید با دقت کامل و باتوجه‌به جزئیات، یک خنک کننده باکیفیت برای سیستم انتخاب کرد. اگر هنوز نمی‌دانید چه خنک‌کننده‌ای برای کامپیوتر خود انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های یک خنک‌کننده‌ی باکیفیت را بررسی کنیم.

ویژگی‌های بهترین خنک‌کننده

پردازنده کامپیوتر، یکی از مهم‌ترین اجزای داخلی سیستم است و برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشد، باید مطمئن شوید که خیلی داغ نشود. در صورتی که خنک کننده مناسب برای سیستم خود انتخاب کنید، مطمئن خواهید بود که دمای سیستم شما، همیشه متعادل خواهد بود.

خنک کننده هوایی یا خنک کننده آبی؟

هنگام انتخاب خنک کننده برای کامپیوتر، این سؤال وجود دارد که خنک کننده هوایی بهتر است یا خنک کننده آبی؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. خنک کننده های آبی پیشرفته‌تر هستند و تنظیمات آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند دمای بهتری را برای سیستم فراهم کنند؛ از طرف دیگر نسبت به خنک کننده هوایی، صدای کمتری دارند. نکته‌ای که در خصوص خنک‌کننده‌های آبی وجود دارد این است که باتوجه‌به خطر نشت آب و آسیب به قطعات، به دقت زیادی در نگه‌داری نیاز دارند. قیمت بالای آن‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منفی این خنک‌کننده‌ها است. از طرف دیگر خنک‌کننده‌های هوایی، با وجود خنک‌کنندگی کمتر نسبت به مدل آبی، نیاز به تعمیر و نگه‌داری خاصی ندارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است. در صورتی که از سیستم کامپیوتر خود برای کارهای معمولی و روزانه استفاده می‌کنید، خنک کننده هوایی یک گزینه معقول است.

سوکت CPU

با اینکه خنک‌کننده‌های سی‌پی‌یو به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که با اکثر سوکت‌های آن سازگاری داشته باشند، اما گاهی برخی از خنک‌کننده‌ها، صرفا با سوکت‌هایی خاص سازگاری دارند. بنابراین مطمئن شوید خنک‌کننده‌ای که انتخاب کرده‌اید با پردازنده سیستم شما سازگار باشد.

بودجه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مد نظر قرار دهید، بودجه است. هنگام خرید خنک کننده کامپیوتر، در نظر بگیرید که سلامت سیستم و به‌خصوص CPU کامپیوتر شما به این قطعه وابسته است و باید بودجه مناسبی را برای آن کنار بگذارید. یک قانون کلی که در رابطه با سی پی یو و خنک کننده وجود دارد، این است که هرچه CPU قدرتمندتری برای سیستم خود انتخاب کرده باشید، گرمای بیشتری تولید می‌کند و به یک خنک‌کننده بهتر نیاز دارید. باتوجه‌به نکته قبل، اگر قصد اورکلاک کردن پردازنده کامپیوتر خود را دارید، باید درکنار آن بودجه‌ای برای ارتقاء خنک‌کننده نیز در نظر بگیرید.

اگر در حال آماده‌سازی سیستم کامپیوتری برای کارهای ساده و روزمره هستید، یک خنک‌کننده میان‌رده برای سیستم شما کافی است. نکته اصلی این است که اگر به بودجه اهمیت می‌دهید و استفاده شما از سیستم به شکلی نیست که نیاز به خنک‌کننده‌ای قوی و گران داشته باشید، با خرید یک خنک‌کننده رده بالا، هزینه‌های خود را افزایش ندهید.

جای‌گیری مناسب در سیستم

سازگاری خنک‌کننده در سیستم و جاگیری مناسب آن را باید از دو جنبه ارتفاع و حجم خنک‌کننده، مورد بررسی قرار بدهید. برخی از خنک‌کننده‌ها آنقدر بلند هستند که در کیس قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین پیش از خرید خنک‌کننده، ارتفاع آن را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که داخل کیس قرار می‌گیرد. از طرف دیگر بیشتر خنک کننده های هوایی قوی و پیشرفته، به‌دلیل حجیم بودن ممکن است مشکلاتی را در سیستم ایجاد کنند. حتما پیش از خرید به حجم آن نیز دقت کنید و بررسی کنید که با سایر قطعات سیستم کامپیوتر شما تداخل نداشته باشد.

نکته‌ای که درخصوص خنک‌کننده آبی وجود دارد این است که در این خنک‌کننده‌ها، اندازه رادیاتور یک مسئله مهم است. با اینکه رادیاتورهای این نوع خنک‌کننده در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، ممکن است رادیاتور یک خنک‌کننده آبی در همه‌ی سیستم‌ها جا نشود. حتما پیش از خرید خنک کننده آبی، مشخصات و اندازه‌های کیس کامپیوتر خود را بررسی کنید و براساس آن خنک کننده آبی با اندازه‌ی رادیاتور مناسب را تهیه کنید.

صدا

برای بسیاری از افراد، کم صدا بودن کامپیوتر اهمیت زیادی دارد و یکی از پرصداترین اجزای کامپیوتر، خنک‌کننده است. اگر این موضوع برای شما نیز اهمیت دارد، باید به این نکته توجه کنید که خنک‌کننده‌ها با فن‌های بزرگ، معمولا کم صدا تر از خنک‌کننده‌هایی با فن‌های کوچک هستند.

خنک کننده با نورپردازی RGB

خرید بهترین خنک کننده کامپیوتر

خنک کننده کامپیوتر انواع مختلفی دارد و برندهای متعددی به تولید این قطعه پرداخته‌اند. خنک کننده ترمالتیک، خنک کننده پردازنده گرین و انواع خنک کننده کولرمستر از بهترین‌های موجود در بازار هستند. سوالی که وجود دارد این است که چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم خنک کننده اصل این برندها را تهیه می‌کنیم؟ بهترین راه‌حل این است که از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. در همین راستا، ما به شما فروشگاه جالبو را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه جالبو jalbo.net با سال‌ها فعالیت در زمینه لوازم دیجیتال، این امکان را فراهم کرده است که مشتریان از سراسر کشور به‌راحتی بتوانند تمامی لوازم خود را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مطمئن خریداری کنند. علاوه‌بر این موارد، جالبو ۷ روز ضمانت بازگشت کالا را نیز در نظر گرفته است تا در صورتی که کالای خریداری شده مشکلی داشته باشد مشتریان به‌راحتی بتوانند آن را مرجوع کنند. از طرف دیگر، این امکان برای شما وجود دارد که با دریافت مشاوره از تیم پشتیبانی این فروشگاه بهترین انتخاب را داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده