نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

آشنایی با سرورهای اختصاصی صباهاست

در صورتیکه وب سایت ما ترافیک روزانه بالایی دارد یا صاحب کسب و کاری بزرگ هستیم، برای افزایش امنیت، سرعت و آپ تایم وب سایت، بهترین گزینه خرید سرور اختصاصی است.

یکی از مزایای مهم سرور اختصاصی در اختیار داشتن منابع اختصاصی است. در سرور اختصاصی ما به تمام منابع از جمله رم، سی پی یو و فضای ذخیره‌سازی دسترسی داریم. علاوه‌بر اینها، بر کانفیگ نرم‌افزار‌ها نیز کنترل کامل خواهیم داشت.

در سرور اختصاصی، به‌دلیل آنکه سرور را با وب سایت دیگری به اشتراک نمی‌گذاریم، باعث بهبود در امنیت وب سایت و داده‌ها و اطلاعات مشتریان می‌شود. همچنین به‌دلیل دسترسی به منابع قوی تر، سرعت وب سایت افزایش می یابد که قطعاً در سئوی سایت و افزایش تعداد بازدید کنندگان و فروش نیز تأثیر بسزایی دارد.

هزینه سرور اختصاصی نسبت به سرور مجازی و هاست اشتراکی بیشتر است.

باتوجه‌به اینکه برای خرید سرور اختصاصی میبایست هزینه بیشتری را پرداخت نماییم، پیش از خرید سرور اختصاصی باید تمامی بررسی های لازم را با دقت انجام دهیم.

برای خرید سرور اختصاصی فاکتورهای زیر را در نظر بگیریم:

  • منابع سخت‌افزاری
  • آپ تایم
  • پهنای باند
  • کیفیت شبکه
  • پشتیبانی

پس از در نظرگرفتن همه موارد بالا با جست‌وجو در اینترنت می‌توانیم پلن های مختلف سرور اختصاصی شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ را در نظر بگیریم و مناسب‌ترین گزینه برای کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنیم.

علاوه‌بر بررسی پلن های مختلف شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ، بررسی نظرات مشتریان و سابقه شرکت مربوطه از فاکتورهای مهم در انتخاب ارائه‌دهنده هاستینگ مناسب است.

یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، صباهاست است. صباهاست با 15 سال سابقه در زمینه سرویس های میزبانی وب، مجموعه گسترده‌ای از وب سایت‌های سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی را میزبانی می‌کند.

از ویژگی‌های پلن های مختلف سرور اختصاصی ایران صباهاست می‌توان به ترافیک نامحدود با پورت ۱ تا ۱۰ گیگ، منابع اختصاصی، IP اختصاصی، دسترسی کامل به Root و امکان مجازی سازی اشاره کرد.

آپ تایم بالا و نزدیک به 100% از موارد مهمی است که میبایست در هنگام خرید سرور اختصاصی مورد توجه قرار گیرد. از دسترس خارج شدن وب سایت موجب کاهش در تعداد بازدید کنندگان و ضرر مالی برای ما خواهد بود.

صبا هاست اتصال لپ تاپ به سرور

همچنین باتوجه‌به اینکه در سرور اختصاصی مسئولیت نگه‌داری و رفع مشکلات پیش آمده مربوط‌به سرور به عهده خود ما خواهد بود، در صورتیکه دانش فنی کافی برای انجام این کار را نداریم، بهتر است در انتخاب شرکت هاستینگ این مورد را در نظر بگیریم.

در بعضی از شرکت‌ها همچون صباهاست امکان مدیریت سرور اختصاصی توسط کارشناسان شرکت ارائه‌دهنده وجود دارد.

ارائه پشتیبانی 24 ساعته و در ایام تعطیل از نکات مهمی است که در هنگام خرید سرور اختصاصی باید مورد توجه قرار دهیم. پاسخگویی شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ به سؤالات و مشکلات کاربران در ساعات مختلف روز و ایام مختلف هفته، باعث جلوگیری از بروز مشکلات و رفع آن‌ها در کمترین زمان ممکن می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، یکی از مواردی که در هنگام خرید سرور اختصاصی میبایست مورد توجه قرار گیرد، کیفیت شبکه است. کیفیت شبکه به موقعیت فیزیکی یا لوکیشن سرور ما بستگی دارد. بنابراین در هنگام خرید سرور اختصاصی باید دقت کنیم که سرورها در دیتاسنترهای معتبر داخلی و خارجی قرار داشته باشند.

در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، سرورهای صباهاست در بهترین دیتاسنترهای ایران و جهان از جمله، آسیاتک، مبین نت، هتزنر، redstation و OVH قرار دارند.

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید سرور اختصاصی میبایست مورد توجه قرار دهیم، موقعیت مکانی بازدید کنندگان است. برای مثال در صورتیکه اکثریت بازدید کنندگان ما در ایران هستند، سرور اختصاصی ایران به‌دلیل داشتن پینگ تایم پایین و داخلی بودن شبکه گزینه مناسبی است و نباید از سرورهای اختصاصی اروپا استفاده کنیم.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده