نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

ساختار بازار ارز دیجیتال با آرن کریپتو

همانند بازارهای دیگری که در آن‌ها ابزارهای پرداخت و معامله ای نظیر؛ سهام، ارز های فیاتی، سکه و ... معامله می‌شوند، در بازار ارز دیجیتال نیز انواع مختلفی از ارز های دیجیتال مانند؛ بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین، کاردانو، ریپل و بسیاری دیگر از رمز ارز های مختلف مورد مبادله و معامله قرار می‌گیرند.

سخت‌افزار ها و نرم‌افزار هایی نظیر؛ ASIC، GPU، FPGA ها و ... در مسیر استخراج ارزهای دیجیتال، توسط ماینر ها در شبکه‌ای از کامپیوترهای غیر متمرکز توزیع شده در سراسر سیستم، به کار گرفته می‌شوند. همچنین فرایندهای استخراج و نیز انجام معاملات تجاری و غیر تجاری در یک شبکه غیر متمرکز از دفترهای کل که بلاکچین نامیده می‌شوند، اجرا شده و بدین طریق سرمایه‌گذاران، تجار، خرده فروشان و بسیاری دیگر از کاربران الکترونیکی در این فضا به تعامل همتا به همتا و بدون واسطه با یکدیگر می پردازند. مجموعه همه این عناصر ذکر شده درنهایت ساختار بازار ارز دیجیتال را شکل داده‌اند.

توسعه بازار ارز دیجیتال

افزایش نیاز به بهره وری عملیاتی و شفافیت در سیستم‌های پرداخت مالی، افزایش تقاضا برای حواله ها در کشورهای در حال توسعه، افزایش امنیت داده ها و نیز افزایش سطوح بازاری از عوامل اصلی توسعه بازارهای کریپتوکارنسی محسوب می‌شوند. علاوه‌بر این، هزینه های بالای پیاده‌سازی و عدم آگاهی از ارز های رمزنگاری شده بین مردم کشورهای در حال توسعه، از جمله عواملی هستند که بر سر راه توسعه رمز ارزها قرار گرفته‌اند. افزون بر این، انتظار می‌رود که افزایش تقاضا برای ارزهای رمزنگاری شده در بین بانک ها و موسسات مالی و نیز حجم عظیم پتانسیل های به کار گرفته نشده در اقتصادهای نوظهور، فرصت های کلانی را برای سودآوری و گسترش بازار رمز ارز دیجیتالی، فراهم کنند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار بازار کریپتوکارنسی

بخش سخت‌افزاری به‌دلیل افزایش نیاز به ارتقا عملکرد های نرم‌افزاری و افزایش کارایی ابزارهای پرداخت مالی نظیر کیف پول‌های دیجیتال، سهم عمده‌ای از بازار رمز ارزهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده است. بااین‌حال انتظار می‌رود که بخش نرم‌افزاری در دوره پیش‌بینی بازار رمز ارز ، با سرعت بالایی رشد کنند، زیرا که مدیریت حجم عظیمی از داده های ایجاد شده برای بینش های معنی دار و تصمیمات آگاهانه را تسهیل می بخشند.

بیت کوین دیجیتال مارکتینگ

توسعه بازار ارز دیجیتال

چشم انداز بازار ارز های رمزنگاری شده در سال 2030

اندازه بازار جهانی ارز دیجیتال در سال 2020، در حدود 1.49 میلیارد دلار برآورد شده بود و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 این میزان به رقم 4.94 میلیارد دلار برسد که رشدی برابر 12.8% در حجم بازار ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

کریپتوکارنسی ها به‌عنوان ارزهای مجازی شناخته می‌شوند که تنها به‌صورت دیجیتالی وجود داشته و هیچ‌گونه مرجع صادر کننده یا تنظیم کننده مرکزی برای آن‌ها تعریف نشده است. این ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین برای تایید تراکنش ها استفاده می‌کنند. شبکه بلاک های نامتمرکز برای تایید تراکنش ها به بانک ها متکی نبوده و به‌عنوان یک سیستم همتا به همتا که کاربران را قادر به ارسال و دریافت پرداخت های الکترونیکی می‌کنند، به کار گرفته می‌شوند. بی تردید در دهه های آینده برای ورود به این بازار نیاز بیشتری به آموزش ارز دیجیتال و انواع معاملات مرتبط با آن احساس خواهد شد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده