نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

8 نکته درباره لوازم برقی که هر شخصی باید با آنها آشنا باشد

وضعیتی را تصور کنید که برای آشپزی عجله دارید و ناگهان آسیاب میکسر شما متوقف می‌شود یا مایکروفر برای پخت سریع غذا عمل نمی‌کند.

در این لحظه ممکن است احساس ناتوانی کنید و ندانید چه کار کنید. بهترین راه برای حل این مسئله، پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی است. قبل از اینکه لوازم برقی شما به مشکل دچار شوند از آن‌ها مراقبت کنید. لوازم خانگی زندگی راحتی را برای ما فراهم کرده‌اند. بنابراین، مراقبت از آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در ادامه با نکاتی در مورد لوازم برقی آشنا می‌شوید که هر خانم خانه‌دار باید با آن‌ها آشنا باشد.

  1. لوازم برقی را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز کردن لوازم خانگی اولین و مهم‌ترین نکته در نگهداری و مراقبت از این وسایل است. بنابراین، تمیز کردن منظم لوازم خانگی و حفظ آن‌ها در شرایط خوب، یکی از نکات ضروری در مورد لوازم برقی است. ازآنجایی‌که اکثر لوازم خانگی از قطعات فلزی ساخته شده‌اند مهم است پس از تمیز کردن این لوازم، آن‌ها را خشک کنید تا زنگ‌زدگی اتفاق نیفتد. برای اینکه لوازم خانگی کارایی بیشتری داشته باشند و در هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی شود نیاز به تمیز شدن مرتب دارند. برای مثال، لازم است کویل‌های یخچال، واشر یخچال، پنجره‌های کولرگازی، سرریز اجاق‌گاز، ماشین ظرفشویی و سایر موارد را به‌طور مرتب تمیز کنید.

  1. استفاده از لوازم برقی را به حداقل برسانید

مانند هر وسیله مکانیکی، استفاده زیاد از لوازم برقی با خطر بیشتر فرسودگی همراه است. حتی ایجاد تغییرات کوچک در نحوه استفاده از لوازم برقی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای مثال، درست زمانی که می‌خواهید غذا را در فر بگذارید آن را روشن کنید و به‌محض بیرون آوردن غذا از آن، فر را خاموش کنید. همچنین، قبل از باز کردن در یخچال، با فکر کردن به آنچه نیاز دارید دفعات باز و بسته کردن در یخچال را کاهش دهید.

کوتاه‌ترین زمان را برای استفاده از ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و خشک‌کن انتخاب کنید و لباس‌ها را به‌محض اتمام زمان شستشو یا خشک کردن، از دستگاه خارج کنید. از سوی دیگر، تلویزیون‌ها نیز طول عمر دارند و هرچقدر از آن‌ها کمتر استفاده شود عمر بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین، اگر تصمیم به خرید تلویزیون های ایکس ویژن دارید سری 8 آن گزینه بسیار خوبی است زیرا از کیفیت 4k برخوردار است و می‌توانید آن را با ابعاد 32، 43، 55 اینچ از نمایندگی با قیمت مناسب تهیه کنید.

تعمیر یخچان توسط یک تعمیرکار در کانه

  1. از لوازم برقی به‌طور مرتب نگهداری کنید

درست مانند خدمات مرتبط با نگهداری از خودرو و تعمیر آن، لوازم خانگی نیز برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند نیاز به نگهداری و تعمیر به‌موقع دارند. بنابراین، مهم است بررسی کنید که چه زمانی لازم است لوازم‌خانگی‌تان سرویس شود و به‌طور منظم وسایل برقی را سرویس کنید. همچنین، مهم است در هنگام مراجعه تعمیرکار به خانه، مدارک و صورتحساب‌های مرتبط با لوازم خانگی را آماده کنید تا کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام شوند. وسایلی مانند دستگاه تصفیه آب، کولر، یخچال و ماشین لباسشویی برای اینکه بتوانند کارایی مناسبی داشته باشند به نگهداری مداوم نیاز دارند.

  1. محدودیت‌ها را بشناسید

از محدودیت‌ها و شرایطی که لوازم خانگی بر روی آن‌ها تنظیم شده است آگاه باشید و سعی کنید به رعایت آن‌ها پایبند باشید. برای مثال، اگر ماشین لباسشویی شما فقط کیلوگرم لباس را تحمل می‌کند به این موضوع پایبند باشید و فقط تا این مقدار لباس در ماشین قرار دهید. بیش‌ازحد لباس در ماشین نریزید و فراتر از آن به دستگاه فشار نیاورید زیرا این کار ممکن است باعث نقص در موتور ماشین لباسشویی یا دیگر قسمت‌های آن شود.

به این فکر نکنید که قرار دادن لباس‌های اضافه در ماشین لباسشویی موجب صرفه‌جویی در آب، وقت و انرژی می‌شود. به‌طورکلی، خدمات تعمیر لوازم برقی زیاد است. بنابراین، بهتر است مراقب لوازم خانگی خود باشید.

  1. محدوده عملکرد لوازم خانگی را بشناسید

از عملکردهای استاندارد لوازم برقی خود آگاه باشید و کارهایی را با وسایل برقی خود انجام ندهید که برای آن‌ها طراحی نشده‌اند. انجام هرگونه کاری توسط لوازم خانگی که برای آن ساخته نشده است می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. بنابراین، سعی کنید با دقت بیشتری از لوازم برقی خود استفاده کنید.

  1. از اینکه خودتان لوازم برقی را تعمیر کنید خودداری کنید

اگرچه گاهی اوقات بسیار مشتاق هستیم که خودمان وسایل برقی منزل را تعمیر کنیم اما این کار مطمئنا ایده خوبی نیست. لوازم خانگی به‌خصوص لوازم اصلی مثل کولر، یخچال و ماشین لباسشویی باید توسط تعمیرکارهای متخصص تعمیر شوند تا آسیب بیشتری نبینند و ایمنی لازم را حفظ کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید از لوازم برقی منزل خود مراقبت بهتری داشته باشید در هنگام خرابی آن‌ها با تعمیرکار تماس بگیرید.

تعویض کیسه جاروبرقی

  1. فیلترها را به‌طور منظم تمیز یا تعویض کنید

سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع و همچنین، خشک‌کن لباس‌ها فیلترهایی دارند که هر چند وقت یک‌بار باید تمیز یا تعویض شوند. برخی از ماشین‌های ظرفشویی، یخ‌ساز یخچال و سایر لوازم خانگی نیز فیلترهای متحرکی دارند که لازم است برای عملکرد مناسب دستگاه، دائما تمیز شوند. جاروبرقی مخزن دار سامسونگ 2000 وات که یکی از بهترین جاروبرقی های برند سامسونگ موجود در بازار است نیز دارای فیلتر است که بعد از خرید این مدل با قیمت مناسب لازم است دستورالعمل تعویض فیلتر آن را به‌خوبی مطالعه کنید.

  1. مراقبت از لوازم برقی را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید

همه در خانه از لوازم برقی استفاده می‌کنند و به همین دلیل، مهم است که همه اعضای خانواده از نکات نگهداری و مراقبت از وسایل برقی آگاه باشند. بنابراین، نکاتی که در این مقاله آموختید را حتما به سایر اعضای خانواده نیز بیاموزید.

درنهایت، نگهداری از وسایل برقی و مراقبت از آن یک امر مداوم است و بنابراین، مهم است که برای کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض وسایل خانگی، از نکات مراقبت از وسایل برقی آگاه باشید و به رعایت آن‌ها پایبند بمانید. لوازم خانگی، سرمایه‌ای مهم و بخشی ارزشمند از وسایل خانه شما هستند. به همین دلیل، لازم است تا جایی که می‌توانید نکاتی که در این مقاله مطرح شد را برای حفظ کارایی و سلامت لوازم برقی رعایت کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده