نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵

ثبت شرکت با هزینه‌ی مقرون‌ به صرفه

ارزان‌ترین راه برای ثبت شرکت در ایران این است که متقاضیان با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها، تمامی مراحل تأسیس قانونی شرکت را خودشان طی کنند.

ولی اگر نیاز به استفاده از تجربیات افراد حرفه‌ای برای انجام این کار دارید، بهتر است به موسسات ثبتی مجاز مراجعه کنید. این موسسات با کمترین هزینه و زحمت، تمامی مراحل ثبت قانونی شرکت را به‌صورت مطمئن برای شما انجام می‌دهند. کارشناسان این مؤسسه‌ها با دریافت کارمزدی اندک همۀ مدارک شما را تنظیم می‌کنند و کلیۀ پیگیری‌های لازم را تا ثبت نهایی شرکت بر عهده می‌گیرند. در این مقاله، به معرفی ارزان‌ترین مؤسسه ثبت شرکت در کشور می‌پردازیم.

 

هزینه‌های ثبت شرکت ارزان

هزینه ثبت شرکت در ایران به نوع شرکت، میزان سرمایه اولیه و تعداد اعضا وابسته است. بیشتر این مبالغ به حساب ادارات دولتی واریز می‌شوند. تمبر سرمایه، پاکت مخصوص پستی مدارک، حق‌الثبت و آگهی روزنامه رسمی نرخ ثابتی در سراسر کشور دارند. اما حق‌الوکاله و آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نرخ مشخصی ندارند و بسته به انتخاب متقاضیان متفاوت خواهند بود. پایین‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران در مؤسسه آسان‌ثبت دریافت می‌شود. هزینه‌‌ی ثبت شرکت‌ تجاری سهامی خاص و با مسئولیت محدود در تهران و دیگر نقاط ایران به قرار زیر است: 

  • ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۰ در تهران: ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان (بیست و چهار میلیون ریال)
  • مجموع هزینه‌های تأسیس شرکت با مسئولیت محدود ارزان در دیگر نقاط ایران: ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان (شانزده میلیون ریال)
  • ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در سال ۱۴۰۰ در تهران: ۲.۰۵۰.۰۰۰ تومان (بیست میلیون و پانصد هزار ریال)
  • مجموع هزینه‌های تأسیس شرکت سهامی خاص ارزان در دیگر نقاط کشور: ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان (شانزده میلیون ریال)

این مبالغ بابت ورود اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، مشخص کردن موضوع فعالیت مجموعه، تنظیم اساسنامه، تدوین صورت‌جلسات هیئت موسسان و هیئت‌مدیره، نوشتن تقاضانامه، انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، پلمپ دفاتر و حق‌الوکاله برای مشاوره و پیگیری کارهای اداری از متقاضیان دریافت می‌شود.

 

مدت زمان تأسیس شرکت ارزان

ثبت قانونی شرکت حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. مراحل تأسیس شرکت در ایران باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آن‌ها می‌پردازند و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح بازمی‌گردانند. این روند قانونی پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی تأسیس شرکت به پایان می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت ندارد.

 

مراحل ثبت شرکت در موسسات ثبتی

  • تنظیم قرارداد با مؤسسه حقوقی
  • تهیه مدارک و مجوزهای مورد نیاز براساس نوع شرکت و فعالیت‌های آن
  • تکمیل و تنظیم نهایی مدارک و ارسال آن‌ها در پاکت مخصوص پستی به اداره ثبت شرکت‌ها
  • درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار
  • معرفی به سازمان امور مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

گفتنی است که تمامی پیگیری‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب بر عهده مؤسسه ثبتی است و کارشناسان این موسسات وظیفه دارند هر نوع نقصی در پرونده را به سرعت برطرف کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت قانونی شرکت

  • مدارک شناسایی تمامی اعضا (شناسنامه و کارت ملی)
  • اساس‌نامه با امضای تمام موسسان
  • شرکت‌نامه با امضای همه شرکا (تنها برای شرکت‌های با مسئولیت محدود)
  • تقاضانامه و اظهارنامه تأسیس شرکت
  • صورت‌جلسات مجمع عمومی و هیئت‌مدیره
  • اقرارنامه مدیران مبنی بر ممنوع نبودن فعالیت‌های تجاری آن‌ها و اقرارنامه بازرسان مبنی بر نداشتن نسبت فامیلی با اعضا
  • گواهی بانکی تأمین سرمایه اولیه
  • مجوز فعالیت از مراجع قانونی (در صورتی که فعالیت‌های مجموعه نیاز به دریافت مجوز دارد.)

گفتنی است که این مدارک باید در پاکت مخصوص پستی به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شوند. همچنین باید اشاره کرد که مؤسسه آسان‌ثبت کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها را برای تنظیم مستندات محاسبه می‌کند که مبلغی بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

 نوشته‌ی مرتبط: مدارک لازم برای ثبت قانونی برند

یک روش ارزان برای ثبت شرکت

در سال‌های اخیر، با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت در برخی موسسات ثبتی مجاز مثل آسان‌ثبت دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمامی مدارک مورد نیاز را می‌توان به‌صورت اینترنتی تکمیل کرد و مراحل دیگر کار را به شکلی ارزان به انجام رساند. نکته مهم دیگر، امکان تنظیم دقیق اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه و نیز امکان پرداخت یکجای تمام هزینه‌ها است. باید یادآوری کرد که محاسبه هزینه‌ها در سامانه آسان‌ثبت به‌صورت کاملاً شفاف و بسیار دقیق انجام می‌گیرد و رسید همۀ مبالغ پرداختی به‌صورت جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. چاپ آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار نیز که جزو مراحل قانونی تأسیس شرکت در ایران است در این سامانه به‌صورت یکپارچه با دیگر اقدامات انجام می‌شود.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده