نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

آموزش زبان انگلیسی با فیلم ؛ لذت یادگیری یعنی همین!

«یک قسمت دیگر ببینم بعد می‌روم و درس‌هایم را می‌خوانم.» این جمله‌ای است که خیلی از ما با عذاب وجدان کامل وقتی پای تماشای فیلم و سریال نشستیم؛ و کوهی از درس نخوانده هم روی میز منتظرمان است؛ به خودمان می‌گوییم.

خب برای کاهش عذاب وجدان و البته کم کردن ارتفاع آن کوه درس‌ها، می‌توانید از روش جذابی به نام آموزش زبان انگلیسی با فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید؛ روش جالبی که می‌تواند هم مهارت‌ها و دانش زبان انگلیسی‌تان را افزایش بدهد و هم باعث بشود که محض رضای خدا یک سریال و فیلم انگلیسی‌زبان هم از دیدتان پنهان نماند.

خب حالا چطور با تماشای فیلم انگلیسی یاد بگیریم؟ اصلا آموزش زبان انگلیسی با فیلم چه فوایدی دارد؟ خب لیست فیلم‌هایتان را آماده کنید که می‌خواهیم به دنیای هنر هفتم سفر کنیم و این وسط کمی هم زبان انگلیسی یاد بگیریم.

چرا آموزش زبان انگلیسی با فیلم مکمل خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

آشنایی با فرآیند گفتگو و رابطه‌ی موثر: انگلیسی‌زبان‌ها معتقدند که حروف و کلمات تنها از عهده‌ی برقراری 7 درصد از ارتباط‌هایشان برمی‌آیند. پس آن 93 درصد دیگر چه می‌شود؟ این 93 درصد ارتباط از طریق ارتباط چشمی، زبان بدن، نوع بیان کلمات، اصوات و... برقرار می‌شود. و از آنجایی که در میان کتاب‌ها همه‌چیز در معمولی‌ترین حالت ممکن است؛ وظیفه‌ی آموزش این نوع ارتباط انگلیسی به دوش فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی افتاده است. با سفر به دنیای فیلم‌هاست که می‌توانید معنای زبان بدن، چگونگی بیان درست یک جمله‌ی پرابهام و... یاد بگیرید و در کشور انگلیسی زبان تنها متکی به دانش کلامی زبان انگلیسی نباشید.

 

یک یادگیری عمیق و پیوسته: زمان کنکور یادتان هست؟ همان موقع که باید ساعت‌ها پشت میز می‌نشستیم و با فرمول‌های سخت و مفاهیم پیچیده سر و کله می‌زدیم؟ در آن شرایط حتی تماشای قدم‌روی پیاده‌نظام مورچه‌ها هم برایمان جذاب‌تر از درس خواندن بود. خبر خوب اینکه آموزش زبان انگلیسی با فیلم روش جذابی است که با کمکش می‌توانید هم ساعت‌های طولانی زبان انگلیسی یاد بگیرید؛ هم با کلمات جدید آشنا بشوید و هم دیگر دلتان برای آن مارش نظامی مورچه‌ها تنگ نشود.

در کنار این موضوع در یک فیلم و سریال شما می‌توانید با انبوهی از لغات مرتبط روبه‌رو بشوید. مثلا اگر فیلمی راجع به دعواهای یک دفتر حقوقی ببینید؛ احتمالا هزاران کلمه و دیالوگ در رابطه انواع پرونده‌ها و سیستم حقوقی و... می‌شنوید. که در مواقع عادی احتمال مطالعه و آشنایی با این کلمات را حالا حالاها به دست نمی‌آوردید. این موضوع باعث می‌شود شما کلمات را در جای درست یاد بگیرید و همین‌طور  در یک موضوع خاص حسابی مطالعه کنید. ضمن اینکه با سازوکار  قوانین و یا پیچیدگی‌های اداری در کشورهای دیگر و فرهنگ کار و مشارکت هم آشناتر می‌شوید.

آموزش جزییات ناگفتنی: تلفظ صحیح کلمات، آشنایی با لهجه‌های مختلف مثل لهجه‌های روستاهای انگلیسی در کنار یادگیری اصول بیان جملات پرسشی و خبری و چگونگی بالا و پایین بردن تن صدا و لهجه برای بیان بهتر عبارت‌ها از دیگر مزیت‌های آموزش زبان انگلیسی با فیلم است که نمی‌توانید به‌راحتی از خیرشان بگذرید.

برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم از کجا شروع کنیم؟ راهنمای انتخاب فیلم‌ها

  • به سراغ فیلم‌های متناسب با سطح زبان انگلیسی‌‌تان بروید؛ اگر در اول راه آموزش زبان انگلیسی با فیلم هستید؛ لازم نیست با ارباب حلقه‌ها فرآیند یادگیری را شروع کنید!
  • اگر مبتدی هستید، خوب است که از انیمیشن‌ انگلیسی مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی کمک بگیرید. اگر در آموزش زبان انگلیسی با فیلم کمی جلو رفتید، تماشای انواع سریال‌ها با موضوعات روزمره و فیلم‌های سینمایی ساده می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی کمکتان کند. و اگر هم حسابی در یادگیری زبان پیشرفت کردید و حالا دوست دارید موضوعات تخصصی‌تر را با انواع فیلم‌های سینمایی و ویدیوهای انگلیسی یاد بگیرید، خوب است که به سراغ انواع سخنرانی‌های معروف مثل TED یا مستندهای مختلف بروید.

 

یادگیری زبان با تماشای فیلم

  • از فیلم‌های مرتبط با علاقه‌هایتان برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم کمک بگیرید. اگر با دیدن چند قطره خون ساده حال و احوالتان به هم می‌ریزد؛ تماشای درام‌های پزشکی برای یادگیری زبان انگلیسی ایده‌ی چندان خوبی نیست.
  • فیلم‌هایی که دیدید یا می‌خواهید در آینده‌ی نزدیک به سراغشان بروید، در یک دفتر یادداشت کنید. به‌این‌ترتیب هر وقت که اراده کنید می‌توانید به سراغ آموزش زبان انگلیسی با فیلم بروید و دیگر وقتتان برای جستجوی فیلم مناسب به هدر نمی‌رود.
  • به سراغ فیلم‌ها و سریال‌های معروف‌تر بروید تا بتوانید با دوستداران و طرفداران این فیلم‌ها به زبان انگلیسی گفتگو کنید. همچنین تجربه ثابت کرده است هرقدر فیلم و سریالی معروف‌تر باشد، پیدا کردن زیرنویس انگلیسی آن‌هم آسان‌تر است.

چطور پیش برویم؟ راهنمای گام‌به‌گام آموزش زبان انگلیسی با فیلم

  • فیلم را تقسیم کنید؛ بهترین کار این است که اول فیلم را بدون زیرنویس ببینید؛ بعد زیرنویس انگلیسی را باز کنید و فیلم را به سه یا چهار قسمت تقسیم کرده هر بخش را با زیرنویس انگلیسی ببینید. به‌این‌ترتیب می‌توانید کلمات یا عبارت‌های مهمی که متوجه نمی‌شوید یا حس می‌کنید کاربردی است را بنویسید.
  • دیکشنری‌ها را به صف کنید: خب برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم باید معنای کلمات و عبارت‌های جدید را هم متوجه بشوید. پس حالا باید از دیکشنری کمک بگیرید و جایی بنویسید. بنابراین با این همه تلاشی که برای پیدا کردن معنای کلمات کردید؛ بعد از تماشای چندباره‌ی فیلم معنا و مفهوم کلمه‌ها و عبارت‌ها محکم به ذهنتان می‌چسبند!
  • وسط فیلم توقف داشته باشید: گاهی ممکن است عبارت‌های جالبی را وسط فیلم بشنوید، این‌طور وقت‌ها می‌توانید با خیال راحت فیلم را نگه‌دارید و بعد در قالب کاراکتر محبوبتان فرو بروید و همین عبارت را رو به کاراکتر فرضی مقابلتان بیان کنید. به این ترتیب به تدریج می‌توانید هزاران اصطلاح و عبارت را یاد بگیرید.
  • راجع به فیلم گفتگو کنید؛ بعد از اینکه چندین و چند بار فیلم را دیدید؛ برای بهتر شدن برنامه آموزش زبان انگلیسی با فیلم می‌توانید خلاصه‌ای از داستان فیلم را به انگلیسی یادداشت کنید. یا اینکه با سایر دوستانتان راجع به فیلم گفتگو کنید. و سایر مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان را هم تقویت کنید.

 

پاپکورن برای یادگیری

اپلیکیشن زبانشناس و  آموزش زبان انگلیسی با فیلم

پیدا کردن فیلم مناسب با زیرنویس هماهنگ از آن کارهای سخت دنیاست. تازه تصور کنید بعد از مصرف کردن حجم اینترنت وسط فیلم متوجه بشوید که این فیلم متناسب با سطح زبان شما نیست؛ یا اصلا ماجرای فیلم با آن چیزی که در خلاصه داستانش آمده است متفاوت است و اصلا در لیست فیلم‌های مورد علاقه شما هیچ جوری قرار نمی‌گیرد.

این‌طور وقت‌ها شاید یک رفیق فیلم دوست داشته باشید که بتواند در انتخاب فیلم کمکتان کند. اما با ماجرای فیلم متناسب با سطح و پیدا کردن زیرنویس انگلیسی هماهنگ چه می‌کنید؟

اپلیکیشن زبانشناس و بخش زوم این اپلیکیشن قهرمانان شما برای نجات از این وضعیت هستند.

زبانشناس اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که در آن می‌توانید به انواع کتاب‌های صوتی، دوره‌های آموزشی و ویدیوهای مختلف آموزش زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.

این وسط اگر بعد از خواندن این مطلب هوس آموزش زبان انگلیسی با فیلم به سرتان زد می‌توانید با خیال راحت به سراغ بخش زوم زبانشناس بروید. در این قسمت فیلم‌های مختلف بر اساس سطح زبان انگلیسی طبقه‌بندی شدند. و شما می‌توانید با کلیک روی هر فیلم، خلاصه داستان فیلم، لهجه‌ی فیلم، امتیاز فیلم در IMDB را ببینید. ضمن اینکه می‌توانید در جدول پایین نام فیلم ببینید که با تماشای این فیلم چه تعداد لغت جدید به گنجینه‌ی واژگانتان اضافه می‌شود. 

فرهنگ لغت آنلاین زبانشناس هم در طول تماشای فیلم در دسترستان است و می‌توانید با خیال راحت در هر قسمت از تماشای فیلم، پخش فیلم را متوقف کنید و لغت مورد نظرتان را جستجو کنید. بعد از تماشای ترجمه هم می‌توانید کلمه را در جعبه‌ی لایتنر هوشمند زبانشناس بگذارید تا در موارد بعدی به همراه سایر لغت‌ها این کلمه را هم مرور کنید وبا یادآوری به موقع کلمه، عبارت مورد نظر مستقیم برود و در حافظه‌ی بلند مدتتان بنشیند.

همین الان اپلیکیشن زبانشناس را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود اپلیکیشن زبانشناس

حرف آخر

این روزها که همه‌ی ما به‌ناچار مجبور به خانه‌نشینی‌های طولانی شدیم؛ تماشای فیلم می‌تواند راهی جالب و مؤثر برای فرار از روزمرگی باشد. حالا اگر کمی چاشنی آموزش هم به این تفریح اضافه شود؛ دیگر عالی است.

در این مطلب به بررسی آموزش زبان انگلیسی با فیلم پرداختیم و از چگونگی تماشای فیلم برای یادگیری مؤثر و نحوه انتخاب فیلم گفتیم.

در بخش پایانی هم به سراغ اپلیکیشن زبانشناس و بخش زوم رفتیم. اپلیکیشنی که می‌تواند به‌صورت کامل یادگیری زبان انگلیسی را از یک کار خسته‌کننده به تفریحی شیرین تبدیل کند و البته با دست پری از فیلم‌های روز می‌تواند تجربه‌ای جذاب از آموزش زبان انگلیسی با فیلم خلق کند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده