نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

مزایا و معایب شارژ کارتریج پرینتر به قلم آوندپرینتر

یکی از قطعاتی که در پرینترها نقش مهمی را بر عهده دارد، کارتریج است. کارتریج در اصل، منبع تأمین رنگ پرینتر است که جوهر یا تونر مورد نیاز برای چاپ، درون آن قرار می‌گیرد و پس از مدتی بر اساس نوع کارکرد به اتمام می‌رسد.

 

در این حالت عده‌ای از افراد شارژ کارتریج را انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر خرید آن را ترجیح می‌دهند. در این مطلب بر آن شدیم تا علاوه بر آشنایی با مزایای شارژ کارتریج و بررسی شارژ کارتریج  HP، شارژ کارتریج Canon و شارژ کارتریج سامسونگ ، معایب آن را نیز برای آن دسته از افرادی که به سلامت پرینتر خود بیشتر از هزینه کارتریج اهمیت می‌دهند، بیان کنیم.

زمان و شرایط مناسب برای شارژ کاتریج

زمان شارژ کارتریج بستگی به میزان استفاده شما از دستگاه دارد. کمرنگ شدن یا متوقف شدن روند چاپ و یا پیام هشدار از سوی دستگاه، نمایانگر بهترین زمان تعویض برای شارژ کارتریج است. از این رو هر وقت احساس کردید تونر در حال اتمام است، سریعاً به یک متخصص در این زمینه اطلاع داده تا اقدام به شارژ کارتریج نماید. اولین شرط لازم برای شارژ کارتریج، سالم بودن آن است، زیرا در صورت آسیب‌دیدگی قطعات یا فرسودگی آنها، امکان شارژ مجدد وجود ندارد مگر آنکه قطعات تعمیر و یا تعویض شوند. قطعاً کارتریج شارژ شده کیفیت کارتریج اورجینال را نخواهد داشت و در هر بار شارژ کردن کیفیت چاپ حدود 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

 نکات مهم در رابطه با شارژ کارتریج

  • در پرینترهای جوهرافشان، برای کسب نتیجه بهتر می‎توانید از کارتریج‌های قابل شارژ به جای شارژ کارتریج استفاده کنید. توجه داشته باشید که عدم استفاده از جوهر مناسب، می‌تواند اثرات مخربی بر هد دستگاه داشته باشد.
  • تعداد دفعات شارژ کارتریج‌ها بسته به اینکه کارتریج اصلی یا طرح باشد متفاوت می‌باشد. پرینترهای لیزری برخلاف پرینترهای جوهرافشان، محدودیت چندانی در تعداد دفعات شارژ کارتریج ندارند و در صورتی که از تونر باکیفیت استفاده شود، کیفیت چاپ تا حدود 90 درصد حفظ خواهد شد.
  • برخی مواقع برای کسب نتیجه بهتر در کیفیت چاپ، برخی از قطعات به هنگام شارژ کارتریج می‌بایست تعویض شوند. در این صورت از حرفه‌ای بودن تکنسین مربوطه اطمینان حاصل کنید.

 

شارژ کارتریج

مزایای شارژ کارتریج

امروزه پُر کردن مجدد کارتریج در مقایسه با خرید کارتریج رو به افزونی است، چراکه مزایای بسیاری داشته که مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  • مقرون‌به‌صرفه بودن:

شارژ مجدد کارتریج ارزان‌تر از خرید کارتریج است و این به معنای مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن آن است. یعنی می‌توانید برای مدت زمانی معادل 80 درصد از هزینه‌ها را نسبت به خرید کارتریج کاهش دهید. 

  • سازگاری با محیط زیست:

پس از اتمام کارتریج و دور ریختن آن، تونرهای باقیمانده در محل دفن زباله در هوا معلق می‌شوند و به محیط آسیب می‌رسانند که این امر با شارژ کارتریج از بین می‌رود. به همین دلیل می‌توان شارژ کارتریج را سازگار با محیط زیست دانست. از طرفی اگر هر فرد بخواهد به جای شارژ کارتریج، کارتریج جدیدی خریداری کند، با حجم عظیمی از مواد زائد در محل دفن زباله روبه‌رو خواهیم بود.

  • صرفه‌جویی در زمان:

با توجه به اینکه فرآیند پُر کردن مجدد کارتریج بسیار سریع انجام می‌شود، اما خرید کاتریج و پیدا کردن نمونه باکیفیت آن در بازار زمان‌بر است، همین امر موجب صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.

معایب شارژ کارتریج

بسیاری از افراد بر این باورند، کارتریج‌های اورجینال که از کیفیت بالایی برخودارند، پس از شارژ دوباره دیگر آن کیفیت را نخواهند داشت. این موضوع به دلیل تفاوت فرمولاسیون تونر یا جوهر اصلی با مواد موجود در بازار است. زیرا تونر اورجینالی که سازنده برای کارتریج‌ها استفاده می‌کند، به صورت جداگانه در بازار عرضه نمی‌شود. در واقع تونر یا جوهر مورد استفاده برای شارژ مجدد کارتریج، توسط تأمین‌کنندگان ثانویه انجام می‌گیرد و قطعاً درجه پایین‌تری نسبت به برند اورجینال دارد. از معایب شارژ کارتریج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تعداد برگه‌های قابل چاپ
  • چاپ برگه‌ها با کیفیت کمتر از قبل
  • خرابی هد دستگاه در کارتریج‌های جوهرافشان
  • استهلاک سریع قطعات پرینتر به دلیل ریزش تونر
  • نشت تونر به دلیل ایجاد ترک بر روی درزگیر‌های کارتریج
  • ایجاد اختلال در دستگاه و اعلان خطاهای پی‌درپی اتمام کارتریج پس از شارژ مجدد
  • ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد به دلیل ریزش تونر و معلق شدن مواد سمی در هوا مانند سلنیوم سولفید کادمیوم، مونواکسیدکربن، اکسید نیتروژن و ...

 

تعویض کارتریج لیزری

گاهی ممکن است به دلیل صرفه اقتصادی، به این فکر کنید که بهتر است کارتریج خود را مجدداً شارژ نمایید. اگرچه این امر مزایایی را به همراه دارد؛ اما متأسفانه در دراز مدت موجب آسیب به پرینتر شما خواهد شد و ممکن است هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کند. به هر حال آنچه که در شارژ کارتریج HP ، شارژ کارتریج Canon و شارژ کارتریج سامسونگ حائز اهمیت است، به موقع شارژ کردن آن است. اگر شما تصمیم به شارژ کارتریج خود دارید، بهتر است قبل از به اتمام رسیدن کامل تونر، نسبت به شارژ کارتریج اقدام کنید یا از خدمات شارژ کارتریج در محل استفاده کنید؛ زیرا عدم شارژ به موقع عواقب جدی‌تری را برای دستگاه به همراه خواهد داشت. 

سخن پایانی

در این مطلب علاوه بر بررسی زمان و شرایط مناسب برای شارژ کاتریج، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، به محض اطلاع از اتمام تونر کارتریج، می‌بایست نسبت به شارژ آن اقدام کرد. اگرچه قطعاً کارتریج شارژ شده کیفیت کارتریج اورجینال را نخواهد داشت و با هر بار شارژ، کیفیت چاپ تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما هم به دنبال دریافت بهترین خدمات شارژ کارتریج هستید، پیشنهاد می‌کنیم سرویس ارائه شده توسط شرکت ... را امتحان کنید.

پرسش‌های متداول

هر کارتریج چند بار قابلیت شارژ دارد؟

تعداد دفعات شارژ کارتریج‌ها بسته به اینکه کارتریج اصلی یا طرح باشد متفاوت می‌باشد.

آیا تونرهای موجود در بازار اورجینال هستند؟

تونر اورجینال تونری است که سازنده برای کارتریج‌ها استفاده می‌کند و هیچ کمپانی‌ای تونر خود را به صورت جداگانه در بازار عرضه نمی‌کند؛ در نتیجه تونر اورجینال در بازار وجود ندارد.

کیفیت چاپ در کارتریج‌های شارژ شده چقدر است؟

در صورتی که از تونر باکیفیت برای شارژ کارتریج استفاده شود، کیفیت چاپ تا حدود 90 درصد حفظ خواهد شد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده