نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

الکتریسیته، معجزه زندگی از تابان پارس

با کشف الکتریسیته توسط بشر، استفاده از ابزارهای مختلف برقی سرعت گرفت به طوریکه وابستگی بشر به آن روزبه‌روز بیشتر شد تا به امروزه که در صورت قطعی برق ما و اطرافیانمان به مشکل می‌خوریم.

اما مهم‌ترین کاربرد برق ایجاد روشنایی در خانه هاست، اما شاید خود نیکولا تسلا مخترع برق نیست نمس توانست حدس بزند روزی ابزارهای گوناگونی برای انتقال و استفاده از این اختراع، تولید و استفاده همگانی خواهد شد. در ادامه به بررسی 3 ابزار کاربری برای انتقال برق به منازلمان خواهیم پرداخت.

سینی کابل چیست؟

کابل کشی یا سیم کشی ساختمان ها به‌صورت روکار باعث می‌شود تا به هم ریختگی و پیچیدگی زیادی را به همراه داشته باشد. این مسئله مخصوصا در محیط های صنعتی و شرایطی که کابل های مخابراتی و فیبر نوری، کابل های اتاق سرور و شبکه‌ها کامپیوتری و لوله های برق کشی ساختمان ها در مسیرهای مختلف هدایت می‌شوند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به منظور ایجاد نظم بهتر با دسته‌بندی کابل ها و مشخص کردن مسیر هدایت و انتقال هر گروه از سیم ها از تجهیزاتی به نام سینی کابل استفاده می‌شود.

سینی کابل به سازه های فلزی یا پلاستیکی pvc گفته می‌شود که در مسیرهای انتقال سیم ها نصب شده و کابل ها در داخل آن‌ها قرار گرفته و در صورت لزوم با بست های مخصوص به کف سینی یا دیواره آن ثابت می‌شوند. این سینی ها باتوجه‌به محل استفاده و نصب آن‌ها و همچنین جنس کابل و شرایط محیطی و میزان نور و دما دارای تنوع بالایی هستند. باوجود تنوع بالا در این محصول، تمام انواع این تجهیزات باید دربرابر نم و رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی داشته و امکان تهویه و تبادل هوا را برای کابل ها به‌راحتی فراهم سازند.

بست کمربندی چیست؟

استفاده از تعداد زیاد از کابل ها در تابلوهای برق، راه اندازی شبک های کامپیوتری و موارد مشابه در شرایطی که دسته‌بندی به شیوه صحیح انجام نشود، به مرور مشکلات متعددی از قبیل پیچیدگی کابل ها و زمان بر شدن شناسایی آن‌ها را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل به منظور مدیریت بهتر و ایجاد نظم در چنین شرایطی از نوارهای بسیار مقاوم پلاستیکی یا فلزی استفاده می‌شود که اصطلاحا به آن‌ها بست کمربندی گفته می‌شود. بست کمربندی به نوارهایی از جنس پلاستیک بسیار مقاوم یا ورق های فلزی گفته می‌شود که دارای ضامن بوده و اغلب یکبار مصرف هستند.

منظور از یکبار مصرف بودن این بست ها، عدم افزایش اندازه حلقه آن‌ها پس از بسته شدن به دور کابل و لوله های باریک و موارد مشابه است و تنها می‌توان اندازه حلقه را کوچکتر کرد. به عبارت دیگر، پس از عبور نوار از ضامن، بست قفل شده و اندازه حلقه آن افزایش پیدا نخواهد کرد. این بست ها مقاومت بسیار بالایی داشته و به همین دلیل کاربرد بسیار بالایی در محیط های صنعتی و حتی منازل دارند.

بست کمربندی یک بار مصرف

بست کمربندی یک بار مصرف

اغلب بست های کمربندی پلاستیکی و فلزی دارای نوار دندانه دار و ضامن هستند که پس از بسته شدن امکان باز شدن مجدد آن‌ها وجود ندارد. به طوریکه برای اضافه شده کابل ها در داخل حلقه ای بست ها تنها را بریدن بست و استفاده از بست جدید است.

بست کمربندی بازشو

نقطه مقابل نوع یکبار مصرف، بست هایی هستند که می‌توان از آن‌ها چندین مرتبه استفاده کرد. این بست ها به بست کمربندی بازشو معروف بوده و باتوجه‌به چند بار مصرف بودنشان، از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند.

از دیگر انواع بست های کمربندی براساس ویژگی‌ها و همچنین مدل و برند تولید کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بست های دو قفل
  • بست سوپر قفل بدون دندانه
  • بست سوراخ دار
  • بست کمربندی yy تایوان
  • بست سفید لیبل دار
  • بست کمربندی لوله
  • بست کمربندی eco
  • بست کمربندی مکس
  • بست کمربندی mst
  • بست کمربندی ایرانی

 

اما یکی دیگر از ابداعات بشر، ایجاد وسایل لمسی در قرن 21 بود. این ابداع بسیاری از کارها را آسان کرد. یکی از این ابداعات اختراع کلید و پریز لمسی بود.

فواید کلید و پریز لمسی

- کلید و پریز لمسی علاوه‌بر شیوه ی لمس مستقیم پل ها می‌توانند توسط ریموت کنترل یا در خانه هوشمند، از روی مانیتور لمسی قابل دسترسی باشند.

- هیچ‌گونه تداخلی در کارکرد مناسب و هماهنگ انواع کلید لمسی های موجود در بازار با طیف گوناگون لامپ های رشته ای، مهتابی، فلورسنتی ، هالوژنی و ال ای دی وجود ندارد.

- نوع دیگری از کلید و پریز لمسی ، کلید های ترموستاتیکی هستند که قابلیت انتقال دمای محیط به پردازنده مرکزی سیستم جهت برنامه‌ریزی و نمایش دمای محیط را دارند. علاوه‌بر این کلیدهای لمسی ترموستاتیک، قابلیت هماهنگ شدن با انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی منزل را داشته و می‌توانند با کنترلی هوشمند تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

- در ساخت برخی از کلیدهای لمسی از نور LED تحت عنوان(night light) بهره‌گیری شده و موقعیت این LED ها در صفحه‌نمایش کلید در نظر گرفته شده است. هدف از قرار دادن این آپشن علاوه‌بر بحث زیبایی شناسی داشتن دید مناسب در تاریکی است.

ویژگی استفاده از کلیدهای لمسی

-جایگزینی با کلیدهای فعلی و سنتی شما با کلیدهای لمسی بدون هیچ‌گونه تخریب و تغییر

- دارای تنوع رنگهای مختلف شامل سفید، مشکی، بژ و رنگهای سفارشی بریا موارد تیراژ بالا

- قابلیت نصب آسان در قوطی کلیدهای موجود در بازار و سازگار با سیم کشی سنتی

- قابلیت کنترل توسط ریموت و تبلت ، موبایل و اینترنت، پیامک و ……

- قابلیت کنترل همزمان هرکلید لمسی با چهار ریموت در آن واحد

- سازگاری با ولتاژ ورودی بین ۸۰ تا ۲۴۰ ولت برای مناطق مختلف به‌صورت (مستقیم، متناوب)

- کاهش هزینه ها و افزایش زیبایی ظاهری در صورت جایگزین کردن کلیدهای لمسی سه پل و چهارپل با کلیدهای تک پل و دوپل

 

انواع تجهیزات برق

تابان پارس، ارائه‌دهنده انواع تجهیزات برق

شرکت تابان پارس با بهره‌گیری از توانایی و تجربیات مدیران ارشد خود و با بکار گیری فوق هوشمند ترین تجهیزات مهندسی در راستای طراحی ، تولید و اجرای پروژه های برق صنعتی و ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرده است .. هم‌اکنون با افتخار محصولاتی را در زمینه صنعت برق از جمله: انواع تابلوهای برق ، سینی کابل ، اتصالات و سیستم‌های نگهدارنده سینی کابل ، نردبان کابل، بست کمربندی، کلید لمسی، انواع لوله ی فولادی برق و دیگر تجهیزات برقی نظیر لوله های pvc و upvc برق را عرضه کرده ایم تا بتوانیم رضایت مشتریان عزیزمان را جلب بنماییم .. لذا شرکت تابان پارس با فراهم کردن این تجهیزات ، تلاش بر ارتقاء سطح کیفی محصولات دارد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده