نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

نکاتی در رابطه با خرید کابل برق از نگاه کمان کابل

سیم و کابل و به‌طور کلی الکتریسیته جزئهای جدانشدنی از زندگی انسان مدرن و صنعتی هستند. کاربرد های فراوان سیم و کابل باعث شده تا تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی فراوانی داشته باشد.

در این بازار گسترده، تولید کننده تمام تلاش خود را می‌کند تا محصولی با کیفیت و با قیمت رقابتی وارد بازار کند. مصرف‌کننده نیز به‌دنبال محصولی می‌گردد که علاوه‌بر رفع نیازش، مبلغ مناسبی را نیز بابت آن پرداخت کند.

 به این منظور، بررسی قیمت کابل برق و راه‌های محاسبه ی آن موضوعی مهم و کاربردی به شمار می‌رود.

مهم‌ترین پارامتر های تأثیرگذار بر قیمت کابل برق 

از جمله پارامتر های پایه ای که بر قیمت کابل اثر می گذارند مي‌توان ایرانی یا خارجی بودن کابل، نوع رسانا و کیفیت و قطر کابل ها اشاره کرد. برای اثر هر یک از این پارامتر ها بر قیمت کابل برق، توضیحات مختصری ارائه خواهیم کرد.

همان‌طور که عنوان شد نمونه های متفاوت سیم و کابل از لحاظ قیمت با هم متفاوتند. برای مثال قیمت یک حلقه کابل برق دو در یک و نیم از قیمت کابل دو در دو و نیم کمتر است. پس همان‌طور که مشاهده کردیم قطر کابل ها بر قیمت کابل برق اثر می گذارند.

ایرانی یا خارجی بودن کابل ها از دیگر پارامتر های تأثیرگذار است. به‌طور کلی قیمت کابل خارجی از کابل برق ایرانی بسیار بیشتر است و کابل های ایرانی دارای قیمت‌های مناسب تری هستند.

یکی از عواملی که در قیمت کابل برق سه فاز موثر است، جنس آن است. باتوجه‌به جنس قیمت محصولات متغیر است. باید جنس آن‌ها دوام زیادی داشته باشد که احتمال بروز برق گرفتگی و آتش سوزی را به‌دنبال نداشته باشد و آسیب های جبران ناپذیری وارد نکنند.

همچنین باید از تاییدیه های استاندارد برخوردار باشند تا امکان صادر کردن آن‌ها به‌راحتی وجود داشته باشد. صادرات و واردات کابل برق سه فاز در نوسان قیمت بسیار تأثیرگذار است. البته تورم هم در نوسان قیمت بی تاثیر نیست.

به این نکته توجه کنید که قیمت کابل هرگز معیار مناسبی برای تعیین کیفیت آن نیست زیرا شرکت‌های ایرانی تمام تلاش خود را برای تولید سیم و کابل با کیفیت به کار می‌گیرند.

کیفیت؛ معیار مناسبی برای تعیین قیمت کابل برق است زیرا کم و زیاد بودن قیمت سیم و کابل، هرگز فروش آن را تضمین نمی‌کند بلکه این کیفیت است که بر میزان خرید سیم برق تاثیر می‌گذارد.

کابل برق های ارزان قیمت و ویژگی های آن ها

 کابل برق های ارزان‌قیمت و ویژگی‌های آن‌ها

در گذشته استفاده از کابل های مسی در زمینه ی تولید و توزیع برق بسیار رایج بود اما در سال‌های اخیر، کابل های آلومینیومی جایگزین مناسبی برای کابل های مسی شده‌اند.

قیمت کابل آلومینیومی نسبت به مسی پایین‌تر است و همچنین وزن کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی کمتر است و دلیل دیگری که خریداران را مجاب به خرید کابل های آلومینیومی می‌کند سهولت در استفاده از کابل های آلومینیومی در تیر های چراغ برق است.

کابل های آلومینیومی شامل دو دسته کابل های زمینی و کابل های خود نگهدار هستند. کابل های خود نگهدار در مدت کوتاهی رونق خوبی در بازار گرفتند. زیرا از استاندارد های لازم برخوردار هستند. از مزایای کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی میزان پایین بودن مقاومت الکتریکی کابل های آلومینیومی است؛ هرچه مقاومت الکتریکی پایین‌تر باشد بهتر است.

اما مهم‌ترین تفاوت میان کابل های مسی و کابل آلومینیومی صرفه اقتصادی کابل آلومینیومی است. قیمت کابل های آلومینیومی نسبت به کابل مسی مناسب‌تر است و باتوجه‌به گرانی روز افزون قیمت کابل مسی، کابل آلومینیومی ارزان‌تر و در دسترس هستند و خطر به سرقت رفتن کابل آلومینیومی نیز کمتر است. کاربرد کابل های آلومینیومی در توزیع برق ساختمان های مسکونی، سیم کشی برق بعضی از هواپیما ها و خطوط انتقال نیرو و توزیع برق محلی است.

نکاتی در رابطه با خرید کابل برق

خریداران کابل برق باتوجه‌به چند نکته می‌توانند محصولی مطمئن و با قیمت مناسب را خریداری کنند. در ادامه ی مطلب نکات مهم در این زمینه بیان شده است.

اگر در زمینه ی خرید کابل اطلاعات کافی ندارید حتما با یک متخصص در زمینه ی فروش سیم و کابل مراجعه کنید.

توجه کنید کابل سنگین لزوما یک کابل با کیفیت نیست. بعضی از تولید کنندگان سود جو با کم کردن حجم هادی و افزایش عایق سعی می‌کنند محصول بی کیفیت را به‌جای محصول استاندارد به فروش رسانند. البته که قطر مناسب عایق می‌تواند از اتصال کابل ها جلوگیری کند اما هادی درون آن‌ها باید دارای حجم مناسب باشد و قطرعایق نیز به‌طور استاندارد روی هادی کشیده شده باشد. سعی کنید در این زمینه از یک متخصص در زمینه ی برق کشی کمک بگیرید.

  • جنس هادی بسیار مهم است. هادی از جنس مس بهترین هادی است و بر آلومینیوم و قلع برتری دارد.
  • سطح سیم و کابل ها باید بدون برجستگی یا فرو رفتگی باشد.
  • در صورت برش در سطح مقطع کابل، هادی باید درست در مرکز عایق باشد.
  • عایق باید به‌طور یک دست و مساوی روی هادی کشیده شده باشد.

قیمت کابل برق

برای خرید و بررسی قیمت کابل برق به کجا مراجعه کنیم؟

تولید کابل برق، کاری تخصصی و مهندسی شده است که انجام آن نیاز به اخذ استاندارد ها و گواهی نامه‌های مختلفی دارد. یکی از راه‌های شناخت یک تولید کننده معتبر نیز همین گواهی نامه‌ها است.

یکی از این تولیدکنندگان، صنایع کابل کمان است. این واحد در ابتدای سال ۱۳۷۳ موفق اخذ پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۱۵۰۰۰ تن موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ملی (ISIRI) گردید و هم‌اکنون با سابقه طولانی و درخشان یکی تولیدکنندگان موفق در این صنعت است. این شرکت توانست در سال‌های نخست گواهینامه ISO 9001:2008 و CE را اخذ کرده و هم‌اکنون مجهز به انواع ماشین آلات از شرکت‌های سازنده معتبر اروپایی قادر به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف برق و مخابراتی، کابل های کنترل و ابزار دقیق مطابق با انواع استانداردهای ملی (ISIRI 607,3569-1, 1926,.…) و بین‌المللی (IEC, BS, VDE,….) است.

برای ارتباط با دفاتر فروش صنایع کابل کمان می‌توانید ازطریق راه‌های ارتباطی 01333260197 دفتر فروش‌ رشت و همچنین 02133991055 دفتر فروش‌ تهران اقدام کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده