نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

از بین اقامتگاه بوم گردی، ویلا و هتل کدام را انتخاب کنیم؟

این روزها گزینه‌های بسیاری برای اقامت پیش روی گردشگران قرار دارد، از ویلا و هتلگرفته که همیشه طرفداران خاص خود را داشته تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

اما در زمان انتخاب ممکن است این سؤال را از خود بپرسید که تفاوت این اقامتگاه‌ها با هم در چیست و کدام یک از آن‌ها با روحیات و شرایط شما همخوانی دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب با تفاوت‌های این سه اقامتگاه با هم آشنا شویم و با بررسی فرق‌هایی که اجاره و رزرو اقامتگاه‌های بوم‌ گردی با رزرو هتل و اجاره ویلا دارد به شما برای انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم. همراه شوید.

مردی درحال روشن کردن شومینه

تفاوت اقامتگاه بوم ‌گردی با ویلا

تقریبا همه ما با تعریف ویلا و هتل آشنا هستیم اما شاید بهتر باشد در چند خط به تعریف اقامتگاه بوم‌گردی بپردازیم تا ببینیم دقیقا قرار است با چه چیزی آشنا شویم.

اقامتگاه بوم‌گردی یک نوع مکان اقامتی است و بیشتر با هدف جذب گردشگرانی ساخته شده که دوست دارند در محل‌هایی اقامت کنند که ویژگی‌های محیطی و منطقه‌ای مقصد در آن حفظ شده است. اقامتگاه‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست اطراف خود وارد می‌کنند و مهمان‌ها در این اقامتگاه‌ها می‌توانند تا حدودی با فرهنگ جامعه میزبان آشنا شوند.

این نوع اقامتگاه‌ها تنها جایی برای اقامت نیستند و خودشان می‌توانند به‌عنوان جاذبه در نظر گرفته شوند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای افرادی که می‌خواهند چند ساعتی یا چند روزی دور از محل زندگی‌شان باشند، گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

حالا که با تعریف اقامتگاه بوم‌گردی آشنا شدیم می‌توانیم به بررسی تفاوت آن با ویلا بپردازیم:

  • ویلا را می‌توان به‌طور دربست در اختیار گرفت اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنها یک اتاق را به‌صورت دربست در اختیار شما قرار می‌دهند. باقی فضاهای بوم‌گردی مانند راهروها، حیاط، باغ، پشت بام و غیره به‌صورت مشترک با دیگران در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • در زمان اجاره ویلا خودتان مسئول تهیه تمام وعده‌های غذایی مانند صبحانه، ناهار و شام هستید اما در اقامتگاه‌های بوم‌گردی صبحانه شما به‌طور کامل بر عهده میزبان است. حتی می‌توانید از میزبان درخواست کنید تا در ازای پرداخت هزینه، ناهار و شام شما را نیز تهیه کند.
  • تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی مجوز رسمی دارند و تمام بخش‌های فعالیتی آن‌ها زیر نظر مراجع زیربط قرار دارد؛ اما تمام ویلاها مجوز اقامتی ندارند.
  • هزینه اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به اجاره روزانه ویلا بسیار پایین‌تر است.

هتل پارسیان انقلاب

تفاوت اقامتگاه بوم ‌گردی با هتل

هتل‌ها مشهورترین نوع اقامتگاه در بین مکان‌های اقامتی محسوب می‌شوند، کیفیت آن‌ها با معیاری به نام ستاره اندازه‌‍گیری می‌شود و معمولا بین 1 تا 5 ستاره دارند؛ البته چند هتل 7 ستاره نیز در دنیا وجود دارد که بسیار لوکس هستند و تعداد آن‌ها محدود است.

خدماتی که هتل‌ها ارائه می‌دهند بسیار وسیع و متنوع است و براساس خدمات و کیفیتی که دارند ستاره آن‌ها تعیین می‌شود. از جمله این خدمات و امکانات می‌توان به رستوران، ارائه وعده‌های غذایی، استخر، جکوزی، سالن ورزشی، لاندری، روم‌سرویس، سالن‌های آرایشی، فروشگاه و ترانسفر اشاره کرد.

خب با این تعریف می‌توانیم تا اندازه‌ای به تفاوت هتل و اقامتگاه بوم‌گردی پی ببریم، مانند:

  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی چیزی شبیه به هتل به مسافران خود ارائه می‌دهند، اما فضای ارائه خدمات در آن‌ها به‌صورت سنتی است، هزینه پایین‌تری از هتل‌ها دریافت می‌کنند و خدماتی که ارئه می‌دهند، بسیار محدودتر است.
  • تمام اتاق‌های هتل‌ها مجهز به تخت هستند اما ممکن است در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سرویس کف خواب داشته باشید.
  • هم اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هم هتل‌ها صبحانه سرو می‌کنند؛ اما صبحانه‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتر حالت سنتی دارد و صبحانه‌های سرو شده در هتل لوکس‌تر است.  
  • اتاق اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به اتاق هتل‌ها کوچک‌تر و ساده‌تر است و فضای خودمانی‌تری دارد؛ اما هتل‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا اتاق‌هایشان لوکس‌تر و مدرن‌تر به نظر برسند.
  • مدیریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا به‌صورت خانوادگی و با تعداد محدودی از افراد انجام می‌شود اما تعداد کارکنان هتل بیشتر است و سلسله مراتب خاص خود را دارد.
  • هزینه اقامت در هتل نسبت به هزینه اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتر است.

اجاره اقامتگاه‌های بوم‌ گردی، ویلا و هتل به سبک هومسا

با ویژگی‌های اقامتگاه‌های مختلف آشنا شدیم و دیدیم که هر کدام از آن‌ها با دیگری چه تفاوت‌هایی دارد. الآن نوبت شماست که تصمیم بگیرید براساس ویژگی‌های شخصیتی و سلیقه‌ای خودتان دوست دارید برای مسافرت بعدی‌تان کجا بمانید. حالا که تصمیم خود را گرفتید و نیاز دارید تا برای انتخاب نهایی به سایتی دسترسی داشته باشید که بهترین گزینه‌ها برای اقامت را پیش روی شما بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت هومسا www.homsa.net بزنید. هومسا سامانه آنلاین رزرو ویلا، سوئیت و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و می‌تواند اقامت امن شما را در اقامتگاه‌های سرتاسر ایران تضمین کند. سایت اجاره روزانه ویلا هومسا پلتفرمی است که با بیش از 5000 اقامتگاه فعال در سراسر این به‌عنوان واسطی میان گردشگران و میزبانان اقامتگاه‌های محلی فعالیت می‌کند. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اقامت امن و اقامتگاه تمیز از مزیت های اجاره سوئیت از هومساست. همچنین امکان خواندن نظرات مهمانان قبلی و تیم پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزیت‌های کار با هومساست.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع همسا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده