نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

در سال پیش رو از ردیاب جی پی اس استفاده کنید

ردیاب خودرو وسیله ای قدرتمند در موقعیت‌یابی اتومبیل شما است. کارشناسان رادار جی پی اس اطلاعات کاربردی و مفید درباره اهمیت استفاده از ردیاب در مقاله پیش رو گرد هم آورده‌اند.

ردیاب خودرو یا دزدگیر خودرو؟ کدام یک انتخابی بهتر و عاقلانه تر است ؟ اغلب افراد همواره این سوال را در ذهن خود دارند که وقتی می توان با نصب یک دزدگیر خودرو ساده اطمینان یافت که اتومبیل به سرقت نمی‌رود و یا حتی زمانی که محل امنی برای پارک خودرو خود دارند، چرا لازم است از ردیاب برای اتومبیلشان استفاده کنند؟ 

در پاسخ باید گفت دزدگیر خودرو تنها سیستمی برای هشدار و پیشگیری از سرقت است و نمی‌تواند مانع دزدی و یا باز پس‌گیری اتومبیل شود. اینجاست که یکی از مهمترین کاربردهای ردیاب مورد تحسین قرار می گیرد. در ادامه این مقاله اندکی با ردیاب خودرو آشنا می شویم و در رابطه با دلایل و ضروریات استفاده از آن به بحث و گفت و گو می نشینیم.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب یک قطعه الکترونیکی کوچک است که می تواند با استفاده از تکنولوژی موقعیت یاب جهانی (GPS) مکان جغرافیایی یک وسیله متحرک را در هر لحظه رصد کند. هدف از طراحی ردیاب خودرو ایجاد رفاه و امنیت بیشتر برای بشر است. این گجت الکترونیکی می تواند به ماهواره های سیستم GPS که در جو زمین شناور هستند، متصل شده و از این طریق ارتباطی میان فرستنده دیجیتال و گیرنده های آن بر روی زمین برقرار کند. ایجاد ارتباط به ردیاب ها کمک می کند تا به سرعت مکان شیء مورد نظر را شناسایی کرده و حتی فرمان هایی برای آن ارسال کند. 

برای راه اندازی ردیاب خودرو کافی است یک سیم کارت بر روی آن نصب نمود و سپس قطعه الکترونیکی را به برق خودرو متصل کرد. پس از این شما می توانید در هر لحظه از موقعیت جغرافیایی اتومبیل خود آگاه شده و حتی در صورت لزوم فرمان هایی برای آن ارسال کنید. به طور مثال می توان خودرو را را از راه دور خاموش نمود تا مانع از سرقت آن گردید.

قابلیت های ردیاب

در سال های اخیر استفاده از ردیاب در صنعت حمل و نقل و ناوبری افزایش قابل توجهی داشته است. دلیل آن امکان کنترل ترافیک جاده ای و همچنین کنترل عملکرد پرسنل در ناوگان های سازمانی عنوان می‌شود. در واقع می توان برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش بینی همچون سرقت خودرو و یا موتور سیکلت، راندن اتومبیل با سرعت بیش از حد مجاز و همچنین بهبود تجربه استفاده از وسایل نقلیه از موقعیت یاب استفاده نمود.

وجود GPS و سیم کارت در سیستم ردیاب ها که به آن ترکر می گویند، این امکان را فراهم آورده تا بتوان موقعیت جغرافیایی ماشین را به صورت دقیق محاسبه کرده و آن را برای صاحب خودرو ارسال نمود. قابلیت های استفاده از سیستم های موقعیت یاب تنها به یافتن مکان خودرو محدود نمی‌شود و می‌توان از آن برای کاربری های دیگری همچون مراقبت از کودکان و سالمندان ناتوان، کنترل رانندگی افراد و ... استفاده نمود. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت جزئی تر در رابطه با هر یک از کاربردهای استفاده از ردیاب در خودرو و دیگر وسایل نقلیه صحبت نماییم.

ممانعت از سرقت خودرو

محافظت از دارایی های شخصی یکی از نیازهای اساسی در ذات بشر است. این که بتوانید برای وسایل ارزشمند خود امنیت کافی را برقرار کنید، در گرو استفاده از روش های نوین و کم خطر است. به طور مثال در گذشته از دزدگیر خودرو استفاده می کردند تا در زمان ورود بدون اجازه اشخاص متفرقه به اتومبیل و یا روشن نمودن آن، هشداری مبنی بر سرقت خودرو فعال شود. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی این روش کارایی کافی را ندارد. در واقع سارقان می توانند در کمترین زمان ممکن دزدگیر خودرو را کار بیاندازند. این عمل چنان با سرعت انجام می شود که شما اگر در محل حادثه هم حضور داشته باشید، فرصت کافی برای انجام واکنش مناسب را نخواهید داشت. بنابراین توصیه ما استفاده از روش های جدید جهت پیشگیری از سرقت خودرو می باشد.

موقعیت یاب خودرو وسیله ای کاربردی و بسیار حرفه ای است که به شما کمک می کند، علاوه بر ایجاد امنیت برای اتومبیل تان، در صورت بروز حادثه بتوانید از طریق جی پی اس نصب شده روی ماشین و متصل به تلفن همراه، مکان لحظه به لحظه خودرو را شناسایی کنید. پس از یافتن مکان ماشین شما دو راهکار پیش رو خواهید داشت. اولین و مطمئن ترین راهکار مراجعه به پلیس است. با ارائه موقعیت دقیق اتومبیل تان به آن ها، کمک می کنید تا ماموران نیروی انتظامی به سرعت خودرو شما را از سارقان باز پس بگیرند. اما در مواقعی که زمان کافی برای مراجعه به نیروی انتظامی را ندارید، می توان با استفاده از دستگاه رله قطع کن متصل به ردیاب نسبت به خاموش کردن اتومبیل از راه دور اقدام نمود. این عمل از طریق جلوگیری از برق رسانی به خودرو صورت می پذیرد. در نتیجه شما زمان کافی برای رسیدن به محل خودروی خود و پس گرفتن آن را در اختیار خواهید داشت.

توجه کنید اغلب سارقان پس از دزدی اتومبیل در اولین فرصت نسبت به باز کردن دزدگیر خودرو و یا ردیاب اقدام می‌کنند. اتفاق خوشایند این است که ردیاب ها معمولاً در مکان های قابل دسترس نصب نمی شوند و از فضاهای کوچک و بدون دید برای نصب آن ها استفاده می شود. بنابر این سارقان نیاز به زمان زیادی برای پیدا کردن ردیاب و از کار انداختن آن خواهند داشت. در این صورت شما فرصت کافی برای مقابله با آن ها را در اختیار دارید.

دستگاه رله قطع کن در ردیاب

دستگاه رله قطع کن یکی از بخش های فیزیکی سیستم ردیاب خودرو است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از راه دور بتواند برق خودرو را قطع کند. در واقع رله قطع کن همچون یک کلید خاموش و روشن در مسیر برق اتومبیل قرار می گیرد و از هر فاصله ای امکان خاموش کردن اتومبیل را خواهد داشت. به کمک این دستگاه تا زمانی که فرمان روشن شدن و اتصال برق از طریق اپلیکیشن به خودرو داده نشود، هیچ کس نمی تواند اتومبیل را با استارت زدن روشن کند. این سیستم در جهت حفظ امنیت خودرو طراحی و پیاده سازی شده است.

گزارش دهی هوشمند ردیاب خودرو

همان طور که گفتیم قابلیت ها و کاربردهای ردیاب‌خودرو تنها در پیشگیری از سرقت خلاصه نمی شود. یکی دیگر از کاربردهای این سیستم گزارش دهی هوشمند خودرو در رابطه با هشدار کار کردن اتومبیل به صورت در جا، نمایش لحظه ای ولتاژ باتری و زمان سر رسید خدمات و سرویس های دوره ای است. تمام این اقدامات به خودروی شما کمک می کند تا همواره در سلامت کامل و بهترین شرایط خود قرار داشته باشد.

با نصب یک ردیاب خودرو در ماشین تان می توانید زمان سررسید سرویس های دوره ای همچون زمان تعویض روغن، بررسی موتور، تعویض لنت ها، تعویض تایر، تعویض فیلترها، مراجعه جهت گارانتی اتومبیل و حتی زمان تمدید بیمه خود را در سیستم تنظیم نمایید. بنابر این پس از رسیدن زمان های مورد نظر سیستم به شما هشدار خواهد داد تا نسبت به انجام سرویس های دوره ای اقدام کنید. 

دزدی از خودرو با آچار

حرکت با سرعت مطمئن به کمک ردیاب خودرو

یکی از چالش هایی که اغلب رانندگان و صاحبان اتومبیل ها با آن روبه‌رو هستند، مشکلات ناشی از راندن خودرو با سرعت بیش از حد مجاز است. تصور کنید اتومبیل خود را در اختیار فرزندتان ویا شخص دیگری قرار داده اید. چه تضمینی وجود دارد که این فرد از اتومبیل شما برای حرکت با سرعت مطمئن استفاده نماید؟ تبعات ناشی از رانندگی با سرعت غیرمجاز چیست؟ آیا می دانید این گونه رانندگی ها تا چه حد می توانند برای شما هزینه های جانبی به دنبال داشته باشند؟

نصب ردیاب خودرو به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور و تنها به کمک تلفن همراه تان بتوانید سرعت راندن اتومبیل تان را تحت کنترل داشته باشید. در واقع به این طریق مطمئن خواهید شد که فرد مورد نظر همواره از سرعت مطمئنه برای رانندگی با خودروی شما استفاده می کند. بنابراین از مشکلات ناشی از سرعت بالای خودرو اعم از فشار فیزیکی بر موتور و دیگر اجزای آن، مصرف سوخت کنترل نشده و همچنین استهلاک چرخ ها، ترمز، لنت ها و ... در امان خواهید بود.

نظارت لحظه ای بر خودرو

یکی از از قابلیت های جذاب ردیاب خودرو، فراهم آوردن امکان نظارت بر اتومبیل به صورت لحظه به لحظه است. سیستم های ترکر با فعالیت به صورت آنلاین، شما را در جریان تمام اتفاقات لحظه ای خواهند گذاشت. این ردیاب ها قادر هستند از تمام حرکات و موقعیت های خودرو اعم از سرعت، زمان توقف، مکان توقف، مسیر حرکت، باز بودن درب های اتومبیل، شتاب لحظه‌ای و بسیاری جزئیات دیگر گزارش دقیقی فراهم آورند و به صورت لحظه ای از طریق اپلیکیشن و یا سامانه تحت وب در اختیار شما قرار دهند.

پایش محیطی توسط ردیاب خودرو

اغلب سیستم های ردیاب خودرو دارای سنسور هایی هستند که می توانند میزان دما، مصرف سوخت، وزن بار اتومبیل و ... را مورد سنجش قرار دهند. تهیه گزارش از عملکرد مجموعه این سنسورها را پایش محیطی به کمک ردیاب خودرو می نامند. 

به طور مثال برای شرکت های باربری بسیار مهم است که بتوانند میزان سوخت را در کامیون های حمل بار خود تحت کنترل داشته باشند. در واقع سیستم ردیاب این امکان را در اختیار مدیریت شرکت حمل و نقل قرار می دهد تا هر زمان باک خودرو به صورت ناگهانی تخلیه شود، از آن مطلع گردند و در نتیجه امکان صرفه جویی در میزان مصرف سوخت برای ناوگان های باری فراهم آمده و موجب صرفه جویی در هزینه های آن ها خواهد شد.

 در نظر داشته باشید که سیستم ردیاب خودرو تمام اطلاعات دریافتی سنسور های خود را به صورت گزارش آماده نموده و در پایگاه داده های آنلاین ذخیره می کند. در نتیجه هر زمان که مدیریت ناوگان و یا صاحب خودرو وارد اپلیکیشن و یا سامانه تحت وب خود شود، می‌تواند گزارش‌های فراهم آمده را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

کاربردهای استفاده از ردیاب

 تا اینجا آموختیم که سیستم ردیاب خودرو قابلیت های متعددی دارد که هر یک قادر هستند برخی از نیازهای مهم صاحبان اتومبیل را مرتفع سازند. اما سوالی که پیش می آید این است که ردیاب را به چه منظور و در چه وسایلی می توان به کار گرفت؟

جهت دریافت پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را مطالعه نمایید:

مدیریت وسایل نقلیه شخصی 

اولین کاربردی که می توان برای سیستم های ردیابی در نظر گرفت، استفاده از آن ها در وسایل نقلیه شخصی همچون اتومبیل، موتور سیکلت، کامیون های سنگین و ... می باشد. در این حالت شما می توانید از سیستم ردیاب کمک بگیرید تا ایمنی وسیله نقلیه خود را حفظ نمایید و گزارش های متعددی مبنی بر عملکرد آن را دریافت کنید. به این طریق امکان رهگیری ایرادات فنی در طول زمان برای شما آسان تر خواهد بود.

مدیریت ناوگان

دومین کاربرد استفاده از سیستم ردیاب برای مدیریت اصولی ناوگان ها است. این ناوگان ها عبارتند از: شرکت های باربری و توزیع کننده های کالا، شرکت های عمرانی و راهسازی، موسسات کرایه اتومبیل، سازمان های اتوبوسرانی عمومی، خصوصی و تاکسیرانی و هر ناوگانی که جهت انجام کارهای شرکت خودرو هایی در اختیار رانندگان قرار می دهد.

نظارت و کنترل بر نحوه عملکرد پرسنل و رانندگان خودروهای متعلق به ارگان ها کاری بسیار سخت و زمانبر است. تصور کنید یک ناوگان با چندین خودرو که گاهاً به بیش از 100 دستگاه می رسد، چطور می تواند بدون خطا، تمامی فعالیت های کارکنانش را رصد نماید؟ به جرات می توان گفت بدون استفاده از سیستم های خودکار و هوشمند، نظارت دقیقی بر کارکنان و راندمان فعالیتشان امکان پذیر نیست.

سامانه مدیریت ناوگان با استفاده از ردیاب و اپلیکیشن آنلاین این امکان را در اختیار صاحبان شرکت های حمل و نقل قرار می دهد تا بتوانند به صورت لحظه به لحظه گزارش دقیقی از عملکرد رانندگان، میزان سوخت مصرفی، مسیر حرکت، تعداد و زمان توقف ها و دیگر جزئیات مهم، دریافت نمایند.

به این طریق امکان محاسبه حقوق هر یک از رانندگان متناسب با ساعات کار و نحوه عملکرد ایمن شان وجود خواهد داشت. سامانه ناوگان قادر است با بررسی دقیق و ارائه گزارش های به روز و لحظه ای تاثیر مفیدی بر صرفه جویی هزینه های ناشی از استهلاک خودرو، راندمان کاری پایین کارمندان و ... بگذارد.

ردیابی خودرو با ردیاب GPS

دلایل اهمیت و ضروری بودن نصب ردیاب خودرو

ردیاب ها یکی از تکنولوژی های جدید و مدرن هستند که امروزه دلایل بیشماری برای استفاده از آن ها می توان نام برد. زندگی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها موجب بروز نگرانی های زیادی در افراد شده است. به طور مثال نگرانی برای امنیت فرزندان و دیگر اعضای خانواده هنگام تردد در سطح شهر یکی از این نگرانی های مهم است. والدین شاغل می توانند به کمک ردیاب مسیر حرکت سرویس مدرسه فرزندشان را تحت کنترل داشته باشند و به این طریق از امنیت و شرایط مناسب کودک خود اطمینان یابند.

یکی دیگر از دلایلی که می توان برای حضور ردیاب در زندگی روزمره بشر نام برد، رسیدن به آرامش در قبال حفظ وسایل ارزشمند مادی است. حرکت سریع جوامع بشری به سوی تغییرات بزرگ و یکپارچه در سیستم های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، سبب شده بشر همواره در پی کسب سرمایه های بیشتر برای حفاظت از خود و نسل آینده اش باشد. حال در نظر بگیرید این افراد سال های متمادی تلاش می کنند تا وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایند. اما دغدغه های فکری جهت حفظ امنیت این وسائل و دیگر اموالشان موجب سلب آرامش از آنان خواهد شد. ردیاب به عنوان یک ابزار ضد سرقت حرفه ای به افراد کمک می کند تا از سرمایه های خود در بهترین حالت محافظت کنند.

چرا ردیاب رادار؟

هنگام انتخاب یک موقعیت یاب خودرو برای محافظت از اتومبیل و پشتیبانی از امکانات گسترده آن لازم است المان ها و معیارهای مختلف را در نظر بگیرید تا به انتخابی مناسب و ایده آل دست پیدا کنید. اما شناخت سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک ردیاب چطور ممکن است؟ شما می توانید از کارشناسان رادار بخواهید تا در رابطه با این سیستم های به کار رفته در ردیاب رادار توضیحات دقیقی ارائه کنند. به این ترتیب امکان شناخت قدرت و توانایی موقعیت یاب خودرو برایتان مقدور خواهد بود.

شرکت رادار این امکان را فراهم آورده تا بتوانید با صرف هزینه مقرون به صرفه، دستگاه ردیابی با به روزترین تکنولوژی ها و فناوری های نوین تهیه نمایید. این سیستم امکان استفاده برای وسایل نقلیه شخصی و یا ناوگان های حمل و نقل با خودروهای متعدد را برای مشتریان فراهم آورده است. به کمک ردیاب رادار جی پی اس شما می توانید وسایل نقلیه خود را به بهترین حالت ممکن محافظت نموده و از سرقت خودرو ممانعت به عمل آورید.

سیستم ردیاب تولید شده در شرکت رادار دارای استاندارد CE اروپا و FCC آمریکا، تاییدیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی و برترین برند سخت افزار اروپایی می باشد. این سامانه مجهز به یک اپلیکیشن اختصاصی با رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال مفید و کاربردی است که به کمک آن می توانید به صورت آنلاین گزارش های لحظه به لحظه در رابطه با وضعیت عمومی اتومبیل خود و همچنین مکان جغرافیایی آن دریافت نمایید.

مجموعه رادار فراتک شرایط ویژه ای جهت ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود در نظر گرفته است. شما می توانید محصولات این شرکت را با خدماتی همچون ارسال رایگان، نصب در محل، 2 سال گارانتی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، سیم کارت رایگان، نرم افزار اختصاصی و سرور داخلی قدرتمند دریافت کنید.

جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه رادار از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت ما به نشانی: https://radargps.org/

شماره تلفن های دفتر مرکزی: ۳۷۱۷۷-۰۵۱ و دفتر تهران: 91012727-021

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده