نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

شهروندی در ترکیه، با کمک آیلاتیم سریعتر و کم هزینه تر شهروند ترکیه شوید

کشور ترکیه پس از رشد اقتصادی مناسبی که در سال‌های اخیر تجربه کرده است و با وجود جاذبه های مختف تاریخی، طبیعی و همچنین دارا بودن مراکز خرید مدرن به یکی از مهم‌ترین کشور های گردشگری و مهاجرتی در بین ساکنین سایر کشورهای همجوار خود تبدیل شده است.

در نتیجه این امر سالانه تعداد زیادی از ساکنین ایران نیز تصمیم به سفر به این کشور با اهداف مختلف ازجمله مهاجرت، سرمایه‌گذاری، گردشگری و ... می‌کنند. تمامی این افراد که به ترکیه سفر می‌کنند لازم است تا اقدام به دریافت مجوز اقامت دائم یا موقت در این کشور کنند .

ما در گروه مهاجرتی آیلا سعی کرده ایم تا در این مقاله به بررسی شرایط کشور ترکیه جهت دریافت شهروندی، اعتبار پاسپورت این کشور ومقایسه ی آن با کشور های مهاجر پذیر وبعضا مقبول جهت مهاجرت پرداخته و روشهای عملی برای دریافت تابعیت ترکیه از جمله سرمایه‌گذاری، خرید ملک در ترکیه، اجازه کار، تحصیل و ازدواج  … را تشریح کنیم..

پاسپورت ترکیه و راههای دریافت آن

راه‌های مختلفی برای کسب دریافت پاسپورت ترکیه وجود دارد که از جمله آن‌ها مواردی مانند ازدواج، کار، سرمایه‌گذاری و … است. بسته به اقدامی که خواهید داشت شرایط دریافت پاسپورت ترکیه نیز متفاوت خواهد بود. ازطریق این پاسپورت علاوه‌بر خود شخص به همراهان او شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز پاسپورت ترکیه داده خواهد شد.

شرایط لازم برای گرفتن پاسپورت ترکیه

باتوجه‌به وجود قوانین شهروندی وجود در کشور ترکیه، تمامی اتباع خارجی که قصد دریافت اقامت در این کشور را دارند برای دریافت پاسپورت لازم است تا شرایظ زیر را دارا باشند:

دریافت شهروندی ترکیه به روش بلند مدت با یکی از روش‌های خرید ملک ( به هر قیمت )، اجازه کار، ازدواج ویا تحصیل وهمچنین اقامت بدون وقفه به مدت 5 تا 8 سال (در طول مدت اقامت خود، فرد می‌تواند حداکثر 6 ماه خارج از ترکیه حضور داشته باشد).

داشتن رفتار مناسب با حس مسئولیت لازم جهت زندگی اجتماعی، جلب اعتماد از طرف اطرافیان، عدم داشتن سوء رفتار یا عادات مغایر ارزش های جامعه، ونداشتن پیشینه کیفری شخص به‌طور حتم در زمان درخواست پاسپورت ترکیه، دولت کشور ترکیه سوابق شما را بررسی کرده تا مطمئن شود شما در طول اقامت خود در این کشور مرتکب جرمی نشده باشید.

  •  بعد از احراز شرایط خواسته شد شخص می‌تواند با استفاده از روشهایی که پیش‌تر توضیح داده شده نسبت به دریافت شهروندی وپاسپورت ترکیه اقدام کند.
  • توانایی صحبت کردن به زبان ترکی به میزانی که بتواند با زندگی اجتماعی سازگار شوند.
  • داشتن درآمد کافی برای تأمین معاش خود و افراد تحت تکفلشان در ترکیه.
  • عدم وجود موردی مغایر با امنیت ملی و نظم عمومی.
  • عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار و لاعلاج.

سرمایه‌‌گذاری در ترکیه

راه‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

ترکیه از مهم‌ترین کشورهای اوراسیایی است که اقتصاد آن به‌دلیل اهمیت بسیار زیاد گردشگری و همچنین توسعه صنعت در آن با رشد زیادی مواجه شده است.

اقتصاد پیشرفته، موقعیت جغرافیایی و مکانی ویژه و قرار گرفتن در آسیا و اروپا، وجود نیروی کار جوان و متخصص با دستمزد ارزان، اتحادیه گمرکی با اروپا از سال1996، سرمایه‌گذاری لیبرال و اصلاح پذیر، مالیات کم و برخورداری از زیرساخت های مدرن از جمله موارد مهمی هستند که شرایط را برای سرمایه‌گذاری سودمند در این کشور را فراهم می‌کنند.

از جمله روش‌ها و شیوه های سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ سرمایه‌گذاری ازطریق خرید ملک

✔️ سرمایه‌گذاری با سپرده گذاری در بانک

✔️ سرمایه‌گذاری با کارآفرینی در ترکیه

✔️ سرمایه‌گذاری ازطریق خرید سهام

✔️ سرمایه‌گذاری ازطریق خرید اوراق قرضه

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ترکیه

از آنجایی که در میان کشورهای همسایه ایران، ترکیه از شرایط ایده آل تری برای رشد اقتصادی برخوردار بوده لذا سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای متعددی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

رشد اقتصادی زیاد و دریافت سود ایده آل از سرمایه‌گذاری در ملک، سهام و سایر فرصت های سرمایه‌گذاری معرفی شده توسط دولت ترکیه

ارائه تابعیت ترکیه به سرمایه‌گذاران

امکان افتتاح حساب ارزی ودریافت سوئیفت و به‌دنبال آن نقل و انتقال پول بدون هیچ‌گونه محدودیت

ورود به جامعه ترکیه (داشتن حقوق مشابه شهروندان ترک)

امکان فعالیت در انواع مشاغل که برخی از آن‌ها به‌خصوص مشاغل دولتی، برای خارجیانی که شهروندی ندارند ممنوع هستند

امکان دریافت نام و نام خوانوادگی جدیدِ ترکی

امکان حفظ تابعیت فعلی سرمایه گذار و دو تابعیتی شدن آن‌ها (فرد می‌تواند همزمان تابعیت ایران و ترکیه را داشته باشد)

فراهم شدن امکان سفر به 26 کشور حوزه شنگن

امکان سفر به 77 کشور بدون نیاز به ویزا

امکان بهره مندی از خدمات درمانی و تحصیلی رایگان

فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری و راه یافتن به بازارهای بین‌المللی بدون توجه به محدودیت های موجود برای ایرانیان

عدم نیاز به حضور فرد سرمایه گذار در ترکیه

 

ازمیر ترکیه

خرید ملک در ازمیر ترکیه

یکی از روش‌های بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه خرید ملک در ازمیر که سومین شهر شناخته شده و مهم در این کشور است است.

 سرمایه‌گذاری با خرید آپارتمان در ازمیر نه‌تنها شرایط را برای اخذ اقامت ترکیه فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزی مناسب باتوجه‌به افزایش قیمت ارز وشرایط اقتصادی رو به رشد ترکیه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

 باتوجه‌به شرایط و محدودیت های خرید ملک در ترکیه و  مراحل قانونی در سرمایه‌گذاری با خرید خانه در ازمیر، گروه حقوقی ،مهاجرتی آیلا در ادامه به هر آنچه که باید درباره آن بدانید اشاره خواهد داشت.

اصلی‌ترین دلیل و مزیت سرمایه‌گذاری ازطریق خرید خانه در ازمیر، فراهم شدن شرایط برای اخذ اقامت ترکیه است. افرادی که در این شهر و سایر شهرهای ترکیه ملک با ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا خریداری می‌کنند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی شهروندی وپاسپورت ترکیه را دریافت کنند ونیازی به اقامت در کشور ترکیه ندارند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده