نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

برای خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ به چه مواردی باید توجه کرد؟

اگرچه تلویزیون‌ها برای بازی و تماشای فیلم بیشتر از سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شوند، اما وقتی صحبت از اندازه تصویر خروجی می‌شود، برتری دیتا پروژکتورها کاملا مشهود است.

ضمن اینکه تقریبا هر پروژکتوری می‌تواند برای پخش محتوای صوتی و تصویری خوب عمل کند، اما برای بحث بازی ویدیویی شما به یک ویدیو پروژکتور گیمینگ نیاز دارید. در ادامه باتوجه‌به بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید، بهترین ویدئو پروژکتورهای گیمینگ را معرفی خواهیم کرد. هنگام انتخاب "gaming projector" موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. قیمت ویدئو پروژکتور یک عامل اصلی و محدودکننده است و روی گزینه‌های انتخابی تأثیرگذار خواهد بود. وضوح تصویر یا همان رزولوشن نیز عامل مهم بعدی است. هنگام انتخاب باید به این نکته توجه داشته باشید که یک پروژکتور 4k می‌خواهید یا یک ویدیو پروژکتور. Full HD نحوه اتصال و تعامل دیتا پروژکتور با سایر دستگاه‌ها، یا به عبارت دیگر درگاه‌های ورودی و خروجی که از آن پشتیبانی می‌کند از اهمیت خاصی برخوردار است.

پورت HDMI یا Display Port متداول‌ترین درگاه‌ها برای انتقال تصاویر خواهد بود؛ اگرچه ممکن است به ورودی‌های دیگر مانند  VGA، کامپوننت و RCA نیاز داشته باشید. به‌طور خاص، برای دیتا پروژکتورهای گیمینگ میزان تأخیر ورودی مهم‌ترین ویژگی به شمار می‌آید. هرچه تأخیر ورودی در یک پروژکتور مناسب بازی کمتر باشد، تجربه بهتری از یک بازی خواهیم داشت.

بررسی فنی ویدیو پروژکتور مناسب بازی

تأخیر ورودی (input lag): وقتی صحبت از بازی بوسیله پروژکتور گیمینگ می‌شود، عامل اصلی و تعیین کننده تأخیر ورودی است. درحالی‌که تأخیر ورودی در فیلم‌ها خیلی تأثیر نمی‌گذارد، اما برای بازی بسیار قابل‌توجه است. در حالت ایده‌آل، شما یک تأخیر ورودی کمتر از 20 میلی ثانیه نیاز خواهید داشت. این زمان اگر به 40 میلی ثانیه نیز برسد، باز هم مناسب است. اما اگر این عدد به 60 میلی ثانیه یا بیشتر برسد، ایده‌آل نخواهد بود. اگر قصد خرید ویدیو پروژکتوری را دارید که تأخیر ورودی آن در رنج 60 میلی ثانیه است و از آن برای بازی‌های آرکید، دو بعدی و بازی‌های آفلاین استفاده خواهید کرد، با مشکلی رو‌به‌رو نخواهید شد. باید توجه داشته باشید که تأخیر ورودی بیش از 65 میلی ثانیه حتی برای بازی‌های تک نفره نیز قابل‌توجه است. امروزه بهترین پروژکتورهای گیمینگ از تأخیر ورودی زیر 20 میلی ثانیه بهره می‌برند.

نرخ فریم یا نرخ تازه‌سازی: اگرچه نرخ فریم، بر حسب فریم بر ثانیه (FPS) و نرخ تازه‌سازی تصویر با واحد هرتز(Hz) اندازه‌گیری می‌شوند، اما هر دو درواقع یکسان هستند. درواقع یک دیتا پروژکتور گیمینگ 120 هرتز یا 240 هرتز می‌تواند به ترتیب 120 و 240 فریم بر ثانیه را نمایش دهد. برای داشتن تجربه‌ای بی‌نقص در انجام بازی‌ها به تأخیر ورودی کم و فریم ریت بالا نیاز پیدا خواهید کرد.

ویدئو پروژکتور خانگی

بهترین رزولوشن دیتا پروژکتور برای بازی

وضوح تصویر: بهتر است حداقل یک پروژکتور گیمینگ با رزولوشن 1080p تهیه کنید. اما اگر 4k باشد انتخابی عالی است. اگرچه در حال حاضر، ویدئو پروژکتور 4k که توان تولید 120 فریم بر ثانیه را داشته باشد، وجود ندارد. اما قطعا تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت 4096*2160 آن قدر هیجان آور است که متوجه فریم ریت پایین دستگاه نخواهید شد.

میزان روشنایی: هنگام خرید یک ویدیو پروژکتور مناسب بازی ویدیویی بدنبال مدل‌هایی باشید که قدرت روشنایی یا انسی‌لومن بالاتری دارند. بهتر است حداقل یک پروژکتور 2000 انسی‌لومن تهیه کنید. اگرچه یک ویدئو پروژکتور 2000 لومن در یک اتاق تاریک عملکرد خوبی دارد اما سعی کنید این مقدار به اندازه کافی بالا باشد تا حتی در محیط‌های نسبتا روشن دچار مشکل نشوید. این احتمال وجود دارد که شما بخواهید در طول روز و هنگام انجام بازی چراغ منزل را روشن کنید. در این صورت استفاده از یک projector با قدرت روشنایی بالا گزینه‌ای مناسب خواهد بود. البته برخی از دیتا پروژکتورها به‌دلیل وجود قدرت روشنایی بالا، کیفیت تصویر را فدا می‌کنند.

پشتیبانی از HDR: مسلما وضوح بالا در خروجی تصاویر کاملا قابل لمس است، به‌ویژه اگر اندازه‌ی تصویر بیش از 100 اینچ باشد، دامنه داینامیکی بالا یا به اختصار قابلیت HDR تجربه گیمینگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عمق بیشتری به رنگ‌ها می‌بخشد. این موضوع زمانی‌که از کنسول‌های نسل نهم مانند Xbox Series X و PlayStation 5 استفاده می‌کنید که قابلیت HDR را پشتیبانی می‌کنند، به وضوح قابل تشخیص است. در نتیجه انتخاب پروژکتور HDR گزینه‌ای ایده‌آل و جذاب خواهد بود.

به‌صورت خلاصه هنگام خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ باید به نکات زیر توجه کرد:

  • Lag یا تأخیر ورودی
  • Frame Rate یا نرخ تازه‌سازی
  • پشتیبانی از HDR
  • وضوح تصویر (رزولوشن)
  • اتصالات (پشتیبانی از درگاه‌های مختلف)

مجموعه پروژکتور استور با سابقه و تجربه تخصصی در زمینه خرید، فروش، تعمیرات و راه‌اندازی انواع ویدئو پروژکتور اداری، کلاسی، سالن کنفرانس، سینمایی، خانگی و گیمینگ واردکننده و عرضه‌کننده بی‌واسطه projector در برندهای برتر دنیا همچون اپسون، پاناسونیک، ویوسونیک، اپتما و بنکیو است. همچنین کارشناسان پروژکتوراستور آماده‌ی مشاوره پیش از خرید توسط شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۷۰۲۱۴ به شما عزیزان هستند تا بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت تجربه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده