نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

جدیدترین تکنیک های سئو با هاست سرور پارس

الگوریتم‌های سئو در سال ۲۰۲۱ چه تغییراتی کرده است؟ اگر فعالیت شما به صورت آنلاین است و یك وب سایت دارید، می‌دانید كه موفقیت شما تا حدود زیادی در گرو سئو وب سایت شما است SEO.

دنیای وسیعی دارد. هرچقدر كه شما با تكنیک‌ها و فوت و فن‌های آن آشنایی بیشتری داشته باشید، احتمال موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد كرد. اما اصول سئو بسیار پیچیده‌تر از آن است كه بتوان تنها به یک یا چند مورد محدود ماند. اصول سئو ۲۰۲۱ ممكن است نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی کرده باشد. زیرا گوگل در مراتب زمانی مختلف، بروزرسانی‌هایی انجام می‌دهد كه ممكن اســت الگوریتم‌های ســئو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب از سرور پارس قصد داریم با جدیدترین تكنیک‌ها سئو با شما همراه باشیم.

اگر نمی‌دانید كه سئو محتوا چگونه می‌تواند بر افزایش ترافیک سایت و رتبه شما مؤثر باشد، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. قبل از آن كه در خصوص اصول سئو ۲۰۲۱ و جدیدترین تكنیک‌های سئو صحبت كنیم، لازم است تا ابتدا مقدمه‌ای ارائه كنیم كه به خوبی با اهمیت این موضوع آشنا شوید. گوگل الگوریتم و یا قانون‌های مختلفی برای رتبه دهی به وب سایت‌ها دارد. رعایت این الگوریتم‌ها تعیین می‌كند كه كدام وب سایت‌ها نسبت به دیگری در رتبه بالاتری قرار بگیرد. در واقع با توجه به این قانون‌ها، وب سایت‌ها برای موتور‌های جستجو بهینه‌سازی می‌شوند. هر چه محتوا و سایت شما بهینه‌تر باشد، طبعاً امتیاز بالاتری نیز در گوگل كسـب خواهد كرد. اما اگر خودتان را تنها به تكنیک‌هایی كه از قبل می‌ذشناسید، محدود کنید، شانسی نخواهید داشت. پس در ادامه با جدیدترین تكنیک‌های سئو در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید.

جدیدترین تکنیک های سئو

Core Web Vitals

یكی از جدیدترین بروزرسانی‌های گوگل در خصوص نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها Core Web Vitals می‌باشد كه از ماه می سال 2021 به عنوان یكی از فاكتورهای مهم رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته خواهد شد. Core web vitals ( هسته های وب اصلی!) در واقع مجموعه‌ای از 3 پارامتر كاربردی و كلیدی در تجربه كاربران از صفحات وب و سرعت آنها هستند كه عبارتند از:

  • CLS: تغییر زیاد و آزاردهنده المان های صفحه
  • FID: زمان لود اولین المان دارای خاصیت تعامل با كاربر.
  • LCP: زمان لود شدن بزرگترین المان صفحه

بنابراین سرعت لود وب سایت یكی از مهمترین فاكتورها برای سئو سایت است. توجه بیشتر به بهینه بودن سایت و صفحات آن از تکنیک های مهم سئو در سال 2021 می‌باشد. در اولین قدم بهتر است وب سایت خود را بهینه‌سازی كنید تا سرعت لود صفحات سایت شما بهبود یابد.

 Passage ranking الگوریتم

 Passage ranking یکی از جدید‌ترین تکنیک های سئو ۲۰۲۱ می‌باشد. این الگوریتم كه در سال ۲۰۲۱ معرفی شـــده است، به گوگل اجازه می‌دهد تا تنها یک بخش از یک صفحه را رتبه دهی كند. برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید كه یك كاربر یك سوال خاصی داشته و به محتوای شما رسیده است. محتوای شما بسیار طولانی است و كاربر نمی‌تواند در میان سیلی از مطالب نگاشته شده، به مقصد خود برسد. الگوریتم Passage ranking تنها بخشی از متن كه پاسخ نزدیک‌تری به پرسش کاربران را ارائه داده، رتبه‌بندی كرده و نمایش می‌دهد. در خصوص این الگوریتم نكته خاصی كه بتواند باعث بهبود سئو وب سایت شما شود، وجود ندارد. اما مهمترین نکته این است كه توجه کنید که باید در نگارش محتوای خود دقت بیشتری داشته باشید. هر پاراگراف از متن شما بایستی كاملا پاسخ شفاف و مشخصی برای یك پرسش یا یک ابهام باشد.

 Featured Snippet الگوریتم

الگوریتم Featured Snippet از جدید ترین الگوریتم‌های سئو در سال 2021 است كه بسیار قابل توجه می‌باشد. این الگوریتم ممكن است در آینده پیشرفت های چشمگیری کرده و به جهت بهبود تجربه كاربران، آپدیت شود. اما الگوریتم پاسخ ویژه چیست؟ در بسیاری از مواقع وقتی یک عبارت سوالی را در گوگل جستجو می‌كنید، با یك باكس متنی ویژه در بالای نتایج گوگل مواجه می‌شوید كه پاسخ سوال شما را با ظاهری متفاوت و در یك پاراگراف ارائه كرده است. البته ممكن است در جستجوهای فارسی هنوز با این الگوریتم مواجه نشده باشید. اما در آینده ممكن است برای جستجوهای فارسی نیز این الگوریتم فعال شود.

بهترین پلاگین سئو

زمانی كه شما سوالی را در باكس جستجوی گوگل مطرح می‌كنید. ممكن است پاسخ شما به صورت یك باكس حاوی پاسخی برجسته در بالای نتایج گوگل نمایش داده شود. این باكس شامل توضیحاتی مختصر در پاسخ به سوال شما است كه از یک صفحه اینترنتی معتبر دریافت شده است. در این اسنیپت‌ها آدرس وب سایت، تصویر شاخص و عنوان آن نیز وجود خواهد داشت.

چگونه می‌توان در باكس پاسخ ویژه گوگل قرار گرفت؟ باید بگوییم كه راهكار خاص و یا ویژه‌ای برای این منظور وجود ندارد. حتی خود گوگل نیز اعلام كرده است كه نمی‌توان گوگل را مجبور به انتخاب سایت‌ها برای باكس پاسخ ویژه كرد. این الگوریتم شباهت زیادی به الگوریتم Passage ranking دارد. بنابراین به نظر می‌رسد كه بایستی بر كیفیت محتوای خود توجه ویژه‌تری داشته باشید.

Search Intent

یکی از مواردی كه به خصوص در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، هدف از جستجوی كاربر یا Search Intent  می‌باشـد. در نظر گرفتن هدف از جستجو می‌تواند كمك شایان توجهی به متناسب سازی محتوای شما با نیاز کاربران داشته باشد. می‌دانید كه هدف اصلی گوگل ایجاد تجربه‌های کاربری بهتر و بهتر برای کاربران می‌باشد. بنابراین محتوای شما بایستی بتواند به نیاز کاربران پاسخ دهد. برای درک بهتر این موضوع باید بعد از انتخاب موضوع و‌ ایده نگارش محتوا، خود را جای كاربر بگذارید تا بتوانید هدف از جستجوی موضوع را درك كنید. در این حالت می‌توانید تجربه‌های بهتری برای نگارش محتوا داشته باشید.

Visual Search یا جستجوی بصری

Visual Search  یا جستجوی بصری یكی از جدید‌ترین الگوریتم‌ها و تكنیک‌های سئو در سال ۲۰۲۱ می‌باشد. این الگوریتم به جستجو‌های صوتی و تصویری اشاره دارد. شاید خیلی از ایرانیان هنوز با قابلیت جستجوی تصویری گوگل آشنایی نداشته باشند. اما lens گوگل یك ابزار تقریبا تازه كار است كه به شما این امکان را می‌دهد كه چیز‌هایی كه در اطراف خود مشــاهده می‌كنید را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود و به صورت تصویری جستجو کنید. در حال حاضر جستجو‌های تصویری در میان کاربران Pinterest رواج بالایی دارد. هوش مصنوعی لنز گوگل نیز هم اكنون می‌تواند تا ۱۵ میلیارد شی مختلف را به صورت تصویری تشخیص دهد.

تاثیر Visual Search یا جستجوی بصری بر سئو وبسایت چیست؟

حالا سوال اینجا اســت كه جستجوی بصری چه تاثیری بر سئو دارد؟ همانطور كه متوجه شدید، گوگل تنها محتوا‌های متنی را رتبه‌بندی نمی‌كند. بلكه آن چیز که گوگل جدیدا تمركز زیادی بر آن داشته است، محتوا‌های غیر متنی همچون محتوا‌های صوتی، تصویری و ویدیویی است. بنابراین برای اینکه از این تکنولوژی جا نمانید، بهتر است به فكر بهینه‌سازی و تولید تصاویر و ویدیو‌های با کیفیت باشید.

Video Marketing

همانطور كه در قسمت قبلی گفته شد، امروزه علاوه بر محتوا های متنی، محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی نیز اهمیت بسیار بالایی پیدا كرده است. ویدئو ماركتینگ یا بازاریابی محتوا، تاثیر بسزایی بر سئو وب سایت شما خواهد داشت. زیرا امروزه با توجه به سرعت رشد تكنولوژی، كاربران كمتر به دنبال خواندن مطالب و متون هستند. در صورتی كه با صرف هزینه و وقت كمتر می‌توان با محتواهای صوتی، تصویری و یا ویدئویی به پاسخ خود رسید، انتخاب محتوا هایی كه دارای ویدیو هستند، منطقی تر است. بنابراین بهتر است از همین حالا تا خیلی دیر نشده، به فكر تعیین استراتژی برای تولید محتواهای ویدئویی وب سایت خود باشید.

جامع بودن محتوا از دیگر تکنیک های مهم محتوا 

سعی كنید در محتواهای خود پاسخ تمامی ابهامات و سوالات كاربران را ارائه دهید. برای این منظور بهتر است از كلمات كلیدی متفاوت و هر آنچه كه ممكن است برای كاربران و یا موتورهای جستجو مهم باشد را در محتوا قرار دهید. بد نیست قبل از شروع تحقیق كلمه كلیدی انجام دهید.

به روز بودن محتوا

محتوای خود را دائم بروزرسانی كرده و كیفیت محتواهای خود را ارتقا دهید. محتواهای جامع، کامل و طولانی شانس بیشتری دارند. همچنین بهتر است از تصاویر، اینفوگرافیك و نمودارها نیز برای توضیح مطالب استفاده كنید.

توضیحات متا

توضیحات متای شما بایستی دربردارنده موضوع اصلی و كلمات كلیدی باشد. همچنین دقت كنید كه تعداد كاراكترهای توضیحات متا محدود به 117 باشد تا در این صورت كاربران موبایل نیز بتوانند آن را کامل مشاهده كنند.

بهینه سازی سایت

نكته اول این است كه بایستی تصاویر وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه باشند. برای بهینه‌سازی تصاویر می‌توانید از فتوشاپ و یا برنامه های دیگری همچون Kraken ،ImageOptim ، TinyPNG ،Canava   و غیره استفاده كنید. سریع‌ترین ارائه دهنده میزبانی وب را انتخاب كنید. هر چه سرعت لود سایت شما بیشتر باشد، این برای بهبود رتبه بندی شما در گوگل كمك خواهد كرد.

تحقیق كلمه كلیدی

در انتخاب عنوان محتوا و كلمات كلیدی مطالب دقت كنید، عنوان‌های جذاب و بهینه شانس بالاتری برای كسب رتبه‌های بالا در گوگل خواهند داشت. می‌توانید برای كسب نتایج بهتر، رقبای خود را بررسی كنید.

لینک سازی

عملكرد لینکهای محتواهای قدیمی خود را چك كنید و بروزرسانی لینک‌ها توجه داشته باشید. ممكن است در محتوای قدیمی شما یک لینک با ارور 404 وجود داشته باشد كه این موضوع شدیداً مخرب خواهد بود. اهمیت لینک سازی داخلی را فراموش نکنید، هر محتوایی که قبلا نوشته شده، با هدف خاصی ایجاد شده است. بنابراین در محتوا های جدید خود از این لینك ها تغذیه كنید كه شاید برای كاربران مفید باشد.

بازاریابی محتوا

نكته بسیار با اهمیت بازاریابی محتوا است كه شاید خیلی‌ها آن را نادیده می‌گیرند. اگر یك محتوا خوب تولید كرده‌اید، اهمیت بازاریابی محتوا را فراموش نکنید. از مهارت‌های یك دیجیتال ماركتر، توجه به تاثیر بلاگ در بازار‌یابی محتوا است. باید محتوای خود را در شبكه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مطمئن شوید به دست كاربران رسیده است.

با تجزیه و تحلیل و بررسی‌های بسیار به برخی از تكنیک‌ها و ترفند‌ها دست یافتیم كه به نظر می‌رسد نسبت به سایر تكنیک‌ها اهمیت بیشتری دارند. از این روز این بخش را تحت عنوان مهمترین تكنیک‌های سئو در ۲۰۲۱ نگاشـته‌ایم. با مطالعه این قسـمت می‌توانید علاوه بر جدیدترین با مهمترین تكنیک‌های سـئو در ۲۰۲۱ آشنا شوید. موتور‌های جستجو بیشتر به چه مواردی اهمیت می‌دهند؟

مهم ترین تکنیک و الگوریتم های سئو در سال 2021

1- سرعت لود وب سایت شما یكی از مهمترین مؤلفه‌های سئو 2021 می‌باشد. موتورهای جستجو امروزه بیش از پیش به سرعت لود وب سایت شما اهمیت می‌دهند. تصاویر بزرگ مدت زمان زیادی برای لود شدن نیاز دارند. به خصوص اگر حجم آن ها نیز بالا باشد. بنابراین برای كسب رتبه‌های بالاتر بهتر است به فكر تهیه یک هاست حرفه ای با سرعت بالا باشید.

 2- به امنیت وب سایت خود توجه بیشتری داشته باشید. یكی از مهمترین تكنیک‌ های سئو 2021 ، توجه بیشتر به امنیت وب سایت است. از تركیب HTTPS در آدرس سایت خود استفاده كنید. در غیر این صورت ممكن است مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات خود و یا مشتریان خود را به خطر بیندازید. ار تا به حال این كار را انجام نداده‌اید، هر چه سریع تر برای خرید گواهینامه امنیتی اقدام کنید.

3- یكی دیگر از جدیدترین و مهمترین تكنیك های سئو 2021 موبایل فرندلی بودن وب سایت ها می باشد. استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند روز به روز در حال افزایش است. امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از موبایل های خود برای جستجو استفاده كنند، زیرا موبایل قابل حمل و در دسترس است. اگر وب سایت شما برای كاربران موبایلی قابل مشاهده نباشد، چیز زیادی را از دست خواهید داد.

4- بدون شك مهمترین تكنیک سئو 2021 و عاملی كه می‌تواند موجب بهبود رتبه شما در گوگل شود، نگه داشتن كاربران در وب سایت است. هر چه میزان تعامل كاربران در سایت شما بیشتر باشد، برای شما بهتر است. بنابراین سعی كنید از تصاویر مرتبط، اینفوگرافیک‌ها و پادكست ها استفاده كنید كه به موضوع شما مرتبط بوده و خلاقانه نیز باشند. همچنین لینك های مرتبط و داخلی نیز می‌تواند مؤثر باشد.

5- تجربه كاربری خوب نیز یكی از مهمترین نكته‌هایی است كه باید برای سئو 2021 به آن اشاره كنیم. این موضوع ارتباط زیادی به طراحی وب سایت شما دارد. وب سایت شما باید به صورتی طراحی شده باشد که کاربران بتوانند به سادگی و سهولت به همه بخش‌ها و خدمات شما دسترسی داشته باشند.

6- دائما در حال تولید محتوای ارزشمند، بروز و با كیفیت باشید. پست های وبلاگ خود را مرتبا بروزرسانی كنید و فراموش نكنید كه محتوا پل دسترسی كاربران و مشتریان به شما می‌باشد. محتوای ارزشمند می‌تواند ترافیك وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

7- از شبكه های اجتماعی برای بهبود كسب و كار خود استفاده كنید. شبكه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام می توانند ورودی بسیار خوبی به وبسایت شما بدهند. استفاده از سیستم عامل‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوك و حتی یوتیوب در نهایت باعث جذب بیشتر مصرف كنندگان می شود.

8- نكته قابل توجه در خصوص سئو 2021 این است كه Google به طور فزاینده‌ای توجه خود را به محصولات محلی معطوف كرده است. از این رو، این بدان معنی است كه هر چیزی كه بر لیست محلی شما تاثیر بگذارد، نقش غالب تری را در پیش خواهد داشت. باید بدانید كه SEO محلی با توجه بیشتر به جستجوی هدف‌های جغرافیایی، اكنون و در سالهای آینده مزایای بی شماری را برای شما فراهم می‌كند.

9- نظرات و فیدبك های مشتریان شما تاثیر زیادی برای ترغیب دیگر مشتریان خواهد داشت. از این رو سعی كنید مشتریان وفادار خود را شناسایی كرده و نظرات آن ها را در سایت خود به نمایش بگذارید.

10- از كلمات كلیدی طولانی و یا عبارت های سوالی برای عناوین محتوا های خود استفاده كنید. فرض گوگل بر این است كه عناوین طولانی دربردارنده موضوعات بیشتری هستند. بنابراین محتوا هایی كه در عنوان با یك عبارت سوالی آغاز می‌شوند، غالبا ارزشمند شناخته می‌شوند.

سخن آخر

در این مطلب با مهمترین و جدیدترین تكنیك های سئو 2021 همراه شما بودیم. سعی كردیم تا ابتدا با برخی از مهمترین تكنیك های سئو در سال 2021 و آنچه باید بیشتر به آنها توجه داشته باشید، همراه شما باشیم. سئو یعنی بهینه سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجو و كاربران. بنابراین نباید هیچ ابهامی در طراحی سایت و محتوای شما وجود داشته باشد. همین موضوع رمز موفقیت بیشتر وب سایت هایی است كه شاید آرزوی آن را دارید. برای دست یافتن به رتبه های بالا در گوگل و نمایش در صفحه اول بایستی به این موضوع توجه داشته باشید كه همواره جدیدترین تکنیک های سئو را فراگرفته و اعمال كنید. امیدواریم كه مطالعه این متن برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

تمامی سرویس های هاست سرور پارس با تخفیف ویژه 15 درصدی ارائه می شود. برای استفاده کد تخفیف SPR را وارد کنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده