نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

اولین تست‌ها از عملکرد سیستم عامل HarmonyOS هواوی؛ سرعت بالاتر و مصرف بهینه‌تر باتری

 اخیراً اولین نسخه‌های بتا از سیستم‌عامل هارمونی هواوی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

قطعاً بررسی نتایج به دست آمده از آزمایش این سیستم‌عامل می‌تواند اطلاعات مناسبی از کارایی آن در اختیار ما قرار دهد؛ نتایجی که از سرعت و کارایی بالاتر HarmonyOS در کنار مصرف بهینه‌تر باتری حکایت دارند.

استفاده از سیستم‌عامل هارمونی به عنوان سیستم‌عاملی غیر اندرویدی روی دستگاه‌هایی که روزانه در زندگی ما نقش مهمی ایفا می‌کنند، تجربه‌ای جالب توجه خواهد بود. تلاشی که حاصل زحمت پنج ساله تیم نرم‌افزاری هواوی در توسعه یک بستر نرم‌افزاری برای دریافت حداکثر کارایی از سخت‌افزارهایی است که تا به امروز تنها سیستم‌عامل اندروید را به عنوان روح نرم‌افزاری خود متصور بودند.

نوزده دستگاه شامل گوشی، تبلت و تلویزیون در لیست دریافت‌کنندگان اولیه سیستم‌عامل هارمونی 2.0 قرار دارند؛ اما نسخه بتای HarmonyOS 2.0 به تازگی در دسترس توسعه‌‌دهندگان و کاربران تأییدشده‌ی هواوی قرار گرفته و نتایج اولین آزمون‌های کارایی آنها نیز از راه می‌رسد؛ آزمون‌هایی که حالا می‌توانند عملکرد پروژه بزرگ هواوی را به ما نشان دهند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که با وجود پوسته و ظاهر نزدیک سیستم‌عامل هارمونی به رابط کاربری EMUI 11، بیشتر تمرکز هواوی بر روی افزایش کارایی، پایداری و اضافه کردن قابلیت‌های کاربردی به HarmonyOS 2.0 Beta بوده است.

به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان چینی در شبکه اجتماعی Weibo اقدام به انتشار نتایج بررسی‌های خود از عملکرد سیستم‌عامل هارمونی 2.0 کرده است. این توسعه‌دهنده، کارایی سیستم عامل هارمونی موجود در گوشی هواوی Mate X2 را با عملکرد EMUI روی گوشی میت 40 پرو مقایسه نموده است.

فارغ از نتیجه اولیه که افزایش سرعت راه‌اندازی و بوت سیستم در هارمونی را نشان می‌دهد، بخش دوم تست‌ها، به چالش کشیدن عملکرد گیمینگ را هدف قرار داده که نتایج جالبی با خود به همراه دارد.

تست‌های انجام شده، نتایج اجرای دو بازی King of Glory و Peace Elite HDR را مورد بررسی قرار داده که به صورت کلی ارتقای محسوسی در پارامترهای مهمی مانند افزایش نرخ فریم‌دهی و کاهش توان مصرفی دستگاه نسبت به EMUI مشاهده می‌شود.

تصاویر رابط کاربری هارمونی او اس ۲ هواوی Harmony OS 2

همچنین کاربر دیگری نیز اجرای دو بازی Honor of Kings و Peace Elite را روی Mate X2 با نسخه بتای هارمونی 2.0 مورد بررسی قرار داده که در هر دو، امتیازات بالاتری در حالت‌های گرافیکی مختلف ثبت شده است.

همچنین این کاربر به بهبود عملکرد روان و پایداری این سیستم‌عامل نسبت به EMUI 11 در کنار مصرف بهینه‌تر باتری اشاره داشته است.

باید توجه داشت که بنا بر اعلام هواوی، HarmonyOS فقط یک جایگزین برای اندروید یا کپی از iOS نیست؛ بلکه هارمونی یک سیستم‌عامل توزیع شده‌ و متفاوت بر پایه میکروکرنل بوده که هدف آن یکپارچه‌سازی واقعی دستگاه‌های مختلف و افزایش سرعت توسعه نرم‌افزارها برای اجرا روی پلتفرم‌های مختلف (گوشی، ساعت هوشمند، تلویزیون و...) است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده