نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰

رکورد شکنی حافظه رم DDR4 توسط مادربرد MSI MEG Z590 UNIFY X

اورکلاک رم با ترکیبی از مادربردهای سری UNIFY ام اس آی و رم های HyperX Predator DDR4 RGB شرکت Kingston کم کم به جایگاهی می‌رسد که فرکانس های به‌دست آمده بیشتر شبیه به ماژول های DDR5 است تا DDR4.

در جدیدترین اقدام اورکلاکر Toppc شاهد یک رکورد شکنی خارق‌العاده هستیم.

مادربرد ام ای آی MSI MEG Z590 UNIFY X

اینتل در نسل یازدهم خود تمرکز ویژه‌ای را بر قابلیت‌های اورکلاک حافظه قرار داده و نتایج آن در حال انتشار است. مادربرد MSI MEG Z590 UNIFY-X از جمله پرچمداران MSI است که در نسخه پیشین خود نیز برای حافظه‌های رم خط و نشان‌هایی کشیده بود. این مادربرد با تراشه پرچم‌دار Z590، میزبان پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل بوده و در هفته‌های گذشته نیز یک برادر آن یعنی MEG Z590I UNIFY موفق به ثبت رکورد ۷۱۵۶ مگاهرتز برای حافظه‌های DDR4 شده بود.

در رکورد جدید، MSI MEG Z590 UNIFY-X به فرکانسی بالاتر دست یافته است. این مادربرد با کیت Kingston HyperX Predator 16 GB  موفق به ثبت رکورد ۷۲۰۰ مگاهرتزی شده است. این در حالی است که در این اورکلاک ولتاژ ماژول روی ۱٫۵۰۵ ولت قرار داشته و به منظور ارائه یک اورکلاک پایدار با تنظیمات IMC دقیق، از پردازنده Core i9-11900K استفاده شده بود که تنها دو هسته و دو رشته آن با فرکانس پایین، یعنی ۱٫۵ گیگاهرتز فعال بودند.

بنچمارک مادربرد MSI MEG Z590 UNIFY X

در این رکورد، حافظه رم به مدت ۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه روی فرکانس ۷٫۲ گیگاهرتزی پایدار بوده و به منظور خنک نگاه داشتن ماژول‌ها از نیتروژن مایع (LN2) استفاده شده است. MSI MEG Z590 UNIFY-X به‌طور خاص برای اورکلاک حافظه‌های رم طراحی شده و ضمن استفاده از مدار چاپی ۸ لایه دارای مدار تغذیه دیجیتالی با آرایش ۱۶+۲ فاز رگولاتور است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده