نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

چگونه از کابل های برق محافظت کنیم؟ خرید نردبان کابل از تابان پارس

پس از راه اندازی اولین نیروگاه برق در 1880 در شهر نیویورک توسط توماس ادیسون؛ صنعت برق به یکی از مهم‌ترین منابع تأمین انرژی تبدیل شد.

پس از همگانی شدن استفاده از برق، حفاظت از سیستم سیم کشی اهمیت زیادی پیدا کرد. به تجربه یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از سیم ها و کابل های برق محصولی ساخته شد با نام نردبان کابل. سیستم‌های نردبان کابل سیستم‌های اقتصادی و مدیریتی سیم‌کشی هستند که برای پشتیبانی و محافظت از سیم‌های برق و کابل‌ها طراحی شده‌اند. نردبان کابل در مقایسه با سایر روش‌های سیم‌کشی می‌تواند مزایای قابل توجهی در پشتیبانی از کابل‌ها ارائه دهد.

نردبان کابل چیست؟

یکی از موارد بسیار مهمی که در هدایت و انتقال کابل های برقی و مخابراتی وجود دارد، حرارت بسیار بالایی است که برخی از آن‌ها از خود تولید می‌کنند. این حرارت به مرور می‌تواند به روکش سیم ها آسیب وارد کرده و خطراتی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل از تجهیزات مختلفی برای قرار گرفتن کابل ها روی آن‌ها و داشتن تماس با دیوار و تبادل دمایی مناسب استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نردبان کابل برقی اشاره کرد. همان‌طور که از نام این تجهیزات مشخص است، سازه ای فلزی شبیه به نردبان است که پله های به کار رفته در آن‌ها از میله های بسیار مقاومی تشکیل شده‌اند که درون ریل های نصب شده روی جداره های سازه قرار گرفته‌اند. این میله ها باتوجه‌به نوع نردبان اغلب در فاصله‌های ۲۵ سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته و کابل های برق با بست های مخصوص روی آن‌ها محکم می‌شوند.

 

باتوجه‌به اینکه هدف اصلی از به کار بردن این سازه در فرایند سیم کشی ساختمان ها، هدایت کابل ها در مسیرهای مختلف عمودی و افقی است و ساختاری شبیه به نردبان دارد، به همین دلیل به آن‌ها لدر کابل Cable Ladder نیز گفته می‌شود.

یکی دیگر از اجناس کاربردی در رابطه با کابل ها بست کمربندی است. بست کمربندی به نوارهای باریک و بسیار مقاوم پلاستیکی و فلزی گفته می‌شود که برای دسته‌بندی کابل، لوله های باریک و بستن لیبل روی اجناس مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوارهای دارای بدنه دندانه داری بوده و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، عدم باز و بزرگ تر شدن حلقه پس از عبور نوار از ضامن روی بست است. تابان پارس؛ ارائه‌دهنده انواع بست کمربندی متعلق به برندهای مختلف در ادامه به سوالات متعددی از جمله اینکه این بست ها چه ویژگی‌هایی دارند و انواع مختلف آن از جمله بازشو و یکبار مصرف ها چه کاربردی داشته و قیمت آن‌ها چطور محاسبه می‌گردد پاسخ خواهد داد. علاوه براین، نکاتی را برای خرید انواع بست کمربندی پلاستیکی و فلزی MST، مکس، ECO و برندهای ایرانی ارائه خواهد داد.

بست کمربندی قرمز آبی زرد خاکستری

بست کمربندی چيست؟

استفاده از تعداد زیاد از کابل ها در تابلوهای برق، راه اندازی شبک های کامپیوتری و موارد مشابه در شرایطی که دسته‌بندی به شیوه صحیح انجام نشود، به مرور مشکلات متعددی از قبیل پیچیدگی کابل ها و زمان بر شدن شناسایی آن‌ها را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل به منظور مدیریت بهتر و ایجاد نظم در چنین شرایطی از نوارهای بسیار مقاوم پلاستیکی یا فلزی استفاده می‌شود که اصطلاحا به آن‌ها بست کمربندی گفته می‌شود. بست کمربندی به نوارهایی از جنس پلاستیک بسیار مقاوم یا ورق های فلزی گفته می‌شود که دارای ضامن بوده و اغلب یکبار مصرف هستند.

منظور از یکبار مصرف بودن این بست ها، عدم افزایش اندازه حلقه آن‌ها پس از بسته شدن به دور کابل و لوله های باریک و موارد مشابه است و تنها می‌توان اندازه حلقه را کوچکتر کرد. به عبارت دیگر، پس از عبور نوار از ضامن، بست قفل شده و اندازه حلقه آن افزایش پیدا نخواهد کرد. این بست ها مقاومت بسیار بالایی داشته و به همین دلیل کاربرد بسیار بالایی در محیط های صنعتی و حتی منازل دارند.

اما یکی دیگر از کالاهای کاربردی در سیستم‌های ساختمانی و سیستم آبرسانی، لوله های پی وی سی است.

لوله پی وی سی خاکستری در ابعاد مختلف

لوله پی وی سی

لوله پی ‌وی ‌سی  یا پلیکا یکی از پرفروش‌‌ترین‌‌ ‌‌لوله‌های فاضلابی است که بیشتر درون ساختمان به منظور انتقال فاضلاب و بعضا آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده تشکیل‌دهنده آن، پلی وینیل کلراید یا پی وی سی نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است. این ماده در حال حاضر ۵۰ الی ۶۰ درصد در سازه‌های ساختمانی که به‌دست بشر ساخته‌ می‌‌شود مصرف می‌شود.‌‌ ‌پی وی سی در ساخت لوله برق، لوله فاضلاب، کانال و لوازم نصب کردنی، صفحات گرامافون، پنجره ها، در منزل، کف سازی و سقف سازی و در شکل نرم برای عایق و پوسته‌های کابل الکتریکی، توپ‌های بازی، لباس‌های کار و … کاربرد دارد. نمک خام و طعام، مواد تشکیل‌دهنده اصلی پی وی سی هستند که از نفت سیاه، نمک، کلر و ماده اتیلن به‌دست می‌آید. پی وی سی پلاستیک بسیار مستحکم است که با اضافه کردن روان کننده‌ها قابل انعطاف و نرم می‌شود که در مقابل آب‌و‌هوا بسیار مقاوم است.

انواع لوله پی وی سی

لوله‌ها پی وی سی یا پلیکا به سه دسته مجزا تقسیم می‌شود که هر کدام در شرایط خاص خود و با کاربری‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • لوله پی وی سی با تحمل فشاری ضعیف
  • لوله پی وی سی نیمه قوی
  • لوله پی وی سی فشار قوی

در این مطلب به بررسی مناسب ترین راه‌ها و محصولات برای سیستم فاضلاب و برق کشی ساختمان اشاره شد. اما یکی از نکات مهم در رابطه با تهیه این محصولات، تهیه آن‌ها با کیفیت بالا است. تابان پارس یکی از معتبرترین مراکز تهیه محصولات ساختمانی است. برای اطلاع از انواع و قیمت محصولات می‌توانید به سایت مجموعه تابان پارس مراجعه کنید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده