نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

خرید لپ تاپ و کامپیوترهای استوک گیمینگ از اول استوک

لپ‌تاپ گیمینگ چیست؟ امروزه کامپیوترها پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند به‌گونه‌ای که برای انجام هر کاری کامپیوتر مخصوص آن طراحی شده است.

کامپیوترهایی که برای بازی ساخته شده‌اند هم یکی از انواع کامپیوترها هستند که به علت دارا بودن RAM ،CPU و گرافیک بالا و دیگر امکاناتی که در اختیار گیمرها و بازیکنان قرار می‌دهند تجربه بازی را بسیار جذاب تر و واقعی‌تر می‌کنند.

امروزه مردم کمتر از کامپیوترهای شخصی استفاده می‌کنند و بیشتر تمایل به استفاده از لپ‌تاپ‌ها دارند؛ به همین علت لپ‌تاپ گیمینگ نیز وارد بازار شده است.

در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در انواع برندهای لپ‌تاپ گیمینگ مشاهده می‌شود؛ تا حدی که برای خرید هر یک از آن‌ها باید به اندازه کافی اطلاعات داشت تا بتوان مدل مناسب خود را تهیه کرد.

عده‌ای هم بر این باورند که خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ حتی برای اشخاصی که اصلا به بازی‌های کامپیوتری علاقه ندارند هم تا حدودی مفید و کار آمد است. در ادامه این مطلب به‌دلیل این موضوع و همین طور به معرفی بهترین و کامل ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اشاره خواهیم کرد.

چرا لپ‌تاپ گیمینگ؟

لپ‌تاپ گیمینگ بدون شک برای افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری، بهترین گزینه است. این افراد قادر هستند لپ‌تاپ مناسب خود را باتوجه‌به نیاز و قدرت مالی خود انتخاب و تهیه کنند. ولی همان گونه که قبلا هم گفته شد عده زیادی بر این باورند که تهیه لپ‌تاپ گیمینگ برای افرای که اصلا علاقه ای به بازی‌های رایانه‌ای ندارند نیز می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

اما چرا افرادی که علاقه ای به بازی‌های کامپیوتری ندارند می باید برای خود لپ‌تاپ گیمینگ خریداری کنند؟ زیرا مزیت‌های لپ‌تاپ گیمینگ آن چنان زیاد است که هنگام مقایسه آن با یک لپ‌تاپ معمولی، حتما با خود می گویید که داشتن همه این مزیت‌ها می‌تواند برای شما هم کار آمد باشد. اما چه مزیت‌هایی؟ در ادامه مطلب این مزیت‌ها را بیان می‌کنیم.

لپ تاپ گیمینگ

مزیت‌های لپ‌تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای اینکه بتوانند بازی‌ها را با کیفیت و سرعت بیشتری به نمایش بگذارند دارای سخت‌افزاری با کیفیت بالا هستند. در ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ به سرعت مصرف باتری نیز توجه شده است. زیرا بازی‌های کامپیوتری مصرف باتری خیلی زیادی دارند. در ادامه تعدادی از خصوصیات مهم و کاربردی لپ‌تاپ گیمینگ را بیان می‌کنیم:

سرعت بالا لپ‌تاپ گیمینگ

هنگامی که شما لپ‌تاپ معمولی خود را روشن می‌کنید چه مدت طول می کشد تا سیستم بالا بیاید و دستگاه برای استفاده آماده شود؟ وقتی به یاد این موضوع می افتید حتما متوجه می شوید که باید چقدر انتظار کشید تا بالاخره لپ‌تاپ روشن و آماده بکار شود. در دنیای امروزه سرعت مهم‌ترین چیز است. حتی همین چند دقیقه انتظار هم می‌تواند آزار دهنده باشد.

ولی مطلب مهم در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ این است که از زمان فشردن دکمه استارت آن تا زمان آماده به کار سیستم تنها ۳۰ ثانیه زمان لازم است. این مزیت مخصوصا برای افراد تاجر و کسانی که باید در جلسه‌های کاری خود لپ‌تاپ خود را روشن کرده و از روی آن داده‌های خود را به اشتراک و نمایش بگذارند کاملا کارآمد است. تأخیر روشن شدن لپ‌تاپ و در اصل معطل شدن مشتری در جلسه کاری می‌تواند فرد را خجالت زده کند.

لپ‌تاپ گیمینگ با وجود پردازنده یا CPU قوی خود سرعت بالایی دارد. پردازنده‌ها در لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌دلیل اینکه باید بازی‌های حجیم را پردازش کنند دارای قدرت بیشتری هستند. چنین پردازنده‌هایی می‌توانند برای افرادی که برنامه‌های سنگین را روی لپ‌تاپ خود به اجرا در می آورند هم بسیار مفید و کار آمد باشد و سرعت عمل کار آن‌ها را افزایش دهد.

استفاده راحت لپ‌تاپ گیمینگ

ممکن است بعضی اشخاص متوجه این موضوع نباشند که لپ‌تاپ گیمینگ نیز می‌تواند تمامی کارهای یک لپ‌تاپ معمولی را انجام دهد. شما به‌راحتی می‌توانید همه نرم‌افزار‌های دلخواه خود را روی این لپ‌تاپ نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید؛ همچنین اصلا نباید نگران عجیب بودن آن باشید. به‌دلیل اینکه چیز عجیبی درون این لپ‌تاپ نیست. تنها تفاوت این لپ‌تاپ با لپ‌تاپ معمولی این است که لپ‌تاپ گیمینگ کارآمدتر و مفیدتر است و کیفیت بالاتری نیز دارد.

قطعات با کیفیت بالا لپ‌تاپ گیمینگ

همان گونه که قبلا گفته شد لپ‌تاپ گیمینگ به‌دلیل اینکه باید بازی‌ها را با کیفیت بالا و روان اجرا کند قطعات با کیفیتی دارد. این قضیه شامل: گرافیک، پردازنده قوی، حافظه بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بهتر است.

وجود خنک‌کننده‌های بسیار پر قدرت یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب و جالب این لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود که از آسیب رسیدن به لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند. بازی‌های رایانه‌ای به‌طور معمول باعث داغ شدن لپ‌تاپ می‌شوند و این موضوع در لپ‌تاپ‌های معمولی موجب آسیب دیدن قطعات مختلف می‌شود. به همین دلیل است که در لپ‌تاپ‌های گیمینگ سیستم‌های خنک‌کننده قوی تری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا با وجود یک کولر قوی در لپ‌تاپ با چنین مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

فناوری پیشرفته تر لپ‌تاپ گیمینگ

اگر شما امروز یک لپ‌تاپ معمولی خریداری کنید از زمان استفاده از آن تا زمان خارج شدن از گروه لپ‌تاپ‌های بروز چه مدت طول می کشد؟ قطعا این مدت زمان چندان زیاد نیست؛ زیرا تکنولوژی رو به پیشرفت است و لپ‌تاپ‌ها هر روز با یک سری آیتم‌های جدید بروز می‌شوند. اما این موضوع در مورد لپ‌تاپ گیمینگ تفاوت دارد. چنین لپ‌تاپ هایی برای امروز ساخته نمی شوند بلکه برای بازی‌های بروز تر نیز قابل استفاده هستند. باتوجه‌به این موضوع، لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیرتر از رده خارج می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها تا مدت‌های طولانی می‌توانند همه بازی‌ها و برنامه‌های جدیدی که پس از آن‌ها وارد بازار می‌شوند و حجم بالایی دارند را اجرا کنند.

عمر باتری طولانی تر لپ‌تاپ گیمینگ

باتری قوی که لپ‌تاپ گیمینگ دارد یکی از ویژگی‌های بارز آن است. این باتری‌ها دوام و کارآیی بیشتری دارند و می‌توانند ساعات طولانی تری کار کنند. این خبر می‌تواند برای همه افراد عالی باشد. البته با انجام دادن بازی در زمان عادی باتری خالی خواهد شد ولی با برنامه‌های معمولی می‌توان تا حدودی بدون نیاز به شارژ با آن‌ها کار کرد.

طراحی زیبا و صفحه کیبورد راحت لپ‌تاپ گیمینگ

گیمرها برای بازی کردن با لپ‌تاپ به صفحه کیبوردی احتیاج دارند که دارای کلید‌های نرم و راحت باشد و در صورت استفاده طولانی از آن خسته نشوند. ولی مگر این طور صفحه کلیدی آرزوی ما نیست؟ به‌عنوان نویسنده یک صفحه کلید راحت برای من یک آرزوی دست نیافتنی است. اما در صورت خرید لپ‌تاپ گیمینگ می توانم قابلیتی متفاوت از کیبورد به‌دست آورم. طراحی استفاده شده در صفحه کیبورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای کاربر احساس راحتی فراهم می‌کند. همچنین با طراحی ویژه و متفاوتی که دارد آن را از دیگر کیبورد‌ها متمایز می‌کند

مزایای خرید کامپیوتر گیمینگ

سیستم‌های گیمینگ (Gaming) که از رده‌های مبتدی و متوسط تا فوق حرفه‌ای عرضه می‌شوند، دارای گارانتی تعویض بوده و دارای مزایای زیادی در مقایسه با کنسول هستند. از مزایای خرید کامپیوتر گیمینگ می‌توان به قیمت بسیار پایین DVD بازی‌های کامپیوتر گیمینگ نسبت به بازی‌های ایکس باکس و کنسول پلی استیشن اشاره کرد. هزینه‌های بازی‌های کنسول گران تر از بازی‌های کامپیوتری است.

از فواید دیگر سیستم‌های گیمینگ، قابلیت ارتقاء سیستم‌های کامپیوتری است. همچنین قطعات کامپیوتر در صورت خرابی با هزینه‌های پایین قابل تعویض هستند؛ این در حالی است که کنسول تنها قابلیت تعمیر را داشته و مانند روز اول کار نخواهد کرد. یکی از مزایای پنهان کامپیوترهای گیمینگ، اجرای بسیاری از بازی‌های استراتژیک روی سیستم‌های کامپیوتری و علاقه مندی گیمرهای حرفه‌ای به استفاده از موس و کیبورد است. از مزایای خرید کامپیوتر گیمینگ، می‌توان به کیفیت بالای اجرای بازی در PC به نسبت کنسول اشاره کرد.

لپ تاپ های گیمینگ اول استوک

بهترین کامپیوترهای گیمینگ

در دنیای کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ، باتوجه‌به نوع و مدل سخت‌افزار و نرم افزارهای کامپیوترها، انتخاب‌های زیادی نیز وجود خواهد داشت. انتخاب و خرید یک کامپیوتر گیمینگ، فرآیندی پیچیده محسوب می‌شود که لازم است آیتم‌های زیادی را مورد توجه قرار داد. زمان خرید بهترین کامپیوترهای گیمینگ، می بایست به پردازنده، کارت گرافیک، رم و حافظه سیستم کامپیوتری توجه کرد. در ادامه مقاله با برخی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ آشنا می شویم.

فروش کامپیوتر گیمینگ HP Pavilion Gaming 790 Desktop

کامپیوتر پاویلیون گیمینگ ۷۹۰ یکی از بهترین کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ است که توسط شرکت اچ‌پی ساخته شده است. این محصول به‌عنوان یک سیستم گیمینگ کامپکت، جهت جلب توجه گیمرها به‌صورت زیبا و البته اقتصادی طراحی شده که با قیمت مناسبی وارد بازار شده است.

پردازنده این کامپیوتر i5-8400 است که درکنار حافظه ۱ ترابایتی، کارت گرافیک GTX 1050 Ti و رم ۸ گیگا بایتی، امکان اجرای بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی را به گیمرها می‌دهد. از مزایای دیگر کامپیوتر پاویلیون گیمینگ ۷۹۰ دسکتاپ، مجهز بودن سیستم به چندین پورت اتصالی نظیر چهار پورت یو اس بی نوع A، پورت یو اس بی نوع C و پورت کارت حافظه میکرو SD است.

فروش کامپیوتر گیمینگ Corsair One i160

این رایانه یکی از بهترین رایانه‌های گیمینگ بوده که قابلیت اجرای کلیه بازی‌های کامپیوتری را دارا است. از ویژگی‌های سخت‌افزاری این کامپیوتر می‌توان به حافظه رم ۳۲GB، ظرفیت حافظه داخلی ۴۸۰ GB M.2 SSD/2TB HDD، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080-RTX 2080 Ti و پردازنده Intel Core i7-9700K-intel Core i9-9900K اشاره کرد. یکی از مزایای خرید کامپیوتر گیمینگ Corsair One i160، قدرت و سرعت بالا در نمایش بازی‌های سنگین است که درکنار طراحی ظاهری زیبا و سرعت در پردازش، موجب افزایش علاقه مندی به این سیستم حرفه‌ای شده است.

فروش کامپیوتر گیمینگ Alienware Aurora R7

این سیستم کامپیوتری یکی دیگر از رایانه‌های مناسب جهت گیمینگ گیمرها به شمار می‌آید. پردازنده این محصول Intel Core i5-9400-i9-9900K، ظرفیت حافظه داخلی TB HDD-2TB SSD, 2TB، کارت گرافیک برابر AMD Radeon RX 560X-Nvidia GeForce RTX 2080 Ti و حافظه رم برابر ۶۴ گیگابایت است. بزرگ‌ترین مزایای استفاده از این سیستم، راحتی در بازی‌های رایانه‌ای و طراحی جذاب آن است.

فروش کامپیوتر گیمینگ Corsair Vengeance Gaming PC

کامپیوتر گیمینگ باتوجه‌به عقیده کارشناسان، جهت استفاده علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌های بسیار مناسب و قابل قبول است. از ویژگی‌های این کامپیوتر، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2080، حافظه رم ۱۶ تا ۳۲ گیگا بایت، پردازنده Intel Core i7-8700-i7-9700K و ظرفیت حافظه داخلی ۴۸۰GB SSD, 2TB HDD-960GB SSD است که جهت اجرای بازی‌های ۴K بسیار مناسب است. این سیستم حرفه‌ای قابلیت ارتقا دادن بدون نیاز به تجهیزات لازم را دارا است. شبکه بی‌سیم وای فای این کامپیوتر گیمینگ نیازمند اداپتور درگاه USB است.

انتخاب کامپیوتر گیمینگ

باتوجه‌به تنوع سیستم‌های حرفه‌ای گیمینگ و بازی‌های حرفه‌ای که امروزه طرفداران زیادی دارد، لازم است زمان انتخاب و خرید کامپیوتر گیمینگ به مسائل مشخصی دقت کرد. مهم‌ترین مسئله زمان خرید کامپیوترهای گیمینگ، قابلیت ارتقای سیستم است که نیاز به پرداخت هزینه‌های مجدد نباشد.

از نکاتی که زمان انتخاب و خرید کامپیوتر گیمینگ می بایست مورد توجه قرار گیرد، گرافیک مناسب یا کارت گرافیک خوب، پردازنده پر قدرت، حافظه رم بالا و ظرفیت حافظه داخلی سیستم کامپیوتری است.

از جمله لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند‌های معروف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند‌های مختلفی سالانه انواع مدل‌های لپ‌تاپ گیمینپ را تولید می‌کنند که در مقالات بعدی به بررسی دقیق‌تر این برند‌ها و مدل‌های تولیدی و رقبای انها صحبت خواهیم کرد.

از جمله برند‌های محبوب تولید کننده بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توان به شرکت‌های HP ،Lenovo ،DELL و شرکت ASUS اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروش کامپیوتر گیمینگ یا خرید لپ‌تاپ استوک، به وب سایت مجموعه اول استوک مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده