نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

بازی تبانی چه تفاوت‌هایی با بازی مافیا دارد؟

یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات شرکت زینگو بازی فکری تبانی COLLUSION است.

داستان این بازی درباره‌ی یک سرقت بزرگ است؛ سرقتی که مشهورترین تبهکاران دنیا در آن نقش دارند. این بازی درست در جایی آغاز می‌شود که این سرقت بزرگ با هم‌دستی چند تبهکار انجام شده و حالا وقت تقسیم پول‌ها و طلاها رسیده. اما هر یک از این تبهکارها در فکر سربه‌نیست‌کردن دیگری‌ست تا سهم بیشتری از پول‌ها و طلاها نصیبش شود.

تبانی یک بازی ۴ تا ۸ نفره است که برای گروه سنی بالای ۱۳ سال طراحی شده و تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به پایان برسد.

طراحی و ساخت بازی تبانی

بازی تبانی با الهام از بازی فکری Dead last ساخته شده است که در ادامه به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو بازی اشاره خواهیم کرد.

در بازی Dead last شخصیت‌ها ضدنور و بی‌نام طراحی شده‌اند و فقط با رنگ شناخته می‌شوند؛ آبی، نارنجی و ... اما در بازی تبانی شخصیت‌ها از بازیگرهای مشهور فیلم‌ها و سریال‌ها ایده‌ گرفته و انتخاب‌ شده‌اند. پس علاوه‌بر رنگ، هر کدام نامی آشنا دارند؛ جوکر، تامی شلبی، والتر وایت و ... از جمله شخصیت‌های معروفی‌اند که در بازی تبانی حضور دارند. همین ویژگی این بازی را برای طرفداران سینما و نقش‌های معروف جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند.

یکی از تفاوت‌های بازی تبانی و بازی Dead last این است که در بازی Dead last دوازده شخصیت حضور دارند؛ اما در بازی تبانی هشت نفر. بعضی‌ها بر این باورند که تعداد شخصیت‌های بیشتر در یک بازی فکری به هیجان و جذابیت آن اضافه می‌کند؛ از این رو شاید بهتر بود شخصیت‌های بازی تبانی کمتر نمی‌شد. البته ممکن است برای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی، تعداد شخصیت‌های بازی کمتر شده باشند.

در بازی Dead last بعضی از شخصیت‌ها زن‌اند، اما در بازی تبانی هیچ شخصیت زنی حضور ندارد.

تبانی هدف بعدی تو هستی

امتیازهای مثبت بازی تبانی

بازی تبانی ویژگی‌های برجسته‌ی زیادی دارد که در این بخش از یادداشت به آن‌ها اشاره خواهیم.

یکی از امتیازهای چشم‌گیر این بازی طراحی خوب و درخشان کارت‌ها و جعبه‌ی آن است. روی کارت‌ها علاوه بر تصویر هر شخصیت، نام و دیالوگ معروفی از آن آورده است که به جذابیت‌شان افزوده است. از این رو کسانی که این شخصیت‌های سینمایی علاقه دارند، بازی را با لذت و هیجان بیشتری دنبال خواهند کرد. اما این به این معنا نیست که بازی تبانی برای کسانی که شخصیت‌های سینمایی را نمی‌شناسند، جذاب نیست. همه‌ی افراد بالای ۱۳ سال بدون توجه به شخصیت و رنگ کارت‌ها می‌توانند بازی تبانی را انجام بدهند و از آن لذت ببرند.

از دیگر ویژگی‌های خوب بازی تبانی که می‌توان به آن اشاره کرد، جنس و کیفیت تولید کارت‌های بازی‌ست. کارت، از وسایل و جزئیاتی‌ست که در بازی‌های فکری نقش مهمی دارند. از این رو باید با کیفیت هر چه بهتر طراحی و تولید شوند. در بازی تبانی انتظار می‌رفت کارت‌ها با کیفیت عالی‌تری تولید شوند اما این کیفیت تولیدشده نیز قابل قبول است. پایه‌های چوبی بازی نیز به خوبی کارت‌ها را نگه می‌دارند، اما می‌توانستند شیار باریک‌تری داشته باشند.

و در نهایت انتخاب هاردباکس برای جعبه‌ی بازی نیز انتخاب خوبی برای بازی تبانی محسوب می‌شود. جهت مشاهده دیگر محصولات زینگو اینجا کلیک کنید.

تبانی را چطور بازی کنیم؟

در بازی تبانی، هر بازیکن نقش یک خلافکار معروف را بازی می‌کند. همان‌طور که گفتیم در این بازی مشهورترین تبهکارهای دنیا با همکاری هم دست به سرقت بزرگی زده‌اند؛ و حالا وقت تقسیم پول‌ها و طلاها رسیده. از آن جا که هر چقدر تعداد تبهکارها کمتر شود، سهم بیشتری به هر کدام می‌رسد، در بازی تبانی بازیکن‌ها باید با حذف یکدیگر طلای بیشتری به جیب بزنند.

در هر دور بازی،  گفت‌وگو و رای‌گیری انجام می‌شود. هر بازیکن یکی از شخصیت‌ها را انتخاب می‌کند و بعد از گفت‌وگو به بازیکنِ مورد نظر خود رای می‌دهد تا او را حذف کنند. بازیکن یا بازیکن‌هایی که بیشتری رای را بیاورند، باید از بازی بیرون بروند. این مراحل ادمه پیدا می‌کند تا جایی که فقط دو نفر از بازیکن‌ها باقی بمانند و سر طلاها دوئل کنند.

بازی رومیزی تبانی

بازی تبانی چه تفاوت‌هایی با بازی مافیا دارد؟

بازی تبانی و بازی مافیا چند تفاوت اصلی دارند. در بازی تبانی نقش شخصیت‌ها مخفی نیست و همه‌ی بازیکن‌ها همدیگر را می‌شناسند. هدف از بازی هم به دست‌آوردن پول و طلای بیشتر است. تنها شباهت بازی تبانی با بازی مافیا استفاده‌ی هوشمندانه از بلوف است. در بازی تبانی یک اشتباه ساده می‌تواند نتیجه‌‌ی بازی را تغییر بدهد. به همین دلیل تا آخرین لحظه معلوم نیست چه کسی برنده می‌شود.

در واقع می‌توان گفت بازی تبانی یکی از بازی‌های جریان «شبه مافیا» است. رویکرد این بازی را دارد اما برخلاف مافیا بازی طولانی نمی‌شود، بازیکن‌های حذف‌شده معطل یا خسته نمی‌شوند و بازی هیجانش را از دست نمی‌دهد.

در کل بازی تبانی یکی از راحت‌ترین بازی‌ها برای یادگرفتن است. سریع پیش می‌رود. جذاب و هیجان‌انگیز است. و می‌توان بارها و بارها آن را تکرار کرد و ساعت‌های زیادی سرگرم شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی بازی مافیا اینجا کلیک کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده