نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

زورگیر های نسل جدید از زبان پادویش

بد افزارهای باج گیر همانند زورگیر های قدیمی عمل می کنند با این تفاوت که با سرقت اطلاعات رایانه مان، از ما طلب باج می کنند. در صورتی که گرفتار این بد افزار ها شوید یا باید قید اطلاعاتتان را بزنید و یا باید زیر بار پرداخت باج درخواستی بروید.

 

امروزه با گسترش کاربران فضای مجازی و شبکه های رایانه ای، تهدیدات پیش رو در این حوزه نیز شدیدا افزایش یافته است. دیگر همانند گذشته، تهدیدها تنها به ویروس های رایانه ای محدود نمی شوند. برخی از بدافزارهای مدرن اهداف مالی داشته و موجب سرقت دارایی های کاربران می شوند. برخی دیگر نیز اطلاعات خصوصی کاربران را به سرقت برده و از آنها سوء استفاده می کنند. تعداد دیگری از بدافزارها نیز بدنبال نابودی داده های حساس کاربران می باشند. لذا با توجه به وجود پیچیدگی در بدافزارهای نوین، نیاز به مقابله اصولی با این تهدیدات اجتناب ناپذیر می باشد.

بد افزار باج گیر چیست؟

بدافزار هایی وجود دارند که اطلاعات کاربران را قفل کرده و برای باز پس دادن آنها از شما باج طلب می کنند. اصطلاحا به این گونه از بدافزار ها، باج گیر می گویند. متاسفانه خیلی از کاربران تهدید حملات باج افزار ها را جدی نمی گیرند. این کاربران تنها پس از اینکه قربانی حملات باج گیر ها شوند، به فکر مقابله با آنها می افتند. متاسفانه اگر سیستم شما مورد حمله باج افزار قرار گیرد، تمامی اطلاعات قفل شده و برای بازگشایی چاره ای جز پرداخت باج نخواهید داشت. در برخی مواقع نیز حتی با وجود پرداخت مبلغ مورد نظر، باز هم اطلاعات از سمت باج گیر در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

 

باج افزار در حال اخاذی کردن

 

چگونه با باج افزار ها مقابله کنیم؟

در صورتی که گرفتار باج گیر شوید، تمامی اطلاعات شما با الگوهای رمزنگاری پیشرفته قفل شده و دیگر قابل دستیابی نمی باشد. تنها راه پس گرفتن اطلاعات، دریافت کلید مورد نیاز از هکر می باشد.  بنابراین در صورتی که باج گیر ها اطلاعات شما را قفل نمایند، با نصب آنتی ویروس و ضد باج گیر هیچ اتفاقی نمی افتد. به یاد داشته باشید که تنها راه مقابله با باج گیر ها پیشگیری از نفوذ آنها می باشد. بنابراین اگر اطلاعات مهمی را در سیستم خود نگهداری می کنید، برای در امان ماندن از باج گیر ها همین الان باید یک ضد باج گیر را تهیه و نصب نمایید.

 

عملیات ضد باج افزار

چرا ضد باج گیر پادویش؟

ضد باجگیر پادویش در سال 2017 از موسسه AVTEST آلمان گواهی مقابله 100درصدی با تمامی باجگیر های موجود و ناشناخته را کسب نموده است. این ضدباجگیر در همان سال پس از حمله سراسری باج افزار WannaCry توانست بدون نیاز به دریافت هیچ گونه آپدیتی با آن مقابله کرده و سیستم هایی را که پادویش روی آنها نصب بود را محافظت نماید.

عملکرد ضد باج گیر پادویش

ضد باج گیر پادویش دارای 4 لایه محافظتی قدرتمند می باشد که به واسطه آنها می تواند از ورود هرگونه بد افزار باج گیر جلوگیری نماید. در ادامه به بررسی این 4 لایه می پردازیم:

الف) لایه محافظت اطلاعات

لایه محافظت اطلاعات، اولین و ابتدایی ترین لایه ای است که به محض نصب ضد باج گیر روی سیستم شما فعال می شود. این لایه محافظتی رفتار باج‌گیرها را شناسایی می‌کند. این تشخیص کاملا رفتاری بوده و نیاز به هیچ آپدیت روزانه یا مانند آن ندارد. این لایه می تواند بسیاری از باج گیرهای معروف همانند ویروس وانکرای را شناسایی کرده و جلوی نفوذ آن به سیستم را بگیرد.

ب) لایه داده‌بان

این لایه روزی دوبار از تمامی اطلاعات سیستم شما بکاپ می گیرد تا در صورت حمله باج گیرها با استفاده از آن بکاپ ها از اطلاعات شما محافظت کند. مکانیزم این لایه طوری طراحی شده که حجم این بکاپ ها بسیار پایین بوده و مقدار زیادی از حافظه شما را اشغال نمی کند. یکی از فواید جانبی عملکرد این لایه این است که اگر مثلا فایلی را به اشتباه حذف یا رونویسی کردید بتوانید از این طریق آن را بازگردانی نمایید.

ج) لایه محافظت MBR

این لایه امنیتی نیز برای باج گیرهای خاصی مانند Petya طراحی شده که MBR دیسک را آلوده کرده و هنگام ریست سیستم، قبل از بالا آمدن ویندوز دیسک را رمز می‌کنند. این لایه جلوی این باج‌افزارها را می‌گیرد.

د) لایه طعمه‌گذاری

مکانیزم عملکردی این لایه طوری می باشد که در نقاط مختلفی از فایل ها و فولدر های شما طعمه هایی را برای باج گیرها قرار داده و درصورت شناسایی باج گیر, آنها را خنثی سازی می کند. تا پیش از معرفی این لایه در ضدباج‌گیر پادویش، برخی باج‌گیرها با وجودیکه به علت وجود لایه‌های قبلی امکان رمز کردن فایل‌ها را نداشتند و محتوای فایل‌ها سالم می‌ماند، باز هم فایل‌های کاربر را تغییرنام می‌دادند. در این لایه محافظتی جلوی چنین اتفاقی نیز گرفته می‌شود.

دانلود ضد باج گیر پادویش

ضد باج گیر پادویش به دو حالت عرضه می گردد. در حالت اول با دانلود و نصب آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل، همزمان ماژول ضد باج گیر نیز روی سیستم شما نصب شده و به طور کامل از سیستم شما محافظت می نماید. در حالت دوم، در صورتی که یک آنتی ویروس دیگری به غیر از پادویش روی سیستم شما نصب شده باشد، می توانید نرم افزار ضد باج گیر پادویش را به تنهایی دانلود و نصب نمایید. در این صورت همزمان با فعالیت آنتی ویروس مذکور، نرم افزار ضد باج گیر نیز در کنار آن بدون ایجاد هیچ گونه خللی به مقابله با بد افزار های باج گیر می پردازد.

فراموش نکنید که بسیاری از آنتی ویروس های اینترنت سکیوریتی معتبر و مشهور دنیا نظیر Kaspersky و Eset در نسخه های خود افزونه ضد باج گیر نداشته و در صورتی که از این محصولات استفاده می کنید باید به فکر تهیه و نصب نرم افزار ضد باج گیر به صورت جداگانه ای باشید.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره ضد باج گیر پادویش به سایت www.mypadvish.ir مراجعه نمایید.

 

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده