نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

نیازهای مهم و اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید از همان ابتدا بدانید که چه چیزهایی برای شما اولویت دارند و نیازهای اولیه شما برای راه اندازی شغل جدید شامل چه مواردی خواهد بود.

در این مقاله هفت مورد از مهم‌ترین مواردی را که خیلی زود به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، به شما معرفی کرده‌ایم.

  1. دسترسی به اینترنت پر سرعت

قصد راه اندازی هر شغلی که داشته باشید، دسترسی به اینترنت پر سرعت برای کسب و کار کوچک شما کاملا ضروری است؛ به ویژه اگر بخواهید محصول یا خدمات‌تان را روی شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید و بخشی از مشتری‌هایتان را از این طریق به دست آورید. در این صورت علاوه بر صفحه اینستاگرام به کانال مخصوص کارتان روی پیام‌رسان‌های مختلف احتیاج پیدا خواهید کرد و بعد از رونق گرفتن کارتان خیلی زود نیاز به وجود یک سایت را احساس خواهید کرد. بنابراین از همین حالا با گرفتن اشتراک اینترنت پر سرعت فکر فردا را کرده و بستر لازم برای اقدامات بعدی را فراهم کنید.

  1. خرید خط جدید تلفن

درست است که اوایل کار خط تلفن گوشی همراه خودتان هم جوابگوی مشتری‌های پراکنده خواهد بود؛ اما بعد از مدتی اگر خوش شانس بوده و درست حرکت کرده باشید، دیگر نمی‌توانید از دست مشتری‌ها خلاصی پیدا کنید؛ حتی اگر نیمه شب باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم از ابتدای کار حتما یک یا دو خط کاری جداگانه تهیه کنید و تمام مشتری‌ها را به آن ارجاع دهید. با این کار می‌توانید ساعات پاسخگویی را مشخص و محدود کرده و برای زندگی شخصی‌تان هم وقت بگذارید.

سه نفر در حال گفت و گو در رابطه با کسب و کار

  1. انتخاب نام و لوگوی مناسب

انتخاب نام برند یا کسب و کاری که قرار است انجام دهید، تاثیر شگفت انگیزی روی تصویر مشتری از برند شما می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است روی نام برندتان خوب فکر کنید و اصلا آن را سرسری نگیرید. همچنین قبل از انتخاب اسم حتما روی شبکه‌‎های اجتماعی مختلف جستجو کنید و مطمئن شوید برند دیگری با این نام وجود ندارد.

بعد از انتخاب اسم سراغ طراحی لوگو بروید و سعی کنید ساده‌ترین، خلاقانه‌ترین و شیک‌ترین لوگویی را که در دست دارید، برای نام کسب و کارتان انتخاب کنید. این لوگو قرار است روی صفحات اجتماعی و بیزینس کارت شما بیاید. بنابراین نسبت به انتخاب آن دقت داشته باشید.

  1. نصب نرم افزارهای ضروری

بیشتر کسب و کارهای جدید به تعدادی نرم افزار و اپلیکیشن نیاز دارند که بسته به نوع کسب و کار متفاوت خواهد بود. مثلا کسانی که برای راه اندازی کسب و کارشان از دور با هم همکاری می‌کنند، اغلب از Trello به عنوان یک اپ کاربردی کمک می‌گیرند که در آن می‌توان به آسانی تقسیم کار کرد یا افرادی که ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهند از نرم افزار MailChimp استفاده می‌کنند؛ اما نرم افزاری که برای تمام کسب و کارها، چه کوچک و استارتاپی و چه بزرگ و حرفه‌ای مورد نیاز است، نرم افزارهای حسابداری از شرکت های معتبر است. داشتن یک برنامه حسابداری مدون و منظم از همان روز اول می‌تواند بزرگترین کمک را به برآورد سود و زیان کرده و شغل شما را از اشتباهات بزرگ نجات دهد. در ایران نرم افزارهای هلو و پانیذ دو نمونه از بهترین نرم افزارهای حسابداری هستند که می‌توانید با قیمت نسبتا مناسبی آن‌ها را تهیه کنید و برای انجام انواع کارهای حسابداری از آن‌ها کمک بگیرید.

  1. ابزارهای مشترک ضروری

علاوه بر نرم افزارهای حسابداری و موارد خاص کسب و کارتان، تهیه بعضی ابزارها هم برای شما ضروری خواهد بود. معمولا تمام کسب و کارهای جدید به کامپیوتر، پرینتر، انواع فایل و موارد مشابه نیاز دارند. همچنین در هر کسب و کار تازه‌ای باید یک ماشین حساب ساده یا حرفه‌ای، بسته به نیازتان وجود داشته باشد. برای روزهای اول یک ماشین حساب دانش آموزی کار شما را راه می‌اندازد؛ اما با گذر زمان باید سراغ ماشین حسابی بروید که از پس کارهای حسابداری هم بربیاید. ماشین حساب‌های پرینتری جزو بهترین گزینه‌ها برای کسب و کارهای تازه تاسیس و کوچک هستند که هم سرعت بالایی دارند و هم با دقت عمل می‌کنند. تهیه خودکار، برگه A4، دفترچه یادداشت و تقویم دقیق از دیگر نیازهای شما در دفتر کسب و کار کوچک‌تان خواهد بود. می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع ماشین حساب از سایت دیجی کالا از این لینک کمک بگیرید.

دوربین کوچک در یک محیط گردشگری

  1. دوربین با‌کیفیت برای ثبت عکس

تصاویر نقش بزرگی در دنیای ارتباطات امروزی ایفا می‌کنند و اگر کسب و کار شما شامل فروش محصولات می‌شود یا خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهید، باید از عکس و فیلم استفاده کنید تا مشتری با دیدن عکس‌ها اطلاعات لازم را به دست آورده و به سفارش دادن ترغیب شود. به همین دلیل است که داشتن یک گوشی تلفن همراه با دوربین عالی یا یک دوربین عکاسی مناسب جزو ضروریات راه انداختن کسب و کارهای جدید است.

همچنین باید از انواع برنامه‌های ادیت عکس برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر استفاده کنید. بنابراین به یک نرم افزار مثل فتوشاپ یا یک اپلیکیشن ادیت عکس نیاز پیدا خواهید کرد. در همین حین هم سعی کنید مرتب به سواد بصری‌تان اضافه کنید. این کار را می‌توانید از طریق خواندن مقاله‌های مرتبط، دیدن صفحات و سایت‌های موفق و تماشای ویدئوهای آموزشی یاد بگیرید و سپس درباره برند خودتان پیاده کنید.

  1. اهمیت بالای تبلیغات

بسیاری از افرادی که مشاغل موفقی را در طول تاریخ راه‌اندازی کردند، می‌دانستند که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری تبلیغات درست است. به همین دلیل لازم است که شما هم اهمیت این مسئله را دست کم نگیرید و روی تبلیغات درست سرمایه گذاری کنید. برای این کار هم بهتر است اول جنس مخاطب‌تان را مشخص کنید. برای این کار تصور کنید که چه تیپ افرادی با چه جنسیت، سطح تحصیلات و طبقه اجتماعی به سمت محصولات شما جذب می‌شوند. سپس رسانه‌‎هایی را که این افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، پیدا کنید و با آن‌ها برای معرفی کسب و کارتان گفتگو داشته باشید. سعی کنید برنامه تبلیغاتی خود را از همان قدم اول به خوبی مشخص کنید تا بتوانید سر وقت به اهدافی که برای برندتان دارید، برسید. درباره اهمیت تبلیغات برای کسب و کار این مطلب را بخوانید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده