نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی از این به بعد در اختیار همه کسب‌وکار قرار می‌گیرد

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی همان درگاه پرداختی است که وب‌سایت دیجی‌کالا طی چند سال اخیر از آن استفاده می‌کند.

شرکت طراح این درگاه پرداخت، پس از عملکرد موفقیت‌آمیز محصولشان در دیجی‌کالا، اکنون در نظر دارند آن را در اختیار همه کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی قرار بدهند.

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان که با نام دیجی‌پی شناخته شده، درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی را با هدف افزایش شانس پرداخت موفق برای فروشگاه‌های اینترنتی طراحی کرده و طی چند سال گذشته، آن را در دیجی‌کالا به کار گرفته و توانسته نرخ پرداخت‌های موفق این وب‌سایت را تا ۲درصد افزایش بدهد.

بنابر اعلام وب‌سایت رسمی دیجی‌پی، این شرکت هم‌اکنون آماده است درگاه پرداخت هوشمند خود را در اختیار سایر فروشگاه‌های اینترنتی قرار بدهد. نکته قابل‌توجه اینکه این درگاه پرداخت هوشمند از درگاه‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک سداد، به‌پرداخت ملت، پرداخت نوین آرین، سامان، پارسیان و پاسارگاد به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

اما درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی چگونه کار می‌کند؟

این درگاه پرداخت عملکرد شش درگاه پرداخت مذکور را بررسی کرده و بهترین درگاه را از میان آن‌ها انتخاب می‌کند. درواقع درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی باتوجه‌به چند معیار نرم‌افزاری، کیفیت کارکرد درگاه‌ها را به‌صورت لحظه‌ای بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. سپس حجم تراکنش‌‌ها را براساس امتیازهای دریافتی، بین درگاه‌های مختلف تقسیم می‌‌کند.

چگونگی کارکرد دقیق این درگاه این‌گونه است که به‌صورت لحظه‌ای آمار شش درگاه پرداخت اینترنتی از پی‌اس‌پی‌های مختلف را بررسی می‌کند. سپس با کنترل حجم تراکنش‌های هر درگاه، کاربرها را به تناسب امتیاز به‌سوی بهترین و پایدارترین درگاه ممکن هدایت می‌کند.

درواقع الگوریتم درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی طوری طراحی شده که تراکنش‌ها را بین درگاه‌های مختلف توزیع کرده و آن‌ها را بیشتر به‌سوی درگاه‌هایی هدایت کند که عملکرد موفق‌تری دارند. در نتیجه تعداد تراکنش‌های موفق بالا رفته و تعداد تراکنش‌های ناموفق به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد.

تسویه حساب درگاه پرداخت دیجی‌پی هم براساس روال قانونی شبکه بانکی کشور و مطابق سیکل واریزی شاپرک است. تسویه حساب دیجی‌پی هیچ تفاوتی با درگاه‌های پرداخت مستقیم شرکت‌های پی‌اس‌پی ندارد. ضمن آنکه پایانه و پذیرنده و حساب‌های تعریف‌شده در درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی به‌نام کسب‌وکار طرف قرارداد هستند. بنابراین همه واریزی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند.

البته اگر از درگاه پرداخت جامع دیجی‌پی (UPG) هم استفاده کنید، مبالغ واریزی از مسیر درگاه پرداخت مبتنی بر کیف پول نیز به‌صورت خودکار و روزانه به حساب معرفی‌شده واریز خواهند شد. بنابراین در تسویه تراکنش‌های کیف پول هیچ تأخیری وجود ندارد.

از دیگر امکاناتی که دیجی‌پی همراه درگاه پرداخت هوشمند در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، می‌توان به عرضه خدمات پرداخت‌یاری و قابلیت پرداخت مبتنی بر کیف پول الکترونیک و پشتیبانی از خدمات بازپرداخت اشاره کرد. خدمات بازپرداخت به کیف پول الکترونیک و به شماره‌ شبا به‌صورت جامع و با یک ای‌پی‌آی (API) در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام وب‌سایت دیجی‌پی، برای راه‌اندازی درگاه پرداخت هوشمند، ابتدا باید فرم درخواست را در وب‌سایت این شرکت پر کنید. کارشناس‌های دیجی‌پی وضعیت وب‌سایت یا اپلیکیشن موردنظر را بررسی کرده و با درخواست‌کننده تماس می‌گیرند تا اطلاعات و مدارک تکمیلی را برای دیجی‌پی ارسال کنند.

بعد از دریافت اطلاعات، مستندات فنی برای طرف قرارداد ارسال شده و اقدامات لازم در محیط تست دیجی‌پی پیاده‌سازی می‌شوند. سپس هم طرفین قرارداد همکاری را امضا کرده و فرم پذیرندگی شرکت‌های پرداخت الکترونیک را تکمیل می‌کنند.

صاحب فروشگاه اینترنتی با کمک کارشناس‌های تیم پشتیبانی دیجی‌پی درگاه پرداخت هوشمند را در محیط عملیاتی راه‌اندازی کرده و شروع به استفاده از خدمات هوشمند آن می‌کند. درحقیقت با پیاده‌سازی درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، از خدمات پرداخت هر شش پی‌اس‌پی مذکور بهره‌مند می‌شود.ابتدا باید فرم درخواست تکمیل شده و اطلاعات و مدارک موردنیاز به‌طور کامل برای این شرکت ارسال شوند.

کسب‌وکارهای متقاضی می‌توانند طی مدت انجام امور اداری، و تا آماده‌شدن درگاه پرداخت هوشمند، امکانات آن را در محیط آزمایشی دیجی‌پی امتحان کرده و تراکنش‌های آزمایشی انجام بدهند. دیجی‌پی این امکان را در نظر گرفته تا کسب‌وکارها از درستی عملکرد نرم‌افزار مربوطه روی سامانه‌های پرداخت دیجی‌پی مطمئن شوند.

شرکت دیجی‌پی با تجربه موفقی که در راه‌اندازی درگاه پرداخت هوشمند روی وب‌سایت دیجی‌کالا داشته، اکنون این محصول خود را برای همه فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای آنلاین قابل‌دسترس کرده است. اگر به اطلاعات بیشتری دراین‌باره نیاز دارید یا می‌خواهید فرم استفاده از خدمات دیجی‌پی را پر کنید، به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده